Pagina 1 van 1
Vrijuit
Geplaatst: 05 feb 2004 22:09
door van der Wal
Wij hebben vorig jaar via de ANWB Vrijuit een vakantie geboekt. Dit deden we via het internet. Het was in Borger op de camping Bospark Lunchbergen. We kwamen er aan bleek dat we niet in de computer te staan. We hebben een klacht in gediend na onze vakantie en hebben er nog nooit een verontschuldiging voor gehad. De campingpersoneel hebben ons keurig netjes een alternatief aangeboden voor de drie weken. Dus wij boeken nooit meer via ANWB vrijuit.
Fam. van der Wal
PS: dus mensen bedenk u eerst voor dat u iets boekt via ANWB vrijuit
Re: Vrijuit
Geplaatst: 09 feb 2004 12:09
door Gast
ANWB Vrijuit?
huh?
Vrijuit is toch van Thomas Cook?
Pharos Reizen is van de ANWB!
Re: Vrijuit
Geplaatst: 14 feb 2004 20:00
door van der Wal
We hebben een bevestiging gehad van vrijuit en er stond echt anwb bij.
En je kunt ook op de site kijken en daar stond ook anwb bij.
Re: Vrijuit
Geplaatst: 05 mar 2004 09:10
door Gast
Zoals gezegd staat de ANWB en Vrijuit los van elkaar....
Wellicht had je alleen via vrijuit (
www.vrijuit.nl) wat kunnen boeken, en niet via de ANWB als tussenpersoon.
Heb laatst zelf via Vrijuit een weekendje weg geboekt (dit via mijn vriendin die op een reisbureau werkt) en dat is helemaal top geweest/geregeld...
Zal zeker daar nog eens boeken.
Groet!
Re: Vrijuit
Geplaatst: 08 mar 2004 12:27
door Gast
ik denk dat het anders ook kon gebeuren
ligt misschien ook aan de accomodatie waar je heen wil gaan dan
als het bij mij maar goed gaat haha ik heb ook een reis via vrijuit gebeokt voor de zomer maar wel via glbe reisburo
Re: Vrijuit
Geplaatst: 10 mar 2004 13:23
door woman4life
hhmmm mijn opa en oma gaan altijd met vrjiuit dat boeken ze via de rabobank nog nooit hebben ze klachten
altijd komen ze terug vol met verhalen !
en dan positieve
Re: Vrijuit
Geplaatst: 10 mar 2004 13:28
door Idaho
Als er 1 organisatie in Nederland is die nog wel deugd, dan is het de ANWB wel, fantastische club is dat!
Re: Vrijuit
Geplaatst: 27 okt 2004 22:41
door jacqueline p.h.
hallo allemaal.
ik heb via vrij uit geboekt voor een week in een 5* park.
Toen ik er aankwam was het smerig.
De vliegende mieren waren net uit hun nest (in huis) gekomen en klommen vrolijk de gordijnen in.
Overal kon je viezerik schrijven en als je de deur open deed dan kwam je de aroma van urine al tegemoed.
Ik met twee kleine kinderen onder mijn arm door de stromende regen naar de receptie.
Begrepen niet waar ik nou over zeurde, maar de schoonmaak ploeg kwam er weer aan.
Ook zij zagen het niet meer zitten.
Weer terug naar receptie en ja hoor ik kon van een bungalow (krot met lamellen die gewoon weg waren dus de boel kon niet dicht, mierennest, vieze bende met lagen stof enz. enz) wel naar een stacaravan.
Maar..... die moest wel eerst schoon worden gemaakt.
Inmiddels tegen 18.00 en ik nog steeds met twee kleine kinderen dakloos.
Heb vrij uit gebeld en ben gevlucht naar een schoon onderkomen.
Wat blijkt nu... omdat ik niet aanwezig was toen vrijuit met het park belde en ik 's avond volgens vrij uit ook niet meer telefonisch bereikbaar was en omdat een medewerkster van vrij uit die mijn klacht moet beoordelen het park geweldig vind, krijg ik geen gulden (euro) terug.
