Pagina 1 van 1

Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 09:07
door Jo1972
Op 30 augustus kreeg ik een alles in 1 pakket van Telfort en een brief waarin staat: gafeliciteetd, vanaf vandaag bent u aangesloten en kunt u van onze diensten gebruil maken. Tijdens het aansluiten gaf een medewerker al snel aan dt ze vergeten waren door te geven aan KPN om op straat in het stroomkastje mijn aansluiting te activeren. Daar willen ze nu 35 dagen de tijd voor nemen. En dat, terwijl hier de boel zakelijk gebruikt moet worden en er nu boze klanten zijn. Ik gaf aan geen verdere zaken met hen te willen doen, en me te beroepen op de wettelijke termijn van 7 dagen om mijn contract nog te annuleren. Telfort geeft niet thuis en ik zit vast aan het jaarcontract. Beste mensen, doe geen zaken met deze oplichters! Ik ga de condumentenbond inschakelen.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 10:37
door devious
Maar. De Consumentenbond kan niets voor je doen. De Geschillencommissie wèl. Maar dan nog. Je hebt geen internet en ook een nieuwe aanvraag bij een andere provider gaat minimaal twee weken duren. In die tijd heeft Telfort jouw probleem allang opgelost. Mijn advies: laat het oplossen en als je signaal hebt vraag dan om een credit nota bij de Klantenservice.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 10:57
door ciske
Daar willen ze nu 35 dagen de tijd voor nemen.
30 dagen is de limiet, dus je kan ontbinden.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 12:10
door devious
ciske schreef:
Daar willen ze nu 35 dagen de tijd voor nemen.
30 dagen is de limiet, dus je kan ontbinden.
Waar haal je dat vandaan? Je zult ze eerst officieel in gebreke moeten stellen èn ze daarbij een werkbare termijn moeten geven. In dit geval zijn ze afhankelijk van KPN-netwerkbeheer en dan kan de doorlooptijd 20 werkdagen zijn. Pas daarna kun je de "in-gebreke" brief sturen en een nieuwe termijn moeten stellen. En daarna kun je pas ontbinden. Via de Geschillencommissie.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 12:22
door ciske
Tuurlijk , jij gelijk Devious, schiet TS mee op.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 18:35
door Jo1972
Ik wil er gewoon echt onderuit. Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen? Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken? Telfort wil namelijk geen kant op.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 18:50
door 16again
Jo1972 schreef: Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen?
Waar is dat op gebaseerd?

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 19:23
door ciske
16again schreef:
Jo1972 schreef: Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen?
Waar is dat op gebaseerd?

Ik neem aan op de bestelling, hangt er vanaf wanneer TS dat heeft gedaan.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 19:25
door devious
Jo1972 schreef:Ik wil er gewoon echt onderuit. Ik heb toch recht om hier binnen 7 dagen onderuit te komen? Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken? Telfort wil namelijk geen kant op.
Je doet een aanvraag en daar krijg je een bevestiging op ( mail of brief ) vanaf dat die bevestiging binnen is gaat de wettelijke 7 werkdagen-bedenktermijn in. En de providers beginnen pas met leveren nà die termijn. Dus zoals ik al zei, het is verschrikkelijk Kilo-Utrecht-Tango, maar je probleem op laten lossen en daarna je geld terugeisen is sneller dan dit op te zeggen via de Geschillencommissie , en met de huidige reden ìs er geen reden om op te zeggen volgens de Geschillencommissie. De provider hoort de tijd te krijgen om een probleem op te lossen. Nu ook. JA, rot situatie maar er is niets tegen te beginnen nu. En ook de manier om snel internet te hebben.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 19:46
door ciske
En de providers beginnen pas met leveren nà die termijn
Klopt niet , ze leveren meestal te vroeg.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 02 sep 2013 21:09
door devious
ciske schreef:
En de providers beginnen pas met leveren nà die termijn
Klopt niet , ze leveren meestal te vroeg.
Nou, dan zie ik graag een paar voorbeelden waarbij de aanvrager een gewone aanvraag heeft gedaan en de aansluitprocedure al heeft plaatsgevonden binnen 7 werkdagen na de bevestiging.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 03 sep 2013 10:23
door ciske
Kan hoor ,bij mij, mijn pakket was 11 dagen te vroeg, :lol: Maar ik heb daar geen punt van gemaakt.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 03 sep 2013 10:27
door devious
ah, je pakket met modem bedoel je? Dat is niet het signaal, en ook heel wat anders. Dat is iets dat je nodig kunt hebben om het aangevraagde signaal te kunnen gebruiken.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 03 sep 2013 11:26
door ciske
Nou het signaal stond er op ,en het was ook al geactiveerd, maar nogmaals ik heb er geen punt van gemaakt. Wel is het zo dat op het moment dat het pakket binnen is , gaan je 7 dagen bedenktijd in.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 03 sep 2013 12:23
door devious
ciske schreef:Nou het signaal stond er op ,en het was ook al geactiveerd, maar nogmaals ik heb er geen punt van gemaakt. Wel is het zo dat op het moment dat het pakket binnen is , gaan je 7 dagen bedenktijd in.
En daar maak je de fout. Zodra de bevestiging van je bestelling binnen is dàn gaan je 7 werkdagen al in.

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 03 sep 2013 12:25
door ciske
devious schreef:
ciske schreef:Nou het signaal stond er op ,en het was ook al geactiveerd, maar nogmaals ik heb er geen punt van gemaakt. Wel is het zo dat op het moment dat het pakket binnen is , gaan je 7 dagen bedenktijd in.
En daar maak je de fout. Zodra de bevestiging van je bestelling binnen is dàn gaan je 7 werkdagen al in.

Tuurlijk, jij moet gelijk hebben, is goed joh :lol:

Ben blij dat ik jou niet nodig heb :lol:

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 04 sep 2013 22:29
door queenfan
stroomkastje mijn aansluiting te activeren
Ik hoop niet dat ze dat gaan doen. :wink: :wink:

Re: Telfort levert niet en verplicht mij tot abonnement

Geplaatst: 04 sep 2013 23:22
door devious
queenfan schreef:
stroomkastje mijn aansluiting te activeren
Ik hoop niet dat ze dat gaan doen. :wink: :wink:
doen ze altijd nadat ze de telefoon op de waterleiding hebben aangesloten... :wink: