Pagina 1 van 2
Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 10:34
door wchdeboer
Na aanschaf van een mooie Twinny Load Kronos fietsdrager een eerste uitstapje met onze (gewone) fietsen gemaakt. Na enkele kilometers klapt de stellage om onder het rijden, zodat de fietsen schuin boven het wegdek blijven hangen. Veel schrik en terug naar leverancier (ANWB webshop) die met veel begrip adviseert een email met de foto's op te sturen (dat gaat naar Twinny Load). De afhandeling loopt nog.
Toevallig diezelfde middag een herinnering van de ANWB om vooral een reactie achter te laten mbt de ervaringen met de fietsdrager. Dat kwam goed uit, en tevens een pittige reactie op kieskeurig.nl
Twinny Load reactie (zij horen van de ANWB dat ik een consumenten-reactie heb opgesteld), quote:
Wat ons betreft kunt u een vervangend exemplaar krijgen of u kunt via de ANWB uw geld terug krijgen. Wel stellen we als voorwaarde dat u uw reviews verwijderd zolang wij de drager niet beoordeeld hebben. Nav onze bevindingen kunt u dan een nieuwe review schrijven.
Dus Twinny Load wil bepalen wanneer ik mijn ervaringen deel op het Internet waarbij rekening moet worden gehouden met de bevindingen van het onderzoek door Twinny Load.
Ik ben er niet op in gegaan en Twinny Load geeft aan dat ik dus niet wil meewerken, en dat het aanbod dus niet geldt: ik kan enkel de drager aan hen opsturen om deze te laten repareren.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 10:47
door sjoegel
Na aanschaf van een mooie Twinny Load Kronos fietsdrager een eerste uitstapje met onze (gewone) fietsen gemaakt. Na enkele kilometers klapt de stellage om onder het rijden, zodat de fietsen schuin boven het wegdek blijven hangen. Veel schrik en terug naar leverancier (ANWB webshop) die met veel begrip adviseert een email met de foto's op te sturen (dat gaat naar Twinny Load). De afhandeling loopt nog.
Toevallig diezelfde middag een herinnering van de ANWB om vooral een reactie achter te laten mbt de ervaringen met de fietsdrager. Dat kwam goed uit, en tevens een pittige reactie op kieskeurig.nl
Twinny Load reactie (zij horen van de ANWB dat ik een consumenten-reactie heb opgesteld), quote:
Wat ons betreft kunt u een vervangend exemplaar krijgen of u kunt via de ANWB uw geld terug krijgen. Wel stellen we als voorwaarde dat u uw reviews verwijderd zolang wij de drager niet beoordeeld hebben. Nav onze bevindingen kunt u dan een nieuwe review schrijven.
Dus Twinny Load wil bepalen wanneer ik mijn ervaringen deel op het Internet waarbij rekening moet worden gehouden met de bevindingen van het onderzoek door Twinny Load.
Ik ben er niet op in gegaan en Twinny Load geeft aan dat ik dus niet wil meewerken, en dat het aanbod dus niet geldt: ik kan enkel de drager aan hen opsturen om deze te laten repareren.
Dit is te gek voor woorden deze reactie van Twinny Load. Dat ze niet om kunnen gaan met slechte recensies zegt wel wat over dit bedrijf.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 10:50
door Teunbosseman
wchdeboer schreef:Na aanschaf van een mooie Twinny Load Kronos fietsdrager een eerste uitstapje met onze (gewone) fietsen gemaakt. Na enkele kilometers klapt de stellage om onder het rijden, zodat de fietsen schuin boven het wegdek blijven hangen. Veel schrik en terug naar leverancier (ANWB webshop) die met veel begrip adviseert een email met de foto's op te sturen (dat gaat naar Twinny Load). De afhandeling loopt nog.
Toevallig diezelfde middag een herinnering van de ANWB om vooral een reactie achter te laten mbt de ervaringen met de fietsdrager. Dat kwam goed uit, en tevens een pittige reactie op kieskeurig.nl
Twinny Load reactie (zij horen van de ANWB dat ik een consumenten-reactie heb opgesteld), quote:
Wat ons betreft kunt u een vervangend exemplaar krijgen of u kunt via de ANWB uw geld terug krijgen. Wel stellen we als voorwaarde dat u uw reviews verwijderd zolang wij de drager niet beoordeeld hebben. Nav onze bevindingen kunt u dan een nieuwe review schrijven.
Dus Twinny Load wil bepalen wanneer ik mijn ervaringen deel op het Internet waarbij rekening moet worden gehouden met de bevindingen van het onderzoek door Twinny Load.
