Problemen met het autobedrijf.
Geplaatst: 05 sep 2013 23:54
Hallo allen,
Ik heb vorige week mijn oude auto ingeruild voor een nieuwe tweedehands auto bij een autobedrijf (niet aangesloten bij bovag). We zijn hier geweest en hebben hier met de nieuwe auto een proefrit gemaakt en alles nagekeken. Op het oog konden we niks vinden, alleen dat het hitteschild los zat.
Onze oude auto hebben we (nadat) we overeengekomen zijn over de prijs ingeruild. Had een nieuwe APK en reed prima.
Nu reden we naar huis na de aankoop en gaf de nieuwe auto na 20 km een motorstoring aan. We hebben meteen het autobedrijf waar die vandaan kwam gebeld en uitgelegd. Hun woorden waren; Laat hem in de buurt van u woonplaats uitlezen en bel ons daarna zodat we de gebreken kunnen laten maken, maar de kosten zijn voor ons uiteraard.
We hebben toen de auto laten uitlezen en hier zaten meerdere gebreken in; airbags waren niet goed afgesteld, centrale deurvergrendeling, en de EGR klep die moest schoongemaakt worden (iets in de trant). Toen hebben we het autobedrijf gebeld en schrokken ervan dat er zoveel aan mankeerde, maar omdat het voor hun een duur grapje zou worden als we het bij een auto dealer zouden doen, hebben we onderling afgesproken om het bij een autogarage bedrijf bij hun te doen. Hiermee hebben we ingestemd.
Dit zou hun kosten besparen, en kregen meteen te horen dat onze oude auto meer mankementen had dan wij wisten.. Nu hadden we afgelopen maandag een afspraak om de eerste gedeelte van de gebreken te laten repareren, dinsdag konden we de auto weer ophalen en de centrale deurvergrendeling was gemaakt. We hebben nog navraag gedaan of het zo goed was en het was goed. Hun zouden de kosten op zich nemen. De week erop zou de auto weer die kant op gaan om de rest te repareren.
Nu is het donderdag en belde het autobedrijf ons op, want...
Wij hadden hun een auto verkocht dat technisch niet goed was, want de kabelboom was kapot en iets met de versnellingsbak. Nu wilt hij de rekeningen niet betalen van onze reparaties bij de nieuwe auto (centrale deurvergrendeling) en stuurt de rekening op.
Wij hebben aan de telefoon gezegd dat op het moment dat we de auto inruilde niks kapot was en de auto het prima deed en dat wij geen auto monteurs zijn dus dit anders (als het zo was) niet wisten, maar meneer van de autobedrijf beschuldigde ons alsnog van oplichting, ondanks dat hij zelf ook een testrondje heeft gereden.
Hij heeft de hoorn er een aantal keren op gegooid en omdat wij volhielden dat wij de rekening van de reparaties niet gingen betalen uiteindelijk ook bedreigd dat die zelf wel het geld bij ons thuis kwam halen.
Ik weet nu alleen niet wat mijn rechten zijn en wat zijn rechten zijn. Het is een mondelinge afspraak geweest maar heb niks op papier staan. We zijn geen lastige mensen maar hoe hij ons heeft toegesproken aan de telefoon kan ik niet meer neutraal denken en ben ik eigenlijk niet meer in staat om hem ook tegemoet te komen, zo onprofessioneel dat die deed.
Kunnen jullie ons helpen? Of hebben jullie misschien tips?
Groetjes
Ik heb vorige week mijn oude auto ingeruild voor een nieuwe tweedehands auto bij een autobedrijf (niet aangesloten bij bovag). We zijn hier geweest en hebben hier met de nieuwe auto een proefrit gemaakt en alles nagekeken. Op het oog konden we niks vinden, alleen dat het hitteschild los zat.
Onze oude auto hebben we (nadat) we overeengekomen zijn over de prijs ingeruild. Had een nieuwe APK en reed prima.
Nu reden we naar huis na de aankoop en gaf de nieuwe auto na 20 km een motorstoring aan. We hebben meteen het autobedrijf waar die vandaan kwam gebeld en uitgelegd. Hun woorden waren; Laat hem in de buurt van u woonplaats uitlezen en bel ons daarna zodat we de gebreken kunnen laten maken, maar de kosten zijn voor ons uiteraard.
We hebben toen de auto laten uitlezen en hier zaten meerdere gebreken in; airbags waren niet goed afgesteld, centrale deurvergrendeling, en de EGR klep die moest schoongemaakt worden (iets in de trant). Toen hebben we het autobedrijf gebeld en schrokken ervan dat er zoveel aan mankeerde, maar omdat het voor hun een duur grapje zou worden als we het bij een auto dealer zouden doen, hebben we onderling afgesproken om het bij een autogarage bedrijf bij hun te doen. Hiermee hebben we ingestemd.
Dit zou hun kosten besparen, en kregen meteen te horen dat onze oude auto meer mankementen had dan wij wisten.. Nu hadden we afgelopen maandag een afspraak om de eerste gedeelte van de gebreken te laten repareren, dinsdag konden we de auto weer ophalen en de centrale deurvergrendeling was gemaakt. We hebben nog navraag gedaan of het zo goed was en het was goed. Hun zouden de kosten op zich nemen. De week erop zou de auto weer die kant op gaan om de rest te repareren.
Nu is het donderdag en belde het autobedrijf ons op, want...
Wij hadden hun een auto verkocht dat technisch niet goed was, want de kabelboom was kapot en iets met de versnellingsbak. Nu wilt hij de rekeningen niet betalen van onze reparaties bij de nieuwe auto (centrale deurvergrendeling) en stuurt de rekening op.
Wij hebben aan de telefoon gezegd dat op het moment dat we de auto inruilde niks kapot was en de auto het prima deed en dat wij geen auto monteurs zijn dus dit anders (als het zo was) niet wisten, maar meneer van de autobedrijf beschuldigde ons alsnog van oplichting, ondanks dat hij zelf ook een testrondje heeft gereden.
Hij heeft de hoorn er een aantal keren op gegooid en omdat wij volhielden dat wij de rekening van de reparaties niet gingen betalen uiteindelijk ook bedreigd dat die zelf wel het geld bij ons thuis kwam halen.
Ik weet nu alleen niet wat mijn rechten zijn en wat zijn rechten zijn. Het is een mondelinge afspraak geweest maar heb niks op papier staan. We zijn geen lastige mensen maar hoe hij ons heeft toegesproken aan de telefoon kan ik niet meer neutraal denken en ben ik eigenlijk niet meer in staat om hem ook tegemoet te komen, zo onprofessioneel dat die deed.
Kunnen jullie ons helpen? Of hebben jullie misschien tips?
Groetjes