Klacht Ziggo
Geplaatst: 23 sep 2013 19:47
Verwijderd.
Hoe is het de verantwoordelijkheid van Ziggo dat je een slecht functionerende Sweex router hebt? Of ga je bijvoorbeeld met een brakke Sony autoradio ook klagen bij Volvo, omdat dat toevallig de auto is waar je die radio in hebt gemonteerd?meijeringw schreef:Beste forum-gebruikers,
Ik wou bij deze even mijn ongenoegen uitten over de gang van zaken bij Kabelprovider Ziggo.
Ik ben al klant bij Ziggo (met alles in 1) vanaf het moment dat ze begonnen zijn, voorheen Casema, @home en nu Ziggo. De technologie ontwikkelt zich steeds verder en ik heb nooit geklaagd of iets geeist. Maar dit vind ik echt te ver gaan.
Ook heb ik nooit iets van Ziggo gevraagd (te denken aan vaste klantenkorting, extra producten, aanbiedingen o.i.d.). Op dit moment biedt Ziggo het volgende voor NIEUWE klanten:
- Een gratis tablet
- half jaar korting (korting kan een verschil maken van ongeveer 200 euro)
- HD Recorder voor 49.-
- HD ontvanger (gratis)
Nieuwe klanten kunnen hier een keuze uit maken.
Ik ben dus al wel 10 jaar als het niet langer is klant bij Ziggo en wat krijg ik?
- Als ik bel dat ik een wi-fi modem wil hebben, omdat ik nu een (niet goed functionerende) router gebruik van sweex, welke tenslotte door Ziggo niet ondersteund word (tenzij je ervoor betaald door gebruik te maken van een Service plus telefoonlijn) krijg ik letterlijk het antwoord: Sloop een poort van het modem, dan komt er een monteur en die zal dit vaststellen en krijgt u een nieuw modem. Ik ben hier op ingegaan, want ik vind het abnormaal dat ik een apparaat moet slopen om een nieuwere versie te krijgen!
- Daarbij komt dat ik al jaren dezelfde HD-ontvanger heb en ik nu ook graag gebruik wil maken van een HD-recorder. En dan heb ik het over de Humax die Ziggo aanbiedt. Deze kan ik alleen krijgen als ik de volle mep betaal.
Dus ik, een trouwe vaste klant waar Ziggo al JAREN aan verdiend, moet een poort van een modem slopen om een nieuwe (wi-fi modem) toegestuurd te krijgen en moet de volle mep betalen voor een Humax hd recorder omdat ik al klant ben. Dus je word als het ware GESTRAFT omdat je al klant bent. Te ZOT voor woorden.
Binnenkort zal ik dan ook een overstap maken naar een provider die mij deze wel gratis levert, of ik moet mijn abonnement bij Ziggo opzeggen en opnieuw aanmelden. Probleem hierbij is dat ik dan waarschijnlijk mijn nummer kwijt ben. Hier ga ik mij nog in verdiepen, maar asociaal dit. Ziggo heeft kapitalen aan mij verdiend. Daarbij komt ook nog dat ik mensen heb AANBEVOLEN voor Ziggo te kiezen en dan krijg je dit op je bord.
Ziggo moet hier echt iets aan gaan doen, want dit gaat ze een hoop geld kosten.
Met vriendelijke groet,
Meijering