Pagina 1 van 1

Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 06 feb 2004 21:57
door Gillespy
Op 28 januari jl. ging ik goed geluimd naar de Kabelfoon Webshop in mijn woonplaats in het Westland omdat ik mijn demos abonnement had opgezegd en ik bericht had gehad dat er een nieuw kabelmodem behorende bij de upgrade naar een ander breedbandinternetabonnement voor me klaar lag. Dat is mooi dacht ik, even de boel ompluggen en instellen en weer verder werken, Niet dus! Het was het begin van een meerdaagse kansloze missie! :(

Bij nader inzien bleek dat het signaal naar het nieuwe modem niet sterk genoeg was omdat volgens de helpdeskmedewerker de toevoer coax-kabel die mij van de ene naar de andere verdieping lag met 13 meter té lang was. Daarom kon ik dus ook niet meer inloggen. Ook het tussen plaatsen van een versterker bleek nog niet voldoende signaal op te leveren. Dit kwam allemaal volgens de helpdesk- en webshop medewerkers doordat “de huidige modems een stuk gevoeliger zijn dan de oudere modems”. :?

Ik heb ongeveer vijf jaar lang prima kunnen werken met het oude modem en nagenoeg geen problemen gehad. De reden van het abonnement upgrade was dan ook uitsluitend het kunnen generen van meer dataverkeer (van 2 naar 5 GB) en niet zo zeer het verhogen van de snelheid, al is dat altijd meegenomen natuurlijk. :wink:

Aangezien ik de internetverbinding deels voor thuiswerk gebruik zat ondertussen heel erg om het hand en verzocht ik Kabelfoon z.s.m. maatregelen te nemen. Ik verzocht ze mondeling, per brief en per e-mail om mij als trouwe klant te adviseren en op korte termijn te overwegen om:

- Het signaal naar mijn woning te versterken (advies van helpdeskmedewerker);
- Het oude abonnement met bijpassende modem weer toe te passen (tijdelijk dan)
- Of het mogelijk was door CAIW een vaste aansluiting op de verdieping waar de werkkamer is gevestigd te installeren

Wat betreft het laatste punt wil ik nog toevoegen dat onze woning (bouw 1977) bestaat uit twee verdiepingen waar de enige vaste aansluiting op de eerste verdieping in de huiskamer binnen komt en waar de werkkamer zich op de begane grond begeeft. Vijf jaar geleden heeft men ons van CAI Westland (Kabelfoon) geadviseerd dat een coax-kabel tot 15 meter geen probleem zou vormen, wat ook in al die jaren is gebleken. Een andere oplossing zou zijn om een 15 meter lange utp-kabel te trekken vanaf de vaste aansluiting (en daar het modem te plaatsen) naar de werkkamer, maar hier zagen wij om diverse redenen liever vanaf.

Na twee dagen lang géén antwoord gehad te hebben (en dus nog steeds zonder internet en e-mail!) werd het me te gek. Dus heb ik een adviseur van een extern bedrijf geraadpleegd. Met zijn hulp werd het probleem grotendeels opgelost (de verbinding viel in de eerste week daarna toch nog regelmatig spontaan weg). Maar in tegenstelling tot wat mij eerder werd verteld door de diverse Kabelfoon medewerkers was de gebruikte coax-kabel dus niet te lang en bleek het signaal wel degelijk toereikend te zijn. Het inlog probleem zat o.a. in het gebruik van een splitter zonder transformator (destijds geleverd door CAIW) en in het feit dat ik weer moest inloggen met een oud password (?!). Sinds maart 2003 maak ik gebruik van een VirusVrijWebmail abonnement en gebruikte ik dus ook het daarbij behorende nieuwe password!
Ik vind het een kwalijke zaak dat de Kabelfoon helpdeskmedewerkers niet op de hoogte zijn van het feit dat er met een ander abonnement blijkbaar weer op een oud password moet worden overgegaan (en waarom eigenlijk?). Over het verschil in splitters is mij in de diverse telefonische helpdesk sessies (tikt ook lekker aan hoor qua kosten) en de bezoeken aan de webshop al helemaal niets verteld. Wel is mij dus telefonisch verteld dat ik een coax-kabelversterker kon uitproberen hetgeen door de webshopmedewerker weer werd tegen gesproken?! (goeie samenwerking, maar niet heus). Ook is mij telefonisch verteld dat ik in de webshop het verzoek kon indienen om het signaal te laten versterken terwijl de webshopmedewerker weer zei dat dit verzoek schriftelijk moest worden ingediend. De webshopmedewerker zei tevens dat het oude abonnement al was opgezegd en het modem vernietigd (dus ik kon niet meer terug!) en vervolgens wist de telefonische helpdeskmedewerker me nog geen uur later te vertellen dat de oude aansluiting nog actief was?! Maar IK had nog steeds geen verbinding! Kortom de Kabelfoon medewerkers waarmee ik contact heb gehad communiceren onvoldoende onderling, hebben in mijn ogen te weinig verstand van zaken en bieden slechte informatie. Ik wens hen bij deze dan ook veel beterschap toe voor de toekomst! :!: :x

