Pagina 1 van 1
Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 15:10
door borgqueenx
Even mijn verhaal van vodafone kwijt:
Ik had een abbonement afgesloten van vodafone. Vervolgens deze netjes ge-annuleerd, omdat de verlenging bij hi voordeliger was, en hun hebben betere 4g dekking. Ik kreeg netjes een bevestigings mailtje dat de bestelling geannuleerd was en dat zei de medewerker ook al.
Vervolgens ging ik de verlenging bij Hi afsluiten en was prima geregeld.
Tot dat ik 8 dagen geleden weg ging naar het treinstation om richting duitsland te gaan. Ik merkte dat ik opeens geen service meer had volgens mijn iPhone.
Eerst dacht ik dat het iOS7 was van mijn iphone, maar nadat de simkaart in mijn ipad hetzelfde zei, en de simkaart van de ipad wel in de iphone werkte, besloot ik Hi te gaan bellen.
Hi zei dat vodafone mijn nummer had overgenomen in een contract met hun.... Dus Hi heeft mijn nummer zomaar weg gegeven.... Vervolgens ik behoorlijk pissig vodafone bellen(in het buitenland lekker duur), vertelde vodafone mij eerst dat met success mijn vodafone red super abbonement was ingegaan en dat deze niet te annuleren was. na wat kwaad door te zetten dat dat niet mogelijk was, zag de vrouw inderdaad dat ik de bestelling ge-annuleerd heb. excuses aangeboden, en er zal een oplossing gezocht worden. 6 uur later krijg ik een mailtje dat ze mijn 06 nummer wat ze "gestolen" hadden, op een prepaid kaartje zouden versturen en dat ik daarmee weer terug kon naar Hi. Ik had dinsdag het simkaartje nog steeds niet binnen. Ik bellen en ze zeggen "ja dit kan 5 werkdagen duren". vervolgens kwam woensdag eindelijk het simkaartje aan, blijkt er niet mijn 06 nummer op te staan maar een ander telefoon nummer. ik weer bellen, en het blijkt dat dit allemaal prima in orde is, want er moet een "portering" gedaan worden, wat dat ook mag inhouden. dit duurt 2 werkdagen. Nou dus ik weer behoorlijk boos, maarja er zat niks op dan te wachten. Vandaag zou mijn nummer overgezet moeten zijn op de prepaid kaart.
Ik Hi bellen dat ze mijn nummer moeten terug zetten, en dat duurt ook nog eens 2 dagen! "dus ik kan zondag EINDELIJK weer gebruik maken van mijn hi abbonement"? vroeg ik..... "nee" zei de medewerker, dit zal maandag of dinsdag zijn, het zijn werkdagen namenlijk....
Dus met een beetje geluk kan ik maandag of dinsdag weer bellen en smssen, internetten en bereikbaar zijn.
Ondertussen ben ik minstens 60 belminuten kwijt van mijn ipad simkaart, en ook daarvan veel gebeld in het buitenland. Kosten gemaakt zijn 18 euro in het buitenland.
Al deze moeite om een fout gemaakt door vodafone recht te zetten. zelf zetten ze er geen haast achter en willen ze me niet tegemoet komen in die gemaakte kosten.
En ik had ook een 4 euro per dag internet in buitenland bundel aangezet bij hi. deze zou om de dag automatisch vernieuwd worden(dus weer 4 euro erbij op). ben benieuwd of ik dit straks ook nog moet betalen(dat zal dan 40 euro zijn totaal) Het is niet mogelijk deze namenlijk nu uit te zetten, omdat mijn 06 nummer niet verbonden is aan mijn abbonement.
Dus....nog steeds niet bereikbaar met mijn 06 nummer voor 8 dagen nu al. veel tijd en kosten kwijt om Vodafone's fout goed te maken.
Maarnee, geen vergoeding. "dit staat in de algemene voorwaarden dat wij daar niet aan doen", aldus een medewerker.
Moraal van het verhaal
Weet het zeker als je een bestelling doet bij vodafone. als je je bestelling met nummerbehoud annuleert, nemen ze nog steeds je nummer over. en je krijg er een mooie berg drama bij.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 15:23
door sjohie
borgqueenx schreef:Even mijn verhaal van vodafone kwijt:
Ik had een abbonement afgesloten van vodafone. Vervolgens deze netjes ge-annuleerd, omdat de verlenging bij hi voordeliger was, en hun hebben betere 4g dekking. Ik kreeg netjes een bevestigings mailtje dat de bestelling geannuleerd was en dat zei de medewerker ook al.
