Pagina 1 van 1

ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 24 sep 2013 16:18
door marc1766
Vandaag is er een verkoper aan de deur geweest voor een actie die op dit moment geldt bij Eneco, het leek een oprechte verkoper die alles goed leek uit te leggen, er geldt in ieder geval een bedenktijd voor het contract wat opgesteld werd omdat het valt onder de wet koop op afstand.

Waar ik me het meeste aan stoor is dat die zgn. 100 euro korting een Giller is als je kijkt op de site van Eneco.nl want daar staan verschillende contract vormen, en het voordeel van die actie met de 100 euro korting is helemaal geen voordeel, maar een nadeel van 550 euro uitgestreken over een 3 jarig contract, daarnaast heeft de verkoper het nagelaten alle andere kosten te vertellen.

Ik heb aansluitend Eneco gebeld dat dit pure misleiding is aangezien die 100 euro voordeel die je zou hebben helemaal geen voordeel is, hij zou dit melden bij de leiding ( of ze dit doen is maar de vraag )

Dus mensen pas op met deze vorm van verkoop !

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 26 sep 2013 16:56
door stofzuigertje
Omdat in April 2014 mijn contract afloopt vroeg ik na telefoon gesprek voor goedkope aanbieding voor vrijblijvende offerte per E mail.
Maar nee, ik moest als ik het niet wilde gewoon even een 0900 bellen en alles stopte....
Dan heb ik geen bewijs en per post aangetekend doe ik ook niet.

Per E mail met ontvangst bevestiging mag niet, maar vrijblijvend doen ze niet.
Dus ik hang op en nu bellen ze opnieuw.....
Ik vraag nog steeds om vrijblijvende offerte maar ze blijven eerst alle gegevens vragen inclusief mijn bank en zo en dus niets vrijblijvende offerte....

Dus Eneco, hoe jaar je eventuele klanten weg als je zeker weet dat je de beste aanbieding hebt?

Bellen hoeft niet meer, pleur maar op!

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 26 sep 2013 18:29
door GJvdZ
Een oprechte verkoper gaat niet huis-aan-huis verkopen.... Dat zijn bijbaantjes.

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 26 sep 2013 18:54
door mieco
Ik ben een exwerknemer bij hen. Zij leren ons de klant te misleiden. Ik ben er maar een week gebleven hoor, maar zij zouden mij het vak kunnen leren, als ik nu aanleg heb of niet. Ik vond het vreselijk om te liegen en dus deed ik dat niet, met als resultaat: nul sales in zes dagen!

Hun behandeling van werknemers is ook schokkend en daarom heb ik ontslag gekregen.

Zij hebben heel wat bedrijfjes en gebruiken dezelfde technieken om de klant te benaderen. Juiste berekeningen raden zij af, maar liever de klant omleiden naar de handtekening!
Lees maar even:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=136461

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 26 sep 2013 19:10
door mieco
marc1766 schreef:Vandaag is er een verkoper aan de deur geweest voor een actie die op dit moment geldt bij Eneco, het leek een oprechte verkoper die alles goed leek uit te leggen, er geldt in ieder geval een bedenktijd voor het contract wat opgesteld werd omdat het valt onder de wet koop op afstand.

Waar ik me het meeste aan stoor is dat die zgn. 100 euro korting een Giller is als je kijkt op de site van Eneco.nl want daar staan verschillende contract vormen, en het voordeel van die actie met de 100 euro korting is helemaal geen voordeel, maar een nadeel van 550 euro uitgestreken over een 3 jarig contract, daarnaast heeft de verkoper het nagelaten alle andere kosten te vertellen.

Ik heb aansluitend Eneco gebeld dat dit pure misleiding is aangezien die 100 euro voordeel die je zou hebben helemaal geen voordeel is, hij zou dit melden bij de leiding ( of ze dit doen is maar de vraag )

Dus mensen pas op met deze vorm van verkoop !


De aanbiedingen die colporteurs aan de deur doen zijn niet op de bedrijfsite te vinden. Deze aanbiedingen, waar of valse, moeten anders zijn dan wat op de site staat: anders is het geen aanbieding.
Zo werd mij dat uitgelegd.

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 26 sep 2013 20:21
door Shine
@stofzuiger

Energiebedrijven werken nauwelijks tot niet met vrijblijvende offertes. Ze sturen het contract op, waarna de klant 7 dagen bedenktijd heeft. Dze 7 werkdagen dient beschouwd te worden als vrijblijvend. Indien u er geen gebruik van wilt maken dan moet u dat binnen die 7 dagen kenbaar maken. In het andere geval wordt het tijdelijke contract aanbod na die 7 dagen automatisch een feitelijk contract.
Het fenomeen vrijblijvende offerte binnen de enrgie wereld is alhier al zo vaak aan de orde gekomen, dat u inmiddels zou mogen weten dat hier niet mee gewerkt wordt.

@TS
Aanbiedingen via door-to-door zijn 99% aanbiedingen die niet op een of andere website terug te vinden zijn. Het zijn specifiek doortodoor verkoop aanbiedingen.
Verderis het voor ons natuurlijk moeilijk na te gaan of de verkoper niet eerlijk geweest is en of die € 100,00 voordeel echt niet een voordeel zou zijn. U geeft namelijk geen verdere informatie zoals contractvorm, looptijd, productprijzen etc.

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 29 sep 2013 09:30
door marc1766
Shine schreef:@stofzuiger

Energiebedrijven werken nauwelijks tot niet met vrijblijvende offertes. Ze sturen het contract op, waarna de klant 7 dagen bedenktijd heeft. Dze 7 werkdagen dient beschouwd te worden als vrijblijvend. Indien u er geen gebruik van wilt maken dan moet u dat binnen die 7 dagen kenbaar maken. In het andere geval wordt het tijdelijke contract aanbod na die 7 dagen automatisch een feitelijk contract.
Het fenomeen vrijblijvende offerte binnen de enrgie wereld is alhier al zo vaak aan de orde gekomen, dat u inmiddels zou mogen weten dat hier niet mee gewerkt wordt.

