Pagina 1 van 1

Tegeltjes.com

Geplaatst: 05 sep 2013 02:39
door Hadewig
Op 16 augustus 2 tegeltjes besteld met een simpele zwart/wit tekening met een naam en datum. Eenmaal geleverd bleek een tegeltje gebroken en het andere tegeltje had duidelijk zichtbare vlekken. Gebeld en via mail een foto doorgestuurd en daarop kreeg ik het antwoord dat ik een nieuwe tegeltje zou krijgen. Heb ook inderdaad een tegeltje ontvangen maar ik had twee defecte tegels dus verwachte twee vervangende tegeltjes. Helaas bleek ook dit ene vervangende tegeltje duidelijke vlekken te hebben. Wederom een mail gestuurd met foto. Aangegeven dat ik het beu was en mijn geld terug wilde en ook een antwoordnummer om de tegels retour te sturen. Kreeg toen via mail als antwoord dat ze zorg zouden dragen voor een goede tegel. Mail terug naar hun: Dat wil ik niet. Ik wil antwoordnummer en mijn geld terug. Valt enige dagen later toch weer een tegeltje in de bus. Zorg dragen voor een goed tegeltje? Dit laatste tegeltje was zelfs de slechtste van de nu in totaal 4 geleverde tegels. Weer die vlekken maar deze keer was ook de tekening niet in het midden gezet. Weer een mail gestuurd met de vraag of ze een antwoordnummer willen geven en dat ze mijn geld terug storten. Ben bang dat ik dit via het DAS moet gaan regelen.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 05 sep 2013 08:47
door devious
En DAS is een rechtsbijstand-verzekering. Die doen nu niets voor je omdat ze er geen drol op kunnen verdienen. Hoe je het ook wendt of keert: het draait altijd om de centjes.
Terugsturen is voor eigen rekening MAAR de webshop zou dat ook moeten vergoeden. Ik zou eerst wachten op een bevestiging van hetgeen u zo boos over bent: de mislukte tegeltjes.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 05 sep 2013 11:17
door Hadewig
Wij zitten al jaren bij het DAS en die helpen wel degelijk bij conflicten over aankopen of problemen bij internetaankoop.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 05 sep 2013 11:41
door sjoegel
Weet niet wat die tegeltjes kosten maar rechtsbijstand heeft vaak een minimumbedrag.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 05 sep 2013 12:01
door sfwnl
Waarom probeert u niet eerst telefonisch contact met ze op te nemen zodat u op een menselijke manier uit kunt leggen waarom u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten? In uw verhaal komt de aanbieder niet als een onredelijk persoon over. Wellicht hebben ze u verkeerd begrepen, dat kan gebeuren. Om meteen uw rechtsbijstandsverzekering er met de haren bij te sleuren lijkt me nog onnodig.

Probeert u het eerst met ze op te lossen. Pleeg een telefoontje. Leg het netjes uit, en vraag om de regeling die u wenst. Voldoen ze niet aan uw eisen, dan kunt u DAS nog altijd lief aankijken.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 11:30
door sfwnl
Hoe gaat het inmiddels met je tegeltjes?

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 12:44
door devious
Zelfs de mislukte en gebroken tegels hangen aan de muur,
kijk maar eens wat ze kosten, weggooien is te duur
:mrgreen:

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 15:32
door Hadewig
Een paar dagen geleden is er weer een tegel op de deurmat gevallen. Heb er niet om gevraagd maar ze hebben het toch opgestuurd. Ook op deze tegel zaten vlekken. Ik heb ze toen gebeld, maar de dame aan de telefoon bleef volhouden dat ze geen geld terug konden geven omdat ze al kosten hadden gemaakt. Volgens hun had ik daar ook voor getekend en stond dat zo in hun voorwaarden. Niet dus. Er staat wel degelijk dat ze alleen geld terug geven bij een ondeugdelijk product. Als 5 niet goed bedrukte tegels, waarvan 2 kapot, niet ondeugdelijk is, dan weet ik het ook niet meer…

Dame bleef zeuren dat ze nog een kans wilde, en met mijn stomme kop heb ik maar ingestemd omdat we zo al bijna 20 minuten aan de telefoon hingen en het toch wel duidelijk was dat hun nooit van plan zijn om het geld terug te geven. Heb wel een aangepaste tekening doorgegeven zodat ze geen heel groot zwart vlak meer hoeven te drukken zodat de kans op vlekken minder is. Maar ja, voor mijn gevoel klopt die tekening zo niet omdat de kat op de tekening, zwart hoort te zijn.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 15:42
door devious
Hadewig schreef:... maar de dame aan de telefoon bleef volhouden dat ze geen geld terug konden geven omdat ze al kosten hadden gemaakt...


Jaja, die kent de wet niet zo goed. Je moet gewoon alles terugsturen en geld terugeisen. Je bent er totaal niet blij mee, en de Wet Koop-op-Afstand is daar voor.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 15:43
door mh73
Ze konden geen geld terug geven omdat ze zelf ook kosten hadden gemaakt???
Nou ja, wat een idiote redenering.
Als je als klant iets krijgt wat niet goed is, en ook bij herhaling niet goed is, dan moet je gewoon je geld terug krijgen.

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 16:58
door sjoegel
Laat een tegeltje maken met;

"niet goed geld weg"

Re: Tegeltjes.com

Geplaatst: 10 sep 2013 19:53
door devious
sjoegel schreef:Laat een tegeltje maken met;

"niet goed geld weg"
of eentje met:

"Hier heb je de mislukte zooi terug,
geef mij mijn geld maar en vlug!
"