Macbook Pro Retina koop ontbinden na meerdere reparaties
Geplaatst: 18 sep 2013 05:45
Ik heb 1 oktober 2012 mijn Macbook Pro Retina 15 inch (model van 2999 euro) bij BCC gekocht. Inmiddels is mijn eerste jaar uit de garantieperiode dus bijna verstreken.
Ik heb echter het afgelopen jaar meerderen reparaties aan mijn Macbook gehad, te weten:
- gecrasht moederbord --> complete moederbord, incl. geheugen etc vervangen (na een maand)
- meerdere pixeldefecten --> retina scherm vervangen (na een maand en een paar dagen)
- defect trackpad --> complete onderkant met trackpad, toetsenbord en batterij vervangen (na 9 maanden)
- nu weer meerdere pixeldefecten, dus moet weer mijn scherm laten vervangen! (na 11 maanden)
Ik heb al de reparaties uit laten voeren door de Apple Store, welke deze service biedt onder hun AppleCare. Dus niet via BCC, omdat dit veel langer zou duren en zij het apparaat toch niet zelf repareren (maar gewoon doorsturen naar Apple).
Wat zijn mijn rechten als consument, zodat ik de koop kan ontbinden? Ik zou namelijk de koop willen ontbinden met BCC. Ik heb namelijk geen vertrouwen in het product, en ik zou het ontzettend vervelend vinden als ik straks weer met een (dure!) reparatie zit.
Ik kan me juridisch echter voorstellen, dat dit specifieke geval wat lastiger zit. Ik heb namelijk de service van Apple genoten, en en BCC als verkoper niet de kans gegeven om het product deugdelijk te maken. Echter, BCC zou exact hetzelfde als ik doen voor de reparatie: laten repareren door Apple.
Zou ik de koop zonder problemen kunnen ontbinden? Ook als ik dit bijvoorbeeld na 15 of 20 maanden doe, als blijkt dat na (een eventuele) reparatie van mijn scherm weer problemen optreden?
Hartelijk dank voor uw tijd
Ik heb echter het afgelopen jaar meerderen reparaties aan mijn Macbook gehad, te weten:
- gecrasht moederbord --> complete moederbord, incl. geheugen etc vervangen (na een maand)
- meerdere pixeldefecten --> retina scherm vervangen (na een maand en een paar dagen)
- defect trackpad --> complete onderkant met trackpad, toetsenbord en batterij vervangen (na 9 maanden)
- nu weer meerdere pixeldefecten, dus moet weer mijn scherm laten vervangen! (na 11 maanden)
Ik heb al de reparaties uit laten voeren door de Apple Store, welke deze service biedt onder hun AppleCare. Dus niet via BCC, omdat dit veel langer zou duren en zij het apparaat toch niet zelf repareren (maar gewoon doorsturen naar Apple).
Wat zijn mijn rechten als consument, zodat ik de koop kan ontbinden? Ik zou namelijk de koop willen ontbinden met BCC. Ik heb namelijk geen vertrouwen in het product, en ik zou het ontzettend vervelend vinden als ik straks weer met een (dure!) reparatie zit.
Ik kan me juridisch echter voorstellen, dat dit specifieke geval wat lastiger zit. Ik heb namelijk de service van Apple genoten, en en BCC als verkoper niet de kans gegeven om het product deugdelijk te maken. Echter, BCC zou exact hetzelfde als ik doen voor de reparatie: laten repareren door Apple.
Zou ik de koop zonder problemen kunnen ontbinden? Ook als ik dit bijvoorbeeld na 15 of 20 maanden doe, als blijkt dat na (een eventuele) reparatie van mijn scherm weer problemen optreden?
Hartelijk dank voor uw tijd