Pagina 1 van 1
Orange parking Schiphol
Geplaatst: 01 sep 2013 21:27
door softijsje
Beste forumleden,
Van 9 juli tot en met 16 juli hebben wij gebruik gemaakt van de diensten van Orange Parking Schiphol. Ik heb een voucher op Marktplaats gekocht voor 8 dagen valet parkeren voor 40 euro. Eenmaal op 9 juli op Schiphol aangekomen, bleek dat ik was vergeten de voucher uit te printen. We hadden al wel een email verstuurd naar Orange Parking met daarin de voucher. Zij konden het bedrag dus al innen bij Marktplaats. Het was natuurlijk ontzettend dom van mij, dus we waren tot een compromis gekomen. We moesten meteen het bedrag van 82,50 aan de chauffeur betalen en zodra we terugkwamen zouden we de bon inleveren. We zouden dan meteen het bedrag terugkrijgen. Op één van de papieren is toen opgeschreven dat we het bedrag betaald hadden.
Op het moment dat wij weer op Schiphol arriveerden, hebben wij naar Orange Parking gebeld en dit verhaal nogmaals aangegeven. Er werd ons gezegd dat de chauffeur het geld bij zich zou hebben. Eenmaal bij de chauffeur aangekomen, bleek hij het geld niet op zak te hebben. Er werd ons gezegd dat we direct naar (06 nummer eigenaar) konden bellen en dat het geld dan direct overgemaakt zou worden. Dit alles hebben wij afgesproken op 16 juli rond 00.00 uur. De woensdag erna stond het geld nog niet op de rekening terwijl andere bedragen wel waren bijgeschreven. Ik heb hierover gebeld en er werd wederom gezegd dat het geld direct werd overgemaakt. Dit is vervolgens nog zo'n 15 keer beloofd. Daarnaast heb ik een e-mail gestuurd, maar geen reactie gekregen. Mijn partner heeft dit ook nog geprobeerd, maar tevergeefs.
We zijn nu anderhalve maand verder en nog steeds hebben we het geld niet terug. Ik heb contact opgenomen met Marktplaats, maar zij geven aan dat ze niks voor ons kunnen betekenen. Nu gaat het mij nog niet eens zo zeer om het bedrag van 80 euro, maar wel om de manier waarop dit is gelopen. Meneer de eigenaar zegt telkens dat het aan de boekhouder ligt. Wie gelooft dat nu nog. Het probleem is waarschijnlijk dat meneer nergens heeft getekend dat we het geld daadwerkelijk terug zouden moeten krijgen... Heeft iemand misschien nog een idee wat we kunnen doen? We zijn het echt heel erg zat.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 01 sep 2013 22:12
door olaf79
Tsja, toezegging, ook mondeling is bindend. Alleen ga het maar eens bewijzen. En dan? Naar de rechter voor 40 euro. Die lacht je keihard uit.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 01 sep 2013 22:15
door softijsje
Het gaat eigenlijk om 120 euro. 40 euro voor de voucher en 82,50 die we nog hebben betaald, omdat ik de voucher was vergeten. Ze hebben enkel recht op die 40 euro van Marktplaats...
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 01 sep 2013 22:47
door olaf79
softijsje schreef:Het gaat eigenlijk om 120 euro. 40 euro voor de voucher en 82,50 die we nog hebben betaald, omdat ik de voucher was vergeten. Ze hebben enkel recht op die 40 euro van Marktplaats...
Dus gaat het om 82 euro. Want je hebt toch bij hun kunnen parkeren? Oke ook voor 82 euro ga je normalitair niet procederen. Los van de vraag of je gelijk krijgt. Het is jouw woord tegen het hunne.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 09:15
door softijsje
We hebben het eigenlijk nog niet eens over het parkeren gehad. We hadden valet parking geboekt (overdekt). Voor de tijd hebben we de auto nog schoongemaakt e.d. Toen we de auto terugkregen zat de auto vol met vogelpoep. De auto zat zelfs zo vol dat hij bijna een week op de Dam had kunnen staan...
Daarnaast is het wel zo dat de eigenaar mijn naam al kent en tijdens een telefoongesprek telkens zegt dat ik het geld z.s.m. terug krijg. Lijkt me voldoende bewijs als ik dat opneem..
