Spookgebruik internet mb's + beltegoed van Hollandsnieuwe
Geplaatst: 12 sep 2013 13:24
Ongeveer een klein jaar geleden heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe, 275 belminuten en 500Mb internet. Ondanks vreemde 'startersprobleempjes' zoals bijvoorbeeld geen 500MB als internetmb's krijgen met 479 mb in het begin van de maand, werkte het redelijk naar behoren.
Een paar keer was ik uren soms zelfs 2 dagen onbereikbaar, en uiteraard heb ik dit aangegeven bij Hollandsnieuwe maar daar reageren ze simpelweg niet op. Uiteindelijk heb ik het maar laten zitten omdat het gelukkig slechts sporadisch is voorgekomen.
NOOIT heb ik voorheen problemen gehad met de grootte van mijn beltegoed of internet. Sterker nog door de maanden heen had ik een aardig tegoed opgebouwd zowel voor bellen als voor internet. Tot vorige maand, augustus 2013, ineens uit het niets kreeg ik 2 weken na opwaardering van mijn nieuwe tegoeden ineens een smsje van Hollandsnieuwe: mijn beltegoed en internetbundel waren OP!
Iets wat ik al erg vreemd vond want het grootste gedeelte van de vakantie ben ik thuis gebleven in een omgeving waar WIFI continue aanstaat. Verder heb ik door de vakantieperiode zelfs veel minder dan normaal gebeld.
Na specificatie te hebben opgevraagd bij Hollandsnieuwe blijkt dat zodra het aantal internet mb's op zijn, ze het van je beltegoed nemen. Bij mijn specificatie stond EXTREEM veel datagebruik op de meest vreemde tijden. Zo zou ik om 2.55 en 4.55 en 6.28 s'ochtends extreem grote dateverbruik hebben gebruikt. Ik weet honderd procent zeker dat ik op deze tijdstippen NIET wakker was en niet aan het internetten was op mijn mobiel.
Hollandsnieuwe bleef voet bij stuk houden dat het aan mijn mobiele instellingen zou liggen en mijn hoge data-verbruik. Argumenten dat dit helemaal niet kon, en dat ik thuis gewoon supersnel wifi heb liggen deden ze niets mee. Het was mijn schuld.
Uiteindelijk twee weken niet kunnen bellen en geen data op mijn mobiel gehad en dan kwam 7 september gelukkig mijn nieuwe beltegoed (275 belmin.) en data-tegoed (=500mb). Op 11 september besloot ik te checken via de Hollandsnieuwe app hoe het gesteld stond met mijn beltegoed. Ik had slechts 1 keer gebeld naar iemand (en daarbij kreeg ik direct voicemail dus er was geen sprake van een gesprek) en slechts 1 avond ben ik niet in een wifi-ondersteunde omgeving geweest bij vrienden waar ik nauwelijks mijn telefoon heb aangeraakt omdat dit niet gezellig is tijdens bezoek.
Mijn tegoed voor date was op 11 september al helemaal op, terwijl ik het SLECHTS VIER dagen voorheen 500 mb heb mogen ontvangen. En mijn beltegoed wat op 7 september 10,50 was, was op 11 september 4.12 euro. Het grootste gedeelte tussen 7 en 11 september heb ik thuis mijn mobiel gebruikt waar wifi is, en niet gebeld. Hoe kan dit?
Direct heb ik gisterenochtend iemand mij laten terugbellen omdat ik redelijk geshockeerd was dat ik weer een hele maand niet zou kunnen bellen. Na dit gesprek stond mij beltegoed nog 3,71 euro. TERWIJL IK GEBELD WERD en verder gewoon de hele tijd in een kamer zat waar mijn mobiel op wifi werkte.
Na deze ontdekking alles uitgezet, gewoon alle data uitgezet om de schamele 3,71 waar ik de rest van deze maand mee moet zien te overleven te 'sparen'. Mijn beltegoed vloeide gewoon weg zonder reden van gebruik. Later die dag nog eens checkt waarop mijn beltegoed stond, en nu bleek het nog slechts 3,69 euro op mijn tegoed te staan terwijl mijn telefoon COMPLEET uit stond.
uiteraard heb ik hiervan direct melding gemaakt bij HOllandsnieuwe, echter kreeg ik voor de 7e keer het standaardantwoord: Het ligt aan op de achtergrond draaiende apps en hoog dataverbruik. Inmiddels weer een boze reactie terug gestuurd want ze willen niet eens onderzoeken waar het aan ligt, echter nu verzuimen ze te reageren.
naar wat gegoogle kwam ik erachter dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1634930
http://www.klacht.nl/beltegoed-verdwijnt-8/
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=118140
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... kverbruik/
Dit zijn slechts een paar voorbeelden. Allemaal mensen met een belbundel van 275 minuten en 500 mb internet. Toeval of speelt Hollandsnieuwe hier een vuil spelletje? Hoog internetgebruik op rare tijdstippen die niet kloppen, zelfde standaardsmoesje van Hollandsnieuwe als je klaagt.