Vervolgens ging ik de verlenging bij Hi afsluiten en was prima geregeld.
Tot dat ik 8 dagen geleden weg ging naar het treinstation om richting duitsland te gaan. Ik merkte dat ik opeens geen service meer had volgens mijn iPhone.
Eerst dacht ik dat het iOS7 was van mijn iphone, maar nadat de simkaart in mijn ipad hetzelfde zei, en de simkaart van de ipad wel in de iphone werkte, besloot ik Hi te gaan bellen.
Hi zei dat vodafone mijn nummer had overgenomen in een contract met hun.... Dus Hi heeft mijn nummer zomaar weg gegeven.... Vervolgens ik behoorlijk pissig vodafone bellen(in het buitenland lekker duur), vertelde vodafone mij eerst dat met success mijn vodafone red super abbonement was ingegaan en dat deze niet te annuleren was. na wat kwaad door te zetten dat dat niet mogelijk was, zag de vrouw inderdaad dat ik de bestelling ge-annuleerd heb. excuses aangeboden, en er zal een oplossing gezocht worden. 6 uur later krijg ik een mailtje dat ze mijn 06 nummer wat ze "gestolen" hadden, op een prepaid kaartje zouden versturen en dat ik daarmee weer terug kon naar Hi. Ik had dinsdag het simkaartje nog steeds niet binnen. Ik bellen en ze zeggen "ja dit kan 5 werkdagen duren". vervolgens kwam woensdag eindelijk het simkaartje aan, blijkt er niet mijn 06 nummer op te staan maar een ander telefoon nummer. ik weer bellen, en het blijkt dat dit allemaal prima in orde is, want er moet een "portering" gedaan worden, wat dat ook mag inhouden. dit duurt 2 werkdagen. Nou dus ik weer behoorlijk boos, maarja er zat niks op dan te wachten. Vandaag zou mijn nummer overgezet moeten zijn op de prepaid kaart.
Ik Hi bellen dat ze mijn nummer moeten terug zetten, en dat duurt ook nog eens 2 dagen! "dus ik kan zondag EINDELIJK weer gebruik maken van mijn hi abbonement"? vroeg ik..... "nee" zei de medewerker, dit zal maandag of dinsdag zijn, het zijn werkdagen namenlijk....
Dus met een beetje geluk kan ik maandag of dinsdag weer bellen en smssen, internetten en bereikbaar zijn.
Ondertussen ben ik minstens 60 belminuten kwijt van mijn ipad simkaart, en ook daarvan veel gebeld in het buitenland. Kosten gemaakt zijn 18 euro in het buitenland.
Al deze moeite om een fout gemaakt door vodafone recht te zetten. zelf zetten ze er geen haast achter en willen ze me niet tegemoet komen in die gemaakte kosten.
En ik had ook een 4 euro per dag internet in buitenland bundel aangezet bij hi. deze zou om de dag automatisch vernieuwd worden(dus weer 4 euro erbij op). ben benieuwd of ik dit straks ook nog moet betalen(dat zal dan 40 euro zijn totaal) Het is niet mogelijk deze namenlijk nu uit te zetten, omdat mijn 06 nummer niet verbonden is aan mijn abbonement.
Dus....nog steeds niet bereikbaar met mijn 06 nummer voor 8 dagen nu al. veel tijd en kosten kwijt om Vodafone's fout goed te maken.
Maarnee, geen vergoeding. "dit staat in de algemene voorwaarden dat wij daar niet aan doen", aldus een medewerker.
Moraal van het verhaal
Weet het zeker als je een bestelling doet bij vodafone. als je je bestelling met nummerbehoud annuleert, nemen ze nog steeds je nummer over. en je krijg er een mooie berg drama bij.
Nummerportering is wat je zelf aangevraagd hebt toen je over wilde stappen naar Vodafone, Hi heeft dus gedaan wat jij in eerste instantie van ze hebt gevraagd.
En dit soort specialistische handmatige mutaties, wordt gedaan door mensen die net als de meeste mensen, in het weekend niet werken, vandaar die werkdagen in plaats van weekdagen. Daar moeten die callcenter medewerkers ook op wachten.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 15:45
door borgqueenx
dat heb ik zelf aangevraagd, en netjes geannuleerd.
bevestiging van annulering gekregen, net zoals de medewerker zei dat het geannuleerd was.
toch nemen ze mijn nummer over.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 16:10
door Har06
borgqueenx schreef:dat heb ik zelf aangevraagd, en netjes geannuleerd.
bevestiging van annulering gekregen, net zoals de medewerker zei dat het geannuleerd was.
toch nemen ze mijn nummer over.
