Pagina 1 van 2

Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 29 aug 2013 19:12
door Leoniepap
beste contactpersoon,

Ik ben nu al een ruim een half jaar klant bij tele2 en alles is tot nu toe vlekkeloos verlopen totdat ik een fors hoge rekening kreeg van mijn internetverbruik hier ben ik achteraan gegaan. zoekende op internet ben ik er achter gekomen dat BIJNA IEDERE KLANT van tele2 hier in de zelfde maanden mee te maken heeft gehad en sommige zelfs met honderden euros over hun huidige rekening heen zijn gegaan. Veel sites en instanties zijn er mee bezig maar voorals nog gebeurd er niets zeker niet als je contact op neemt met tele2. Wat moeten we dan ? met zn alle naar de rechter stappen?

hieronder mijn verhaal wat ik naar tele2 heb gestuurd:

Tot nu toe is het elke maand vlekkeloos gegaan met jullie service over de databundel.
Bij het verbruik van mijn internet kreeg ik netjes een smsje als mijn bundel op was.
Ik schakelde alles op mijn telefoon uit en kon alleen nog maar op internet via wifi.
Deze maand ben ik tot 143% met mijn internet bundel gegaan ik was heel verbaasd
want net als gewoonlijk heb ik na t smsje alles uitgezet. Nu heb ik via een telefoontje
vernomen dat deze kosten zijn gemaakt op 1 en 2 juli. Toen heeft mijn internet dus voor 500mb verbruikt
in twee dagen dat is voor mij ook een raadsel. maar waar het om gaat is dat ik van tele2 een smsje heb gehad
op 2 juli om 18:18 met de mededeling dat ik tegen het einde van mijn bundel zit en heb toen dus alles uitgeschakeld
hoe kunnen er dan voor mij kosten in rekening worden gebracht voor 1 en 2 juli als tele2 mij pas op 2 juli een sms stuurt?


uiteindelijk na heel veel mailtjes en bellen ben ik in contact gekomen met iemand van tele2 . met als uitleg. het sms dat tele2 verstuurd gaat niet gelijk zodra je eroverheen bent naar jou toe we versturen de sms van tijd tot tijd. het komt er dus op neer dat ik binnen een paar uur ineens 500 mb heb verbruikt!? terwijl ik normaal genoeg heb in een MAAND aan 1000 mb .

Na het lezen op forums hebben heel veel mensen hier last van gehad en toren hoge rekeningen gehad.

Met vriendelijke groet,
Leonie

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 aug 2013 14:20
door Tele2 Webcare
Beste Leoniepap,

Ik betreur het te lezen dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over het verbruik buiten je bundel. Ik zie dat je hierover ook al in gesprek bent via ons forum; https://forum.tele2.nl/facturen-186/dat ... ndex3.html Mijn collega heeft daar vandaag nog op je bericht gereageerd.

Om het overzicht te bewaren wil ik voorstellen het gesprek daar voort te zetten. Dan blijft ons gesprek overzichtelijk. We helpen je graag verder via het forum.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 02 sep 2013 14:18
door mikesteegh
Hier precies hetzelfde probleem. Al een aantal keer een veel te hoge telefoonrekening ontvangen met een onmogelijk hoog dataverbruik.
Er wordt voor 80% gebruik gemaakt van WIFI en na de eerste hoge rekening het mobiele internet uitgezet. Apps worden na gebruik afgesloten.
Vanaf juni via de instellingen van Iphone bijgehouden hoeveel MB er is verbruikt en ontvangen om er via deze weg proberen achter te komen waar het hoge dataverbruik vandaan komt.
Inmiddels is het september en is er de afgelopen 3 maanden 79.9MB verstuurd en 1,1GB ontvangen. (Foto is aanwezig voor bewijs)
TELE2 beweert dat er de afgelopen 3 maanden zo'n 4500MB verbruikt en ontvangen is..

Hier wil ik graag een verklaring voor.
Ik verwacht geen tips van TELE2 voor het gebruik van dataverbruik en heb inmiddels al vernomen dat TELE2 geen specificatie mag geven van het dataverbruik.
Erg vreemd dat hier ZOVEEL klachten over zijn. Hieruit kan toch wel degelijk opgemaakt worden dat er het een en ander niet in orde is bij TELE2.

NOOIT MEER!!!

