Incheckpoort RET buiten werking
Geplaatst: 14 sep 2013 10:30
Beste allen,
Op dit forum zijn er al meer klachten verschenen over de RET en de manier waarop zij met reizigers omgaat. Ook ik ben de dupe geworden van deze vervoerder en hoor graag jullie mening op onderstaande.
Elke dag reis ik van met een onbemande pendelbus van Rivium Eerstestraat richting Rotterdam Alexander. Ik heb daarvoor een onbeperkt vrijreizenkaart voor alle OV vervoerders. Op de bewuste dag was het incheckpoortje buiten werking. Meerdere mensen ondervonden het probleem en zijn dus zonder in te checken ingestapt. Bij de halte Kralingsezoom stond een controleur welke mij om het vervoersbewijs vroeg. Ik liet hem mijn jaarkaart zien en vertelde de situatie bij het incheckpoortje en dat het onmogelijk was om in te checken (alle overige reizigers die niet hadden ingecheckt konden door mijn gesprek met de man rustig doorlopen).
Om een lang verhaal kort te maken: de conclusie was dat ik zelf verantwoordelijk was voor het niet in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. In principe een logische conclusie. Echter, het was überhaupt niet mogelijk om in het bezit te zijn van een vervoersbewijs door een gebrek bij de RET! Uiteindelijk kreeg ik toch een boete. Uiteraard in bezwaar gegaan maar ook dit mocht niet helpen.
De sectiechef E. Erkemey hanteert in zijn reactie een schandalige toon waarin naar voren komt: ik ben de baas en jij hebt lekker pech. De RET stelt dat, ook in het geval van een technische storing, de reiziger te allen tijde verantwoordelijk is voor een geldig vervoersbewijs. Nog specifieker, E. Erkemey stelt het volgende: Wanneer u om wat voor reden dan ook geen geldig vervoersbewijs heeft, bent u in overtreding.
Begrijpelijkerwijs kan ik de voorwaarden van de RET (of welke andere vervoerder dan ook) niks vinden over het buiten werking zijn van de poortjes. Iemand ervaring met deze situatie en hoe dit aan te pakken?
Op dit forum zijn er al meer klachten verschenen over de RET en de manier waarop zij met reizigers omgaat. Ook ik ben de dupe geworden van deze vervoerder en hoor graag jullie mening op onderstaande.
Elke dag reis ik van met een onbemande pendelbus van Rivium Eerstestraat richting Rotterdam Alexander. Ik heb daarvoor een onbeperkt vrijreizenkaart voor alle OV vervoerders. Op de bewuste dag was het incheckpoortje buiten werking. Meerdere mensen ondervonden het probleem en zijn dus zonder in te checken ingestapt. Bij de halte Kralingsezoom stond een controleur welke mij om het vervoersbewijs vroeg. Ik liet hem mijn jaarkaart zien en vertelde de situatie bij het incheckpoortje en dat het onmogelijk was om in te checken (alle overige reizigers die niet hadden ingecheckt konden door mijn gesprek met de man rustig doorlopen).
Om een lang verhaal kort te maken: de conclusie was dat ik zelf verantwoordelijk was voor het niet in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. In principe een logische conclusie. Echter, het was überhaupt niet mogelijk om in het bezit te zijn van een vervoersbewijs door een gebrek bij de RET! Uiteindelijk kreeg ik toch een boete. Uiteraard in bezwaar gegaan maar ook dit mocht niet helpen.
De sectiechef E. Erkemey hanteert in zijn reactie een schandalige toon waarin naar voren komt: ik ben de baas en jij hebt lekker pech. De RET stelt dat, ook in het geval van een technische storing, de reiziger te allen tijde verantwoordelijk is voor een geldig vervoersbewijs. Nog specifieker, E. Erkemey stelt het volgende: Wanneer u om wat voor reden dan ook geen geldig vervoersbewijs heeft, bent u in overtreding.
Begrijpelijkerwijs kan ik de voorwaarden van de RET (of welke andere vervoerder dan ook) niks vinden over het buiten werking zijn van de poortjes. Iemand ervaring met deze situatie en hoe dit aan te pakken?