LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tandartsverzekeringen
tandartsverzekeringen
Gaten in polis voor tandarts
09-09-2013
Consumenten hebben de afgelopen jaren meer geld betaald voor hun aanvullende tandartsverzekering, terwijl ze minder vergoed kregen.
Dat blijkt uit onderzoek van de organisatie VvAA, die meer dan 111.000 professionals als medici, paramedici en zorginstellingen representeert, waar deze krant de hand op heeft weten te leggen. Zorgverzekeraars hebben de afgelopen vijf jaar flink wat gaten laten vallen tussen het geld dat binnenkwam voor aanvullende tandartsverzekeringen en daadwerkelijke vergoedingen.
Hogere premie
De premies gingen tussen 2008 tot en met 2013 met ruim twintig procent omhoog. Wordt gekeken naar de maximale netto vergoeding voor aanvullende tandartsverzekeringen, dan blijkt dat deze in dezelfde periode gemiddeld juist met 13,6% is gedaald.
„Consumenten zijn dus dubbel de klos: ze betalen meer voor hun verzekering terwijl ze minder vergoed krijgen”, licht directeur Kennismanagement en Netwerken van VvAA, Edwin Brugman, desgevraagd toe.
’Verzekerde is misleid’
Consumenten zijn verkeerd ingelicht over de stijgende kosten van tandartsen, blijkt uit het VvAA-onderzoek.
„Zorgverzekeraars roepen dat de tandartstarieven zo enorm zijn gestegen waardoor de aanvullende premie wel moet stijgen. Dit onderzoek wijst echter uit dat de premies van de aanvullende verzekering 2,5 keer zoveel zijn gestegen in vergelijking met de tarieven van tandartsen”, zegt VvAA-directeur Brugman.
Koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland zegt geen nieuwe of recente informatie over de kosten van de afgelopen jaren te hebben. „Wij wachten op een NZa-onderzoek. Daarbij gaan de zorgverzekeraars afzonderlijk over de premie van hun aanvullende tandartsverzekeringen.”
Bron: Telegraaf, 09-09-2013
09-09-2013
Consumenten hebben de afgelopen jaren meer geld betaald voor hun aanvullende tandartsverzekering, terwijl ze minder vergoed kregen.
Dat blijkt uit onderzoek van de organisatie VvAA, die meer dan 111.000 professionals als medici, paramedici en zorginstellingen representeert, waar deze krant de hand op heeft weten te leggen. Zorgverzekeraars hebben de afgelopen vijf jaar flink wat gaten laten vallen tussen het geld dat binnenkwam voor aanvullende tandartsverzekeringen en daadwerkelijke vergoedingen.
Hogere premie
De premies gingen tussen 2008 tot en met 2013 met ruim twintig procent omhoog. Wordt gekeken naar de maximale netto vergoeding voor aanvullende tandartsverzekeringen, dan blijkt dat deze in dezelfde periode gemiddeld juist met 13,6% is gedaald.
„Consumenten zijn dus dubbel de klos: ze betalen meer voor hun verzekering terwijl ze minder vergoed krijgen”, licht directeur Kennismanagement en Netwerken van VvAA, Edwin Brugman, desgevraagd toe.
’Verzekerde is misleid’
Consumenten zijn verkeerd ingelicht over de stijgende kosten van tandartsen, blijkt uit het VvAA-onderzoek.
„Zorgverzekeraars roepen dat de tandartstarieven zo enorm zijn gestegen waardoor de aanvullende premie wel moet stijgen. Dit onderzoek wijst echter uit dat de premies van de aanvullende verzekering 2,5 keer zoveel zijn gestegen in vergelijking met de tarieven van tandartsen”, zegt VvAA-directeur Brugman.
Koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland zegt geen nieuwe of recente informatie over de kosten van de afgelopen jaren te hebben. „Wij wachten op een NZa-onderzoek. Daarbij gaan de zorgverzekeraars afzonderlijk over de premie van hun aanvullende tandartsverzekeringen.”
Bron: Telegraaf, 09-09-2013
-
Re: tandartsverzekeringen
Kortom: in november/december even checken of die dure tandartsverzekering nog nodig is, of dat er een beter/ander alternatief is.