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 28 sep 2013 12:43
door brabo112
heb reeds een half jaar sim only van tele2 100min/200MB eerste maanden zeer raar en hoog data verbruik.3g watchdog geïnstalleerd nu bleek dat tele2 dubbel zo veel rekent als de app. ikke ergens een email gevonden want via site en alleen maar een virtueel assistent en als je iemand op chat krijgt die stuurt alleen maar domme standaard antwoorden alsof het aan mij zou liggen. mail gestuurd en cc naar kassa of radar. dat hielp enkele maanden laag data verbruik en nu hebben ze de data ver dubbelaar weer aan gezet. weet iemand of die data een wassen neus is want echt betrouwbaar zijn alle cijfers niet. is er een instantie die de telecom controleert of deze de klanten niet bestelen??? ik blijf het heel raar vinden.
hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag???
groeten Koen

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 14:59
door Diluca
Mijn zoon is geript door tele2, vanaf maart dit jaar klant en alles was perfect, hij heeft een abo met 1000 mb data en 500 belminuten.
De eerste maanden mooi binnen het verbruik gebleven.
In de maand juli had hij een verbruik van +238% op het maand verbruik en nu in augustus een verbruik van 452%.
Hij heeft een Iphone 4 alles is ingesteld op wifi en automatisch updaten staat uit, de wifi dekking is thuis perfect, op de boven verdieping is zelfs een wifi repeater aanwezig.
Zijn gedrag in het gebruik van de telefoon is niet veranderd, het is ons een raadsel waar het toren hoog verbruik vandaan komt.
Bij tele2 schuiven ze de schuld meteen bij de verbruiker en dat de instellingen van de telefoon fout staan.
Verder krijg je gewoon het standaard antwoord en daar ben je dan klaar mee.
Op veel forums al gelezen dat wij hierin niet de enige zijn.
Wij laten het er in iedergeval niet bij.

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 17:11
door Har06
Diluca schreef:Mijn zoon is geript door tele2, vanaf maart dit jaar klant en alles was perfect, hij heeft een abo met 1000 mb data en 500 belminuten.
De eerste maanden mooi binnen het verbruik gebleven.
In de maand juli had hij een verbruik van +238% op het maand verbruik en nu in augustus een verbruik van 452%.
Hij heeft een Iphone 4 alles is ingesteld op wifi en automatisch updaten staat uit, de wifi dekking is thuis perfect, op de boven verdieping is zelfs een wifi repeater aanwezig.
Zijn gedrag in het gebruik van de telefoon is niet veranderd, het is ons een raadsel waar het toren hoog verbruik vandaan komt.
Bij tele2 schuiven ze de schuld meteen bij de verbruiker en dat de instellingen van de telefoon fout staan.
Verder krijg je gewoon het standaard antwoord en daar ben je dan klaar mee.
Op veel forums al gelezen dat wij hierin niet de enige zijn.
Wij laten het er in iedergeval niet bij.
\
Het toren hoog verbruik is te controleren via de specificatie van de factuur.

De controle op buitenshuis activiteiten en wijziging van de instelling is te controleren via Tele 2

Over welke bedragen hebben we het ?

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 17:11
door Har06
Diluca schreef:Mijn zoon is geript door tele2, vanaf maart dit jaar klant en alles was perfect, hij heeft een abo met 1000 mb data en 500 belminuten.
De eerste maanden mooi binnen het verbruik gebleven.
In de maand juli had hij een verbruik van +238% op het maand verbruik en nu in augustus een verbruik van 452%.
Hij heeft een Iphone 4 alles is ingesteld op wifi en automatisch updaten staat uit, de wifi dekking is thuis perfect, op de boven verdieping is zelfs een wifi repeater aanwezig.
Zijn gedrag in het gebruik van de telefoon is niet veranderd, het is ons een raadsel waar het toren hoog verbruik vandaan komt.
Bij tele2 schuiven ze de schuld meteen bij de verbruiker en dat de instellingen van de telefoon fout staan.
Verder krijg je gewoon het standaard antwoord en daar ben je dan klaar mee.
Op veel forums al gelezen dat wij hierin niet de enige zijn.
Wij laten het er in iedergeval niet bij.
\
Het toren hoog verbruik is te controleren via de specificatie van de factuur.

De controle op buitenshuis activiteiten en wijziging van de instelling is te controleren via Tele 2

Over welke bedragen hebben we het ?

