LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drugsdealende buur claimt toestemming politie voor handel

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Wim2007

Drugsdealende buur claimt toestemming politie voor handel

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Iemand in mijn omgeving ondervindt flinke overlast van haar buren. De overlast bestaat onder meer uit diefstal van planten en spullen uit tuinen, ernstige geluidsoverlast, het impliciet bedreigen van buurtbewoners, het stelselmatig bespioneren van buurtbewoners in (en in de omgeving) van het huis en het op intimiderende wijze fotograferen van buurtgenoten in hun huis (van buiten). Het is een bekend feit in de buurt dat er in het huis handel in verdovende middelen plaatsvindt. Ook de verhuurder en de politie kunnen hier redelijkerwijs van op de hoogte zijn. Het is opvallend hoe de politie, ondanks gedane meldingen, op geen enkele wijze over gaat tot het aanpakken van de overlast (en soms openlijk bescherming verleent). De verhuurder onderneemt feitelijk niets en verwijst bij overlast slechts naar de politie. De overlastgevende huurder claimt (bijna openlijk) daarbij dat ze toestemming heeft voor haar activiteiten van de politie en dat zij nergens voor zal worden aangepakt. Wat kan er tegen dergelijke problemen worden gedaan?

Chocomelk

Re: Drugsdealende buur claimt toestemming politie voor handel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wim2007 schreef:Iemand in mijn omgeving ondervindt flinke overlast van haar buren. De overlast bestaat onder meer uit diefstal van planten en spullen uit tuinen, ernstige geluidsoverlast, het impliciet bedreigen van buurtbewoners, het stelselmatig bespioneren van buurtbewoners in (en in de omgeving) van het huis en het op intimiderende wijze fotograferen van buurtgenoten in hun huis (van buiten). Het is een bekend feit in de buurt dat er in het huis handel in verdovende middelen plaatsvindt. Ook de verhuurder en de politie kunnen hier redelijkerwijs van op de hoogte zijn. Het is opvallend hoe de politie, ondanks gedane meldingen, op geen enkele wijze over gaat tot het aanpakken van de overlast (en soms openlijk bescherming verleent). De verhuurder onderneemt feitelijk niets en verwijst bij overlast slechts naar de politie. De overlastgevende huurder claimt (bijna openlijk) daarbij dat ze toestemming heeft voor haar activiteiten van de politie en dat zij nergens voor zal worden aangepakt. Wat kan er tegen dergelijke problemen worden gedaan?
Een gesprek aangaan met de politie ?
Gesprek aangaan met de verhuurder ?
Een gesprek aangaan met de gemeente ?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Een gesprek aangaan met de politie ?
Daar worden ze moe van;-) Probleem bij zoiets is dat ze naar elkaar verwijzen, degene die de overlast heeft , heeft daar geen bal aan.

Bij wet mag nog steeds geen foto's van iemand gemaakt worden.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Chocomelk schreef:Een gesprek aangaan met de politie ?
Er zijn al meerdere gesprekken geweest. De gemeente verwijst naar de politie en dat doet de verhuurder ook. De politie is bekend met de overlastplegers, maar doet er alles aan om meldingen of aangiften niet op te hoeven nemen. Inmiddels zijn buurtgenoten niet meer geneigd om bij problemen naar de politie te gaan omdat zij het meer en meer beschouwen als tijdverspilling.

ciske

Ze kunnen ook als de situatie bedreigend is 112 bellen, moet je zien hoe het de politie de strot uit gaat hangen. Te zot voor woorden dat zoiets kan. Raadsleden benaderen in die stad? SP schijnt wel voor burgers op te willen komen.

Chocomelk

Wim2007 schreef:
Chocomelk schreef:Een gesprek aangaan met de politie ?
Er zijn al meerdere gesprekken geweest. De gemeente verwijst naar de politie en dat doet de verhuurder ook. De politie is bekend met de overlastplegers, maar doet er alles aan om meldingen of aangiften niet op te hoeven nemen. Inmiddels zijn buurtgenoten niet meer geneigd om bij problemen naar de politie te gaan omdat zij het meer en meer beschouwen als tijdverspilling.
De verhuurder is ook aansprakelijk voor de huurder als die overlast verzorgt, dus dat afschuifsysteem is behoorlijk zielig van ze.
Maar weet wel dat het in werkelijkheid zo werkt hoor.
Eisen bij politie dat er aangifte opgenomen gaat worden, zijn ze verplicht !
Toch blijven volhouden bij politie, is mijn tip.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

In elkaar beuken met een paar andere buurtbewoners :?

