LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Er zijn ergere dingen, maar dit is toch een fraai absurdisme: Iemand bestelt een van mijn fotoboeken. Op mijn Italiaanse vakantieadres lees ik een mailtje van haar: vervoersdienst “Selektvracht” heeft het ondanks stevige verpakking beschadigd afgeleverd. Ik stel haar voor het boek terug te sturen opdat ik kan zien wat er mis is. Een week later stuurt ze mij een boos mailtje: “Waarom hebt u mijn pakje geweigerd?” Geweigerd? Hoe zou ik kunnen, ik was nog op vakantie. Zij mailt mij het briefje van Selektvracht toe, waarop staat: “Geweigerd wegens... Met vakantie”! Wordt alle post van vakantie vierende Nederlanders “geweigerd” en teruggestuurd? Of is dat een specifieke service van Selektvracht?
Selektvracht reageert niet op schriftelijke klachten. Telefonisch contact opnemen met een klachtenafdeling (als die al bestaat) is niet mogelijk, geen enkele medewerker van Selektvracht kan dat nummer geven. Misschien ook “met vakantie”?
Selektvracht reageert niet op schriftelijke klachten. Telefonisch contact opnemen met een klachtenafdeling (als die al bestaat) is niet mogelijk, geen enkele medewerker van Selektvracht kan dat nummer geven. Misschien ook “met vakantie”?
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Ehhh, u bent niet thuis.
Wat moet Selectvracht dan met het pakje doen?
Tot in den eeuwigheid bewaren?
U had beter de klant kunnen inlichten wanneer u weer thuis was en dat zij dan het pakje had kunnen opsturen.
Lijkt mij geen hogere wiskunde.
Wat moet Selectvracht dan met het pakje doen?
Tot in den eeuwigheid bewaren?
U had beter de klant kunnen inlichten wanneer u weer thuis was en dat zij dan het pakje had kunnen opsturen.
Lijkt mij geen hogere wiskunde.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Beste Banning,
trek je de reactie van Violetprue niet aan,.. die heeft wel vaker van dit soort reacties.
@ Violet: TNT pakketservice levert tot 2x toe. Daarna wordt een pakket bij het dichtstbijzinnde postagentschap gebracht zodat het daar afgehaald kan worden tot 3 weken na de eerste aflevering). Dit vermelden zij op een kaartje wat bij de ontvanger in de bus gedaan wordt.
GLS en DPD geven nogal eens af bij de buren. Ook hiervan krijgt de ontvanger een kaartje in de bus.
na 2x misukte afleveringen kan het pakket opgehaald worden bij het ditributiecentrum. (Op het kaartje staat vast hoe lang ze het pakket bewaren alvorens ze retour zenden.)
Wat dat betreft kan Selekt Vracht idd wat leren.
De bezorgers zijn vaak mensen (ouderen) die met hun privé auto's wat bij verdienen met pakketjes bezorgen. Die willen geen 2x rijden natuurlijk.
En dan nog wat anders: Ik vraag me af waarom verzender het pakket via deze doenst heeft laten verzenden. Indien je een pakket afgeeft bij een postkantoor wordt het volgens mij altijd via TNT bezorgd.
...mogelijk is de verzender dus zelfs verwijtbaar.
trek je de reactie van Violetprue niet aan,.. die heeft wel vaker van dit soort reacties.
@ Violet: TNT pakketservice levert tot 2x toe. Daarna wordt een pakket bij het dichtstbijzinnde postagentschap gebracht zodat het daar afgehaald kan worden tot 3 weken na de eerste aflevering). Dit vermelden zij op een kaartje wat bij de ontvanger in de bus gedaan wordt.
GLS en DPD geven nogal eens af bij de buren. Ook hiervan krijgt de ontvanger een kaartje in de bus.
na 2x misukte afleveringen kan het pakket opgehaald worden bij het ditributiecentrum. (Op het kaartje staat vast hoe lang ze het pakket bewaren alvorens ze retour zenden.)
Wat dat betreft kan Selekt Vracht idd wat leren.
De bezorgers zijn vaak mensen (ouderen) die met hun privé auto's wat bij verdienen met pakketjes bezorgen. Die willen geen 2x rijden natuurlijk.