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 17:48
door Diluca
Har06 schreef:
Diluca schreef:Mijn zoon is geript door tele2, vanaf maart dit jaar klant en alles was perfect, hij heeft een abo met 1000 mb data en 500 belminuten.
De eerste maanden mooi binnen het verbruik gebleven.
In de maand juli had hij een verbruik van +238% op het maand verbruik en nu in augustus een verbruik van 452%.
Hij heeft een Iphone 4 alles is ingesteld op wifi en automatisch updaten staat uit, de wifi dekking is thuis perfect, op de boven verdieping is zelfs een wifi repeater aanwezig.
Zijn gedrag in het gebruik van de telefoon is niet veranderd, het is ons een raadsel waar het toren hoog verbruik vandaan komt.
Bij tele2 schuiven ze de schuld meteen bij de verbruiker en dat de instellingen van de telefoon fout staan.
Verder krijg je gewoon het standaard antwoord en daar ben je dan klaar mee.
Op veel forums al gelezen dat wij hierin niet de enige zijn.
Wij laten het er in ieder geval niet bij.
\
Het toren hoog verbruik is te controleren via de specificatie van de factuur.

De controle op buitenshuis activiteiten en wijziging van de instelling is te controleren via Tele 2

Over welke bedragen hebben we het ?
Dat klopt dat dit op de factuur specificatie staat maar dit komt niet overeen met de gegevens die vermeld staan bij verbruiksdetails.

Er zijn zeer weinig buitenshuis activiteiten, of hij zit op school (wifi) of is thuis(wifi).

In deze twee maanden zouden er bij elkaar voor ca. € 850,00 aan kosten gemaakt zijn.

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 18:40
door olaf79
Diluca schreef:
Har06 schreef:
Diluca schreef:Mijn zoon is geript door tele2, vanaf maart dit jaar klant en alles was perfect, hij heeft een abo met 1000 mb data en 500 belminuten.
De eerste maanden mooi binnen het verbruik gebleven.
In de maand juli had hij een verbruik van +238% op het maand verbruik en nu in augustus een verbruik van 452%.
Hij heeft een Iphone 4 alles is ingesteld op wifi en automatisch updaten staat uit, de wifi dekking is thuis perfect, op de boven verdieping is zelfs een wifi repeater aanwezig.
Zijn gedrag in het gebruik van de telefoon is niet veranderd, het is ons een raadsel waar het toren hoog verbruik vandaan komt.
Bij tele2 schuiven ze de schuld meteen bij de verbruiker en dat de instellingen van de telefoon fout staan.
Verder krijg je gewoon het standaard antwoord en daar ben je dan klaar mee.
Op veel forums al gelezen dat wij hierin niet de enige zijn.
Wij laten het er in ieder geval niet bij.
\
Het toren hoog verbruik is te controleren via de specificatie van de factuur.

De controle op buitenshuis activiteiten en wijziging van de instelling is te controleren via Tele 2

Over welke bedragen hebben we het ?
Dat klopt dat dit op de factuur specificatie staat maar dit komt niet overeen met de gegevens die vermeld staan bij verbruiksdetails.

Er zijn zeer weinig buitenshuis activiteiten, of hij zit op school (wifi) of is thuis(wifi).

In deze twee maanden zouden er bij elkaar voor ca. € 850,00 aan kosten gemaakt zijn.
Bekend fenomeen bij de Iphone. Staat op wifi maar toch gaat ie soms spontaan naar 3g. Ik zou het toestel eens laten nakijken door de appelflappen

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 21:02
door Har06
[
In deze twee maanden zouden er bij elkaar voor ca. € 850,00 aan kosten gemaakt zijn.[/quote]Bekend fenomeen bij de Iphone. Staat op wifi maar toch gaat ie soms spontaan naar 3g. Ik zou het toestel eens laten nakijken door de appelflappen[/quote]

Dat laatste zal toch wel gedaan zijn ?

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 30 sep 2013 21:18
door Diluca
Har06 schreef:[
In deze twee maanden zouden er bij elkaar voor ca. € 850,00 aan kosten gemaakt zijn.
Bekend fenomeen bij de Iphone. Staat op wifi maar toch gaat ie soms spontaan naar 3g. Ik zou het toestel eens laten nakijken door de appelflappen[/quote]

Dat laatste zal toch wel gedaan zijn ?[/quote]

Ik heb zelf ook een Iphone 4, beide telefoons staan hetzelfde ingesteld, ik heb dit probleem niet.
wel heb ik een andere provider.