Heb er dus niet geslapen, wel veel geld betaald, maar vrijuit zegt lekker puh.
Poging parkbeheerder mislukte ook want die was nog vriendelijker dan vrijuit was.
ik heb aan vrijuit zelfs voorstellen gedaan om mijn betaalde vakantie ergens anders bij hun voor te gebruiken dan bleef het geld bij hun, maar nee hoor. Weg met de centen.
Vrijuit de zogenaamde geweldige grote organisatie kan van mij de ... krijgen.
Als je de site van Radar goed bekijkt en wel onder het blokje oostappen groep dan kan je lezen dat niet alleen mijn huisje een vieze bende was gewoon overal is het een zooitje.
Maar goed ik ben het geld kwijt, maar ik hoop dat vrijuit niet als laatste lacht.
Re: Vrijuit
Geplaatst: 28 okt 2004 14:18
door Dutchie1
Het zit je wel dwars he. Maar als je postings dubbel wil neerzetten, gebruik dan even dezelfde naam
Re: Vrijuit
Geplaatst: 28 okt 2004 20:51
door jacqueline p.h.
bedankt voor uw commentaar.
Ik had gehoopt op normaal commentaar, maar ik ben zeker verkeerd terecht gekomen.
En ja het zit mij heel erg hoog, u heeft er misschien geen last van maar voor ons is het een hoop geld.
Voor uw commentaar op mijn eventuele dubbele naam, helaas voor u heb ik niets te verzwijgen, wat ik hier schrijf is de waarheid en als het dan toevallig ergens anders onder een andere naar staat dan bij deze het is voor de mensen die er weer spoken van maken, precies de zelfde persoon die het andere bericht ook geschreven heeft.
Misschien bent u nu tevreden en kunt u ook nog met normaal commentaar komen waar mensen die hard moeten sparen voor hun vakantie, iets aan hebben.
Als u het allemaal flauwekul vindt dan zal ik mijn bankrekening doorgeven en wie weet wilt u mij dan wel schadeloos stellen.
Bij deze onthoud ik mij van ieder ander commentaar want ik wil mij niet verlagen tot een ordinaire diskussie.
Jammer de de site van Radar zich daar dus voor leent.
Re: Vrijuit
Geplaatst: 30 jul 2008 17:55
door Lisette V
Ik wilde een last minute boeken via vrijuit. Op 26 juni heb ik de aanvraag ingediend voor vertrekdatum 8 juli. Omdat het nogal kortdag was had ik spoeding een antwoord verwacht. Nadat ik 5 emailtjes heb verstuurd, waarop geen enkele reactie kwam heb ik het op gegeven. Ik heb mijn vakantie via bungalws.nl geboekt en het was binnen 1 dag geregeld. Toen ik terug kam van mijn vakantie kreeg ik een mail van vrijuit op 8 juli waarin stond dat ze door de enorme drukte mijn aanvraag niet eerder in behandeling kunnen nemen en dat ze deze email niet verder behandelen. Vervolgens heb ik een klacht naar vrijuit gestuurd, maar tot op heden geen enkele reactie. Ik zal daar ook zeker niets meer boeken.
Re: Vrijuit
Geplaatst: 26 mar 2009 15:24
door au-379
Ik heb een aantal jaren geleden een buspendelreis via Vrijuit/Interbus geboekt.
Op zich een prima vakantie gehad maar aan 1 ding hebben wij ons toch behoorlijk gestoord.
Onze opstapplaats was de laatste die werd aangedaan.
Iedereen kiest zijn eigen plaats, maar tegen de tijd dat wij konden instappen waren er nog maar een paar stoelen vrij: de achterste rij, en de 2 stoelen daarvoor.
Aan de andere kant van het gangpad zat een stel, allebei slechtziend en met blindegeleidehond.
