Pagina 1 van 1
Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 31 aug 2013 00:19
door Lucille_Ball
Enkele weken geleden bestelde ik drie dezelfde dekbedovertrekken bij Klaas Vaak Bedtextiel. De foto op de site gaf een prachtig glanzend overtrek weer in de kleuren bordeauxrood, grijs en lichtgroen. Maar toen ik ze ontving dacht ik eerst dat ik de verkeerde ontvangen had. De kleuren klopten helemaal niet. De kleuren waren poepbruin, grijs en lichtoranje. Ik vond ze intens lelijk. En glanzend waren ze ook niet.
Heel teleurgesteld heb ik het retouradres gevraagd om ze naar terug te sturen. Met het verzoek om het bedrag van de overtrekken terug over te maken evenals de verzendkosten die ik tweemaal gemaakt had.
De overtrekken van totaal 90 euro zijn terugbetaald maar de verzendkosten van totaal 12 euro niet. Terwijl dit niet mijn fout was: de foto op de site (overigens dezelfde foto als op de verpakking) klopte voor geen meter wat kleuren betreft.
De webshop weigert mij de door mij gemaakte extra kosten te vergoeden waardoor ik achterblijf met een fikse kater: niet-gelijkende overtrekken ontvangen en ook nog 12 eens euro verloren door deze webshop.
Mijn advies: blijf maar weg bij Klaas Vaak Bedtextiel!
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 01 sep 2013 22:16
door olaf79
In principe heeft u ook recht om de verzendkosten retour te ontvangen. Immers er is niet geleverd wat u had besteld. Het gaat hier dus niet om een ontbinding zonder opgave van reden maar om een ontbinding wegens niet nagekomen afspraken. In dat geval dient verkoper voor alle kosten op te draaien.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 02 sep 2013 08:01
door Leo The Emperor
olaf79 schreef:In principe heeft u ook recht om de verzendkosten retour te ontvangen. Immers er is niet geleverd wat u had besteld. Het gaat hier dus niet om een ontbinding zonder opgave van reden maar om een ontbinding wegens niet nagekomen afspraken. In dat geval dient verkoper voor alle kosten op te draaien.
In de posting staat alleen dat ze het retouradres heeft opgevraagd, en het verzoek voor terugbetaling.
Zonder verdere motivatie van de reden voor de retourzending is de webshop, conform de wet koop op afstand, gerechtigd om de verzendkosten voor de retourzending niet te vergoeden.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 02 sep 2013 09:14
door sephora30
Dat de kleuren afwijken kan ook aan je beeldscherm liggen.
Normaal in deze zou zijn dat je maar 1x verzendkosten hoeft te betalen. Dat is zo volgens de wet kopen op afstand.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 02:37
door Lucille_Ball
@Leo en Sephora: ik schreef toch heel duidelijk dat de kleuren van het overtrek totaal verschillend waren dan die op de site evenals die op de verpakking. Lichtgroen was in werkelijkheid lichtoranje en bordeauxrood was in werklijkheid poepbruin. Die foto's klopten helemaal niet. Dus er is niet geleverd wat ik had besteld. Dus 'het ligt aan je beeldscherm' is een rare suggestie.
Ik mag er toch vanuit gaan dat wat er op de site staat, enigszins juist is. Als dat niet zo is, dan wil ik niet blijven zitten met 11,75 aan verzendkosten wat ik voor niets betaald heb.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 02:40
door Lucille_Ball
Leo The Emperor schreef:olaf79 schreef:In principe heeft u ook recht om de verzendkosten retour te ontvangen. Immers er is niet geleverd wat u had besteld. Het gaat hier dus niet om een ontbinding zonder opgave van reden maar om een ontbinding wegens niet nagekomen afspraken. In dat geval dient verkoper voor alle kosten op te draaien.
In de posting staat alleen dat ze het retouradres heeft opgevraagd, en het verzoek voor terugbetaling.
Zonder verdere motivatie van de reden voor de retourzending is de webshop, conform de wet koop op afstand, gerechtigd om de verzendkosten voor de retourzending niet te vergoeden.