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 15 okt 2013 19:19
door Diluca
Nadat ik een brief had gestuurd met de vergaarde gegevens en tips die ik her en der op forums heb gevonden,heb ik vandaag telefoon gehad van Tele2, er zijn inderdaad fouten gemaakt door Tele2, ze hebben te laat het nummer laten blokkeren waardoor onverminderd gebruik, terecht of onterecht, kon worden gemaakt van mobiel internet.
We zijn tot een tevreden oplossing gekomen.
De rekening die nu betaald moet worden is beduidend minder dan in eerste instantie.

Maar mijn twijfels over tele2 zijn nog niet helemaal weg genomen.

Ik blijf zeer zeker alert wbt het gebruik van dit abonnement bij Tele2.

Voor nu ben ik tevreden.

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 16 okt 2013 19:37
door Roel04
Betreft: Klacht dataverbruik

Na een aantal forums gelezen te hebben is het duidelijk dat Tele2 niet geloofwaardig meer overkomt. Vorig jaar was mijn provider Vodafone. Er werd mij verteld dat ik een gemiddeld verbruik had van 500 mb per maand, 90 belminuten per maand en 61 sms per maand.

Een mooie aanbieding van Tele2 werd weergegeven op Studentmobiel.nl waarna ik een twee jarig contract heb afgesloten voor 1500 mb per maand. Nu blijkt dat ik de laatste twee maanden over mijn dataverbruik ben gegaan. Vreemd verhaal als je ineens 1000 MB meer verbruikt, ik besloot om er afgelopen maand op te letten.

Afgelopen maand heb ik regelmatig mijn internet uit gezet zodat ik niet voor onverwachte verrassingen zou komen te staan. Op 13-10-2013 heb ik een print screen gemaakt ( tijd 07:46) van op dat moment mijn dataverbruik, dit bleek 77% (zie bijlage) te zijn. Op zondag 14-10-2013 heb ik een 2de print screen gemaakt van 13-10-2013 18:12 (zie bijlage) waarop stond dat ik 100% van mijn data heb verbruikt (maand afsluiting vind plaats op 15-10). In 10 1/2 uur tijd heb ik bijna 1/4 van mijn abonnement verbruikt, dat terwijl ik ook op die dag mijn internet voortdurend in de gaten hield (alleen is dat moeilijk te bewijzen). Echter zeggen mijn print screen ‘s voor mij voldoende waardoor Tele2 op dit moment voor mij zeer onbetrouwbaar overkomt!

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 11 nov 2013 16:40
door mbosgieter
Ook ik heb precies hetzelfde probleem.
Vanaf januari heb ik een abonnement bij Tele2. Ik ben altijd netjes binnen mijn dataverbruik gebleven. Meestal heb ik rond de 50% verbruikt aan het eind van de maand. Ik hou dat in de gaten via de Tele2 app.
Tot ik in september binnen 2 dagen mijn data (1000mb) had verbruikt. Dit terwijl ik gewoon aan het werk was en mijn telefoon dus niet in gebruik had. Ik had geen nieuwe apps gedownload en de apps die op mijn telefoon staan, zet ik uit wanneer ik ze niet nodig heb.
Ik heb velen malen de klantenservice gebeld, maar niemand die mij verder kon helpen. 'Sorry mevrouw, wij begrijpen het ook niet'. Het hoofdkantoor zou mij terugbellen, wat niet is gebeurd en ook nadat er een onderzoek is ingesteld, werd mij verteld dat ik het heb verbruikt en dat ik dus gewoon mijn veel te hoge rekening (170 euro) moet betalen. Waaraan ik het dan verbruikt heb, kan niemand mij vertellen.
Verder ben ik naar de telefoonwinkel, waar mijn abonnement heb afgesloten,teruggegaan. Ook zij konden niets vinden op mijn telefoon, waardoor het dataverbruik zo snel zou kunnen gaan.
Van de één op andere dag is mijn dataverbruik weer 'normaal'. Deze maand zit ik op 53% met nog 4 dagen te gaan. Heel fijn dat alles nu weer goed is, maar ik ben het niet eens met het bedrag dat ik heb moeten betalen de maand hiervoor.

