MEDION Malaise
Geplaatst: 16 sep 2013 09:05
Nadat ik op allerlei manieren geprobeerd heb Medion er van te overtuigen dat er toch echt iets fundamenteels mis is met de computer die ik bij Aldi heb gekocht eind december 2007, wil ik dit verhaal hier toch delen;
Hieronder staat een mail te lezen welke ik Medion gestuurd heb. Ik kreeg een mail retour waar alleen in stond dat mijn garantieperiode was verstreken. Ik heb contact gehad met het servicecentre en daar werd mij verteld dat onderdelen voor mijn computer niet meer te krijgen zijn... Dit na een reparatie van € 272,- in augustus 2012. Volgens de medewerker heb ik gewoon pech nu. Klaar.
Ik heb nooit, bij geen enkele reparatie van de computer, van Medion gehoord dat het aan mij zou liggen, wel lees ik in het forum dat veel computers rond de tijd dat ik mijn computer kocht, ergens kortsluiting bevatten welke steeds voor problemen zorgt. Het is toch met geen pen te beschrijven dat ik nu, na al het gedoe wat ik al heb gehad met deze computer, hem nu in de vuilnisbak kan gooien na ZOveel vervangen onderdelen en een investering van bijna € 1.200,- ??!!
Medion is schaamteloos! VIER keer een kapotte computer in ruim 5 jaar tijd en nu moet ik het maar uitzoeken! Ik heb inmiddels meerdere keren een mail gestuurd naar medion webcare maar ik krijg geen enkel antwoord. Ik overweeg stappen te nemen tegen Medion, want dit is toch geen redelijk verhaal?!
------------------------------
Op 06-07-2012 schreef ik;
Goedendag,
Ik schrijf u dit maal een briefje, omdat mijn verhaal behoorlijk omvangrijk is:
In december 2007 kocht ik een Medion PC bij de Aldi voor 900 euro.
Op 02-03-2010 is deze gerepareerd aan huis.
- MB en VGA vervangen
Vervolgens ging de pc op 16-12-2010 weer kapot en moest ik hem opsturen.
- Module functionele unit vervangen, Mainboard Graphic Card, voedingsectie.
Daarna ging de pc rond 01-08-2012 wederom kapot en moest ik hem weer opsturen. De vervangen onderdelen vielen buiten de garantie dus heb ik in totaal 272,97 euro betaald voor de reparatie.
- Module functionele unit vervangen, voeding-sectie.
U voelt het al aankomen, mijn pc doet het wéér niet. Als ik de pc aanzet, gaan de ventilatoren wel aan, maar de pc start niet op.
Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik er ondertussen behoorlijk hor en dol van word.
Ik gebruik de computer nergens anders voor dan mijn mail te checken, af en toe op facebook en een briefje typen. Ik ben geen gamer, noch download ik veel software. Ik verleng ieder jaar netjes mijn bullguard anti-virus. De computer komt nooit van zijn plek. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen om hem functioneel te houden. Ik denk dat u het met me eens zult zijn dat ik gewoon een 'pech-computer'heb, net als dat sommige mensen niets dan problemen hebben met een auto waar toen ze hem kochten niets mee aan de hand was.
Ik vind het verschrikkelijk als ik de computer nu voor de 3e keer moet gaan opsturen. De laatste keer heb ik bijna 300 euro geïnvesteerd omdat al mijn foto's op de computer staan, ja ik weet het, zet ze eens op een externe harde schijf, moet ik doen, maar na de laatste reparatie dacht ik dat het toch een keertje goed moest gaan.
Na dit verhaal wil ik u vragen om bij uitzondering, en na overleg intern, deze keer een monteur aan huis langs te sturen. Ik weet dat dat niet meer standaard is, maar kunt u de geschiedenis in ogenschouw nemen en mij voor deze keer tegemoet komen?
Ik neem aan dat het beleid van Medion is dat zoveel mogelijk kosten bespaard moeten worden, maar toch hoop ik dat u met mijn verhaal intern kunt overleggen en ik niet als een nummer word behandeld, maar als iemand die al een hoop pech gehad heeft met deze Medion computer!