Ik heb de reden wel opgegeven. Helder en duidelijk, in een email. Toen de webshop de overtrekken retour had ontvangen werd nog beweerd dat ze e.e.a. met elkaar vergeleken hadden en dat er geen verschil in zat.
Dan houdt het voor mij op om nog verder met hen in discussie te gaan want zo'n aperte leugen daar kan ik niet tegenop.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 03:37
door Bob Schurkjens
Mooi poepbruin is niet lelijk.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 08:26
door ArneLH
@Leo, als de ts binnen 7 werkdagen na aflevering heeft aangegeven het geld terug te willen is correct herroepen, of mis ik iets?
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 10:30
door devious
TS heeft hier gewoon gelijk maar krijgt het niet van de webshop. Dat wordt weer een hele klus om ook dat terug te krijgen, àls dat al gaat lukken.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 12:15
door Leo The Emperor
lucille_Ball schreef:Ik heb de reden wel opgegeven. Helder en duidelijk, in een email. Toen de webshop de overtrekken retour had ontvangen werd nog beweerd dat ze e.e.a. met elkaar vergeleken hadden en dat er geen verschil in zat.
Dan houdt het voor mij op om nog verder met hen in discussie te gaan want zo'n aperte leugen daar kan ik niet tegenop.
Dat goed gedaan door u. ik haalde dat echter niet uit de eerste posting:
lucille_Ball schreef:Heel teleurgesteld heb ik het retouradres gevraagd om ze naar terug te sturen. Met het verzoek om het bedrag van de overtrekken terug over te maken evenals de verzendkosten die ik tweemaal gemaakt had.
u doet nu een beroep op Non-conformiteit, en mag u in dat geval inderdaad geen nadeel van ondervinden, zodat ook de retourkosten voor rekening van de webshop zijn. Wat nu lastig is dat de webshop ontkent dat de producten fout zijn, en voor 11,75 euro begint u niet veel.
arneLH schreef:@Leo, als de ts binnen 7 werkdagen na aflevering heeft aangegeven het geld terug te willen is correct herroepen, of mis ik iets?
Nee, u mist niks. De dscussie gaat alleen over de verzendkosten van de consument naar de webshop terug. Deze kunnen, in dat geval wel voor rekening van de consument blijven. Met dat geval bedoel ik als de consument retour stuurt zonder aan te geven dat het product non-conform is, maar gewoon van haar wettelijk retourrecht binnen 7 dagen gebuik maakt.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 12:31
door rozemarijntje
Zie algemene voorwaarden
http://www.klaasvaakshop.nl/c-449216/al ... orwaarden/
Artikrl 7 punt 1
En daar verschuilen ze zich achter denk ik?
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 03 sep 2013 18:23
door plumber
Je weet toch dat Klaas Vaak zand in de ogen strooit
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 04 sep 2013 13:25
door Lucille_Ball
Wat heb je daaraan als dit artikel al niet van toepassing was:
Artikel 4 - Het aanbod
[...]
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Ik vermoed dat Klaas Vaak Bedtextiel zo'n eenvrouws-huis-webshop is. Bij het inpakken had al gelijk duidelijk moeten zijn dat de foto's op de verpakking totáál verschilden met de inhoud. Want dat begrijp ik ook niet.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 04 sep 2013 13:47
door rozemarijntje
Ik geef alleen maar aan..ze zullen zich daar wel achter verschuilen,dus met andere woorden tevreden ,of wat dan ook...of niet tevreden,terug,kosten voor de klant,
Dat bedoelde ik er mee..
Weet het niet,nog nooit gehoord van de winkel.
Maar heb hier plaats verderop ook textiel zaak,en ook enige maar die zijn top!
Dus zeg niet alles groot of klein schalig,
Heb je geen foto,s genomen van wat je gekregen had? Maar ja,hun woord tegen dat van jou..
Succes,al denk ik dat het lastig wordt...
