LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete htm

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
SSodjad

Boete htm

Ongelezen bericht door SSodjad »

Na schooltijd ben ik met een oud klasgenoot (van mij rond 16:45 naar de bioscoop in spui den haag gegaan. Toen de film afgelopen was ben ik samen met hem naar den haag centraal gegaan met tram 2. Eenmaal in de tram ben zag ik dat er kaart controle was. Aan mijn linker kant zag ik tot mij verbazing dat een van de conducteur een “ leuke meid “ geen boete gaf. Ze was hele tijd bezig met het flirten en lief doen tegen de conducteur. Ik zei tegen mijn klasgenoot wat een leuke meid. Na dat ik uitstapte op den haag centraal, kwam de conducteur naar mij toe en ik sprak hem erop aan dat zij een boete hiervoor had moeten krijgen. Zijn reactie was “ik moet helemaal niks en waarom zeg jij ‘******’ ”. Waarop ik zei : ”mijn excuus als u dat heeft gehoord maar ik zei wat een leuke meid. En volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”. Hij begon gelijk weer te zeggen met een hoge stem van “ik moet helemaal niks.” Ik zei weer ”volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”. Hij zei toen: “weet je aan wie ik een boete geef… aan jou soort”. Hier zei de conducteur tegen mij: “ja ga nu van het perron weg. Vervolgens zei ik “ik moet een andere tram hebben en aangezien ik niks verkeerds heb gedaan, kun je mij niet wegsturen.” Vervolgens zei hij ik ga je een boete geven omdat je mijn aanwijzingen niet hebt gevolgd” Hij vroeg naar mijn ID kaart. Voordat ik mijn id kaart aan hem zou overhandigen zei ik tegen hem mag ik je naam weten en ik wil je id zien. Ik zei je kan mij geen verbod opleggen als ik niks gedaan heb. Toen begon hij te dreigen met ik ga de politie bellen. Meneer de conducteur belde de politie of htm, met dat ik aangehouden was. Ik zei toen laat je id aan mij zien. Hij zei die krijg je straks allemaal te zien. Toen zei ik “oke dan wacht ik wel even”. Ik ging op een bank zitten wachten op “politie”. Zijn collega’s kwam ook om en om met regeltjes van htm. Op een gegeven moment ging hij eventjes iets bespreken met zijn collega en toen kwamen ze terug en vertelden mij uit het niets dat zij HUN id aan mij hadden laten zien en dat ik als nog niet had me gewerkt. Er kwam toen een melding van “htm of politie” van is hij aan gehouden. Hij zei met een twijfel achtige stem van ja. Na dat dit gebeurd was wou ik mijn vader bellen om te vertellen wat ik gebeurd was. Hij zei voor het eerst “ja je bent nu aan gehouden en je mag nu niet meer bellen” . Mijn telefoon had ik gelijk uitgezet.
Hele tijd hadden ze niets gezegd en opeens toen ik moest bellen kwamen ze met dat ik aangehouden ben. De reden van aanhouding is mij ook niet verteld. Dit wou hij ook niet aan mij vertellen. Zo kon hij nadenken over wat hij tegen de politie zou kunne zeggen. Vervolgens moest ik mee komen naar het politie. Daar legde ik alles uit.

Na dat ik gehoord was. Kwamen de politie terug en vertelde mij dat ik aangehouden ben omdat ik in de tram PAAR vieze worden had gezegd. Ze pakten mijn id af en gaven het aan de conducteur. Eventjes laten kwam de politie en de conducteur terug en ze dat de boetes naar mijn huis werd gestuurd. Vervolgens kreeg ik van de politie te horen dat hij voor de tweede keer zijn id aan mij laat zien. De zogenaamde tweede keer liet hij het in 1 seconde zien en toen stopte hij het weer weg. Ik had geen eens tijd gekregen om te naar de id te lopen en hij had het al weg gestopt. Vervolgens ging de conducteur weg en ik bleef daar nog even tot dat alles afgehandeld was.