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 09:17
door softijsje
Even tussen haakjes.. Heeft iemand een idee wat ik wél kan doen in plaats van wat ik niet hoef te doen. Daar kan ik veel meer mee, want had zelf al bedacht dat procederen geen optie is
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 19:27
door berend67
Je neemt iemand mee met een tv-camera, iemand met een microfoon aan een hengel en je speelt zelf de reporter. Dan ga je naar het bedrijf toe en zegt dat je van een nieuw consumenten programma bent. Volgens mij heb je dan zo je centen terug en voor de volgende keer 8 dagen gratis parkeren.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 19:35
door sjohie
softijsje schreef:We hebben het eigenlijk nog niet eens over het parkeren gehad. We hadden valet parking geboekt (overdekt). Voor de tijd hebben we de auto nog schoongemaakt e.d. Toen we de auto terugkregen zat de auto vol met vogelpoep. De auto zat zelfs zo vol dat hij bijna een week op de Dam had kunnen staan...
Daarnaast is het wel zo dat de eigenaar mijn naam al kent en tijdens een telefoongesprek telkens zegt dat ik het geld z.s.m. terug krijg. Lijkt me voldoende bewijs als ik dat opneem..
Euh valet-parking is niet synoniem aan overdekt parkeren, het valet gedeelde betekend dat een medewerker vanaf een centraal punt, je auto op een nabijgelegen locatie parkeert, en je deze weer terug komt brengen als je klaar/aangekomen bent. Op de site zie ik bij hun orange valet parking pakket ook zo snel niet staan dat het overdekt zou zijn?
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 19:58
door softijsje
sjohie schreef:softijsje schreef:We hebben het eigenlijk nog niet eens over het parkeren gehad. We hadden valet parking geboekt (overdekt). Voor de tijd hebben we de auto nog schoongemaakt e.d. Toen we de auto terugkregen zat de auto vol met vogelpoep. De auto zat zelfs zo vol dat hij bijna een week op de Dam had kunnen staan...
Daarnaast is het wel zo dat de eigenaar mijn naam al kent en tijdens een telefoongesprek telkens zegt dat ik het geld z.s.m. terug krijg. Lijkt me voldoende bewijs als ik dat opneem..
Euh valet-parking is niet synoniem aan overdekt parkeren, het valet gedeelde betekend dat een medewerker vanaf een centraal punt, je auto op een nabijgelegen locatie parkeert, en je deze weer terug komt brengen als je klaar/aangekomen bent. Op de site zie ik bij hun orange valet parking pakket ook zo snel niet staan dat het overdekt zou zijn?
Nog ietsje verder kijken dan, haha. Het staat inderdaad niet heel gemakkelijk aangegeven allemaal. Zodra je op reserveren klikt, krijg je die mogelijkheid. Ik heb een bestandje bijgevoegd. Dit is een gedeelte van de voucher van Marktplaats. Daar staat dus dat het overdekt moest zijn, en ja, dat heb ik met het reserveren ook aangegeven.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 20:04
door softijsje
berend67 schreef:Je neemt iemand mee met een tv-camera, iemand met een microfoon aan een hengel en je speelt zelf de reporter. Dan ga je naar het bedrijf toe en zegt dat je van een nieuw consumenten programma bent. Volgens mij heb je dan zo je centen terug en voor de volgende keer 8 dagen gratis parkeren.
Nou moet ik zeggen dat ik er wel aan gedacht heb om er deze week langs te gaan! Het probleem is alleen dat ik op kamers woon in Amsterdam. De parkeerplaats is blijkbaar in Aalsmeer, dus ik zou ruim 1 uur en 15 minuten onderweg zijn daar naar toe. Misschien dat we dat maar eens gaan doen als mijn vriend weer met de auto is.. Maar jij denkt dus ook dat langsgaan de enige mogelijkheid is om het geld terug te krijgen?
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 21:19
door berend67
Ik gaf alleen een voorbeeld aan. Mensen zijn maandenlang aan het klooien met bedrijven en instanties en zodra de tv ploeg erbij komt is alles binnen 5 minuten geregeld.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 02 sep 2013 21:20
door sjoegel
Of de krant. Of tros radar.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 03 sep 2013 09:49
door softijsje
berend67 schreef:Ik gaf alleen een voorbeeld aan. Mensen zijn maandenlang aan het klooien met bedrijven en instanties en zodra de tv ploeg erbij komt is alles binnen 5 minuten geregeld.