Voor de zekerheid ben ik naar de Belcompany geweest om te laten checken of mijn instellingen (waar ik al maanden niets aan heb gewijzigd omdat alles naar behoren werkte) goed stonden, dit bleek allemaal juist te zijn. Voor de zekerheid heb ik ook nog gecheckt of ik niet per ongeluk stond aangemeld voor een sms-dienst, ook dit bleek niet het geval te zijn.
Hollandsnieuwe verzuimt tot nu toe nog steeds contact met mij op te nemen, echter laat ik het hier niet bij zitten. Mijn beltegoed 'vloeit' gewoon weg zonder dat ik het gebruik, dat is DIEFSTAL (art. 310 Sr) Hollandsnieuwe. Van mijn kant weet ik zeker dat het niet aan mijn mobiel, gebruik of instellingen van apps ligt. Het probleem doet zich ook pas voor sinds augustus 2013, voorheen hield ik ALTIJD iedere maand beltegoed en internet over. Er is niets veranderd aan mijn instellingen en gebruik en toch is het ineens na 4 dagen bijna compleet op.
Hier klopt iets niet en niet alleen bij mij, ook bij alle andere mensen die over dit probleem klagen klopt iets niet. Hollandsnieuwe hoeft bij mij niet nog eens wederom voor 7e of 8e keer hun standaardverhaaltje op te ratelen. Ik wil dat dit probleem serieus wordt onderzocht en opgelost en daarna wil ik mijn 'gestolen' beltegoed en internet mb's van de afgelopen 2 maanden terug. In begin augustus stond mijn beltegoed op ruim 26 euro, 26 augustus was zogenaamd alles opgegaan aan internetgebruik terwijl er vrijwel continue op wifi is geïnternet.
En voor alle mensen die overwegen een Hollandsnieuwe abonnement te nemen: ik zou het nog eens goed heroverwegen!!!
Een paar keer was ik uren soms zelfs 2 dagen onbereikbaar, en uiteraard heb ik dit aangegeven bij Hollandsnieuwe maar daar reageren ze simpelweg niet op. Uiteindelijk heb ik het maar laten zitten omdat het gelukkig slechts sporadisch is voorgekomen.
NOOIT heb ik voorheen problemen gehad met de grootte van mijn beltegoed of internet. Sterker nog door de maanden heen had ik een aardig tegoed opgebouwd zowel voor bellen als voor internet. Tot vorige maand, augustus 2013, ineens uit het niets kreeg ik 2 weken na opwaardering van mijn nieuwe tegoeden ineens een smsje van Hollandsnieuwe: mijn beltegoed en internetbundel waren OP!
Iets wat ik al erg vreemd vond want het grootste gedeelte van de vakantie ben ik thuis gebleven in een omgeving waar WIFI continue aanstaat. Verder heb ik door de vakantieperiode zelfs veel minder dan normaal gebeld.
Na specificatie te hebben opgevraagd bij Hollandsnieuwe blijkt dat zodra het aantal internet mb's op zijn, ze het van je beltegoed nemen. Bij mijn specificatie stond EXTREEM veel datagebruik op de meest vreemde tijden. Zo zou ik om 2.55 en 4.55 en 6.28 s'ochtends extreem grote dateverbruik hebben gebruikt. Ik weet honderd procent zeker dat ik op deze tijdstippen NIET wakker was en niet aan het internetten was op mijn mobiel.
Hollandsnieuwe bleef voet bij stuk houden dat het aan mijn mobiele instellingen zou liggen en mijn hoge data-verbruik. Argumenten dat dit helemaal niet kon, en dat ik thuis gewoon supersnel wifi heb liggen deden ze niets mee. Het was mijn schuld.