Op het forum van de Tele2 site zelf, maar ook op andere sites, zie ik dat ik niet de enige ben met precies hetzelfde probleem.
Hier moet echt iets aan gebeuren lijkt mij!

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 11 nov 2013 19:09
door Har06
mbosgieter schreef:Ook ik heb precies hetzelfde probleem.
Vanaf januari heb ik een abonnement bij Tele2. Ik ben altijd netjes binnen mijn dataverbruik gebleven. Meestal heb ik rond de 50% verbruikt aan het eind van de maand. Ik hou dat in de gaten via de Tele2 app.
Tot ik in september binnen 2 dagen mijn data (1000mb) had verbruikt. Dit terwijl ik gewoon aan het werk was en mijn telefoon dus niet in gebruik had. Ik had geen nieuwe apps gedownload en de apps die op mijn telefoon staan, zet ik uit wanneer ik ze niet nodig heb.
Ik heb velen malen de klantenservice gebeld, maar niemand die mij verder kon helpen. 'Sorry mevrouw, wij begrijpen het ook niet'. Het hoofdkantoor zou mij terugbellen, wat niet is gebeurd en ook nadat er een onderzoek is ingesteld, werd mij verteld dat ik het heb verbruikt en dat ik dus gewoon mijn veel te hoge rekening (170 euro) moet betalen. Waaraan ik het dan verbruikt heb, kan niemand mij vertellen.
Verder ben ik naar de telefoonwinkel, waar mijn abonnement heb afgesloten,teruggegaan. Ook zij konden niets vinden op mijn telefoon, waardoor het dataverbruik zo snel zou kunnen gaan.
Van de één op andere dag is mijn dataverbruik weer 'normaal'. Deze maand zit ik op 53% met nog 4 dagen te gaan. Heel fijn dat alles nu weer goed is, maar ik ben het niet eens met het bedrag dat ik heb moeten betalen de maand hiervoor.

Op het forum van de Tele2 site zelf, maar ook op andere sites, zie ik dat ik niet de enige ben met precies hetzelfde probleem. Hier moet echt iets aan gebeuren lijkt mij!
Dit vermeende probleem doet zich bij alle providers voor, vaak is de gebruiker zelf de veroorzaker, soms wordt er een oplossing bedacht door de betreffende provider

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 04 jan 2014 22:13
door hoofdpyn
ik zit al 2 jaar by tele 2 heb abbonement van 18.00 nooit buiten my bundel geweest in november kreeg factuur van 163.00 na vele pogingen eindelyk iemand die wilde luisteren bleek van internet ging over paardagen ik legde uit kan niet heb ap kryg sms als ik byna limit heb bereik zet uit hy uitgezocht bleek was niet op data verkeer geweest mail gestuurd naar andere afd week later terug gebeld betalen ik zei kan niet ik klanten service op gebeld uit gelegd ging ook uitzoeken kreeg zelde antwoord niet op data verkeer geweest ging verder uitzoeken zou my eind van de middag of volgende dag terug bellen nog geen uur later werdt terug gebeld wel op data verkeer geweesrt zei kan het niet misschien romoing aan ik zei heb nooie aan gehad nu ook niet ging van alles oproepen om my de schuld tegen ik zei ben nog nooit over my bundel gegaan hoe kan dat hy zei ik zie het maar toch betalen ook via forum van tele2 wordt gewwon afgeblaft betalen en kryg geen fatsoenlyk antwoord zyn klantonvriendelyk en als je mazzel heb staan ze je tewoord tele 2 vindt ik oplichters het enigste wat je hoort betalen een voorstel of wat anders doen vergeet het maar

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 04 jan 2014 22:26
door bokkel
hoofdpyn schreef:ik zit al 2 jaar by tele 2 heb abbonement van 18.00 nooit buiten my bundel geweest in november kreeg factuur van 163.00 na vele pogingen eindelyk iemand die wilde luisteren bleek van internet ging over paardagen ik legde uit kan niet heb ap kryg sms als ik byna limit heb bereik zet uit hy uitgezocht bleek was niet op data verkeer geweest mail gestuurd naar andere afd week later terug gebeld betalen ik zei kan niet ik klanten service op gebeld uit gelegd ging ook uitzoeken kreeg zelde antwoord niet op data verkeer geweest ging verder uitzoeken zou my eind van de middag of volgende dag terug bellen nog geen uur later werdt terug gebeld wel op data verkeer geweesrt zei kan het niet misschien romoing aan ik zei heb nooie aan gehad nu ook niet ging van alles oproepen om my de schuld tegen ik zei ben nog nooit over my bundel gegaan hoe kan dat hy zei ik zie het maar toch betalen ook via forum van tele2 wordt gewwon afgeblaft betalen en kryg geen fatsoenlyk antwoord zyn klantonvriendelyk en als je mazzel heb staan ze je tewoord tele 2 vindt ik oplichters het enigste wat je hoort betalen een voorstel of wat anders doen vergeet het maar
Ik vind wel dat je een goede nickname hebt genomen...