Ik heb al jaren geen aanvullende tandarts verzekering meer. De premie daarvoor is heel hoog en je moet vervolgens nog steeds een hoop zelf betalen. Ik heb gelukkig ook een goed gebit. En tot nu toe zijn de kosten voor de tandarts heel wat lager geweest dan de premie die ik betaald zou hebben voor een aanvullende tandarts verzekering.
Mijn partner heeft wel een aanvullende verzekering omdat die een slechter gebit heeft en daar tevens de beugel vergoeding voor de kinderen in zat.
Het loont echt de moeite om eens de afwezig te maken of je wel een aanvullend (tandarts) verzekering nodig hebt. Mensen denken dat er vanalles uit de aanvullende verzekering betaald wordt, maar dat valt echt heel erg tegen. Kijk maar eens in de vergoedingen lijst van de eigen verzekering.
Mijn partner heeft wel een aanvullende verzekering omdat die een slechter gebit heeft en daar tevens de beugel vergoeding voor de kinderen in zat.
Het loont echt de moeite om eens de afwezig te maken of je wel een aanvullend (tandarts) verzekering nodig hebt. Mensen denken dat er vanalles uit de aanvullende verzekering betaald wordt, maar dat valt echt heel erg tegen. Kijk maar eens in de vergoedingen lijst van de eigen verzekering.
-
Ik heb dus de duurste van de FBTO, maar er moesten dan ook een aantal kronen gezet worden. Vorig jaar geen kroon, en toch kwam ik aan kosten dik boven de vergoeding uit. In sommige gevallen kan het juist wel voordelig uitpakken.
Moet zeggen dat de kosten voor de basisverzekering bij de FBTO een stuk gunstiger zijn dan bij de meesten, dus als je het totaal neemt, dan kom ik evengoed niet eens zo slecht uit. Maar komend jaar moet ik nog even zien, de derde kroon blijkt niet nodig te zijn, er komt hooguit een wortelkanaalbehandeling aan, maar wanneer is ook nog maar de vraag, verder twee keer controle en misschien een gaatje hier of daar...
Moet zeggen dat de kosten voor de basisverzekering bij de FBTO een stuk gunstiger zijn dan bij de meesten, dus als je het totaal neemt, dan kom ik evengoed niet eens zo slecht uit. Maar komend jaar moet ik nog even zien, de derde kroon blijkt niet nodig te zijn, er komt hooguit een wortelkanaalbehandeling aan, maar wanneer is ook nog maar de vraag, verder twee keer controle en misschien een gaatje hier of daar...
vergelijkmondzorg is bij mijn weten de enige site waar de AV en voorwaarden tot het bot zijn uitgekleed, ook met verraderlijke uitsluitingen en beperkingen erin.
Overigens wordt er hard gewerkt aan een voor de consument eerlijker alternatief wat ook meer omvattend is dan een polis die per saldo slecht rendement op geld geeft, maar waarvan einde jaar alles wat ingelegd weg is ook al is er geen gebruik van gemaakt. Een kapitaalopbouw polis voor het gebit, waar het geld einde jaar dus niet weg is als niet aangesproken.
Overigens wordt er hard gewerkt aan een voor de consument eerlijker alternatief wat ook meer omvattend is dan een polis die per saldo slecht rendement op geld geeft, maar waarvan einde jaar alles wat ingelegd weg is ook al is er geen gebruik van gemaakt. Een kapitaalopbouw polis voor het gebit, waar het geld einde jaar dus niet weg is als niet aangesproken.
-
Zeg maar een soort spaarvarken? Dan moet er wel een aardig rendement tegenover staan, anders kun je net zo goed (als je voldoende discipline hebt) het geld op een spaarrekening storten. Anders is het enige voordeel dat de tandarts, bij voldoende kapitaal, zeker weet dat hij betaald gaat worden.
-
Ik had het stuk ook gelezen gisteren en moest gelijk aan de discussies denken hier,
Dat er gewoon erg veel bij de verzekeringen blijft hangen was al duidelijk,nu helemaal en dat geld niet alleen voor tandarts..
Alleen de tandarts krijgt de schuld,want tja hoe makkelijk is dat ,de zorgverzekeringen,durven het nog te beweren ook!!
