LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MIELE W485 (gebroken kruis)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rcfleminks
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2013 15:04

MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door rcfleminks »

Mijn Miele W485 (een van de duurste wasmachines ooit 1400,- euro) begon onlangs steeds meer lawaai te maken tijdens het centrifugeren. Op een gegeven moment zo hard dat het wel leek of dat ding elk moment een vlucht zou maken. Enfin, das balen want had hem pas 8 jaar, en was er niet zo ontzettend veel mee. Had 2100 uur gedraaid. Dus 70 cent per wasbeurt rendement (excl stroom en water en wasmiddel etc)

Afspraak gemaakt en duidelijk uitgelegd aan Miele witgoedcenter wat het probleem was. Aardig personeel en kon op korte termijn langskomen, helemaal goed.
De meneer komt langs en drukt een combinatie van knoppen in en krijgt dan wat informatie over het aantal gedraaide uren etc. Vervolgens laat hij de trommel 6 keer ronddraaien en concludeert dat het kruis stuk is van de trommel. Kost 700,- om te repareren... Bij zijn vertrek moest ik 65,- afrekenen en dat voor die 2 minuten dat hij binnen was. (ja en natuurlijk administratie, voorrijkosten etc)
Deze service had Miele ook wel via de telefoon kunnen aanbieden zeg.. ''meneer druk deze drie knoppen tegelijk in.. laat de trommel een paar keer draaien en wij luisteren even mee via de telefoon. Of kunt u een filmpje uploaden, of een foto meesturen.'' Weet ik veel... maar dit was echt zonde van tijd en moeite. En ik ga dus geen reparatie laten uitvoeren en ga ook niet nogmaals een Miele kopen.

Hij gaf trouwens aan dat de reden voor het breken ervan is dat ik te veel op 40 graden was met vloeibaar wasmiddel. Nouuuuuu das toch belachelijk... Als Miele de oorzaak weet, waarom zetten ze dan uberhaupt een programma van 40 graden op dat ding... of zet er met rode letters bij wat de consequenties zijn.

In ieder geval, er zullen vast nog meer dan genoeg mensen vallen voor Miele er is geen betere... maar ik hoop met dit bericht toch wat ogen te openen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

Geen idee wat er meer aan de hand kan zijn, één ding weet ik wel: dat altijd op 40º wassen en vloeibaar wasmiddel machines sneller naar de gallemisie helpen. Voor de voorrijkosten is het een normaal bedrag. Dat ze 'per telefoon' niet even instructies geven ook daar kan ik me iets bij voorstellen. Voor de rest, de kenners van wasmachines zullen u wel een antwoord geven.

rcfleminks
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2013 15:04

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door rcfleminks »

Bedankt voor het bericht Tenormin.. Dat is goed dat jij dat wel weet van 40 graden.. ik heb veel mensen om me heen gevraagd of zij dat ook wisten maar dat blijkt dan niet het geval. En als Miele het wel weet, dan wederom.. waarom dan niet iets vermelden daarbij.

Andere punten is ook wel wat bij voor te stellen, maar is veelal helaas mosterd na de maaltijd :roll:
Maar ook ik moet een halve dag thuis blijven hiervoor en ik moet de nieuwe wasmachine kopen.. en MIele heeft de zakken weer gevuld... Dit zeg ik overigens op een niet cynische manier.. maar gewoon als een ontevreden MIele eigenaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet alleen voor het kruis maar Miele adviseert zowiezo om af en toe op hogere temperaturen te draaien bij gebruik van vloeibaar wasmiddel om zeepluis te vorokomen :
Voorkomen van vet- of zeepluizen
De milieuvriendelijke wasmethoden, zoals wassen op lagere temperaturen en met minder water, geven vrij spel aan bacteriën die groeien op de vetresten van de zeep die achterblijven in de dode hoeken van de wasautomaat waar onvoldoende water komt om ze weg te spoelen. Deze zogeheten vet- of zeepluizen kunnen bij een volgende wasbeurt loslaten en op het wasgoed terechtkomen. Om de vet- of zeepluis te verwijderen adviseert Miele het apparaat één of twee keer per jaar te laten draaien Tevens is het raadzaam om het wassen op lage temperaturen af en toe af te wisselen met een was op 60 °C om eventuele achtergebleven zeepresten te verwijderen. Ook bij een allergie voor de uitwerpselen van huisstofmijt of andere allergenen is het raadzaam één keer per zes weken het beddengoed en/of wasgoed te wassen op 60 °C. Alleen bij deze temperatuur worden de huisstofmijten gedood en allergenen weggespoeld. Om de bacteriën nog beter te verwijderen, raden wij u bovendien aan om bij het wassen van niet gekleurd wasgoed op hogere temperaturen, zoals 60 of 95 °C, een totaalwaspoeder met bleekmiddel te gebruiken.
Nu zijn de prijzen van Miele qua reparatie wel stevig, misschien een witgoedbedrijf in de buurt ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het enige wat je kan doen is een tweedehands trommelkruis zoeken en dat er door een handig iemand in laten zetten. Een zoektochtje op Google leert dat dit defect bij Miele vaker voorkomt en dat het onderdeel niet nabesteld kan worden. En anders weggooien.