@TS
Aanbiedingen via door-to-door zijn 99% aanbiedingen die niet op een of andere website terug te vinden zijn. Het zijn specifiek doortodoor verkoop aanbiedingen.
Verderis het voor ons natuurlijk moeilijk na te gaan of de verkoper niet eerlijk geweest is en of die € 100,00 voordeel echt niet een voordeel zou zijn. U geeft namelijk geen verdere informatie zoals contractvorm, looptijd, productprijzen etc.
B

De actie klopt wel, en is ook op de site terug te vinden echter wanneer je naar Eneco.nl gaat en daar die zgn. Actie ziet staan dan zie je daaronder eenzelfde contractsvorm zonder die 100 euro voordeel waarvan hetzelfde stroom en gas ineens goedkoper is, en je dus in mijn geval met een verbruik van 8500 KWh stroom en 3500m3 gas geen voordeel maar nadeel uitrekent.

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 29 sep 2013 09:46
door marc1766
Ik wil een brief sturen naar Eneco voor annulering contract.Ik heb dit digitaal ook al gedaan, maar wil dit ook even schriftelijk doen, maar hoe weet ik of ik het juiste adres gebruik, aangezien Eneco er verschillende adressen op na lijkt te houden?

Weet iemand het Juiste adres??

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 29 sep 2013 10:23
door Shine

@TS
Aanbiedingen via door-to-door zijn 99% aanbiedingen die niet op een of andere website terug te vinden zijn. Het zijn specifiek doortodoor verkoop aanbiedingen.
Verderis het voor ons natuurlijk moeilijk na te gaan of de verkoper niet eerlijk geweest is en of die € 100,00 voordeel echt niet een voordeel zou zijn. U geeft namelijk geen verdere informatie zoals contractvorm, looptijd, productprijzen etc.

De actie klopt wel, en is ook op de site terug te vinden echter wanneer je naar Eneco.nl gaat en daar die zgn. Actie ziet staan dan zie je daaronder eenzelfde contractsvorm zonder die 100 euro voordeel waarvan hetzelfde stroom en gas ineens goedkoper is, en je dus in mijn geval met een verbruik van 8500 KWh stroom en 3500m3 gas geen voordeel maar nadeel uitrekent.
Als je gaat vergelijken is je persoonlijke verbruik erg belangrijk. Een cashback actie lijkt leuk, maar als dit contract hogere eenheidsprijzen hanteert heb je te maken met een omslagpunt. Net zoals je dat met auto's en benzine/diesel/gas hebt. Bij een hoog verbruik zoals u dat hebt kunt u beter kiezen voor een lagere eenheidsprijs dan een cashback met daar aan een hogere eenheidsprijs. De cashback, bij een hoog verbruik, kan dan vaak niet uit.
Daarnaast is ook van belang goed te kijken naar de vastrecht leveringskosten. Dus de kosten die de leverancier per product maandelijks in rekening brengt. Sommige leveranciers noemen dit ook wel administratiekosten.
Voorbeeld: Bij NLenergie mag de eenheidsprijs weliswaar lager zijn, maar zijn de vastrechtleveringskosten absurd hoog. Afgerond € 7,00 per product. Dit betekent dat je per maand per afgenomen product € 7,00 als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. Andere leveranciers hanteren een lager vastrecht leveringskosten, maar is de eenheidsprijs weer wat hoger. Als je niet al te veel verbruikt is het dus verstandiger om te kiezen voor een wat hogere eenheidsprijs met een lagere vastrechtleveringskosten dan andersom. Immers, voor dat prijsverschil kun je aardig wat verstoken.
Kortom, het is en blijft goed uitkijken en goed berekenen welke aanbieding voor u, en ieder individu afzonderlijk interessant is.
Helaas staren consumenten zich nog steeds te veel en te vaak blind op alléén cashbacks en voelen zich later bedrogen omdat ze toch duurder uit zijn. En natuurlijk vice versa. De verkoper heeft het dan gedaan, terwijl mijn inziens de consument ook behoorlijk wat te verwijten valt.
Als er een auto gekocht wordt kijk je ook naar je persoonlijk rijgedrag en dus verbruik. Daar stem je vervolgens je keuze op af tav het soort brandstof. De verkooppraatjes en aanbiedingen die de autoverkoper houdt is feitelijk exact hetzelfde als de energieverkoper.

Re: ENECO Actie pure misleiding

Geplaatst: 29 sep 2013 13:14
door Wonderwall
mieco schreef:Ik ben een exwerknemer bij hen. Zij leren ons de klant te misleiden. Ik ben er maar een week gebleven hoor, maar zij zouden mij het vak kunnen leren, als ik nu aanleg heb of niet. Ik vond het vreselijk om te liegen en dus deed ik dat niet, met als resultaat: nul sales in zes dagen!

Hun behandeling van werknemers is ook schokkend en daarom heb ik ontslag gekregen.
Wat een fantast ben jij zeg. Jij hebt helemaal nooit voor Eneco gewerkt, maar voor een bedrijf waar zij gebruik van maken. Zelf zeg jij over Eneco op je website.
Op de Eneco cursus Utrecht worden wij erop gewezen niet te beweren dat Eneco de geodkoopste is en geen valse beloftes te maken aan klanten enz
Het is dus pure laster wat jij nu beweert.

Jij bent er ook niet maar een week gebleven. Ze hebben je ontslagen, omdat je in de cafetaria zat en met de bus aan het toeren was. Daarom had je nul sales.