Zoals u kunt lezen heeft de conducteur gelogen tegen de politie en heeft een racistische opmerking tegenover mij gemaakt.

Wat kan ik hieraan doen.

alvast bedankt voor uw tijd

Wonderwall

Re: Boete htm

Ongelezen bericht door Wonderwall »

SSodjad schreef:Na schooltijd ben ik met een oud klasgenoot (van mij rond 16:45 naar de bioscoop in spui den haag gegaan. Toen de film afgelopen was ben ik samen met hem naar den haag centraal gegaan met tram 2. Eenmaal in de tram ben zag ik dat er kaart controle was. Aan mijn linker kant zag ik tot mij verbazing dat een van de conducteur een “ leuke meid “ geen boete gaf. Ze was hele tijd bezig met het flirten en lief doen tegen de conducteur. Ik zei tegen mijn klasgenoot wat een leuke meid. Na dat ik uitstapte op den haag centraal, kwam de conducteur naar mij toe en ik sprak hem erop aan dat zij een boete hiervoor had moeten krijgen. Zijn reactie was “ik moet helemaal niks en waarom zeg jij ‘******’ ”. Waarop ik zei : ”mijn excuus als u dat heeft gehoord maar ik zei wat een leuke meid. En volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”. Hij begon gelijk weer te zeggen met een hoge stem van “ik moet helemaal niks.” Ik zei weer ”volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”. Hij zei toen: “weet je aan wie ik een boete geef… aan jou soort”. Hier zei de conducteur tegen mij: “ja ga nu van het perron weg. Vervolgens zei ik “ik moet een andere tram hebben en aangezien ik niks verkeerds heb gedaan, kun je mij niet wegsturen.” Vervolgens zei hij ik ga je een boete geven omdat je mijn aanwijzingen niet hebt gevolgd” Hij vroeg naar mijn ID kaart. Voordat ik mijn id kaart aan hem zou overhandigen zei ik tegen hem mag ik je naam weten en ik wil je id zien. Ik zei je kan mij geen verbod opleggen als ik niks gedaan heb. Toen begon hij te dreigen met ik ga de politie bellen. Meneer de conducteur belde de politie of htm, met dat ik aangehouden was. Ik zei toen laat je id aan mij zien. Hij zei die krijg je straks allemaal te zien. Toen zei ik “oke dan wacht ik wel even”. Ik ging op een bank zitten wachten op “politie”. Zijn collega’s kwam ook om en om met regeltjes van htm. Op een gegeven moment ging hij eventjes iets bespreken met zijn collega en toen kwamen ze terug en vertelden mij uit het niets dat zij HUN id aan mij hadden laten zien en dat ik als nog niet had me gewerkt. Er kwam toen een melding van “htm of politie” van is hij aan gehouden. Hij zei met een twijfel achtige stem van ja. Na dat dit gebeurd was wou ik mijn vader bellen om te vertellen wat ik gebeurd was. Hij zei voor het eerst “ja je bent nu aan gehouden en je mag nu niet meer bellen” . Mijn telefoon had ik gelijk uitgezet.
Hele tijd hadden ze niets gezegd en opeens toen ik moest bellen kwamen ze met dat ik aangehouden ben. De reden van aanhouding is mij ook niet verteld. Dit wou hij ook niet aan mij vertellen. Zo kon hij nadenken over wat hij tegen de politie zou kunne zeggen. Vervolgens moest ik mee komen naar het politie. Daar legde ik alles uit.

Na dat ik gehoord was. Kwamen de politie terug en vertelde mij dat ik aangehouden ben omdat ik in de tram PAAR vieze worden had gezegd. Ze pakten mijn id af en gaven het aan de conducteur. Eventjes laten kwam de politie en de conducteur terug en ze dat de boetes naar mijn huis werd gestuurd. Vervolgens kreeg ik van de politie te horen dat hij voor de tweede keer zijn id aan mij laat zien. De zogenaamde tweede keer liet hij het in 1 seconde zien en toen stopte hij het weer weg. Ik had geen eens tijd gekregen om te naar de id te lopen en hij had het al weg gestopt. Vervolgens ging de conducteur weg en ik bleef daar nog even tot dat alles afgehandeld was.