Snap ik. Ik zou zelf ook niet zo snel met een camera er naar toe gaan. Misschien dat gewoon aankloppen inderdaad beter gaat lukken.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 23 sep 2013 13:12
door Dimitripb
Ik heb niet veel vertrouwen in dat bedrijf. Had ook een voucher gekocht via Groupdeal. 35 Euro voor 7 dagen parkeren. Om een reservering te maken moest ik de voucher naar het bedrijf sturen. Aanvankelijk geen enkele reactie teruggekregen. Herinnering gestuurd en vervolgens wel een reactie met daarbij een Excelformulier. In dat Excelformulier moest ik mijn gegevens invoeren en het vervolgens terugsturen. Het stond bol van de taalfouten, het was totaal niet duidelijk wat je nu precies waar moest invullen en er stonden nog gegevens van een andere klant in. Ik heb het formulier toch maar opgestuurd. Een bevestiging heb ik nooit gekregen. De algemene voorwaarden van het bedrijf bevatten ook enkele bedenkelijke regeltjes.
Vervolgens heb ik Groupdeal verzocht om mij het geld terug te geven want de hele gang van zaken kwam mij erg onprofessioneel over. Groupdeal ging direct over tot het terugboeken van het geld. Dit ging zo gemakkelijk dat ik het idee heb dat Groupdeal overspoeld is met klachten over dit bedrijf.
Later kwam ik er ook nog achter dat het bedrijf valse recenties op reisfora plaatst over hoe goed het bedrijf wel niet is.
Ik ben dus bang dat je dat geld ook niet meer zal terugzien. Die eigenaar houdt je gewoon net zolang aan het lijntje totdat jij opgeeft.
Re: Orange parking Schiphol
Geplaatst: 21 okt 2013 15:46
door rbeer
Beste forumleden,
Vanwege de rapportage van radar heb ik in tegenstelling tot vorige keer niet mijn auto bij 24/7 parking gebracht. Ik heb via internet 4 dagen valet parking geboekt bij P5parkerenschiphol. De website kwam betrouwbaar over en had daar wel een goed gevoel over. Toen wij op 29 september terug kwamen uit Valencia belde ik hun op en sprak af bij de vertrekhal 3. Het was druk en ik zou een half uurtje moeten wachten. Na 45 minuten waren ze echter nog niet aanwezig, waarop ik opnieuw belde. 3x geprobeerd maar kreeg echter geen gehoor. Na 65 minuten belde ze mij op met de mededeling dat er een ongeluk was gebeurd met mijn auto. Iemand kwam mij ophalen en bracht me naar de plek van het ongeval. De chaufeur van mijn auto veroorzaakte een ongeluk door rechts een bestelbus in te halen. Heel veel schade aan de voorkant van mijn auto airbags waren eruit en de vooruit was kapot. Als je dan de kleine lettertjes leest in hun algemene voorwaarden wordt vrijwel alle aansprakelijkheid afgewimpeld op de verzekering. Doordat mijn auto (Renault Grand Scenic 2004) een allrisk verzekering had kreeg ik nog een bedrag terug van de verzekering. Echter bij het bepalen van de dagwaarde (6000) wordt geen rekening gehouden met alle investeringen die ik met deze auto gehad hebt. In 2009 heb ik er een nieuwe motor en nieuwe turbo ingezet, deze rekening alleen al was meer dan 6000 euro. Ik heb van de eigenaar van P5 niet 1 telefoontje gekregen met excuses. Ik heb na een week zelf kontakt opgenomen en gezegd dat ik erg graag mijn auto wil laten herstellen, maar om dit te doen moest er 1500 euro bijgelegd worden. Daar waren ze niet toe bereid en ze vonden dat het mijn schuld was want ik had toen ik een nieuwe motor erin laten zetten de auto opnieuw moeten verzekeren tegen een hogere waarde. Het is dat ik een all risk verzekering had, maar hoeveel mensen hebben dat op een auto van 9 jaar oud. Ook is er een risico dat mijn bonus malus hierdoor flink bijgesteld gaat worden. Nooit meer zal ik kiezen voor Valet parking en ik geef als sugestie mee aan andere toekomstige valet pakeerders om voordat je boekt heel goed hun algemene voorwaarden te lezen en zeker niet bij P5parkerenschiphol te boeken.