Ik dank u alvast voor uw inzet.
Met vriendelijke groet
Hieronder staat een mail te lezen welke ik Medion gestuurd heb. Ik kreeg een mail retour waar alleen in stond dat mijn garantieperiode was verstreken. Ik heb contact gehad met het servicecentre en daar werd mij verteld dat onderdelen voor mijn computer niet meer te krijgen zijn... Dit na een reparatie van € 272,- in augustus 2012. Volgens de medewerker heb ik gewoon pech nu. Klaar.
Ik heb nooit, bij geen enkele reparatie van de computer, van Medion gehoord dat het aan mij zou liggen, wel lees ik in het forum dat veel computers rond de tijd dat ik mijn computer kocht, ergens kortsluiting bevatten welke steeds voor problemen zorgt. Het is toch met geen pen te beschrijven dat ik nu, na al het gedoe wat ik al heb gehad met deze computer, hem nu in de vuilnisbak kan gooien na ZOveel vervangen onderdelen en een investering van bijna € 1.200,- ??!!
Medion is schaamteloos! VIER keer een kapotte computer in ruim 5 jaar tijd en nu moet ik het maar uitzoeken! Ik heb inmiddels meerdere keren een mail gestuurd naar medion webcare maar ik krijg geen enkel antwoord. Ik overweeg stappen te nemen tegen Medion, want dit is toch geen redelijk verhaal?!
------------------------------
Op 06-07-2012 schreef ik;
Goedendag,
Ik schrijf u dit maal een briefje, omdat mijn verhaal behoorlijk omvangrijk is:
In december 2007 kocht ik een Medion PC bij de Aldi voor 900 euro.
Op 02-03-2010 is deze gerepareerd aan huis.
- MB en VGA vervangen
Vervolgens ging de pc op 16-12-2010 weer kapot en moest ik hem opsturen.
- Module functionele unit vervangen, Mainboard Graphic Card, voedingsectie.
Daarna ging de pc rond 01-08-2012 wederom kapot en moest ik hem weer opsturen. De vervangen onderdelen vielen buiten de garantie dus heb ik in totaal 272,97 euro betaald voor de reparatie.
- Module functionele unit vervangen, voeding-sectie.
U voelt het al aankomen, mijn pc doet het wéér niet. Als ik de pc aanzet, gaan de ventilatoren wel aan, maar de pc start niet op.
Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik er ondertussen behoorlijk hor en dol van word.
Ik gebruik de computer nergens anders voor dan mijn mail te checken, af en toe op facebook en een briefje typen. Ik ben geen gamer, noch download ik veel software. Ik verleng ieder jaar netjes mijn bullguard anti-virus. De computer komt nooit van zijn plek. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen om hem functioneel te houden. Ik denk dat u het met me eens zult zijn dat ik gewoon een 'pech-computer'heb, net als dat sommige mensen niets dan problemen hebben met een auto waar toen ze hem kochten niets mee aan de hand was.
Ik vind het verschrikkelijk als ik de computer nu voor de 3e keer moet gaan opsturen. De laatste keer heb ik bijna 300 euro geïnvesteerd omdat al mijn foto's op de computer staan, ja ik weet het, zet ze eens op een externe harde schijf, moet ik doen, maar na de laatste reparatie dacht ik dat het toch een keertje goed moest gaan.
Na dit verhaal wil ik u vragen om bij uitzondering, en na overleg intern, deze keer een monteur aan huis langs te sturen. Ik weet dat dat niet meer standaard is, maar kunt u de geschiedenis in ogenschouw nemen en mij voor deze keer tegemoet komen?
Ik neem aan dat het beleid van Medion is dat zoveel mogelijk kosten bespaard moeten worden, maar toch hoop ik dat u met mijn verhaal intern kunt overleggen en ik niet als een nummer word behandeld, maar als iemand die al een hoop pech gehad heeft met deze Medion computer!
Ik dank u alvast voor uw inzet.
Met vriendelijke groet