En dan nog wat anders: Ik vraag me af waarom verzender het pakket via deze doenst heeft laten verzenden. Indien je een pakket afgeeft bij een postkantoor wordt het volgens mij altijd via TNT bezorgd.
...mogelijk is de verzender dus zelfs verwijtbaar.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Ik vermoed omdat de topicstarter zelf Selectvracht heeft gebruikt om het pakket naar de klant te sturen? En dan gaat het via dezelfde vervoerder terug?JanTinusPlukvet schreef:
En dan nog wat anders: Ik vraag me af waarom verzender het pakket via deze doenst heeft laten verzenden.
Kortom:Op mijn Italiaanse vakantieadres lees ik een mailtje van haar: vervoersdienst “Selektvracht” heeft het ondanks stevige verpakking beschadigd afgeleverd.
Beste Banning,
trek je de reactie van JanTinusPlukvet niet aan,.. die heeft wel vaker van dit soort reacties.
Wellicht kun je beter voor een andere dienst kiezen. Je zou bijvoorbeeld ook Kiala kunnen overwegen: verzenden kost 4 euro, het wordt niet aan de deur bezorgd, maar de klant kan zelf een ophaalpunt kiezen, en eventueel daar betalen.
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Even kijken of ik het snap. U verkoopt fotoboeken. Een klant stuurt een beschadigd fotoboek retour. De bezorger van SelektVracht staat bij Uw bedrijf voor de deur. Tot zover oke.Banning schreef:Er zijn ergere dingen, maar dit is toch een fraai absurdisme: Iemand bestelt een van mijn fotoboeken. Op mijn Italiaanse vakantieadres lees ik een mailtje van haar: vervoersdienst “Selektvracht” heeft het ondanks stevige verpakking beschadigd afgeleverd. Ik stel haar voor het boek terug te sturen opdat ik kan zien wat er mis is. Een week later stuurt ze mij een boos mailtje: “Waarom hebt u mijn pakje geweigerd?” Geweigerd? Hoe zou ik kunnen, ik was nog op vakantie. Zij mailt mij het briefje van Selektvracht toe, waarop staat: “Geweigerd wegens... Met vakantie”! Wordt alle post van vakantie vierende Nederlanders “geweigerd” en teruggestuurd? Of is dat een specifieke service van Selektvracht?
Selektvracht reageert niet op schriftelijke klachten. Telefonisch contact opnemen met een klachtenafdeling (als die al bestaat) is niet mogelijk, geen enkele medewerker van Selektvracht kan dat nummer geven. Misschien ook “met vakantie”?
Stel dat U op de deur heeft staan, dat U met vakantie bent. Er is dus niemand die het pakket aan kan pakken. De bezorger kan dus niets anders doen dan dat wat hij/zij gedaan heeft. Of verwacht U dat de bezorger het pakket voor U gaat bewaren en na Uw vakantie bij U langs komt.
Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 13 sep 2013 00:19
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Ik vind het een beetje waardeloos als nu geen uitsluitsel komt hoe het allemaal is afgelopen. Klagen over selectvracht tot daar aan toe. Maar als het opgelost is hoor je ook niet hoe en wanneer het opgelost zou zijn. Dus hoe gaat het nu???
Is het pakketje nu daadwerkelijk bij u fotoalbumverkoper terecht gekomen en heeft u dus de klacht van uw klant kunnen behandelen????
Is het pakketje nu daadwerkelijk bij u fotoalbumverkoper terecht gekomen en heeft u dus de klacht van uw klant kunnen behandelen????
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
ik krijg een zeer bekend gevoel bij Banning...
Re: Postbezorging tijdens vakantie: "Geweigerd wegens... Met vak
Nee de bezorger is fout, die hoort volgens mij het pakketDe bezorger kan dus niets anders doen dan dat wat hij/zij gedaan heeft. Of verwacht U dat de bezorger het pakket voor U gaat bewaren
een aantal weken te bewaren of direct bij een ophaal punt af te leveren.
Als dat iet zo is verbaast het me ook niet dat je geen selectvracht meer ziet hier.
Vikgens mij kan je trouwens beter via postnl sturen.