LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht service woonrijk langedijk
Slecht service woonrijk langedijk
Augustus jl. diverse meubels bij de woonrijk te langedijk besteld.
De meubels konden gelukkig snel geleverd worden daar heeft de verkoopster goed haar best voor gedaan!
Dus in eerste instantie leek alles prima in orde, totdat de meubels geleverd waren.
Op vrijdagochtend word onze meubels geplaats door woonrijk's eigen bezorg dienst.
De dag ervoor was onze nieuwe vloer opgeleverd (houten gelakte vloer). Wij hadden al aangegeven
dat ze erg voorzichtig moesten zijn voor de lak. Een andere leverancier van de bank heeft super zijn werk gedaan door de vloer aftedekken met kleden.. De leverancier van woonrijk niet..
Wij hebben een diepe groef op de vloer voor het pootje van het dressoir ontdekt. Helaas kwamen wij hier pas achter op maandag, de dag dat wij konden verhuizen. Direct op het moment foto's gemaakt en deze aan woonrijk gestuurd met ons hele verhaal.. Dat wij de kras pas maandag ontdekte op het moment dat we op de bank gingen zitten, wij zijn het hele weekend niet in de woning aanwezig geweest, er waren geen bedden die werden de maandag pas bezorgd 3 kleine kinderen en we woonden op dat moment 2 huizen verderop in de straat..
Woonrijk nam netjes contact met ons op... Er kwam een service medewerker langs en deze gaf netjes aan dat zei de kras wilden herstellen en geen zin hadden in een welles nietes spelletje. Dus om iedereen te tevreden te houden zouden zij de kras opvullen met wax.. Ik gaf direct aan dat de vloer net gelakt was en dat we even moesten overleggen met de vloeren leverancier. Zei gaven aan dat de vloer opnieuw gelakt moest worden en dat waxen geen optie is op een hardhouten gelakte vloer.
Met de service medewerker hadden we afgesproken om na het weekend weer contact te hebben hij zou overleggen op de zaak en wij zouden overleggen. Op maandag zouden we samen kijken wat de optie's waren om dit optelossen.
Helaas.. Op maandag kregen wij te horen dat ze ons niet konden helpen want ze vonden het heel vreemd dat wij de kras op maandag ontdekt hadden en niet op vrijdag. Op zicht begrijpelijk maar uit de foto's is overduidelijk te zien dat de kras is ontstaan door het pootje onder het dressoir en hun medewerkers hebben de kast tegen de wand geschoven.. Er zit zelf nog lak van de vloer op het pootje, dit is waarschijnlijk erop geschraapt tijdens het schuiven.. EN terwijl de service monteur eigenlijk al toegeeft dat dit hun fout is.. het was overduidelijk.. De kast was niet meer van zijn plek geweest na het plaatsen op maandag zij de tv en het audio apparatuur op het dressoir geplaatst en niet erin en zo kon hij ook zien dat er verder niet meer mee geschoven was..
Na meerdere pogingen om met WOONRIJK LANGEDIJK te overleggen over het herstel van de vloer zitten wij vast.. Zei blijven zich verschuilen achter de 2 dagen waarop wij het niet hebben geconstateerd... (waren we nu maar op de bank gaan zitten vrijdag dan hadden we het gezien maarja....)
Heel heel jammer dat zo'n groot bedrijf zo met de consument omgaat.
Nu zitten wij eindelijk na jaren in onze eigen woning met een mooie vloer waar iedereen netjes op zijn sokken op loopt.. Met een kras waar je elke dag tegen aan kijkt als je na een dag hard werken eindelijk eens op de bank kan zitten.
Wij als ondernemers zouden onze klant nooit zo achterlaten.
Woonrijk wij bevelen jullie niet aan!! Laat dit ook een waarschuwing zijn voor andere mensen laat de leverancier/ transporteur het huis niet verlaten voordat alles tot in de gaatjes gecontroleerd is!
En achteraf is gebleken dat de bezorgers niet van woonrijk zelf zijn maar van een transport/ verhuis bedrijf..
Zodra je de showroom verlaat en heb betaald trekken ze overal hun handen vanaf!
De meubels konden gelukkig snel geleverd worden daar heeft de verkoopster goed haar best voor gedaan!
Dus in eerste instantie leek alles prima in orde, totdat de meubels geleverd waren.
Op vrijdagochtend word onze meubels geplaats door woonrijk's eigen bezorg dienst.
