Goedemiddag
k heb een vraag. Ik heb 3 jaar een bepaald contract gehad en toen ongeveer 2300 bruto per maand ontvangen
Nu heb ik 4 maanden een vast contract bij dezelfde werkgever en mijn brutoloon is nog steeds 2300
Maar mijn uurloon is met 2 euro omlaag gegaan.
Dus als ik nu bijvoorbeeld overwerk scheelt het toch zeker.
Mijn vraag is klopt dit gewoon. Want ik ga wel even naar mijn werkgever toen en vragen om uitleg
mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bruto maandsalaris hetzelfde maar uurloon omlaag??
Re: Bruto maandsalaris hetzelfde maar uurloon omlaag??
Even op je loonstrook kijken he van toen je een bepaald contract had en nu je een vast contractbaskes schreef:Goedemiddag
k heb een vraag. Ik heb 3 jaar een bepaald contract gehad en toen ongeveer 2300 bruto per maand ontvangen
Nu heb ik 4 maanden een vast contract bij dezelfde werkgever en mijn brutoloon is nog steeds 2300
Maar mijn uurloon is met 2 euro omlaag gegaan.
Dus als ik nu bijvoorbeeld overwerk scheelt het toch zeker.
Mijn vraag is klopt dit gewoon. Want ik ga wel even naar mijn werkgever toen en vragen om uitleg
mvg
hebt waar het verschil precies inzit.
Het probleem is dat het nu 2 verschillende salarisstroken zijn. Ze zijn overgestapt op een nieuw systeem.
Eerst zag ik mijn gewerkte uren nu niet meer
Maar aan mijn overuren kan ik nu zien dat het minder is. Eerst 15 nog wat en nu 13
Ook staat er bij de nieuwe 13 nog wat als uurloon en bij de ouwe stond er niks. Maar wat ik zei door mijn overuren zie ik dat het minder is geworden.
Eerst zag ik mijn gewerkte uren nu niet meer
Maar aan mijn overuren kan ik nu zien dat het minder is. Eerst 15 nog wat en nu 13
Ook staat er bij de nieuwe 13 nog wat als uurloon en bij de ouwe stond er niks. Maar wat ik zei door mijn overuren zie ik dat het minder is geworden.
Even navragen bij de salarisadministratie (of je leidinggevende). Die zullen ongetwijfeld weten wat er veranderd is.
Het kan ook zijn dat er bv iets in de cao is gewijzigd en daardoor de vergoeding voor overwerk lager is dan het was.
-
Te weinig info.
Wat voor contract had je de eerste drie jaar dan? Rechtstreeks in dienst van de werkgever, of via een uitzendburo of iets dergelijks? Zou het kunnen dat je met twee verschillende CAO's te maken hebt?
Je brutoloon is per maand hetzelfde, maar je uurloon is lager. Werk je nu meer uren per week voor hetzelfde maandloon? Zo ja, hoe is dat verschil in gewerkte uren te verklaren?
Wat voor contract had je de eerste drie jaar dan? Rechtstreeks in dienst van de werkgever, of via een uitzendburo of iets dergelijks? Zou het kunnen dat je met twee verschillende CAO's te maken hebt?
Je brutoloon is per maand hetzelfde, maar je uurloon is lager. Werk je nu meer uren per week voor hetzelfde maandloon? Zo ja, hoe is dat verschil in gewerkte uren te verklaren?
-
Salaris eerst per vier wk nu mnd?
Gaat er pensioen en premies af? Meestal met vast contract...
Misschien lopen ze wat achter met de overuren,bv bij mijn man 4 wk geef vb
wwk 1tm 4 loopt salars ,werkt in week 3 over,krijgt hij het mnd erop,dan loopt het van wk 5 tot met 8
Wel kan hij online zien ,maar ligt eraan wat voor werk je doet ,wat exact stand is van uren,dus hij werkt over laat ze voor tvt staan maar krijgt over ieder uur percentage extra..da dus die weken erop.
Oftwel digitaal wel,te zien ,maar op loonstook mnd later
Gaat er pensioen en premies af? Meestal met vast contract...
Misschien lopen ze wat achter met de overuren,bv bij mijn man 4 wk geef vb
wwk 1tm 4 loopt salars ,werkt in week 3 over,krijgt hij het mnd erop,dan loopt het van wk 5 tot met 8
Wel kan hij online zien ,maar ligt eraan wat voor werk je doet ,wat exact stand is van uren,dus hij werkt over laat ze voor tvt staan maar krijgt over ieder uur percentage extra..da dus die weken erop.
Oftwel digitaal wel,te zien ,maar op loonstook mnd later