Zoals u kunt lezen heeft de conducteur gelogen tegen de politie en heeft een racistische opmerking tegenover mij gemaakt.

Wat kan ik hieraan doen.

alvast bedankt voor uw tijd
Volwassen worden?

SSodjad

Bedankt dat u de tijd nam om mijn verhaal door te lezen.
Zelf vind ik dit ook kinderachtig maar helaas kwam de conducteur naar mij.
Ik wou er verder ook niks mee doen maar als zij eenmaal vinden dat ik een boete moet krijgen om wat voor reden dan ook dan komen ze wel met een verhaaltje. Daar hebben ze genoeg ervaring mee.

Ik denk dat als u een verbod krijgt van een perron zonder reden dan gaat u ook niet weg.
U zou helemaal uw id niet laten zien aan iemand die zichzelf ook niet wil legitimeren.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gebeurt is, maar als je verhaal klopt, dan had je geen boete moeten krijgen natuurlijk. ik zou deze dan dus ook lekker voor laten komen, dan kan je je verhaal aan de rechter doen.
Aan de andere kant heb jij er natuurlijk helemaal ook niets mee te maken of een meisje nu wel of geen boete krijgt, ik kan me goed voorstellen dat het voor een conducteur heel vervelend is dat er altijd wel mensen zijn die vinden dat ze het beter weten.

kortom, al was de boete misschien onterecht, je hebt hem ook wel aan jezelf te danken denk ik.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Je hebt er helemaal niks mee te maken of de conducteur een boete uitdeelt of niet. Jij kent de beweegredenen van de conducteur niet.

Dus heel in het kort, jij bent kinderachtig bezig en niet de conducteur. Wordt volwassen en hou je met je eigen zaken bezig.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@SSodjad,

Er is een spreekwoord in NL : "Wie zonder zonden is werpe de eerste steen".

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heb het verhaal gelezen en ik ga ervan uit dat je niet voor jan met de korte achternaam zon verhaal neertikt.

Los gezien dat wederom een nieuw lid de les wordt gelezen ben ik ook van mening dat je wel een beetje aan het zoeken was. Dat conducteurs regelmatig bij "leuke" personen een oogje dichtknijpen is mij niet vreemd.

Deze conducteur is wel degelijk kinderachtig bezig geweest en heeft een stok gevonden om jou te pakken. Tsja, tis toch een kliek en wordt lastig winnen van dat soort figuren.
Maar ben met je eens, als de eens een boete krijgt hoort die leuke dame ook een boete te krijgen en daar mag best wat van gezegd worden.....vindt het een afgezwakte vorm van corruptie.

puma73

Teunbosseman schreef:Heb het verhaal gelezen en ik ga ervan uit dat je niet voor jan met de korte achternaam zon verhaal neertikt.

Los gezien dat wederom een nieuw lid de les wordt gelezen ben ik ook van mening dat je wel een beetje aan het zoeken was. Dat conducteurs regelmatig bij "leuke" personen een oogje dichtknijpen is mij niet vreemd.

Deze conducteur is wel degelijk kinderachtig bezig geweest en heeft een stok gevonden om jou te pakken. Tsja, tis toch een kliek en wordt lastig winnen van dat soort figuren.
Maar ben met je eens, als de eens een boete krijgt hoort die leuke dame ook een boete te krijgen en daar mag best wat van gezegd worden.....vindt het een afgezwakte vorm van corruptie.
TS heeft zich met iets bemoeid waar hij niet de beweegredenen van de conducteur kent om niet te bekeuren.