Schriftelijk gereageerd ? € 18,00 is toch te overzien en enkele dagen geen smartphone !!!! rustig relax een boek lezen
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 16:18
door Wonderwall
borgqueenx schreef:dat heb ik zelf aangevraagd, en netjes geannuleerd.
bevestiging van annulering gekregen, net zoals de medewerker zei dat het geannuleerd was.
toch nemen ze mijn nummer over.
De portering van je nummer wordt bij je aanvraag direct in gang gezet. Als jij annuleert ben je dus al te laat om dat tegen te houden. Is geen fout van Vodafone. Zo werkt het nu eenmaal.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 16:28
door borgqueenx
Wonderwall schreef:borgqueenx schreef:dat heb ik zelf aangevraagd, en netjes geannuleerd.
bevestiging van annulering gekregen, net zoals de medewerker zei dat het geannuleerd was.
toch nemen ze mijn nummer over.
De portering van je nummer wordt bij je aanvraag direct in gang gezet. Als jij annuleert ben je dus al te laat om dat tegen te houden. Is geen fout van Vodafone. Zo werkt het nu eenmaal.
je kunt me niet vertellen dat een bestelling 2 weken van tevoren annuleren het niet meer mogelijk is het nummerbehoud te annuleren.
Dan hadden ze dat tenminste kunnen zeggen. slaat nergens op wat je zegt.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 16:34
door Wonderwall
borgqueenx schreef:
je kunt me niet vertellen dat een bestelling 2 weken van tevoren annuleren het niet meer mogelijk is het nummerbehoud te annuleren.
Dan hadden ze dat tenminste kunnen zeggen. slaat nergens op wat je zegt.
En dat vertel ik je nu juist wel. Dat nummer was toen jij je bestelling annuleerde al lang overgedragen aan Vodafone en dat kan slechts weer veranderd worden door dat nummer opnieuw te porteren. Dat doe je dus niet door alleen maar een bestelling te annuleren. Al;le problemen die jij meent te hebben komen gewoon door eigen toedoen.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 16:42
door sjohie
borgqueenx schreef:Wonderwall schreef:borgqueenx schreef:dat heb ik zelf aangevraagd, en netjes geannuleerd.
bevestiging van annulering gekregen, net zoals de medewerker zei dat het geannuleerd was.
toch nemen ze mijn nummer over.
De portering van je nummer wordt bij je aanvraag direct in gang gezet. Als jij annuleert ben je dus al te laat om dat tegen te houden. Is geen fout van Vodafone. Zo werkt het nu eenmaal.
je kunt me niet vertellen dat een bestelling 2 weken van tevoren annuleren het niet meer mogelijk is het nummerbehoud te annuleren.
Dan hadden ze dat tenminste kunnen zeggen. slaat nergens op wat je zegt.
Tenzij je werkt voor Vodafone of een van de andere mobiele operators, weet jij niet hoeveel tijd en moeite 2x achter elkaar een nummer porteren kost, of wel? Het zijn 2 bedrijven met elk miljoenen klanten, waar dingen gestructureerd en volgens protocollen gaan, omdat het anders een verliesgevende janboel wordt.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 18:38
door F.van Holten
Alleen al de opening van dit topic "ik heb een abbonement afgesloten bij Vodafone, en daarna netjes ge-annuleerd"
Erg "netjes"
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 18:42
door Hellig
een nummerportering is uitermate simpel. Stelt werkelijk geen ruk voor. Nummer controleren, ingeven, datum bevestigen of aanpassen en "ok" klikken. Maar omdat je hebt geannuleerd had ook de portering automatisch teruggedraaid moeten worden en dat is niet gebeurd. Kwalijke zaak dus en wel degelijk de schuld van Vodafone en daarmee kun je ook de schade ( niet te gebruiken dagen van je abonnement bij Hi ) op Vodafone verhalen. Wellicht kunnen ze ook de belletjes naar de KS vergoeden.
Ik zou ze mailen, want Vodafone en service zijn twee aparte werelden.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 19:42
door borgqueenx
jij praat echt onzin Sjohie.
Hi sprak dat een backportering onmiddelijk gedaan kon worden. bij vodafone kon dit niet. dus nu kan hi het ook weer niet.