De dag ervoor was onze nieuwe vloer opgeleverd (houten gelakte vloer). Wij hadden al aangegeven
dat ze erg voorzichtig moesten zijn voor de lak. Een andere leverancier van de bank heeft super zijn werk gedaan door de vloer aftedekken met kleden.. De leverancier van woonrijk niet..
Wij hebben een diepe groef op de vloer voor het pootje van het dressoir ontdekt. Helaas kwamen wij hier pas achter op maandag, de dag dat wij konden verhuizen. Direct op het moment foto's gemaakt en deze aan woonrijk gestuurd met ons hele verhaal.. Dat wij de kras pas maandag ontdekte op het moment dat we op de bank gingen zitten, wij zijn het hele weekend niet in de woning aanwezig geweest, er waren geen bedden die werden de maandag pas bezorgd 3 kleine kinderen en we woonden op dat moment 2 huizen verderop in de straat..
Woonrijk nam netjes contact met ons op... Er kwam een service medewerker langs en deze gaf netjes aan dat zei de kras wilden herstellen en geen zin hadden in een welles nietes spelletje. Dus om iedereen te tevreden te houden zouden zij de kras opvullen met wax.. Ik gaf direct aan dat de vloer net gelakt was en dat we even moesten overleggen met de vloeren leverancier. Zei gaven aan dat de vloer opnieuw gelakt moest worden en dat waxen geen optie is op een hardhouten gelakte vloer.
Met de service medewerker hadden we afgesproken om na het weekend weer contact te hebben hij zou overleggen op de zaak en wij zouden overleggen. Op maandag zouden we samen kijken wat de optie's waren om dit optelossen.
Helaas.. Op maandag kregen wij te horen dat ze ons niet konden helpen want ze vonden het heel vreemd dat wij de kras op maandag ontdekt hadden en niet op vrijdag. Op zicht begrijpelijk maar uit de foto's is overduidelijk te zien dat de kras is ontstaan door het pootje onder het dressoir en hun medewerkers hebben de kast tegen de wand geschoven.. Er zit zelf nog lak van de vloer op het pootje, dit is waarschijnlijk erop geschraapt tijdens het schuiven.. EN terwijl de service monteur eigenlijk al toegeeft dat dit hun fout is.. het was overduidelijk.. De kast was niet meer van zijn plek geweest na het plaatsen op maandag zij de tv en het audio apparatuur op het dressoir geplaatst en niet erin en zo kon hij ook zien dat er verder niet meer mee geschoven was..
Na meerdere pogingen om met WOONRIJK LANGEDIJK te overleggen over het herstel van de vloer zitten wij vast.. Zei blijven zich verschuilen achter de 2 dagen waarop wij het niet hebben geconstateerd... (waren we nu maar op de bank gaan zitten vrijdag dan hadden we het gezien maarja....)
Heel heel jammer dat zo'n groot bedrijf zo met de consument omgaat.
Nu zitten wij eindelijk na jaren in onze eigen woning met een mooie vloer waar iedereen netjes op zijn sokken op loopt.. Met een kras waar je elke dag tegen aan kijkt als je na een dag hard werken eindelijk eens op de bank kan zitten.
Wij als ondernemers zouden onze klant nooit zo achterlaten.
Woonrijk wij bevelen jullie niet aan!! Laat dit ook een waarschuwing zijn voor andere mensen laat de leverancier/ transporteur het huis niet verlaten voordat alles tot in de gaatjes gecontroleerd is!
En achteraf is gebleken dat de bezorgers niet van woonrijk zelf zijn maar van een transport/ verhuis bedrijf..
Zodra je de showroom verlaat en heb betaald trekken ze overal hun handen vanaf!
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
- Locatie: Gronau
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Waarom dan Woonrijk aan de schandpaal?Wit26 schreef: En achteraf is gebleken dat de bezorgers niet van woonrijk zelf zijn maar van een transport/ verhuis bedrijf..
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Wonderwall schreef:Waarom dan Woonrijk aan de schandpaal?Wit26 schreef: En achteraf is gebleken dat de bezorgers niet van woonrijk zelf zijn maar van een transport/ verhuis bedrijf..
Deze zullen het andere transport / verhuis bedrijf misschien hebben ingeschakeld ?
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Om te eisen de hele vloer af te schuren en weer te lakken voor een kras die ook op een andere manier weggewerkt kan worden is niet echt netjes.
Natuurlijk zegt het parketbedrijf dat de hele vloer opnieuw geschuurd moet worden !
Natuurlijk zegt het parketbedrijf dat de hele vloer opnieuw geschuurd moet worden !