ER is verder geen sprake van een kliek of een afgezwakte vorm van corruptie, dit is uw persoonlijke mening en daar heeft u geen enkel bewijs voor. De conducteur heeft terecht TS aangepakt.

Want wie zegt dat het gegaan is zoals TS het verhaaltje hier oplepelt?? Het hele verhaal is overdreven en TS heeft e.e.a. over zich zelf afgeroepen.

.

SSodjad

Bedankt allemaal voor uw tijd en reactie.

Dit is precies zoals het gegaan is vanuit mij oog.
Het zou zomaar kunnen dat de conducteur een andere verhaal heeft.
Mijn verhaal heb ik hierboven geschreven, ik heb er niks aan als ik het zou verzinnen.

kokka

wat ga je nu doen? laat je het voor de rechter komen?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik kan me voorstellen dat de conducteur geïrriteerd raakte door jouw bemoeizucht, maar dat is geen reden voor hem om zijn functie te misbruiken.

kokka

@ssodjad,
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat deze leuke meid geen geldig vervoersbewijs had?

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:
Teunbosseman schreef:Heb het verhaal gelezen en ik ga ervan uit dat je niet voor jan met de korte achternaam zon verhaal neertikt.

TS heeft zich met iets bemoeid waar hij niet de beweegredenen van de conducteur kent om niet te bekeuren.

ER is verder geen sprake van een kliek of een afgezwakte vorm van corruptie, dit is uw persoonlijke mening en daar heeft u geen enkel bewijs voor. De conducteur heeft terecht TS aangepakt.

Want wie zegt dat het gegaan is zoals TS het verhaaltje hier oplepelt?? Het hele verhaal is overdreven en TS heeft e.e.a. over zich zelf afgeroepen.

.

Ach, jij en ik en zoveel anderen "bemoeien" ons toch ook met diverse hier op dit forum en hoeven ook geen beweegreden hiervoor te hebben.
TS vondt het belangrijk genoeg om deze conducteur hierop aan te spreken, en das zijn goed recht.

Dat het verder is uitgelopen zoals is gebeurd is verder geheel aan de conducteur te wijten.

Met kliek bedoelde ik dat deze mensen het voor elkaar zullen opnemen. Ts is onnodig aangepakt, niks meer dan een staaltje van machtsvertoon welke ik zelf ook ooit hebt meegemaakt.

Ik ga ervan uit dat TS de waarheid spreekt totdat het tegendeel is bewezen, dat jij het verhaal overdreven vindt is weer jouw mening en heb jij geen enkel bewijs voor.

puma73

TS vondt het belangrijk genoeg om deze conducteur hierop aan te spreken, en das zijn goed recht.
Waar staat dat het aanspreken van een BOA op zijn beleid een recht is??? Spreek jij maar eens een politieagent aan op zijn beleid, moet je kijken waar je eindigt. Een opsporingsambtenaar bepaald zelf zijn beleid en daar heb jij en ook TS geen enkel recht om je daar mee te bemoeien.

En ook het verhaal van TS is voor een deel duimenzuigerij.

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:
Waar staat dat het aanspreken van een BOA op zijn beleid een recht is??? Spreek jij maar eens een politieagent aan op zijn beleid, moet je kijken waar je eindigt. Een opsporingsambtenaar bepaald zelf zijn beleid en daar heb jij en ook TS geen enkel recht om je daar mee te bemoeien.

En ook het verhaal van TS is voor een deel duimenzuigerij.

Ik zeg nergens beleid. Ik zeg wat anders, maar dat mag je zelf gaan uitzoeken wat ik bedoel.

En ik heb alle recht om vragen / opmerkingen te stellen over welk beleid dan ook. Of ik dat beleid accepteer is wat anders maar vragen stellen is een gewone dagelijkse manier van communiceren hoor.

Als een BOA de ene wel bekeurt en de ander niet dan mag bv TS of ik of jij daar vragen over stellen, en als deze BOA daar niet van gediend is mag deze dat ook zeggen.