Chocomelk

sephora30 schreef:In elkaar beuken met een paar andere buurtbewoners :?
Kwaad met kwaad bestrijden maakt het vaak alleen maar erger.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:
Kwaad met kwaad bestrijden maakt het vaak alleen maar erger.
De truc is om dit 1x zo goed duidelijk te maken, dat ze het niet in het hoofd halen om terug te komen.

De IRA in Ierland had daar wel een probaat middel voor toen ze nog écht opkwamen voor de gewone man. Die boorden met een Black & Decker de knieschijven van elke drugsdealer kapot. :shock: In de territoria waar zij de dienst uit maakten, werd dan ook geen drugs gedeald. Idem trouwens in moslimlanden waar bestraffing via de sharia gaat, als vrouw wil je er niet zijn, maar straatcriminaliteit is er niet.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat u omschrijft komt wel erg dicht bij criminaliteit. En erg vreemd dat politie daar niet op reageert. Als u een en ander eens doorleest en uw conclusie trekt dat in bijgaande link wel punten zitten, zou u en/of anderen daarmee eens aan de slag kunnen gaan.
http://www.meldmisdaadanoniem.nl

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Dit is vandaag de dag het enige goede advies.
Zou ik nml.ook doen maar wel met een paar honkbalknuppels.
In een keer van dat gesodemieter af. :twisted:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

plumber schreef:
Of zoals al aangegeven de legitieme route van elke keer aangifte doen, en 112 bellen volgen. Dan komt het ook wel een keer aan.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

sjohie schreef:
plumber schreef:
Of zoals al aangegeven de legitieme route van elke keer aangifte doen, en 112 bellen volgen. Dan komt het ook wel een keer aan.
Niet doen die mensen hebben het al druk zat en worden ook belaagd.

ciske

Sho what???Daar zijn ze voor!!

Zowel de politie als de wbv maken zich er met gemakzucht van af , om naar elkaar te verwijzen.

Slaan is helemaal geen optie!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

ciske schreef:
Sho what???Daar zijn ze voor!!

Zowel de politie als de wbv maken zich er met gemakzucht van af , om naar elkaar te verwijzen.

Slaan is helemaal geen optie!
Helemaal met ciske eens, zelf strafexpedities organiseren met honkbalknuppels kan de boel alleen maar verergeren en de zaak in een vicieuze cirkel brengen waarbij geweld meer geweld uitlokt.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Vorige week nog uitbrander gekregen omdat ik in een winkel werd lastiggevallen door buuf... Had ik niet 112 voor mogen bellen! 'Wij zijn daar niet voor, als u niet mishandeld bent.'

Dus ik bedoel maar. Pas als je bloedend op de grond ligt komen ze nog eens kijken.

Ik leef érg mee met de topicstarter. Helaas is het al zover gekomen in Nederland.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Miepje1 schreef:Vorige week nog uitbrander gekregen omdat ik in een winkel werd lastiggevallen door buuf... Had ik niet 112 voor mogen bellen! 'Wij zijn daar niet voor, als u niet mishandeld bent.'

Dus ik bedoel maar. Pas als je bloedend op de grond ligt komen ze nog eens kijken.

Ik leef érg mee met de topicstarter. Helaas is het al zover gekomen in Nederland.
Inderdaad, voor dat soort zaken zijn andere kanalen. Ik vind de reactie erg van miepje1 overtrokken. Natuurlijk is 112 voor noodgevallen en lastiggevallen worden door de buuf is daar niet een van. Pas als de buuf gaat slaan dan wordt het een andere zaak.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wim, je kan het beste direct contact opnemen met de ontwijkagent van de potilie. Zit ook op Twitter:
https://twitter.com/ontwijkagentBZO

Als dat niets oplevert, zou ik samen met de buurt eens deze actie overwegen zoals omschreven op http://www.vervelend.com (erg goeie website over burenterreur):

"Volksgerecht jaagt 'buurtterroristen' uit huis"

Dus als je samen met de buurt stampij maakt: dan kan ineens alles. Het tuig vertrekt dan direct en komt nooit meer terug. Op last van de burgemeester. Doe je het allemaal op de nette manier, dan gebeurt er niets en kun je zelf verhuizen!
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 02 sep 2013 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Inderdaad, voor dat soort zaken zijn andere kanalen. Ik vind de reactie erg van miepje1 overtrokken. Natuurlijk is 112 voor noodgevallen en lastiggevallen worden door de buuf is daar niet een van. Pas als de buuf gaat slaan dan wordt het een andere zaak.
Daar is, in noodzaak, 0900-8844 voor.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Miepje1 schreef:Vorige week nog uitbrander gekregen omdat ik in een winkel werd lastiggevallen door buuf... Had ik niet 112 voor mogen bellen! 'Wij zijn daar niet voor, als u niet mishandeld bent.'

daar hadden ze wat mij betreft zelfs een rekening voor mogen sturen !

Gesloten