Ik heb tot heden nog steeds de av nodig en profeit van ( helaas zou je zeggen) en nee sparen helpt niet,te erg...
Maar ned moet zich doodschamen en de hele regering erom heen,trots op ons land,
Die tijd is geweest,iedereen gaat voor het graaien,niks meer denken aan de inwoners van dit land,welnee ze zijn het gewoon eens met de graaiers,daar ligt het niet aan...
Hoop dat ze eens alles onder de loep leggen. Denk da er dan heel wat rottigheid naar voren komt,zorg,tandarts etc....hoge heren de hele hoge salarissen inleveren( de extreme bonussen bv)
Ja we wonen in een welzijns land,men vergeet wel wat we ons scheel betalen en ,idd andere landen kan het erger maar daar betaald de burger zich ook niet scheel!!!( hele andere regels in die landen)
Edit even wat spelfouten aangepast
Dat er gewoon erg veel bij de verzekeringen blijft hangen was al duidelijk,nu helemaal en dat geld niet alleen voor tandarts..
Alleen de tandarts krijgt de schuld,want tja hoe makkelijk is dat ,de zorgverzekeringen,durven het nog te beweren ook!!
Ik heb tot heden nog steeds de av nodig en profeit van ( helaas zou je zeggen) en nee sparen helpt niet,te erg...
Maar ned moet zich doodschamen en de hele regering erom heen,trots op ons land,
Die tijd is geweest,iedereen gaat voor het graaien,niks meer denken aan de inwoners van dit land,welnee ze zijn het gewoon eens met de graaiers,daar ligt het niet aan...
Hoop dat ze eens alles onder de loep leggen. Denk da er dan heel wat rottigheid naar voren komt,zorg,tandarts etc....hoge heren de hele hoge salarissen inleveren( de extreme bonussen bv)
Ja we wonen in een welzijns land,men vergeet wel wat we ons scheel betalen en ,idd andere landen kan het erger maar daar betaald de burger zich ook niet scheel!!!( hele andere regels in die landen)
Edit even wat spelfouten aangepast
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 10 sep 2013 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
We woonden inderdaad in een welzijnsland, die tijden zijn voorbij.rozemarijntje schreef: Ja we wonen in een welzijns land,men vergeet wel wat we ins scheel betalen en ,idd andere landen kan het erger mmaar daar betaald de burger zich ook niet scheel!!!
Genoeg mensen die niet naar de tandarts kunnen omdat ze het niet kunnen betalen, meer als genoeg mensen die gestopt zijn met hun medicijnen terwijl ze die zo hard nodig hebben maar het eigen risico niet kunnen betalen.
Mensen die eigenlijk wekelijks naar de fysio moeten maar het niet zelf kunnen betalen en zo kan ik nog wel even doorgaan ...helaas.
Mensen zouden dus gaan 'sparen' bij de zorgverzekeringen, zorgverzekeringen die er nog rijker van worden door de rente die ze daarvan allemaal ontvangen.
Nee ik vind het geen goed plan, maar dat is mijn mening.
-
Ik denk dat het wel eens enigszins vergelijkbaar zou kunnen worden met de pensioenplannen: Vanaf je 15e sparen voor je gebitje over 50 jaar of zo. Het zal in ieder geval niet de bedoeling zijn dat de verzekerde er financieel voordeel van heeft.
Inderdaad het zal er uiteindelijk toch om gaan dat de zorgverzekeraar er financieel voordeelwitte angora schreef:Ik denk dat het wel eens enigszins vergelijkbaar zou kunnen worden met de pensioenplannen: Vanaf je 15e sparen voor je gebitje over 50 jaar of zo. Het zal in ieder geval niet de bedoeling zijn dat de verzekerde er financieel voordeel van heeft.
van heeft en niet de verzekerde.