https://www.google.com/search?q=tweedeh ... r:lang_1nl
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 30 sep 2013 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Tip koop na 10 jaar een beproefde Miele machine en de beste blijven over :)

Zo was ik al vele jaren met een 2e hands eerst jaren met een W833 zelfs nog verkocht met winst :D

Was nu met een bovenlader en die draaien na mijn mening nog mooier en dat voor 75 euro :) Uiteraard een Miele.

Dat van die lage temperaturen en vloeibaar is geen probleem u bent maandelijks de kookwas vergeten met een flinke schep soda :o

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat van die lage temperaturen en vloeibaar is geen probleem u bent maandelijks de kookwas vergeten met een flinke schep soda :o
Bij de 90º was doe ik ook altijd een flinke scheut schoonmaakazijn. Mijn (Bosch) wasmachine is pas sinds 1989 'in dienst' :mrgreen: maar bij de aankoop werd me al verteld dat ik koude wasjes moest vergeten, minimaal 30º en minstens 1 maal per maand heet wassen, al is het een lege machine. Ik ga dat ding niet bejubelen anders stopt ie morgen maar....tot nu toe, hurrah!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door plumber »

Slobberbone schreef:Tip koop na 10 jaar een beproefde Miele machine en de beste blijven over :)

Zo was ik al vele jaren met een 2e hands eerst jaren met een W833 zelfs nog verkocht met winst :D

Was nu met een bovenlader en die draaien na mijn mening nog mooier en dat voor 75 euro :) Uiteraard een Miele.

Dat van die lage temperaturen en vloeibaar is geen probleem u bent maandelijks de kookwas vergeten met een flinke schep soda :o
Dit raad ik dus ten sterkste af. Zie bericht uit een wetenschappelijk blad.

Het tweeslachtige karkater van aluminium blijkt ook uit het gedrag ten opzichte van zuren en basen. Het metaal lost niet alleen op in sterke zuren, maar ook in sterke basen als natronloog en soda. Aluminium kookpannnen mogen dus niet met soda worden schoongemaakt. De snelheid waarmee aluminium wordt aangetast door zuren en basen hangt vooral af van de sterkte van het oxydehuidje. Zuiver aluminium is dan ook erg goed bestand tegen zuren en basen en wordt zelfs niet door geconcentreerd zwavelzuur aangetast.

De Miele is een van de weinige mach.waarvan het kruis aan de binnenkant van de kuip zit
waardoor hij dus steeds in het water zit met alle zeep en verzachters etc.
Er is al verschillende malen hier in het forum doorgegeven over vloeibaar wasmiddel en
het wassen op 40 graden dat dat problemen geeft.Gewoon niet doen want bij 40 graden gaan ook de bacteriën niet weg.Schoonmaken met witte azijn of een vaatwas tablet.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:Zo was ik al vele jaren met een 2e hands eerst jaren met een W833 zelfs nog verkocht met winst :D
Onze W833 (Novotronic V8350)bereikt komend jaar de leeftijd van 18 jaar en nog steeds prima werkend.
Deze machines staan bekend als "HET werkpaard" van miele.
Belangrijk is dat wasmachines in een droge ruimte bivakkeren en niet in een (vochtige)badkamer oid.
Dat verhaal van vloeibaar wasmiddel is volgens mij larie en apekool.
Wij wassen al sinds mensenheugenis met vloeibaar wasmiddel.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat Miele zich hoofdzakelijk richt op de binnenlandse(Duitse) markt,
waar het leidingwater veel minder zacht is dan in Nederland en daar het probleem "afgebroken trommelkruis" veel minder voorkomt als in Nederland.