:arrow: De reden dat ik bovenstaande verhaal nu nog in dit forum plaatst is dat ik tot op de dag van vandaag (vrijdag 6 februari) nog steeds géén antwoord (laat staan een excuus) heb gehad van welke Kabelfoon medewerker dan ook op mijn schriftelijke, telefonische, persoonlijke en e-mail verzoeken. :evil:

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 07 feb 2004 02:59
door Rolf
Beste Gil,

Ben ut helemaal met je eens!! Egt 1 onpersoonlijke zooi bij die kabelfoon! :twisted: :evil: :( :?

Rolf

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 07 feb 2004 03:04
door Angie_
Toch maar ADSL dan Sjil? Mijn steun heb je :D

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 07 feb 2004 16:40
door Gillespy
Vandaag 7 februari eindelijk een brief gekregen van Customer service Kabelfoon met als inhoud het advies om een UTP kabel naar de pc te trekken en de mededeling dat het niet mogelijk is om het oude abonnement terug te zetten. :roll:

Over COMMUNICATIE gesproken ... :(

:arrow: Bij deze wens ik dus ook Customer service Kabelfoon HEEL VEEL beterschap toe voor de toekomst! :evil:

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 07 feb 2004 17:08
door Angie-
Mjah, niet echt een bericht om vrolijk van te worden Gil :x

Communicatie schijnt erg moeilijk te zijn voor veel providers, maar heb je een andere keus? Monopolie op kabelgebied he.

Enne...het ADSL wereldje schijnt wat communicatie betreft niet veel beter te zijn :?
Laat ze allemaal bij het begin beginnen....cursusje tamtam (of Djembé, nog beters :wink: )

Toch een prettig weekend :)

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 09 feb 2004 22:19
door valentino
hoi

ik heb ook zat klachten over kabelfoon
ook eens bij kabelfoon geklaagt
kreeg een mail met mededeling
ach meneer stapt u toch lekker over naar een andere provider
maar hou wel er rekening mee dat kabelfoon alleenrecht heb
in schiedam
dus zo gemeen zijn ze bij kabelfoon
ook eens deze klacht bij radar gedaan, maar ze krijgen te weinig klachten binnen, kreeg ik toen te horen
misschien een idee om veel klachten te sturen naar radar
dat helpt ons misschien dan wel