jammer dat er zo ongenuanceerd en kortzichtig gedacht wordt. Jammer dat een initiatief om iets concurrerends wat hard nodig is neer te zetten zo af geserveerd wordt, zonder verdere ins en outs te kennen (die ik overigens ook nog niet weet maar blijkbaar de moeite om tijd en energie in te steken). Cijfers in artikeltje gelezen? Verder is een AV of kapitaalopbouw altijd eigen keuze, net zoals het een eigen keuze is er een gebit verruïnerend voedingspatroon op na te houden (wat steeds verder toenemend is lijkt het wel).vogels schreef:Belachelijk initiatief en alleen in het belang van de tandarts/mondzorg, want die praktijken zijn steeds leger aan het worden.vroem schreef:Overigens wordt er hard gewerkt aan een voor de consument eerlijker alternatief wat ook meer omvattend is dan een polis die per saldo slecht rendement op geld geeft, maar waarvan einde jaar alles wat ingelegd weg is ook al is er geen gebruik van gemaakt. Een kapitaalopbouw polis voor het gebit, waar het geld einde jaar dus niet weg is als niet aangesproken.
Heel vele mensen hebben helaas de discipline niet om iets opzij te zetten inderdaad.
Verder zijn tandartsen de enige zorgverleners die iemand regelmatig, meerdere keren per jaar ziet (een 78% van de bevolking) . Als daar goed op ingestoken wordt kan in stand houden van regelmatig tandartsbezoek kostenbesparend werken op de hele zorg.
Dingen als bv Diabetes kunnen in een vroeg stadium ontdekt worden, ik heb meerdere keren per jaar ""beet"" wat dat betreft, wat in dat traject wat onvermijdelijk is dan weer kosten bespaard omdat je er heel vroeg bij bent . Wat dat betreft zijn er meer argumenten, medisch gezien, om de tandheelkunde juist weer (deels) in de basisverzekering in te brengen, en de leeftijd van jeugdzorg terug naar 21 jaar wat het ene tijdje, met aantoonbaar succes voor traject erna, geweest is. En die lege stoelen zal wel meevallen gezien het grote significante percentage tandartsen wat er de komende 5 - 10 jaar mee gaat stoppen, dat is het laatste waar ik bang voor ben. Dat is geen argument. Het omvallend sociaal basisprincipe wat de zorg eenmaal was wel, door politiek en verzekeraars.
Laatst gewijzigd door vroem op 10 sep 2013 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
wie zegt dat het bij/via de zorgverzekering gebeurt? en wie zegt dat rente niet ten goede komt aan degeen die inlegt?Chocomelk schreef:Mensen zouden dus gaan 'sparen' bij de zorgverzekeringen, zorgverzekeringen die er nog rijker van worden door de rente die ze daarvan allemaal ontvangen.
Daarnaast is het net als een AV niet verplicht, eigen keus, en zit er meer aan dan alleen kapitaalopbouw. Deel ervan moet als ik goed geïnformeerd ben ook een echte verzekering zijn, geen regeling gespreide betaling zoals nu het geval is. En dan geen verzekering voor ""risico"" van kroon door een fors gevulde tand of kies of zo, maar voor de echte risico's van een ongeval (waar elke tandarts jaarlijks de gevolgen van ziet, en waarbij een significant aantal mensen financieel buiten de boot valt doordat de tandarts"" verzekering"" daar nooit toereikend voor kan zijn.
dus wacht nu even af hoe het eruit gaat zien. Voor diegene die wel de discipline hebben heb ik het advies goed te kijken wat het rendement op hun AV precies is geweest zeg over de laatste 5 jaar. Zelf geld opzij zetten i.p.v. een AV kan zeer lucratief zijn.
Begrijp toch aub ééns dat heel veel mensen die discipline WEL hebben alleen hetvroem schreef:Heel vele mensen hebben helaas de discipline niet om iets opzij te zetten inderdaad.
geld missen om het opzij te kunnen zetten !
bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19905 ... Bosch.aspxSteeds meer gezinnen kloppen aan bij Voedselbank Den Bosch
De Voedselbank in de regio Den Bosch krijgt steeds meer aanmeldingen van gezinnen die behoefte hebben aan een wekelijks voedselpakket. Volgens een woordvoerder komen er wekelijks tien tot vijftien nieuwe aanmeldingen binnen.
De Voedselbank in Den Bosch levert nu iedere week pakketten aan 450 gezinnen.
Om aan meer pakketten te komen, gaan medewerkers zogenoemde voedseldonateurs werven onder klanten van supermarkten. Gevraagd wordt dan om een tweede artikel te kopen en dat af te staan aan de Voedselbank.