Eens per 4 a 8 weken wel een kookwas draaien !.
Af en toe een opfrisbeurt met witte natuurazijn draaien op 95 graden is ook een prima APK voor de machine.
2 weken geleden is er btw een (ongereviseerde)Miele W833 verkocht op Ebay.UK voor bijna 150 euro.

De W833 is een eenvoudige machine , met weinig toeters of bellen , er kan dus ook weinig stuk aan gaan.
Maar wat er op moet zitten , zit er daadwerkelijk op.
Ik moet nog maar zien hoe die moderne machines zoals die Samsung Eco Bubble het gaan doen
in de komende 2 a 3 jaar.
De Samsungs (en LG,s) uit de beginperiode geven nu al de geest.
De huidige Mieles zijn ook (iets) minder van kwaliteit dan de 90 jaren Mieles.
Voor degenen die een nieuwe Miele willen kopen , koop er vooral de 10 jaar garantie bij.
Dit kost 160 euro (slechts 16 euro per jaar), en U heeft de eerst komende 10 jaar geen kosten aan de machine: reparatie en voorrijkosten zijn geheel kosteloos.
Miele is volgens mij de enige fabrikant welke deze 10 jarige volledige garantie aanbied.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

Voor degenen die een nieuwe Miele willen kopen , koop er vooral de 10 jaar garantie bij.
Dit kost 160 euro (slechts 16 euro per jaar), en U heeft de eerst komende 10 jaar geen kosten aan de machine: reparatie en voorrijkosten zijn geheel kosteloos.
Miele is volgens mij de enige fabrikant welke deze 10 jarige volledige garantie aanbied.
En dit dan? 10 Jaar garantie kopen is dus kennelijk niet alleen voor Miele weggelegd. Althans, zo lees ik de kop: http://www.wijzerkopen.nl/slp/ssc-14460 ... chine.html

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door hawkwind »

@tenormin,
10 jaar garantie op de motor is heel wat anders dan 10 jaar op de gehele machine.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

@hawkind, eerlijk is eerlijk, heb niet alles gelezen, dus je zal wel gelijk hebben, hoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door bprosman »

Miele is volgens mij de enige fabrikant welke deze 10 jarige volledige garantie aanbied.
Siemens volgens mij ook op de apparaten uit de "Extraklasse" lijn.

http://www.siemens-home.nl/service-en-g ... antie.html

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door hawkwind »

@bprosman , U heeft helemaal gelijk.
Maar al zou ik mogen kiezen , dan heeft Miele toch mijn voorkeur.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

hawkwind schreef:@bprosman , U heeft helemaal gelijk.
Maar al zou ik mogen kiezen , dan heeft Miele toch mijn voorkeur.
En gelukkig, u mag kiezen wat u koopt, nog wel :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar al zou ik mogen kiezen , dan heeft Miele toch mijn voorkeur.
De mijne ook :D , qua was machine dan.
Qua vaatwasser ben ik 2 jaar geleden toch voor de Siemens gegaan en bevalt me tot nu toe (ook) nog prima.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

Ben, na jaren Miele, destijds overgestapt op Siemens en Bosch; (was-en droogmachine): beide apparaten voldoen uitstekend en dat ook al jarenlang. Bij de eerste Miele ging de slogan: Miele, 'er ís geen betere' nog op; bij de tweede lang niet meer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik op dit moment voor een andere machine zou moeten gaan zit ik zwaar te denken om op Marktplaats een 2ehands W6xx of W7xx te kopen (volgens mij roept Slobberbone ook zo iets). Hele degelijke machines en nog voor redelijk geld (zelf) te repareren.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door hawkwind »

bprosman schreef:

Qua vaatwasser ben ik 2 jaar geleden toch voor de Siemens gegaan en bevalt me tot nu toe (ook) nog prima.
Toevallig is onze vaatwasser (Siemens) 3 weken geleden overleden (was 13 jaar oud).
Via Marktplaats een hele mooie 4 jaar oude Siemens inbouw gekocht.
Prijs was slechts 90 euro , en de machine werkt perfect en geruisloos!.
De 800 serie van Miele wasmachines schijnen btw erg goed te zijn.
Althans dat ding van ons draait nog als een tierelier na bijna 18 jaar.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door tenormin »

Staat er zelfs één op Marktplaats voor €60,95, een W800. Optie voor handige en mobiele mensen.

Gesloten