Ook vodafone zei dat het nummerbehoud ook geannuleerd moest zijn- maar dat is niet gebeurt.
annuleren= nummer word niet overgenomen.
@Hellig:
tja, hun wijzen zoals verwahct met de vingertjes naar hun algemene voorwaarden die je uiteraad moet aanvinken bij je bestelling. daarin staat dat ze niet aan schade vergoedingen doen blijkbaar.
of dat wel zo legaal is weet ik niet...
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 20:07
door Hellig
Dat staat ook niet in de AV. Als ik jouw auto total loss beuk staat er ook nergens dat ik de verzekering moet bellen om jou schadeloos te stellen. Zoiets heet "goed fatsoen" en de KS van Vodafone die heeft dat niet. Maar da's algemeen bekend. Je moet een officiële klacht indienen en daarbij een berekening van je gewenste vergoeding voorrekenen. Ook moet je ze een termijn geven om te reageren en het op te lossen. Doen ze dat niet dan ga je naar de Geschillencommissie want je staat in je recht. En ook dast mag je in de brief zetten. Daar moeten ze op reageren. Da's een voorwaarde gesteld door hunzelf aan de Geschillencommissie.
Leuk is anders, maar het is typisch Nederland: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 20:08
door sjohie
borgqueenx schreef:jij praat echt onzin Sjohie.
Hi sprak dat een backportering onmiddelijk gedaan kon worden. bij vodafone kon dit niet. dus nu kan hi het ook weer niet.
Ook vodafone zei dat het nummerbehoud ook geannuleerd moest zijn- maar dat is niet gebeurt.
annuleren= nummer word niet overgenomen.
@Hellig:
tja, hun wijzen zoals verwahct met de vingertjes naar hun algemene voorwaarden die je uiteraad moet aanvinken bij je bestelling. daarin staat dat ze niet aan schade vergoedingen doen blijkbaar.
of dat wel zo legaal is weet ik niet...
Als het zo makkelijk is als jij claimt, was dit topic niet nodig geweest lijkt me..
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 20:12
door borgqueenx
sjohie schreef:borgqueenx schreef:jij praat echt onzin Sjohie.
Hi sprak dat een backportering onmiddelijk gedaan kon worden. bij vodafone kon dit niet. dus nu kan hi het ook weer niet.
Ook vodafone zei dat het nummerbehoud ook geannuleerd moest zijn- maar dat is niet gebeurt.
annuleren= nummer word niet overgenomen.
@Hellig:
tja, hun wijzen zoals verwahct met de vingertjes naar hun algemene voorwaarden die je uiteraad moet aanvinken bij je bestelling. daarin staat dat ze niet aan schade vergoedingen doen blijkbaar.
of dat wel zo legaal is weet ik niet...
Als het zo makkelijk is als jij claimt, was dit topic niet nodig geweest lijkt me..
ik denk dat het komt omdat vodafone samenwerkt met de bezorger die contracten laat tekeken enzo. die heeft ervoor gezorgt dat het niet goed doorgegeven is. dit denk ik.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 20:17
door Hellig
sjohie schreef:
Als het zo makkelijk is als jij claimt, was dit topic niet nodig geweest lijkt me..
Dat is nu juist het probleem, het is tè makkelijk en tè ge-automatiseerd in een omgeving die zichzelf niet kàn controleren. Want als dat was gebeurd dan zou iemand op tijd moeten zien dat de NP (
Nummer
Portatie aka
nummer-behoud ) was vastgeslagen door een code. Nu geeft het systeem alleen een code af en doet vervolgens niets. En niemand die in dat systeem kan kijken naar de lopende statussen. Of eigenlijk, er is niemand die kijkt. Da's namelijk weer een persoon op de loonlijst en dus..te duur.
Heeft ook niets te maken met een tussenpersoon. Da's een te verwaarlozen factor, feitelijk doet zo'n persoon niks meer/minder dan dat jezelf zou doen als je een abonnement via de telefoon zou nemen.
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 20:51
door borgqueenx
Voer ik een klacht in via hun website? Of hoe maak ik zo'n officiele klacht?
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 27 sep 2013 20:56
door Hellig
Hier kun je eerste klacht kwijt. Maar lees eerst even
hier wat je moet doen/ hoe je het moet doen.
Succes
Re: Vodafone steelt je nummer, ook al annuleer je je bestelling
Geplaatst: 28 sep 2013 00:41
door borgqueenx
Geen idee wat de kosten zijn voor zo'n commisie oplossing...maar bedankt voor de hulp.