Ook een actie als 'twee halen, één betalen' is volgens de Voedselbank een ideaal uitgangspunt voor de wervingsactie. Binnenkort gaat de actie van start in diverse winkelcentra, zoals Helftheuvel Den Bosch en Vreeburg in Rosmalen.
nou ja, ik zeg toch niet dat dat niet zo is? er is een categorie die die discipline niet heeft, er is ook een categorie inderdaad die het geld niet extra heeft ervoor, heb ik nooit en te nimmer ontkend, en begrijp ik ook, en zie ik elke keer als ik spoeddienst heb langskomen. Maar voor die categorie zijn ander soortige oplossingen nodig. Daarvoor heb ik in een ander topic jou ook een vraag gesteld en uiteindelijk omdat ik het antwoord niet kreeg wat handig was geweest als rekenvoorbeeld maar wel een heleboel tekst van jouw kant dan zonder voorbeeld maar voorgerekend waar de echte kostenveroorzakers zitten in de zorgsector, niet alleen de mijne. Een simpel rekensommetje, waarin tegen geringe kosten , veel minder dan welke AV ook kost, je voor alles verzekerd bent zonder eigen bijdrages etc.Chocomelk schreef:Begrijp toch aub ééns dat heel veel mensen die discipline WEL hebben alleen hetvroem schreef:Heel vele mensen hebben helaas de discipline niet om iets opzij te zetten inderdaad.
geld missen om het opzij te kunnen zetten !
bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19905 ... Bosch.aspxSteeds meer gezinnen kloppen aan bij Voedselbank Den Bosch
De Voedselbank in de regio Den Bosch krijgt steeds meer aanmeldingen van gezinnen die behoefte hebben aan een wekelijks voedselpakket. Volgens een woordvoerder komen er wekelijks tien tot vijftien nieuwe aanmeldingen binnen.
De Voedselbank in Den Bosch levert nu iedere week pakketten aan 450 gezinnen.
Om aan meer pakketten te komen, gaan medewerkers zogenoemde voedseldonateurs werven onder klanten van supermarkten. Gevraagd wordt dan om een tweede artikel te kopen en dat af te staan aan de Voedselbank.
Ook een actie als 'twee halen, één betalen' is volgens de Voedselbank een ideaal uitgangspunt voor de wervingsactie. Binnenkort gaat de actie van start in diverse winkelcentra, zoals Helftheuvel Den Bosch en Vreeburg in Rosmalen.
En daar komt dan geen reactie op, jammer... maar ga mij geen woorden in de mond leggen als of ik iets anders zeg dan ik zeg.
Vroem dan lees je nog maar ééns terug in dat topic en dan zie je dat
ik je daar antwoord gegeven heb.
Overigens ook einde discussie van mij kant hier ook in dit topic met jou Vroem puur
alleen door het feit dat er naar oplossingen gezocht word die er niet komen, we willen
het allemaal anders zien maar daar hebben we zo weinig aan, gebeurd toch niet.
Tandarts, fysio, etc, etc is voor vele mensen niet meer te betalen en kunnen
er niet heen.
ik je daar antwoord gegeven heb.
Overigens ook einde discussie van mij kant hier ook in dit topic met jou Vroem puur
alleen door het feit dat er naar oplossingen gezocht word die er niet komen, we willen
het allemaal anders zien maar daar hebben we zo weinig aan, gebeurd toch niet.
Tandarts, fysio, etc, etc is voor vele mensen niet meer te betalen en kunnen
er niet heen.
probleem is alleen dat gedaan wordt alsof dat de schuld is van tarieven tandarts etc, terwijl de echte oorzaak heel ergens anders ligt, en er elders ook veel meer haalbaar is met minder tot geen gevolgen voor daadwerkelijk verleende zorg.
In dat andere topic heb je trouwens ook als ik teruglees niet geantwoord op mijn vraag, die meer omschreven was, met een doel, dan een algemeen bedrag over meerdere jaren.