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 04 sep 2013 16:11
door devious
gaat het eigenlijk om > klaasvaakbedtextiel.nl < of om > klaasvaakshop.nl <
van dezelfde eigenaar zie ik. En met winkels! Kun je leuk naartoe om stennis te schoppen.
Hoofdkantoor
Nieuweweg 53
6744 PL Ederveen
Telefoon: 0318-646754
Klaas Vaak Winkels
Doetinchem
Dronten
Oss
Putten
Spakenburg
Varsseveld
Venray
Winterswijk
Zevenaar
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 05 sep 2013 09:57
door Lucille_Ball
rozemarijntje schreef:
Heb je geen foto,s genomen van wat je gekregen had? Maar ja,hun woord tegen dat van jou..
Ja, achteraf had ik dat moeten doen. Had ik 'm hier neer kunnen zetten en dan hun reactie ('wij zien geen verschil') er onder kunnen zetten. Gemiste kans!
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 05 sep 2013 09:58
door Lucille_Ball
devious schreef:gaat het eigenlijk om > klaasvaakbedtextiel.nl < of om > klaasvaakshop.nl <
van dezelfde eigenaar zie ik. En met winkels! Kun je leuk naartoe om stennis te schoppen.
Hoofdkantoor
Nieuweweg 53
6744 PL Ederveen
Telefoon: 0318-646754
Klaas Vaak Winkels
Doetinchem
Dronten
Oss
Putten
Spakenburg
Varsseveld
Venray
Winterswijk
Zevenaar
Helaas te ver van hier. Maar melding maken en mensen waarschuwen op een drukbezocht forum als dit, lucht óók op.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 08 sep 2013 22:06
door alfatrion
Ik heb de indruk dat het hier gaat om de verzendkosten heen die niet vergoed worden. Als dat zo is dan is de winkel natuurlijk fout. Voor wat betreft de verzendkosten terug, die komen voor rekening van de koper (bij een beroep op het herroepingsrecht). Ja, het product is non-conform (als ik dat zo hoor) en dat betekent dat als dit nog aangetoond kan worden de verzendkosten heen ook voor vergoeding in aanmerking komen. (Zie daar het nut van het retentierecht.)
Ik vermoed echter dat dit niet aangetoond kan worden en TS daarom alleen recht heeft op het volledige bedrag dat ze heeft aanbetaald. De 90 euro dus.
Re: Klaas Vaak Bedtextiel schuift fout af op klant
Geplaatst: 13 sep 2013 21:40
door Lucille_Ball
alfatrion schreef:Ik heb de indruk dat het hier gaat om de verzendkosten heen die niet vergoed worden. Als dat zo is dan is de winkel natuurlijk fout. Voor wat betreft de verzendkosten terug, die komen voor rekening van de koper (bij een beroep op het herroepingsrecht). Ja, het product is non-conform (als ik dat zo hoor) en dat betekent dat als dit nog aangetoond kan worden de verzendkosten heen ook voor vergoeding in aanmerking komen. (Zie daar het nut van het retentierecht.)
Ik vermoed echter dat dit niet aangetoond kan worden en TS daarom alleen recht heeft op het volledige bedrag dat ze heeft aanbetaald. De 90 euro dus.
De verzendkosten héén zijn in principe voor mijn rekening. Dat wist ik voordat ik ze bestelde. Vind ik ook prima. Maar bij een foutieve verzending wil ik niet opdraaien voor de verzendkosten héén en ook niet voor terug. Daar gaat het om.
Het is een kwestie van vertrouwen wat beschaamd is. Ik moet vooruit betalen en krijg een produkt wat totaal niet lijkt op wat er op de site staat. Dan wil ik geen financiële schade oplopen. Maar dat snapt Klaas Vaak dus niet.
Ik heb mijn klacht inmiddels voorgelegd op
www.klachtenkompas.nl. Dat is van de Consumentenbond en die sturen het bedrijf een uitnodiging om te reageren/het op te gaan lossen. Ik zeg nu al: die Klaas Vaak bedtextiel gaat hier niet op reageren maar dan staan ze daar in ieder geval vermeld.