Tis de manier waarop dat gaat.

Voor een deel duimezuigerij is jouw mening maar geen bewijs voor.
Misschien wel, misschien niet. Voor alsnog geloof ik TS wel en dat baseer ik op enkele eigen ervaringen.

puma73

bossemans heeft helemaal gelijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , ik heb geen zin om weer pagina's lang over simpele details te discussiëren.

Bossemans moet maar eens het beleid in twijfel trekken van een politieagent. Kan hij een aantal uurtjes brommen.

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:bossemans heeft helemaal gelijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , ik heb geen zin om weer pagina's lang over simpele details te discussiëren.

Bossemans moet maar eens het beleid in twijfel trekken van een politieagent. Kan hij een aantal uurtjes brommen.

Ach Puma jij kan weer naar het volgende topic gaan om deze te bekritiseren, bij jou is het toch nooit goed en heeft iedereen ongelijk op dit forum, wat een zuurpruimerij toch.

Als je geen zin in repliek hebt moet je hier niets posten. Ook al zou deze ineens om simpele details gaan.
Ik moet helemaal niets, ik heb diverse keren een beleid in twijfel getrokken en nog nooit hoeven brommen.

SSodjad

Mijn bedoeling was gewoon om hem even aan te spreken en alleen omdat hij naar mij toe kwam nadat ik uitgestapt was. Hij heeft al vele jaren ervaring dus hij kan makkelijk misbruik maken van zijn functie.

"leuke meid" had geen kaartje omdat zij gecontroleerd werd en kon geen geldig vervoerbewijs overhandigen. Ze was hele tijd bezig met flirten, lief doen. Als een man dit meemaakt dan verandert je gedachten wel eventjes over een situatie.

Ik mag hem erop aanspreken dat de regels van htm anders is dan hij het uitvoert.
Liegen tegen de politie, daar had hij geen enkele moeite mee.

SSodjad

kokka schreef:wat ga je nu doen? laat je het voor de rechter komen?
Ik wil het eerst met htm zelf oplossen. Mocht dit niet lukken dan laat ik het wel voor de rechter verschijnen.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

SSodjad schreef:Na schooltijd ben ik met een oud klasgenoot (van mij rond 16:45 naar de bioscoop in spui den haag gegaan. Toen de film afgelopen was ben ik samen met hem naar den haag centraal gegaan met tram 2. Eenmaal in de tram ben zag ik dat er kaart controle was. Aan mijn linker kant zag ik tot mij verbazing dat een van de conducteur een “ leuke meid “ geen boete gaf. Ze was hele tijd bezig met het flirten en lief doen tegen de conducteur. Ik zei tegen mijn klasgenoot wat een leuke meid. Na dat ik uitstapte op den haag centraal, kwam de conducteur naar mij toe en ik sprak hem erop aan dat zij een boete hiervoor had moeten krijgen. Zijn reactie was “ik moet helemaal niks en waarom zeg jij ‘******’ ”. Waarop ik zei : ”mijn excuus als u dat heeft gehoord maar ik zei wat een leuke meid. En volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”. Hij begon gelijk weer te zeggen met een hoge stem van “ik moet helemaal niks.” Ik zei weer ”volgens de htm regels moet zij een boete krijgen ”.
Hahaha, ik had je ook een boete gegeven. Wijsneus!

Tuurlijk kan je de boete aanvechten, maar besef dat je dit wel redelijk aan jezelf te danken hebt. Als jij gewoon normaal was weggelopen, was er niets aan de hand. En ik ben nog nooit een OV'er tegengekomen die niet blij was voor zijn mede-OV'er dat hij of zij toch geen boete kreeg. Dat jij die 'leuke' meid dat niet gunt, is gewoon onsympathiek - wees gewoon blij voor haar. 't Is toch niet dat je zelf wél een boete kreeg? (De boete als gevolg van jouw gezeur niet meegerekend.)

Gesloten