Naast dat je je duidelijk druk maakt over genoemd feit m.b.t. onmogelijkheid voor bepaalde groepen een stuk basiszorg te kunnen betalen , wat op zich erg lovenswaardig is want de politiek komt lijkt het zover niet eens, vraag ik mij wel af wat je er zelf tot nu toe precies aan gedaan hebt om dat probleem aan te pakken. Want behalve het constateren en extra onder de aandacht brengen van het probleem op zich mis ik wel constructieve oplossingen.
In dat andere topic heb ik een constructieve oplossing aangedragen (waar dan weer geen reactie op komt wat ik vreemd vind als het zo knaagt) en ik weet er nog wel een paar.
In dat andere topic heb je trouwens ook als ik teruglees niet geantwoord op mijn vraag, die meer omschreven was, met een doel, dan een algemeen bedrag over meerdere jaren.
Naast dat je je duidelijk druk maakt over genoemd feit m.b.t. onmogelijkheid voor bepaalde groepen een stuk basiszorg te kunnen betalen , wat op zich erg lovenswaardig is want de politiek komt lijkt het zover niet eens, vraag ik mij wel af wat je er zelf tot nu toe precies aan gedaan hebt om dat probleem aan te pakken. Want behalve het constateren en extra onder de aandacht brengen van het probleem op zich mis ik wel constructieve oplossingen.
In dat andere topic heb ik een constructieve oplossing aangedragen (waar dan weer geen reactie op komt wat ik vreemd vind als het zo knaagt) en ik weet er nog wel een paar.
Laatst gewijzigd door vroem op 10 sep 2013 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik weet ook 123 geen oplossing
Ja wat ik al schreef moet meer toezicht komen op de verzekeringen,waar het geld heen gaat enz,gaat wel ergens heen,maar niet de zorg.
Maar goed kan ik lang over doorgaan,volgens rutte is het niet zo en wordt er geen moer gedaan,meneer is net zo erg.
Wel het feit dat mensen gebit slecht onderhouden,tja...ik ken mensen die snoepen veel en poetsen twee keer per dag snel en hebben prachtig gebit en mankeren nooit wat.
Beppie hier doet er alles aan en ben ook in alles de pineut en nee dat verzint de tandarts niet,gewoon super zwak gebit( lichaam)
Het zal best te maken hebben met bv de jeugd die nemen het allemaal niet zo nauw....idd veel snoepen,drankjes etc...maar ...snoepen enz is altijd al geweest,en cola ook,en toen had de jeugd alleen minder snel een slecht gebit omdat,er nog wat te zeggen viel door de ouders,poets je tanden ja ma,nu is het rot op...ja ff achter de pc doe het straks not!! Jeugd is eigenwijs en denkt ,..joh loopt zo,n vaart niet.
Betreft keuze voor av,mensen die nooit veel mankeren en straks ineens wel wat hebben schrikken zich dood als ze bv twee kanaalbehandelingen moeten hebben,realiseren die zich dat ze dan ineens zo tussen de ,ja ligt eraan waar,maar 500 tot 700 kwijt zijn...ja dat is schrikken..
Mijn vriendin ook,die komt er toch van terug,,jan toch maar weer av,,
En idd choco hoop kunnen het niet betalen en dat is te triest voor woorden,
Mijn inziens komt dat niet door de tandartsen mfyso,s of?? Maar door alles erom heen......we gaan straks nog meer achteruit denk dat er nu al mensen wakker ligge
En wat ik zei,mensen die in aanmerking komen voor de voedselbank,die zo slecht zitten en dat kan zomaar iedereen overkomen!!!!
Soort post waar tandartsen gratis hoog nodige doen,dus echt pijn verlossen,niet mooier maken
Als elke tandarts nou dat zou doen,hoeveel kost fat een tandarts dan in een plaats?.
Maar wel mensen waar het hoognodig bij is,dus bv geregistreerd voedselbank,zware eisen zitten daaraan dus
Ja wat ik al schreef moet meer toezicht komen op de verzekeringen,waar het geld heen gaat enz,gaat wel ergens heen,maar niet de zorg.
Maar goed kan ik lang over doorgaan,volgens rutte is het niet zo en wordt er geen moer gedaan,meneer is net zo erg.
Wel het feit dat mensen gebit slecht onderhouden,tja...ik ken mensen die snoepen veel en poetsen twee keer per dag snel en hebben prachtig gebit en mankeren nooit wat.