Ik ben er niet op in gegaan en Twinny Load geeft aan dat ik dus niet wil meewerken, en dat het aanbod dus niet geldt: ik kan enkel de drager aan hen opsturen om deze te laten repareren.
Wel opzich geen verkeerde gedachte van Twinny Load. Zij moeten er nu maar vanuit gaan dat je na ontvangst ook daadwerkelijk een nieuwe review schrijft.
Het kan natuurlijk zijn dat er iets verkeerd is gegaan met de installatie en Twinny Load dit graag wilt onderzoeken.
Wat let je om achteraf alsnof een negatieve ervaring op te schrijven maar met positieve afhandeling.
S6 ermee!
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 12:40
door Dirkie
Ik snap de reactie van Twinny Load wel. Nog voordat U een reaktie gehad heeft van Twinny Load (misschien had U zelf wel een montage fout gemaakt) kiest U ervoor om een pittige reaktie te schrijven. Echter de fabrikant wil best meer dan meewerken aan een goede afloop en vraagt U om een pittige reaktie (die jaren op internet blijft staan en door iedereen gelezen zal en kan worden) te verwijderen en eventueel te vervangen door een nieuwe reaktie, die misschien veel beter kan uitvallen.
Wat ik me wel afvraag is wat U wil bereiken door vervolgens ook hier weer een topic over te openen. Door dit te doen worden de kans op een goede afloop steeds kleiner. Als U zich zelf redelijk zou opstellen, dan is de kans heel groot, dat de fabrikant dit ook doet. Maar het is en blijft uw keuze.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 12:48
door Moedt
Ik vind het wel een begrijpelijke reactie van Twinny Load .
U kunt namelijk niets anders melden dan dat het product niet voldoet en dat wil Twinny Load nou juist onderzoeken.
Wat is er mis mee om eerst dat onderzoek af te wachten en vervolgens die bevindingen samen met de afhandeling te plaatsen?
Je moet leveranciers wel de kans geven om service te bieden is mijn mening.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 13:22
door wchdeboer
Reactie wdboer: Ik wil zeker meewerken met Twinny Load zodat zij de problemen kunnen verhelpen.
De drager gaat toch ook retour naar Twinny Load. Ik heb hele epistels en foto's aan hen gemaild over wat er precies in detail gebeurd is en wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn.
Maar: ik werk niet mee als ze eisen dat ik mijn mond moet houden en er met niemand over mag praten.
Ik stel aan de kaak dat een fabrikant de consument de mond wil snoeren als die een slechte ervaring op het internet zet.
In dit specifieke geval gaat het niet om een pakje boter maar om een fietsdrager die beladen met 2 zware elektrische fietsen op de autoweg 130 km per uur mag rijden.
Als de fabrikant dan een drager verkoopt waarbij de kans bestaat dat een willekeurige consument er brokken mee kan maken, is hij verkeerd bezig. Een dergelijk apparaat MOET idiot-proof zijn.
Kortom, of de consument (ik dus) iets fout heeft gedaan of niet, de fabrikant moet er voor zorgen dat er geen fouten mee gemaakt kunnen worden omdat de gevolgen desastreus kunnen zijn voor die consument en voor de overige weggebruikers.
Vrijheid van meningsuiting voor consumenten, en ook voor leveranciers: die heeft de mogelijkheid om zelf een reactie te geven op mijn item (in dit geval is Twinny Load exact op de hoogte waar mijn ervaringen staan vermeld).
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 13:59
door JanTinusPlukvet
@ snuffel:
kulargumenten geeft u.
indien de twiinyload 60 kilo mag hebben, dan mag hij dat. TS heeft niet aangegeven hoeveel kilo's de fietsen zijn. ik denk niet dat 2 fietsen aan 60 kilo komen in ieder geval.
Pas als TS er 61 kilo op plaatst kunt u een dergelijke opmerking maken.
Verder mogen we in NL op sommige stukken 130km per uur en dat mag ook met de Twinny volgens de wet. (aanhangers kennen wel een snelheidsbeperking)
De twinny moet derhalve aan de wettelijke eisen voldoen. (Ik neem aan dat ze net als aanhangwagens en motorhelmen gekeurd worden door een instantie alvorens ze verkocht mogen worden) Pas als TS 150km rijdt heeft u een punt.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 14:04
door Moedt
wchdeboer schreef:
Kortom, of de consument (ik dus) iets fout heeft gedaan of niet, de fabrikant moet er voor zorgen dat er geen fouten mee gemaakt kunnen worden omdat de gevolgen desastreus kunnen zijn voor die consument en voor de overige weggebruikers.