Uiteindelijk twee weken niet kunnen bellen en geen data op mijn mobiel gehad en dan kwam 7 september gelukkig mijn nieuwe beltegoed (275 belmin.) en data-tegoed (=500mb). Op 11 september besloot ik te checken via de Hollandsnieuwe app hoe het gesteld stond met mijn beltegoed. Ik had slechts 1 keer gebeld naar iemand (en daarbij kreeg ik direct voicemail dus er was geen sprake van een gesprek) en slechts 1 avond ben ik niet in een wifi-ondersteunde omgeving geweest bij vrienden waar ik nauwelijks mijn telefoon heb aangeraakt omdat dit niet gezellig is tijdens bezoek.
Mijn tegoed voor date was op 11 september al helemaal op, terwijl ik het SLECHTS VIER dagen voorheen 500 mb heb mogen ontvangen. En mijn beltegoed wat op 7 september 10,50 was, was op 11 september 4.12 euro. Het grootste gedeelte tussen 7 en 11 september heb ik thuis mijn mobiel gebruikt waar wifi is, en niet gebeld. Hoe kan dit?
Direct heb ik gisterenochtend iemand mij laten terugbellen omdat ik redelijk geshockeerd was dat ik weer een hele maand niet zou kunnen bellen. Na dit gesprek stond mij beltegoed nog 3,71 euro. TERWIJL IK GEBELD WERD en verder gewoon de hele tijd in een kamer zat waar mijn mobiel op wifi werkte.
Na deze ontdekking alles uitgezet, gewoon alle data uitgezet om de schamele 3,71 waar ik de rest van deze maand mee moet zien te overleven te 'sparen'. Mijn beltegoed vloeide gewoon weg zonder reden van gebruik. Later die dag nog eens checkt waarop mijn beltegoed stond, en nu bleek het nog slechts 3,69 euro op mijn tegoed te staan terwijl mijn telefoon COMPLEET uit stond.
uiteraard heb ik hiervan direct melding gemaakt bij HOllandsnieuwe, echter kreeg ik voor de 7e keer het standaardantwoord: Het ligt aan op de achtergrond draaiende apps en hoog dataverbruik. Inmiddels weer een boze reactie terug gestuurd want ze willen niet eens onderzoeken waar het aan ligt, echter nu verzuimen ze te reageren.
naar wat gegoogle kwam ik erachter dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1634930
http://www.klacht.nl/beltegoed-verdwijnt-8/
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=118140
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... kverbruik/
Dit zijn slechts een paar voorbeelden. Allemaal mensen met een belbundel van 275 minuten en 500 mb internet. Toeval of speelt Hollandsnieuwe hier een vuil spelletje? Hoog internetgebruik op rare tijdstippen die niet kloppen, zelfde standaardsmoesje van Hollandsnieuwe als je klaagt.
Voor de zekerheid ben ik naar de Belcompany geweest om te laten checken of mijn instellingen (waar ik al maanden niets aan heb gewijzigd omdat alles naar behoren werkte) goed stonden, dit bleek allemaal juist te zijn. Voor de zekerheid heb ik ook nog gecheckt of ik niet per ongeluk stond aangemeld voor een sms-dienst, ook dit bleek niet het geval te zijn.
Hollandsnieuwe verzuimt tot nu toe nog steeds contact met mij op te nemen, echter laat ik het hier niet bij zitten. Mijn beltegoed 'vloeit' gewoon weg zonder dat ik het gebruik, dat is DIEFSTAL (art. 310 Sr) Hollandsnieuwe. Van mijn kant weet ik zeker dat het niet aan mijn mobiel, gebruik of instellingen van apps ligt. Het probleem doet zich ook pas voor sinds augustus 2013, voorheen hield ik ALTIJD iedere maand beltegoed en internet over. Er is niets veranderd aan mijn instellingen en gebruik en toch is het ineens na 4 dagen bijna compleet op.
Hier klopt iets niet en niet alleen bij mij, ook bij alle andere mensen die over dit probleem klagen klopt iets niet. Hollandsnieuwe hoeft bij mij niet nog eens wederom voor 7e of 8e keer hun standaardverhaaltje op te ratelen. Ik wil dat dit probleem serieus wordt onderzocht en opgelost en daarna wil ik mijn 'gestolen' beltegoed en internet mb's van de afgelopen 2 maanden terug. In begin augustus stond mijn beltegoed op ruim 26 euro, 26 augustus was zogenaamd alles opgegaan aan internetgebruik terwijl er vrijwel continue op wifi is geïnternet.
En voor alle mensen die overwegen een Hollandsnieuwe abonnement te nemen: ik zou het nog eens goed heroverwegen!!!