groetjes valentino

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 10 mar 2004 21:02
door Rayek Snijer
Dan raad ik je aan ADSL of een andere vorm van internet te nemen.
KABELFOON ZzzZuckZzZ zelf heb ik het een jaar of 6 de enne ellende naar de ander om te beginnen: de kabel wordt tussen meerdere mensen verdeelt dus bv 1 kabel gaan naar diverse huishoudens als straks meerder buren bij jou in de buurt de kabel nemen gaat het ten kosten van je down/upload.
als de kabelexplotant maar bv rotterdam is eneco, schiedam O.N.S. een beetje aan de centralekast gaat "rommelen" (grijsekast buiten) zit gelijk de hele groep zonder internet. de langste geval was bij mij een dag of 10. eerst ga je een storingsmelding doen bij Kabelfoon en zij geven het door aan de kabelexpl. Voor dat dit gebeurt gaan ze proberen de "schuld " bij de eindgebruiker zoeken.
En als je verhaal maak op vergoeding door het niet kunnen gebruiken van hun service omtrent internet, verwijzen ze je naar art:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Artikel 4: Beschikbaarheid Internetaansluiting en -diensten
4.1 Kabelfoon zal trachten onderbrekingen (als gevolg van onderhoudswerkzaamheden of anderszins), storingen of andere fouten in de Internetaansluiting of de Internetdiensten zoveel mogelijk te beperken, een en ander uiteraard voor zover zij daarop enige invloed kan uitoefenen. Kabelfoon garandeert echter niet een ononderbroken, storingvrij of foutloos gebruik of functioneren van de Internetaansluiting en de Internetdiensten en aanvaardt terzake geen enkele aansprakelijkheid.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nou is dat geen mooie art om je op alle standpunten te vrijwaarden.
enne niet vergeten tfncontact 0.20 eurocent per/minuut, gemiddeld de eerste 10 minuten een vriendelijke vrouwlijkstem "al onze mederwerkers zijn ingesprek u wordt zo spoedig mogelijk geholpen" .

borg modem: gelijk terplekke afrekenen maar als je de modem terug breng wordt het bedrag op je rekening gestort, ik ben nu 2 maanden verder en ik heb nog niet het volledige bedrag teruggestort gekregen.

Nu denk je natuurlijk ........ AHA een wanbetaler ..helaas dat moet ik je teleurstellen het wordt automatisch van mijn rekening ingehouden, en altijd betaald.

Ik heb nu ADSL en het gaat tot op heden allemaal goed.
Er zijn voldoende ADSL Providers die voor het zelfde bedrag die meer geven dan Kabelfoon kijk maar eens op een tal van vergelijkingssite's.
en trouwens kabelfoon hanteerd datalimiet daarboven mag je extra bijbetalen...

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 03 jan 2005 17:04
door doede
Vanaf mei 2004 wacht ik al op de upgrade van de kabel. Ik heb de 1 na duurste abo genomen omdat ik veel internet, ze hebben al 2x de snelheid verhoogt maar voor mij is dat nog steeds niet mogelijk omdat ze in mijn buurt de kabel nog steeds niet hebben verhoogt. Inmiddels is de bandbreedte op PAPIER ruim 6000 kb/s maar met mijn kabel krijg ik max 1500 kb/s . Ze blijven maar zeggen dat mijn buurt er niet klaar voor is. Maar een compencatie willen ze niet doen. Ik betaal dus al sinds mei rond de 45 euro voor een super abo. Terwijl ik de snelheid krijg van een standaard abo die rond de 25 euro kost.

Krijg ik eindelijk een brief dat de kabel upgrade zal gebeuren en dat ik in dec 2004 een brief zal ontvangen om mijn modem om te ruilen. U ziet het vast al aankomen. Geen brief meer ontvangen. Ik weer bellen naar ze en nu beweren ze dat het in de eerste kwartaal de upgrade zal gebeuren en dat roepen ze al vanaf mei 2004. Ik wordt er helemaal gek van. Emailen en brieven schrijven helpt niet om verandering te krijgen. Bellen duurt altijd lang en ze kunnen niks zeggen voor klachten moet u een brief schrijven zeggen ze dan. En dat heb ik ook gedaan naar 2 maanden krijg je pas bericht terug met 3 stukken tekst wat ze doen en zo en 1 klein regel met het antwoord waar je om vraagt en is nog negatief ook.

Dit kan toch niet door gaan.

Re: Slechte service Kabelfoon

Geplaatst: 06 mar 2006 20:56
door MaRco2
Ik zit al dik 6 jaar bij Kabelfoon en heb op een kleinigheid na, nooit problemen gehad, ook niet bij de wissel (het is alleen maar sneller geworden!) van modem.