LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C en b auto's (Dronten)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
daphne__

C en b auto's (Dronten)

Ongelezen bericht door daphne__ »

Hallo,

Ik wil mijn ervaring met C en B auto's graag delen.

24 Juli kocht ik bij hun een Seat Ibiza uit 1995. Auto zou motorisch 100% in orde zijn en daar vertrouwde ik op. Auto was ook goedgekeurd immers. Auto starte niet, want de accu was leeg, maar even kabels erop en hij startte dan toch zonder problemen. Ze zouden 's nachts de accu aan de lading leggen. Volgende dag auto opgehaald en nogsteeds startte hij niet zonder kabels, want hij was vergeten de accu aan de lading te leggen. Nouja kan gebeuren, auto dus meegenomen.

Op de weg naar huis begon het gedoe al. Oliedruklampje begon te branden, dus auto stilgezet en olie gecontroleerd. Die was goed, dus C en B auto's opgebeld om te vragen wat te doen. Auto had stilgestaan, dus als de olie goed was, moesten we maar gewoon doorrijden naar huis.

Omdat de accu na 30 kilometer nogsteeds niet opgeladen was, heb ik een nieuwe accu gekocht. Ook de richtingaanwijze lampjes aan de zijkant waren er af en die heb ik dus gekocht, terwijl de auto aangeboden werd mét lampjes en werkende accu, maargoed ik besloot er geen probleem van te maken.
De volgende dag gaf de auto nog meer problemen (Aan de kook raken, oliedruklampje, water lekken etc) en dus weer opgebeld.

Hij beloofde me de auto op te komen halen om hem te maken. Ik kreeg alleen wel te horen dat ik 2 weken moest wachten, want hij ging eerst op vakantie. Daarna zou hij langskomen, maar hij kon niet. Daarna had hij het volgende excuus namelijk dat hij een tegenslag had gehad met de belasting en me mijn geld niet terug kon geven. Wel kon hij ruilen tegen een auto die er slechter uit zag én ouder was. Daar ging ik niet mee akkoord.

Vandaag kwam hij éindelijk de auto op halen, de afspraak was het aankoopbedrag terug. Maaaar nee, die auto was best te maken, dus ik kon 3/4e van het bedrag terug krijgen. Terwijl hij de auto eerder niet wou maken voor me.

Mijn ervaring met dit bedrijf is slechter dan slecht! Later zal ik even foto's toevoegen van de auto en de mankementen!

sjoegel

Re: C en b auto's (Dronten)

Ongelezen bericht door sjoegel »

Graag foto's voor een goed oordeel !

daphne__

Ongelezen bericht door daphne__ »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat ik de auto niet heb laten keuren, dat maakt het normaal dat je als bedrijf een auto verkoopt die rijp is voor de sloop? Ik ben 18 jaar, dit was mijn eerste auto, dus ja ik ben niet verstandig geweest door de auto te kopen zonder keuren, maar mijn fout door hem niet te keuren, is groter dan iemand die bewust kapotte auto's verkoopt?

Maargoed het zal me niet verbazen als je de persoon achter C en B auto's kent óf bent :wink:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je hebt er dus als het goed is geen eens een proefrit mee gemaakt?
Want de accu was immers leeg.
Ga alsjeblieft nooit meer alleen een auto kopen, maar neem iemand mee die verstand van zaken heeft!

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

We hebben meer aan gegevens als kilometerstand, aankoopbedrag en een onderhoudsgeschiedenis. Een Ibiza uit 1995 kan er nog keurig netjes uit zien en slechts 120.000 km hebben gelopen, maar ook totaal afgetrapt en op zijn.

Een beetje van die prut op de olievuldop had ik na vorige winter ook. Was een kwestie van kou en lang stilstaan. Kan ook duiden op het einde van de koppakking uiteraard.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Lege accu kan ook duiden op een overleden dynamo, weet ik (helaas) uit ervaring.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Motor is oververhit geweest , dus waarschijnlijk een lekke koppakking.
De sludge op de foto,s geven dit al een beetje aan (kan ook komen door alleen maar hele korte afstandjes rijden)
Komt wel eens meer voor bij overjarige Seats.
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en die 75% van het aankoopbedrag terugvragen en
kijken voor een 2e hands Starletje.
Een Toyota Starlet is nl een prima starters auto en geeft zelden problemen.
Sterkte!