Je kunt overal fouten mee maken en daarom is er dan ook een gebruiksaanwijzing.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 14:10
door wchdeboer
@snuffel: Twinny Load geeft aan wat de fietsdrager aan kan en wat mag zonder enig voorbehoud.
De dragers hebben een RDW en een of ander Europees keurmerk voor dergelijk gebruik op de weg.
Ik zelf heb geen e-fietsen maar tamelijk lichte aluminium Batavussen van 5 jaar oud.
De omvallende fietsen op de Twinny-Load Kronos traden op bij een snelheid van naar schatting 60 km per uur op een lokale weg, bij flink gas-geven klapten beide fietsen zo maar naar achteren.
De voorbarige persoonlijk-getinte opmerkingen van snuffel1 gaan vergezeld van een excuus. Excuus aanvaard.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 14:13
door sjohie
snuffel1 schreef:Twee elektrische fietsen doen al gauw 30 kilo inclusief accu per stuk samen 60 kilo dus het maximale gewicht van de twinny load Kronos. Gaat u dan ook nog eens 130 km/u rijden dan vraagt u toch om problemen. Met excuus maar als u werkelijk de fietsdrager op deze manier gebruikt heeft bent u de degene die onverantwoordelijk met de drager is om gegaan. Elke idioot in het verkeer snapt wel dat hij/zij de snelheid aanpast op het gene dat wat hij/zij vervoert.
Da's wat die Kronos maximaal kan/mag dragen, TS schrijft dat hij er 2 "normale" fietsen op had zitten toen dit gebeurde, dus dan is het eerder een kilo of 40 geweest, als ik een Gazelle Orange van ~20 kg/stuk neem als rekenvoorbeeld.
Overigens schrijft TS dat het slotje tbv de borging op de trekhaak is opengesprongen, waardoor dit alles heeft voorgevallen. Dat kan dus ook een eerlijke gebruikersfout zijn.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 14:14
door sjohie
wchdeboer schreef:@snuffel: Twinny Load geeft aan wat de fietsdrager aan kan en wat mag zonder enig voorbehoud.
De dragers hebben een RDW en een of ander Europees keurmerk voor dergelijk gebruik op de weg.
Ik zelf heb geen e-fietsen maar tamelijk lichte aluminium Batavussen van 5 jaar oud.
De omvallende fietsen op de Twinny-Load Kronos traden op bij een snelheid van naar schatting 60 km per uur op een lokale weg, bij flink gas-geven klapten beide fietsen zo maar naar achteren.
De voorbarige persoonlijk-getinte opmerkingen van snuffel1 gaan vergezeld van een excuus. Excuus aanvaard.
Volgens mij is dat omklappen een functie van dat type om bij de kofferbak te kunnen komen, toch?
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 14:22
door wchdeboer
Klopt de Kronos is omklapbaar. Maar liefst niet automatisch onder het rijden, toch?
Alleen als de handle wordt omgezet, en niet door defect raken van plastic (!!) borgringen die de verticale beugel rechtop zouden moeten houden.
En het slotje van de borging op de trekhaak: aan wat voor soort gebruikers fout moet ik hierbij denken?
Je zet hem op slot, haalt het sleuteltje er uit, de borging zit dus ingedrukt; en als je wilt instappen hoor je "klik!" en zie je dat het slotje weer vanzelf is open gesprongen. Wat heb ik hierbij fout gedaan?
Overigens heeft dit niets met de omklappende fietsen onderweg te maken, dat was weer een ander probleem.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 14:44
door sjoegel
Twinny load had actief de klant moeten benaderen en iemand in persoon erna toe sturen met een bloemetje en een vervangend exemplaar. Zeker gezien de impact die vliegende fietsen kunnen hebben.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 30 aug 2013 18:04
door vroem
Dat bloemetje likt mij een beetje overdreven. Net zoals een slechte beoordeling nog voordat leverancier/ fabrikant weet dat er een probleem is en men dus nog geen kans heeft gehad het op te lossen...
Aanbod voor een nieuwe is er . En ik geef leverancier/ fabrikant groot gelijk dat men zich niet op deze manier door iemand laten behandelen aan wie zij niet eens direct geleverd hebben. laten we wel wezen, er is gekocht bij de ANWB, en dus is de ANWB degeen die moet zorgen dat eea wordt rechtgezet met ts. Verder zoeken zij het maar uit met Twinny.
Jammer dat mensen een bedrijf tegenwoordig al in de hoek zetten zonder uberphaupt een kans eea netjes op te lossen. Koude douche voor ts wat mij betreft.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 01 sep 2013 21:03
door GJvdZ
wchdeboer schreef:Kortom, of de consument (ik dus) iets fout heeft gedaan of niet, de fabrikant moet er voor zorgen dat er geen fouten mee gemaakt kunnen worden omdat de gevolgen desastreus kunnen zijn voor die consument en voor de overige weggebruikers.