Beppie hier doet er alles aan en ben ook in alles de pineut en nee dat verzint de tandarts niet,gewoon super zwak gebit( lichaam)
Het zal best te maken hebben met bv de jeugd die nemen het allemaal niet zo nauw....idd veel snoepen,drankjes etc...maar ...snoepen enz is altijd al geweest,en cola ook,en toen had de jeugd alleen minder snel een slecht gebit omdat,er nog wat te zeggen viel door de ouders,poets je tanden ja ma,nu is het rot op...ja ff achter de pc doe het straks not!! Jeugd is eigenwijs en denkt ,..joh loopt zo,n vaart niet.
Betreft keuze voor av,mensen die nooit veel mankeren en straks ineens wel wat hebben schrikken zich dood als ze bv twee kanaalbehandelingen moeten hebben,realiseren die zich dat ze dan ineens zo tussen de ,ja ligt eraan waar,maar 500 tot 700 kwijt zijn...ja dat is schrikken..
Mijn vriendin ook,die komt er toch van terug,,jan toch maar weer av,,
En idd choco hoop kunnen het niet betalen en dat is te triest voor woorden,
Mijn inziens komt dat niet door de tandartsen mfyso,s of?? Maar door alles erom heen......we gaan straks nog meer achteruit denk dat er nu al mensen wakker ligge
En wat ik zei,mensen die in aanmerking komen voor de voedselbank,die zo slecht zitten en dat kan zomaar iedereen overkomen!!!!
Soort post waar tandartsen gratis hoog nodige doen,dus echt pijn verlossen,niet mooier maken
Als elke tandarts nou dat zou doen,hoeveel kost fat een tandarts dan in een plaats?.
Maar wel mensen waar het hoognodig bij is,dus bv geregistreerd voedselbank,zware eisen zitten daaraan dus
@ rozemarijn:
hulp verlenen aan mensen die geen geld hebben om de rekening te betalen kost de tandartsen die zo iemand niet de deur wijzen (kan ook niet want je hebt zorgplicht) minimaal in de 4 cijfers voor de komma per jaar, tenminste bij ons in de regio. Maar daar gaat het in de kern niet om. Een deel van de discussie is hoe controleer je het. Had er laatste spoeddienst 1 die zich bij weggaan versprak, ""zo nu kan ik zonder pijn naar Berlijn"". ja daar gaat wel een rekening achteraan...
Dus daar moet dan weer een (geld kostend) bureau tussen zitten die e.e.a. regelt. Nu is op werkdagen zoets regelen altijd beter dan als mosterd na de maaltijd wanneer er al heel veel wellicht vermijdbare kosten zijn geweest.
met name de manier waarop NZA mn met verkeerde cijfers gooit alsof het feiten zijn en complete beroepsgroepen door zorgverzekeraars met , laten we maar gewoon zeggen zoals het is, een grote bek om af te leiden van hun eigen falen en intenties, als graaiers en fraudeurs worden neergezet terwijl in een later kleiner bericht eea fors genuanceerd wordt deugt niet.
Die 10% stijging waar de NZA mee kwam is al door het CBS onderuit gehaald, waarbij dan ook nog eens blijkt dat wat er in 2012 extra aan de tandarts is uitgegeven voor een groot deel komt door extra werk (jeugdzorg met name heb ik gehoord maar daar is de red bull etc een direct schuldige van...kan je de tandartsen niet verwijten, maar moet wel uiteraard iets aan gedaan worden!) en voor de rest niet meer dan een gewone inflatiecorrectie, zoals die door de NZA bij vaste tarieven ook doorgevoerd zou zijn.
Punt is: je kan bij sectoren li en re in de zorg wel blijven knabbelen, maar de rekening daarvan volgt nog en de gevolgen zijn dan niet met een paar jaar opgelost. De hele structuur moet anders! en dat begint met inperken macht bij die partijen die ervoor gezorgd hebben dat het zover gekomen is als nu: NZA en verzekeraars... ik herhaal het nog maar eens. alleen dan krijg je structurele werkende oplossingen, die veel beroepsgroepen best zelf kunnen regelen ook maar nu niet mogen of kunnen door regeltjes...
hulp verlenen aan mensen die geen geld hebben om de rekening te betalen kost de tandartsen die zo iemand niet de deur wijzen (kan ook niet want je hebt zorgplicht) minimaal in de 4 cijfers voor de komma per jaar, tenminste bij ons in de regio. Maar daar gaat het in de kern niet om. Een deel van de discussie is hoe controleer je het. Had er laatste spoeddienst 1 die zich bij weggaan versprak, ""zo nu kan ik zonder pijn naar Berlijn"". ja daar gaat wel een rekening achteraan...