Op zich geen probleem: maar gezien mijn allergie en het feit dat het beest bijna de hele reis (naar Oostenrijk...) in mijn nek heeft liggen hijgen en kwijlen.
Ik ben echt geen zeikerd, maar ik blijf erbij dat Vrijuit/Interbus dit op z'n minst van te voren had mogen melden.
Je stelt je toch een leuker begin van je (toch al behoorlijk prijzige) vakantie voor.
De eigenaren van de hond er op aanspreken was overigens geen optie.
Andere mensen in het achterste gedeelte van de bus deden dit overigens ook niet.
(De lieve vrede bewaren dus...)
Re: Vrijuit
Geplaatst: 24 mar 2010 21:21
door esjess
Met de pasen gaan we een weekendje weg maar waar vind je nog iets dat betaalbaar is. Bij Vrijuit dus, althans dat dacht ik.
Ik heb via de site een weekendje weg geboekt, aangekomen bij het totaal overzicht stond daarbij vermeld dat dit bedrag inclusief toeslagen e.d. was, de extra's moest ik bij de receptie van het park betalen.(de exacte tekst weet ik nu even niet). Het totaalbedrag was 88 euro, mooi voor 3 nachten stacaravan.
Helaas, toen de reisvouchers kwamen stond daarop dat de toeristenbelasting, servicekosten, milieutoeslag en de lakenpakketten apart bij het park betaald moesten worden.
Ook stond erin dat de sleutel af te halen was bij een park dat 60 km verder lag dan het door mij geboekte park.
Ik ben behoorlijk pissig geworden omdat ik me toch in de maling genomen voelde:
Tijdens de reservering op de site van vrijuit waren er keuze opties voor extra's (door vrijuit zo genoemd): kinderbed, kinderstoel, peuterpakket e.d. daar heb ik niet voor gekozen omdat ik ze niet nodig heb. maar dit waren niet de extra's die vrijuit bij het betaaloverzicht bedoelde, zij bedoelden hiermee de toeristenbelasting, servicekosten, milieutoeslag en de lakenpakketten. Ook stond er bij het totaaloverzicht 'inclusief toeslagen', naar mijn mening komt in het woord milieutoeslag toch echt het woord toeslag voor.
Ik heb hierover dus een brief geschreven met het verzoek om een oplossing te bieden daar mijn weekendje weg in prijs werd verdubbeld door dit geintje.
dit was het antwoord:
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw mail.
In onze brochure en op onze website staat onder de extra informatie de kosten die ter plaatse verplicht betaald moeten worden. Zoals vermeld vallen hier ook de verblijfsbelasting, de lakenpakketten en de servicekosten onder. Deze informatie was dus al bekend op het moment dat u de boeking maakte, wij kunnen u daarom dan ook geen korting hierop geven.
De sleutel van uw accomodatie kan afgehaald worden bij de receptie van het recreatiepark, de afstand van 70 km. is dus niet correct.
Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om u alvast een hele fijne vakantie toe te wensen.
Met vriendelijke groet,
Vrij Uit
Customer Contact Center
Telefoonnummer: 0900 - 8745848 (€ 0,15 ct/min)
Echter, op de website stonden deze kosten niet vermeld onder het tabblad waar zij naar verwijzen, trouwens op dat moment stonden die nergens vermeld. twee mensen hebben deze info gelezen en het ging alleen maar over wat er allemaal te doen is voor kinderen.
Ik heb hierop een reactie gegeven maar nul gekregen behalve de opmerking dat ik er toch niet van uitging dat ik zo goedkoop een weekendje weg kon gaan.
Wel dus aangezien ik een paar jaar geleden een achtdaagse vakantie heb gehad naar Griekenland. Inclusief vlucht, bustransfer, boottransfer en keurig apartement 5 minuten van zee en alle toeslagen, belastingen (ja ook de vliegtax) was ik 150 euro kwijt!!
Ik heb vrijuit verteld dat dit mijn laatste boeking bij hen is geweest, het gaat niet om het geld, het gaat om het principe.