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 19 feb 2014 13:39
door Ditkannniet
Beste leden,

Helaas heb ik het zelfde probleem, na een rekening van 90 euro kwam gelijk nog eentje van 200 euro wat echt niet kan kloppen.
Ze zeiden dat ik content had genomen en dat ik het via payinfo.nl kon zien.
het klopt wel het was 20 euro, waar komt de andere 180 dan vandaan.
de medewerker kon mij dit niet vertellen, en triest genoeg kan ik niet meer inloggen op mijn tele2.nl om het zelf te kunnen zien. ik doe steeds wachtwoord wijzigen, krijg geen sms of email.

Wetende dat ik niet enige ben ga ik echt geen rooie cent betalen, zie wel wanneer ik voor de rechter moet verschijnen voor betalingsachterstand.
mocht de recht mij geen gelijk geven, weet ik zeker dat de Nederlandse rechtssysteem gefaald heeft.

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 17 mar 2014 16:59
door Bliksie
Ook ik heb te maken gekregen met extreem hoge kosten voor gebruik van data buiten mijn bundel. Echter ben ik zeer tevreden over hoe dit door tele2 is opgelost.

Ik ben door de dames van de klantenservice uiterst correct en kundig te woord gestaan en geholpen. Tele2 had mij geen waarschuwings sms gestuurd halverwege mijn bundel en ook niet toen de bundel was opgebruikt. Dit had wel gemoeten. Daardoor werd ik verrast door een SMS die aangaf dat ik boven de kredietlimiet zat en zou worden afgesloten. Totale kosten 300 euro. En dat bij een abonnement van 14 euro per maand.

Mijn abonnement voor mij kosteloos omgezet van smartmix 2.0 naar 3.0 waardoor kosten buiten de bundel verleden tijd zijn (in plaats daarvan wordt de snelheid teruggeschroefd). En omdat ik geen waarschuwings sms'jes heb ontvangen (dat was in het systeem daar ook zichtbaar) zijn bovendien alle kosten die gemaakt zijn voor data buiten de bundel komen te vervallen. Ik betaal dus gewoon de 14 euro abonnementskosten en verder niet.

Met al die negatieve berichten vind ik dat dit soort dingen ook gemeld mogen worden. Dikke pluim voor de dames van de klantenservice!

Re: Dataverbruik Tele2

Geplaatst: 19 mar 2014 09:03
door kaaskop 43
Ook ik heb te maken gekregen met extreem hoge kosten voor gebruik van data buiten mijn bundel. Echter ben ik zeer tevreden over hoe dit door tele2 is opgelost.

Ik ben door de dames van de klantenservice uiterst correct en kundig te woord gestaan en geholpen. Tele2 had mij geen waarschuwings sms gestuurd halverwege mijn bundel en ook niet toen de bundel was opgebruikt. Dit had wel gemoeten. Daardoor werd ik verrast door een SMS die aangaf dat ik boven de kredietlimiet zat en zou worden afgesloten. Totale kosten 300 euro. En dat bij een abonnement van 14 euro per maand.

Mijn abonnement voor mij kosteloos omgezet van smartmix 2.0 naar 3.0 waardoor kosten buiten de bundel verleden tijd zijn (in plaats daarvan wordt de snelheid teruggeschroefd). En omdat ik geen waarschuwings sms'jes heb ontvangen (dat was in het systeem daar ook zichtbaar) zijn bovendien alle kosten die gemaakt zijn voor data buiten de bundel komen te vervallen. Ik betaal dus gewoon de 14 euro abonnementskosten en verder niet.

Met al die negatieve berichten vind ik dat dit soort dingen ook gemeld mogen worden. Dikke pluim voor de dames van de klantenservice!
Aldus Bliksie van Tele2, hoezo opzichtig, eerste posting :mrgreen: