Enquête strategisch marketingplan Bleecker
Geplaatst: 09 sep 2013 11:34
Beste forumleden,
Mijn naam is Marijn en ik studeer Small Business & Retail Management aan Avans hogeschool te 's-Hertogenbosch. Ik houd mij als stagiair bezig met een strategisch marketingplan voor mijn stagebedrijf Bleecker. Hierbij hoort een afnemersanalyse, welke ik in een enquête vorm gegoten heb. Hieronder de betreffende enquête:
Voorwoord:
In de laatste vijf jaar is het verkopen van schoenen via internet gegroeid tussen de 10%-15% elk jaar in tegenstelling tot de verkoop in fysieke winkels, waar de verkoop sterk gedaald is. Een webshop is daarom ook voor de schoenenbranche een legitiem verkoopkanaal geworden waar ontzettend veel kansen liggen voor ondernemers. Bezoekers gebruiken deze schoenen webshops om daadwerkelijk een aankoop te doen of om zich te oriënteren en informatie in te winnen voor een toekomstige aankoop.
Met een aantal grote spelers als Zalando en Omoda is het lastig een webshop met schoenen te succesvol te maken, zonder USP (unique selling point) te hebben. Bleecker wil iets unieks creëren door in de eerste plaats sample schoenen te verkopen, maar dit tegen een significant gereduceerd tarief. Toch is er meer nodig dan een uniek concept, en daarbij zijn de volgende vragen bij Bleecker boven komen drijven:
- Via welke strategische opties moet dit concept de markt gaan bewerken?
- Welke doelgroep is geïnteresseerd in dit concept?
- Hoe bereiken we deze doelgroep?
- Sluit het design van de webshop aan bij de doelgroep en het assortiment?
Informatie:
Als onderzoeker van de bovenstaande vraagstellingen wil ik u vriendelijk bedanken voor de tijd en moeite die u neemt om deze enquête in te vullen. De enquête neemt ongeveer 8 minuten van uw tijd in beslag.
Verder biedt Bleecker een van de respondenten een kortingscoupon aan t.w.v. €25,00. Wilt u hier kans op maken? Vul dan vraag 12 t/m 18 in en wellicht wint u dit shoptegoed! Natuurlijk niet verplicht! Al uw ingevulde gegevens zullen vertrouwelijk behandeld worden. Correspondentie informatie wordt uitsluitend gebruikt voor het communiceren van een eventueel gewonnen prijs.
Hier is de enquête te vinden: http://www.thesistools.com/web/?id=363842
Mochten er op- en of aanmerkingen zijn, dan hoor ik deze graag! Bij voorbaat dank voor uw medewerking!
Marijn van den Hoogen
Student Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch
Stagiair Bleecker
Mijn naam is Marijn en ik studeer Small Business & Retail Management aan Avans hogeschool te 's-Hertogenbosch. Ik houd mij als stagiair bezig met een strategisch marketingplan voor mijn stagebedrijf Bleecker. Hierbij hoort een afnemersanalyse, welke ik in een enquête vorm gegoten heb. Hieronder de betreffende enquête:
Voorwoord:
In de laatste vijf jaar is het verkopen van schoenen via internet gegroeid tussen de 10%-15% elk jaar in tegenstelling tot de verkoop in fysieke winkels, waar de verkoop sterk gedaald is. Een webshop is daarom ook voor de schoenenbranche een legitiem verkoopkanaal geworden waar ontzettend veel kansen liggen voor ondernemers. Bezoekers gebruiken deze schoenen webshops om daadwerkelijk een aankoop te doen of om zich te oriënteren en informatie in te winnen voor een toekomstige aankoop.
Met een aantal grote spelers als Zalando en Omoda is het lastig een webshop met schoenen te succesvol te maken, zonder USP (unique selling point) te hebben. Bleecker wil iets unieks creëren door in de eerste plaats sample schoenen te verkopen, maar dit tegen een significant gereduceerd tarief. Toch is er meer nodig dan een uniek concept, en daarbij zijn de volgende vragen bij Bleecker boven komen drijven:
- Via welke strategische opties moet dit concept de markt gaan bewerken?
- Welke doelgroep is geïnteresseerd in dit concept?
- Hoe bereiken we deze doelgroep?
- Sluit het design van de webshop aan bij de doelgroep en het assortiment?
Informatie:
Als onderzoeker van de bovenstaande vraagstellingen wil ik u vriendelijk bedanken voor de tijd en moeite die u neemt om deze enquête in te vullen. De enquête neemt ongeveer 8 minuten van uw tijd in beslag.
Verder biedt Bleecker een van de respondenten een kortingscoupon aan t.w.v. €25,00. Wilt u hier kans op maken? Vul dan vraag 12 t/m 18 in en wellicht wint u dit shoptegoed! Natuurlijk niet verplicht! Al uw ingevulde gegevens zullen vertrouwelijk behandeld worden. Correspondentie informatie wordt uitsluitend gebruikt voor het communiceren van een eventueel gewonnen prijs.
Hier is de enquête te vinden: http://www.thesistools.com/web/?id=363842
Mochten er op- en of aanmerkingen zijn, dan hoor ik deze graag! Bij voorbaat dank voor uw medewerking!
Marijn van den Hoogen
Student Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch
Stagiair Bleecker