Serviceabonnement opgedrongen in huurovereenkomsten Vestia
Geplaatst: 19 sep 2013 13:33
Ik heb onderstaande brief geschreven naar Vestia.
Geachte heer/mevrouw,
Het schijnt dat het service-abonnement dat in mijn huurovereenkomst is opgenomen optioneel is.
Ik heb grote problemen met de wijze hoe dit mij is aangesmeerd:
1.
Het service-abonnement is opgenomen IN de huurovereenkomst van het huis. Hierdoor MOEST ik wel tekenen, anders had ik GEEN huis. Ordinaire koppelverkoop bij een van de meest elementaire levensbehoeften; een dak boven je hoofd.
Als het mij apart was aangeboden, had ik er NOOIT voor getekend.
2.
Er had in de huurovereenkomst heel eenvoudig aangegeven kunnen worden dat het optioneel was. Dit had bijvoorbeeld gekund d.m.v. een leeg hokje (waarin men een vinkje kon zetten), of een 'wel/niet' optie, waarbij men een van de woorden kon doorhalen.
3.
Er is mij nimmer enige informatie verstrekt over het feit dát het optioneel was, dat het opzegbaar was, danwel hóe ik zou kunnen opzeggen. Er staat niks over in de huurovereenkomst en ik heb nimmer iets dergelijks als een opzegkaart ontvangen.
4.
Vestia is een woningbouwcorporatie met een publieke functie. Zulke organen dienen een hoge mate van zorgvuldigheid te betrachten, zeker bij het 'zaken doen' met natuurlijke personen zoals ondergetekende. Bovenstaande handelswijze getuigt hier niet van.
Al het bovenstaande tezamen leidt er m.i. toe dat er
- misbruik is van mijn zwakke positie ten tijde van het tekenen (niet tekenen betekende geen huis).
- de suggestie is gewekt dat het verplicht was, althans niet is aangegeven dat het optioneel was.
- deze suggestie in stand is gehouden door mij geenszins van informatie te voorzien dat het optioneel was en hoe ik het kon beëindigen.
- dit alles door een semi-publiek apparaat bij het voorzien in een van de meest elementaire levensbehoeften.
U zult begrijpen dat ik gewoon al het geld terug wil dat ik ooit voor het service-abonnement heb betaald.
Geachte heer/mevrouw,
Het schijnt dat het service-abonnement dat in mijn huurovereenkomst is opgenomen optioneel is.
Ik heb grote problemen met de wijze hoe dit mij is aangesmeerd:
1.
Het service-abonnement is opgenomen IN de huurovereenkomst van het huis. Hierdoor MOEST ik wel tekenen, anders had ik GEEN huis. Ordinaire koppelverkoop bij een van de meest elementaire levensbehoeften; een dak boven je hoofd.
Als het mij apart was aangeboden, had ik er NOOIT voor getekend.
2.
Er had in de huurovereenkomst heel eenvoudig aangegeven kunnen worden dat het optioneel was. Dit had bijvoorbeeld gekund d.m.v. een leeg hokje (waarin men een vinkje kon zetten), of een 'wel/niet' optie, waarbij men een van de woorden kon doorhalen.
3.
Er is mij nimmer enige informatie verstrekt over het feit dát het optioneel was, dat het opzegbaar was, danwel hóe ik zou kunnen opzeggen. Er staat niks over in de huurovereenkomst en ik heb nimmer iets dergelijks als een opzegkaart ontvangen.
4.
Vestia is een woningbouwcorporatie met een publieke functie. Zulke organen dienen een hoge mate van zorgvuldigheid te betrachten, zeker bij het 'zaken doen' met natuurlijke personen zoals ondergetekende. Bovenstaande handelswijze getuigt hier niet van.
Al het bovenstaande tezamen leidt er m.i. toe dat er
- misbruik is van mijn zwakke positie ten tijde van het tekenen (niet tekenen betekende geen huis).
- de suggestie is gewekt dat het verplicht was, althans niet is aangegeven dat het optioneel was.
- deze suggestie in stand is gehouden door mij geenszins van informatie te voorzien dat het optioneel was en hoe ik het kon beëindigen.
- dit alles door een semi-publiek apparaat bij het voorzien in een van de meest elementaire levensbehoeften.
U zult begrijpen dat ik gewoon al het geld terug wil dat ik ooit voor het service-abonnement heb betaald.