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Daphne,

Zolang er naïeve mensen zijn zoals jij blijven dit soort handelaren bestaan. Neem iemand mee die er verstand van heeft !

hawkwind

snuffel1 schreef:Potdorie nog eens aan toe zeg, een auto kopen van 18 jaar oud en dan verwachten dat die in nieuwstaat verkeert omdat de verkoper dat zegt!!!. Ik kan niet uit de foto's opmaken dat de auto rot is wel dat de undercoating op bepaalde plaatsen losgelaten is. Sludge op de oliedop en zichtbaar in het kleppendeksel duidt niet op een defect maar condens door of het lange stilstaan danwel korte ritten. Ook is het belangrijk om de eerste paar kilometers de vloeistoffen extra te controleren. Ik mag hopen dat u accoord bent gegaan met die 75% teruggave want die is ronduit genereus.
Die 75% teruggave had ik ook al voorgesteld.
Gelijk accepteren daphne , en daarna kijken naar een Toyotaatje of bijv. een Nissan Almera van voor bj.2000.

hawkwind

sjoegel schreef:Daphne,

Zolang er naïeve mensen zijn zoals jij blijven dit soort handelaren bestaan. Neem iemand mee die er verstand van heeft !
Louis van Gaal?? :lol:

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

snuffel1 schreef:. Ik kan niet uit de foto's opmaken dat de auto rot is wel dat de undercoating op bepaalde plaatsen losgelaten is.
Wellicht wat beter kijken dan, de bodem is wel degelijk verrot en je ziet de onderkant van de vloerbedekking. Ofwel, de bodem is niet meer gasdicht en dat levert gevaar op. Zie het deel uit de foto op het forum.

Afbeelding

hawkwind

trail46 schreef:
snuffel1 schreef:. Ik kan niet uit de foto's opmaken dat de auto rot is wel dat de undercoating op bepaalde plaatsen losgelaten is.
Wellicht wat beter kijken dan, de bodem is wel degelijk verrot en je ziet de onderkant van de vloerbedekking. Ofwel, de bodem is niet meer gasdicht en dat levert gevaar op. Zie het deel uit de foto op het forum.

Afbeelding
Ja en?
Auto heeft misschien een paar honderd euro gekost.
Kost misschien 30-40 euro om te lassen
De algehele staat van de Seat is gewoon triest.
Kijk btw div. forums na over die Spaanse troep genaamt SEAT , een en al kommer en kwel :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Daphne:

Of de auto rijp is voor de sloop kan ik zo niet beoordelen. Het zou zomaar kunnen dat je met een paar tientjes reparatiekosten klaar bent. Maar het zou inderdaad ook kunnen dat het ding gewoon op is.

Als je een echt oudere auto zoekt, zou je eens voor de volgende kunnen kijken:

VW Golf II (tot 1992)
Toyota Starlet (is al genoemd)
Nissan Micra (tot 1992, die vierkante)
Peugeot 205
Mitsubishi Colt (wel wat zwaarder, dus duurder met wegenbelasting en verzekering)

Dit zijn over het algemeen probleemloze auto's. Eenvoudige techniek, dus makkelijk te repareren, en onderdelen liggen er zat op de sloop.

Verder zou je eens op de site van autoweek kunnen kijken. Daar vindt je van de meeste merken en modellen gebruikersreviews. Je kunt daar vaak heel zinvolle informatie vinden waar je eventueel op moet letten.

Wel even een aankoopkeuring laten doen, kost meestal 40 tot 50 euro. Dan weet je zeker dat je minstens een jaar door kan rijden.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Vooral de Toyota Starlet is onverwoestbaar. De buurman hiernaast heeft er een en deze is ik dacht uit 1985. Elke jaar komt hij moeiteloos door de apk ( af en toe wat onderhoud en kleine reparaties ) en deze heeft 160.000 km gelopen en dat voor een 1.2 liter 4 cilinderblok automaat. Waard niets maar hij gaat er nog elke dag mee op pad en dan bedoel ik stadswerk. Als je de moeite neemt om je toekomstige aankoop voor de aankoop even ergens op de brug te rijden ( voor wat kleingeld) en de boel is nog niet verrot kan je met een beetje geluk weer een jaartje heerlijk sturen.De golf is ook een hele goede optie maar is vaak wat duurder.

hawkwind

De laatste starletjes zijn gewoon beregoed.
Koop er 1 met zo,n 150000 op de teller (met stuurbekrachtiging!)en je zit voor de 1e 5 jaar goed.
Last but not least , die Nissan Almera,s van voor bj 2000 zijn ook beresterk (met name de 1.6 ).

Gesloten