Dus daar moet dan weer een (geld kostend) bureau tussen zitten die e.e.a. regelt. Nu is op werkdagen zoets regelen altijd beter dan als mosterd na de maaltijd wanneer er al heel veel wellicht vermijdbare kosten zijn geweest.
met name de manier waarop NZA mn met verkeerde cijfers gooit alsof het feiten zijn en complete beroepsgroepen door zorgverzekeraars met , laten we maar gewoon zeggen zoals het is, een grote bek om af te leiden van hun eigen falen en intenties, als graaiers en fraudeurs worden neergezet terwijl in een later kleiner bericht eea fors genuanceerd wordt deugt niet.
Die 10% stijging waar de NZA mee kwam is al door het CBS onderuit gehaald, waarbij dan ook nog eens blijkt dat wat er in 2012 extra aan de tandarts is uitgegeven voor een groot deel komt door extra werk (jeugdzorg met name heb ik gehoord maar daar is de red bull etc een direct schuldige van...kan je de tandartsen niet verwijten, maar moet wel uiteraard iets aan gedaan worden!) en voor de rest niet meer dan een gewone inflatiecorrectie, zoals die door de NZA bij vaste tarieven ook doorgevoerd zou zijn.
Punt is: je kan bij sectoren li en re in de zorg wel blijven knabbelen, maar de rekening daarvan volgt nog en de gevolgen zijn dan niet met een paar jaar opgelost. De hele structuur moet anders! en dat begint met inperken macht bij die partijen die ervoor gezorgd hebben dat het zover gekomen is als nu: NZA en verzekeraars... ik herhaal het nog maar eens. alleen dan krijg je structurele werkende oplossingen, die veel beroepsgroepen best zelf kunnen regelen ook maar nu niet mogen of kunnen door regeltjes...
Laatst gewijzigd door vroem op 10 sep 2013 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vroem schreef:@ rozemarijn:
hulp verlenen aan mensen die geen geld hebben om de rekening te betalen kost de tandartsen die zo iemand niet de deur wijzen (kan ook niet want je hebt zorgplicht) kost elke tandarts die dat doet minimaal in de 4 cijfers voor de komma per jaar, tenminste bij ons in de regio. Maar daar gaat het in de kern niet om. Een deel van de discussie is hoe controleer je het. Had er laatste spoeddienst 1 die zich bij weggaan versprak, ""zo nu kan ik zonder pijn naar Berlijn"". ja daar gaat wel een rekening achteraan...
Ja kan niet anders zeggen dat ik het met je eens bent,.
Dat is wel zo,wat ik zeg moet weer van alles voor op gezet worden stel dat tandartsen willen helpen,
Maar dat zou kunenn samenwerking met wat instantie voor de voedselbank doet? Die hebben alle gegevens,en dus ipv allen voedselbank is er dan in uiterste nood tandarts die ze kunnen inschakelen,
Stel dat je 1 iemand per dag krijgt,waar je een kies moet trekken,kosten...weet ik..maar je hebt iemand heel erg geholpen
Ik heb hey niet over esthetisch maken!ja voortand eruit ben ik ook niet blij mee maar...wortel moet dan kunnen? Snap je wat ik bedoel..
Verder idd,laten ze eerst nu eens alles uit gaan zoeken,maar of da gaat gebeuren,welnee,
Graaien hoort erbij,wordt alleen maar erger,meer willen ze,een villa is niet meer genoeg ,nee ook villa in spanje dus hup,schrappen mensen meer premie en hey hogere heren hebben topinkomen!!!
Zo werk het niet meer en niet minder!!,
Maar zolang rutte en kornuiten het niet in willen zien,we leven immers in een rijk land...
Gebeurd er niks en wordt het alleen maar erger!!