Re: Slecht service woonrijk langedijk
nou, ik denk dat de enorme kras maar liefst 3 hele centimeters lang is. Een kras van voren naar achteren door de kamer zie je gelijk natuurlijk. Ja, ik vind het een l*lverhaal van jewelste. Een beetje proberen je eigen fout door wat zielig te doen vergoed te krijgen door een bedrijf, tsss.
Re: Slecht service woonrijk langedijk
AL was het nog een goedkoop lamintaatje hadden we het erbij gelaten..
Woonrijk geeft in eigen woorden aan dat het hun eigen bezorgservice is, zei zijn als opdrachtgever verantwoordelijk.
Het hele achterliggende daar gaat het om.
Eerst zeggen we lossen het op en dan toch maar niet? Zo ga je niet met goed betalende klanten om
Woonrijk geeft in eigen woorden aan dat het hun eigen bezorgservice is, zei zijn als opdrachtgever verantwoordelijk.
Het hele achterliggende daar gaat het om.
Eerst zeggen we lossen het op en dan toch maar niet? Zo ga je niet met goed betalende klanten om
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Ze hoeven duidelijk de kosten voor het herstel van de vloer niet te vergoeden maar een kleine tegemoetkoming was al voldoende geweest en dit hadden wij duidelijk aangegeven.. Het rare van woonrijk is door eerst te zeggen dat ze het willen oplossen en daarna niks meer.. Terwijl ik heel goed aan ze heb aangeven om samen een oplossing te zoeken en nooit heb gezegd dat ze de hele vloer opnieuw moeten laten lakkensjoegel schreef:Om te eisen de hele vloer af te schuren en weer te lakken voor een kras die ook op een andere manier weggewerkt kan worden is niet echt netjes.
Natuurlijk zegt het parketbedrijf dat de hele vloer opnieuw geschuurd moet worden !
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Je leest dus duidelijk niet goed.. Er staat laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen dat zei wel alles tot in de gaatjes zullen nakijken voordat een leverancier weggaat..Hellig schreef:nou, ik denk dat de enorme kras maar liefst 3 hele centimeters lang is. Een kras van voren naar achteren door de kamer zie je gelijk natuurlijk. Ja, ik vind het een l*lverhaal van jewelste. Een beetje proberen je eigen fout door wat zielig te doen vergoed te krijgen door een bedrijf, tsss.
Zielig zijn wij niet (gelukkig) anders lag die vloer er niet
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Zelf niet bedacht dat een vloer die op donderdag gelakt is, vrijdag nog niet is uitgehard?
En dat de meubels dus beter op maandag geleverd hadden kunnen worden?
Overigens is wax vaak een prima oplossing, omdat dit geen kleur heeft, valt het praktisch niet op.
Jammer dat u die (in mijn ogen) goede oplossing heeft afgeslagen op advies van een bedrijf dat dacht even extra te verdienen door een hele vloer opnieuw te lakken.
En dat de meubels dus beter op maandag geleverd hadden kunnen worden?
Overigens is wax vaak een prima oplossing, omdat dit geen kleur heeft, valt het praktisch niet op.
Jammer dat u die (in mijn ogen) goede oplossing heeft afgeslagen op advies van een bedrijf dat dacht even extra te verdienen door een hele vloer opnieuw te lakken.
Re: Slecht service woonrijk langedijk
VioletPrue schreef:Zelf niet bedacht dat een vloer die op donderdag gelakt is, vrijdag nog niet is uitgehard?
En dat de meubels dus beter op maandag geleverd hadden kunnen worden?
Overigens is wax vaak een prima oplossing, omdat dit geen kleur heeft, valt het praktisch niet op.
Jammer dat u die (in mijn ogen) goede oplossing heeft afgeslagen op advies van een bedrijf dat dacht even extra te verdienen door een hele vloer opnieuw te lakken.
De vloer is opgeleverd na het uitharden.
Je controleert de vloer bij de eerste laag en daarna word deze afgelakt.. Dus oplevering vanaf het moment dat de vloer begaanbaar is.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Dan snap ik niet waar die kras vandaan komt, als de vloer goed begaanbaar is en de lak is uitgehard.
En dan nog, waarom niet de wax geaccepteerd als oplossing?
Niet geschoten is altijd mis, nu zit u nog met die kras....
En dan nog, waarom niet de wax geaccepteerd als oplossing?
Niet geschoten is altijd mis, nu zit u nog met die kras....
Re: Slecht service woonrijk langedijk
VioletPrue schreef:Dan snap ik niet waar die kras vandaan komt, als de vloer goed begaanbaar is en de lak is uitgehard.
En dan nog, waarom niet de wax geaccepteerd als oplossing?