En u durft uiteraard uw handen ervoor in het vuur te steken (of te zweren op iemands graf) dat u absoluut geen fouten heeft gemaakt bij de montage. U heeft de handleiding voor 100% gevolgd en goed bestudeert voordat u de Twinny Load ging monteren.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 01 sep 2013 21:38
door olaf79
snuffel1 schreef:Oké Ts heeft helemaal gelijk, als Ts maar wel het besef heeft dat de fietsdrager retour fabrikant moet gaan om eventuele constructie fouten op te sporen en te verbeteren.
Nope retour verkoper. Wat die er mee doet is zijn probleem.
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 01 sep 2013 21:39
door olaf79
vroem schreef:Dat bloemetje likt mij een beetje overdreven. Net zoals een slechte beoordeling nog voordat leverancier/ fabrikant weet dat er een probleem is en men dus nog geen kans heeft gehad het op te lossen...
Aanbod voor een nieuwe is er . En ik geef leverancier/ fabrikant groot gelijk dat men zich niet op deze manier door iemand laten behandelen aan wie zij niet eens direct geleverd hebben. laten we wel wezen, er is gekocht bij de ANWB, en dus is de ANWB degeen die moet zorgen dat eea wordt rechtgezet met ts. Verder zoeken zij het maar uit met Twinny.
Jammer dat mensen een bedrijf tegenwoordig al in de hoek zetten zonder uberphaupt een kans eea netjes op te lossen. Koude douche voor ts wat mij betreft.
Nee, de fabrikant past hier chantage toe. Als er een defect in het product zit heeft de klant sowieso al recht op een nieuw exemplaar met of zonder chantage
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 01 sep 2013 23:49
door dhc
Uh...volgens mij heeft u helemaal niets met Twinny te maken!!
De ANWB is leverancier, die gaat het maar oplossen!!
Zijn we dat ineens allemaal vergeten?
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 02 sep 2013 08:13
door Leo The Emperor
wchdeboer schreef: Een dergelijk apparaat MOET idiot-proof zijn.
Kortom, of de consument (ik dus) iets fout heeft gedaan of niet, de fabrikant moet er voor zorgen dat er geen fouten mee gemaakt kunnen worden omdat de gevolgen desastreus kunnen zijn voor die consument en voor de overige weggebruikers.
Dit is incorrect. Een fabrikant hoeft er geen rekening mee te houden dat er idioten met zijn spullen werken.
Zoals DHC al zegt, is uw gesprekpartner de ANWB-webshop, daar heeft u immers het apparaat gekocht, en zij dienen de oplossing voor u te verzorgen.
En reparatie is niet per definitie een verkeerde oplossing. Als het apparaat deugdelijk wordt gerepareerd kan dit een prima oplossing zijn
Re: Twinny Load eist verwijderen slechte consumenten review
Geplaatst: 02 sep 2013 09:52
door vroem
olaf79 schreef:vroem schreef:Dat bloemetje likt mij een beetje overdreven. Net zoals een slechte beoordeling nog voordat leverancier/ fabrikant weet dat er een probleem is en men dus nog geen kans heeft gehad het op te lossen...
Aanbod voor een nieuwe is er . En ik geef leverancier/ fabrikant groot gelijk dat men zich niet op deze manier door iemand laten behandelen aan wie zij niet eens direct geleverd hebben. laten we wel wezen, er is gekocht bij de ANWB, en dus is de ANWB degeen die moet zorgen dat eea wordt rechtgezet met ts. Verder zoeken zij het maar uit met Twinny.
Jammer dat mensen een bedrijf tegenwoordig al in de hoek zetten zonder uberphaupt een kans eea netjes op te lossen. Koude douche voor ts wat mij betreft.
Nee, de fabrikant past hier chantage toe. Als er een defect in het product zit heeft de klant sowieso al recht op een nieuw exemplaar met of zonder chantage
er is nog niet eens de kans gegeven aan fabrikant vast te stellen wat er gebeurt is. Die kans is door ts namelijk niet gegund voordat ie eea op internet plaatste. Zonder te weten wat er precies aan de hand is en hoe fabrikant en leverancier (ANWB) e.e.a. oplossen zit het op het randje met smaad en laster, waar Twinny wellicht onterecht schade van kan ondervinden.
Verder doet men ook al blijft het staan in ieder geval het minimum wat wettelijk moet, dus van echte chantage is geen sprake.