Klacht over Hi abonnement
Geplaatst: 20 sep 2013 16:55
Vorig jaar mei heb ik bij Hi een abonnement afgesloten: 75 belminuten +internet, met toestellease en verzekering. Bij dit tweejarige abonnement kreeg ik een studentenkorting zo vertelde de verkoper.
Maandelijkse kosten ongeveer €30.
De ene maand kwam ik wel uit met 75 minuten, de andere maand niet, daarom paste ik mijn belbundel regelmatig naar boven (150 minuten) aan. Ook vielen de kosten soms hoger uit doordat ik 0900-nummers moest bellen.
Maar op mei van dit jaar kreeg ik ineens een telefoonrekening van €54,93 terwijl ik wist dat ik nog zeker binnen mijn bundel zat en maar 1 keer kort een 0900-nummer had gebeld (Want het verbruik van je belminuten/internet is op een app te bekijken).
Omdat ik niks van de hoge kosten snapte heb ik de klantenservice gebeld en daar werd mij doodleuk verteld dat mijn 50% korting voorbij was. Terwijl de enige korting die ik wist de studentenkorting was (€3,50 per maand).
Hierop heb ik geprobeerd een kopie van mijn contract te vragen om te zien waar ik dan precies voor heb getekend. Een kopie was niet mogelijk via de klantenservice want ik had het abonnement in de winkel afgesloten, dus ik bezocht de winkel.
Ook in de winkel kon de verkoper mijn contract niet vinden, zogenaamd omdat deze maar 1 jaar worden bewaard (terwijl mijn contract toch echt 2 jaar loopt). Hij draaide wel wat papieren uit met daarop mijn overeenkomst en de details van mijn abonnement. Op deze overeenkomst staat inderdaad mijn handtekening, maar de enige korting die wordt benoemd is de studentenkorting.
De verkoper heeft een klacht aangemaakt, maar binnen de beloofde 10 werkdagen had ik niks vernomen over de klacht dus ik ging weer langs bij de winkel. Deze keer was er telefonisch contact en werd de klacht alsnog in behandeling genomen maar weer hoorde ik niets binnen de beloofde 10 werkdagen.
Vorige week bezocht ik dus nogmaals de winkel en toen bleek dat mijn klacht nog dezelfde dag was ‘behandeld’ maar dat de verkoper had verzuimd mij over de uitkomst op de hoogte te stellen.
De betreffende email met het antwoord was dat het contract (wat ik inmiddels al 3x had) maar één keer werd verstrekt en dat er een 50% kortingsactie was op het moment dat ik mijn abonnement afsloot en dat de actie correct is aangevraagd en toegepast (Dus door de verkoper en niet door mij persoonlijk!)
Ook stond er in de email dat ik dit op mijn factuur had kunnen zien. Maar deze facturen heb ik niet ingezien omdat ik gebruik maak van de Hi App, waarop alleen mijn verbruik staat en het totaalbedrag van de rekening. In dezelfde app is ook duidelijk mijn abonnement beschreven (welk toestel, hoeveel belminuten, hoeveel MB internet etc) maar de enige benoemde korting is weer alleen de studentenkorting.
Ik blijf erbij dat de verkoper mij NIET heeft verteld dat ik naast de studentenkorting ook een eenjarige actie had van 50% korting. Ook in mijn overeenkomst staat nergens iets over de eenjarige actie en de enige handtekening die ik heb gezet staat op de overeenkomst waarin de korting niet wordt benoemd.
Wat kan ik nu doen? Want voor Hi is de klacht zo afgehandeld maar ik ben het er niet mee eens!
Maandelijkse kosten ongeveer €30.
De ene maand kwam ik wel uit met 75 minuten, de andere maand niet, daarom paste ik mijn belbundel regelmatig naar boven (150 minuten) aan. Ook vielen de kosten soms hoger uit doordat ik 0900-nummers moest bellen.
Maar op mei van dit jaar kreeg ik ineens een telefoonrekening van €54,93 terwijl ik wist dat ik nog zeker binnen mijn bundel zat en maar 1 keer kort een 0900-nummer had gebeld (Want het verbruik van je belminuten/internet is op een app te bekijken).
Omdat ik niks van de hoge kosten snapte heb ik de klantenservice gebeld en daar werd mij doodleuk verteld dat mijn 50% korting voorbij was. Terwijl de enige korting die ik wist de studentenkorting was (€3,50 per maand).
Hierop heb ik geprobeerd een kopie van mijn contract te vragen om te zien waar ik dan precies voor heb getekend. Een kopie was niet mogelijk via de klantenservice want ik had het abonnement in de winkel afgesloten, dus ik bezocht de winkel.
Ook in de winkel kon de verkoper mijn contract niet vinden, zogenaamd omdat deze maar 1 jaar worden bewaard (terwijl mijn contract toch echt 2 jaar loopt). Hij draaide wel wat papieren uit met daarop mijn overeenkomst en de details van mijn abonnement. Op deze overeenkomst staat inderdaad mijn handtekening, maar de enige korting die wordt benoemd is de studentenkorting.
De verkoper heeft een klacht aangemaakt, maar binnen de beloofde 10 werkdagen had ik niks vernomen over de klacht dus ik ging weer langs bij de winkel. Deze keer was er telefonisch contact en werd de klacht alsnog in behandeling genomen maar weer hoorde ik niets binnen de beloofde 10 werkdagen.
Vorige week bezocht ik dus nogmaals de winkel en toen bleek dat mijn klacht nog dezelfde dag was ‘behandeld’ maar dat de verkoper had verzuimd mij over de uitkomst op de hoogte te stellen.
De betreffende email met het antwoord was dat het contract (wat ik inmiddels al 3x had) maar één keer werd verstrekt en dat er een 50% kortingsactie was op het moment dat ik mijn abonnement afsloot en dat de actie correct is aangevraagd en toegepast (Dus door de verkoper en niet door mij persoonlijk!)
Ook stond er in de email dat ik dit op mijn factuur had kunnen zien. Maar deze facturen heb ik niet ingezien omdat ik gebruik maak van de Hi App, waarop alleen mijn verbruik staat en het totaalbedrag van de rekening. In dezelfde app is ook duidelijk mijn abonnement beschreven (welk toestel, hoeveel belminuten, hoeveel MB internet etc) maar de enige benoemde korting is weer alleen de studentenkorting.
Ik blijf erbij dat de verkoper mij NIET heeft verteld dat ik naast de studentenkorting ook een eenjarige actie had van 50% korting. Ook in mijn overeenkomst staat nergens iets over de eenjarige actie en de enige handtekening die ik heb gezet staat op de overeenkomst waarin de korting niet wordt benoemd.
Wat kan ik nu doen? Want voor Hi is de klacht zo afgehandeld maar ik ben het er niet mee eens!