Niet geschoten is altijd mis, nu zit u nog met die kras....
Als je de kras zou kunnen zien.. Deze zit precies voor de poot in het midden van het dressoir.
Ze hebben het dressior tegen de muur aangeschoven, er zit zelfs lak op de achterzijde van het pootje
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
- Locatie: Gronau
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Dat hoor je sowieso al te doen. Als je iets een paar dagen later "constateert", dan kan het dus net zo goed komen doordat jij zelf met die kast aan het schuiven bent geweest en wie eist bewijst. Ik vind het dan ook onbehoorlijk om nu nog een bedrijf via de publieke opinie onder druk te zetten.Wit26 schreef: Er staat laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen dat zei wel alles tot in de gaatjes zullen nakijken voordat een leverancier weggaat.
Re: Slecht service woonrijk langedijk
AL was het nog een goedkoop lamintaatje hadden we het erbij gelaten..Hellig schreef:nou, ik denk dat de enorme kras maar liefst 3 hele centimeters lang is. Een kras van voren naar achteren door de kamer zie je gelijk natuurlijk. Ja, ik vind het een l*lverhaal van jewelste. Een beetje proberen je eigen fout door wat zielig te doen vergoed te krijgen door een bedrijf, tsss.
Woonrijk geeft in eigen woorden aan dat het hun eigen bezorgservice is, zei zijn als opdrachtgever verantwoordelijk.
Het hele achterliggende daar gaat het om.
Eerst zeggen we lossen het op en dan toch maar niet? Zo ga je niet met goed betalende klanten om
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Nou Wit26, dan toch maar aan de wax. Helpt trouwens goed, hoor. Tuurlijk is het zonde, jammer en wat dies meer zij maar aan achteraf gepraat heb je niks. Want eerlijk is eerlijk, een hele vloer opnieuw in de lak zetten? Als het via een expediteur is gebeurt laat Woonrijk dit dan op die mensen verhalen.
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Voor wie het ook moet betalen het is schandalig om het lakken van een hele vloer te eisen voor een krasje van 3 cm die je met was zo wegkrijgt. ( met een lik boenwas maak ik hem onzichtbaar voor je wanneer je op 160 cm afstand kijkt)
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Nee sjoegel, bij Wit26 moet je op handen en knieën door het huis. Die kras valt dus onmiddellijk na twee dagen op.sjoegel schreef:Voor wie het ook moet betalen het is schandalig om het lakken van een hele vloer te eisen voor een krasje van 3 cm die je met was zo wegkrijgt. ( met een lik boenwas maak ik hem onzichtbaar voor je wanneer je op 160 cm afstand kijkt)
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Nou, als ik zo eens Google op pas gelakte parketvloeren lees en de TS heeft de volgende dag al meubelen heeft laten plaatsen: er staat toch duidelijk op diverse sites omschreven dat een vloer wel 3 weken moet uitharden voor een veilig en vooral beste resultaat. Dus misschien ook wel een beetje te speedy Gonzales geweest met de meubelen. Dus zelfs zonder kras zullen er nog wel wat bijkomen als het nog niet is uitgehard.
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Nog net niet.. sokken mag je aanhouden... De kras is ongeveer 12 cm lang en niet alleen oppervlakkigHellig schreef:Nee sjoegel, bij Wit26 moet je op handen en knieën door het huis. Die kras valt dus onmiddellijk na twee dagen op.sjoegel schreef:Voor wie het ook moet betalen het is schandalig om het lakken van een hele vloer te eisen voor een krasje van 3 cm die je met was zo wegkrijgt. ( met een lik boenwas maak ik hem onzichtbaar voor je wanneer je op 160 cm afstand kijkt)
er zit een hele 'streep' in de vloer.
Re: Slecht service woonrijk langedijk
Vloer is opgeleverd op het moment dat we erover heen konden.. Dat was niet de volgende dag.tenormin schreef:Nou, als ik zo eens Google op pas gelakte parketvloeren lees en de TS heeft de volgende dag al meubelen heeft laten plaatsen: er staat toch duidelijk op diverse sites omschreven dat een vloer wel 3 weken moet uitharden voor een veilig en vooral beste resultaat. Dus misschien ook wel een beetje te speedy Gonzales geweest met de meubelen. Dus zelfs zonder kras zullen er nog wel wat bijkomen als het nog niet is uitgehard.
Vloeren leggen heeft 4 weken geduurd dus denk dat het wel goed zit aangezien er 1 kras (woonrijk) zit en met 3 kleine kids rond rennen verder geen krassen erbij.