Pagina 1 van 1

Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 30 sep 2013 21:51
door santegoets
Op 19 juni 2012 bij Mediamarkt Roermond een Tomtom gekocht.
Kogelgewricht in de zuignap dat het beeldscherm in de juiste positie dient te houden na een jaar gebruik steeds slapper geworden. Na enkele kilometers rijden zakt het beeldscherm weg.
Klantenservice Tomtom verwijst naar Mediamarkt. Mediamarkt verwijst naar ‘regels’ Tomtom die zeggen dat de zuignap een accessoire is waarop maar een half jaar garantie is, dat herstel of vervanging buiten de garantie valt en dat daarvoor dus mogelijk kosten verschuldigd zijn.
Mijn beroep op het feit dat de zuignap een integraal en onmisbaar onderdeel van het product is, en geen los accessoire met beperkte garantie, werd afgewezen, evenals mijn beroep op de Europese richtlijn betreffende garantie op producten en mijn beroep op het feit dat de consument ook na de garantietermijn een normale gebruiksduur mag verwachten.
De verwijzing van de leverancier naar de producent beschouw ik eveneens als fundamenteel onjuist.
Waar blijven mijn rechten als consument?
Peter

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 30 sep 2013 22:06
door ArneLH
Aan een EU-richtlijn kun je niet direct rechten ontlenen. Als je aanspraak wilt maken op herstel of vervanging, dan zul je wel moeten bewijzen dat er bij aflevering al sprake was van non-conformiteit. Min of meer komt het er dan op neer dat jij aannemelijk moet maken dat het slappe armpje niet het gevolg is van jouw handelen.

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 01 okt 2013 09:00
door Veldt01
Snap dat dit een principekwestie is geworden maar persoonlijk zou ik de discussie met de mediamarkt niet eens aangaan en een zuignap van mp afhalen (zo duur zijn ze niet).
De houders van tomtom zijn niet heel sterk (eigenlijk slijtproduct en volgens mij verdient TT daar meer op dan op de toestellen) en iets teveel geweld (sommige kopers kennen hun eigen kracht niet) zorgt voor onherstelbare schade.
De moeite die het kost om aan te tonen dat het niet jouw fout is (communiceren met de MM is hopeloos, een muur is sneller om te praten) zou ik me besparen.
Servicegerichtheid en coulance hoef je van MM niet te verwachten en er nooit meer iets kopen en je negatieve ervaring in kennissenkring (en hier) delen hopelijk voldoende.

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 01 okt 2013 09:08
door Teunbosseman
Bij Action heb je diverse houders voor PDA, GSm en overige welke zowel in je luchtrooster kan doen of op je raam plakken.
Ook op de markt ( nee niet mediamarkt ) staan vaak van die standjes met gsm, hoesjes en ook dit soort houders voor rond 7,50 euri

Om nu maar nooit meer bij de MM te kopen is een onzin opmerking, ook de Scheer en Foofes, Expers, BCc,s etc etc hebben zo hun klachten.

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 01 okt 2013 09:12
door tros1
Hoeveel wilt u er hebben voor een klein prijsje?


http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... distance=0

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 02 okt 2013 21:13
door Veldt01
Om nu maar nooit meer bij de MM te kopen is een onzin opmerking, ook de Scheer en Foofes, Expers, BCc,s etc etc hebben zo hun klachten.
Nooit is wellicht wat sterk (en anderen wellicht niet veel beter) maar MM staat wel redelijk bekend om hun argumentatie en MM gaat net als TomTom gewoon te ver met het inperken van de garantie tot een half jaar (de officiële prijs van de houder is torenhoog en de te verwachten levensduur langer dan een jaar). Gezien het feit dat er niets gebroken is duidt op voortijdige slijtage aan het kogelgewricht en TS heeft in dat geval naar mijn mening gewoon recht op garantie.
Een goede dealer zou deze ook moeten geven en om een dergelijke houding vrolijk te accepteren en klant te blijven zou mij wat ver gaan (bij mij persoonlijk ging het om een veel duurder artikel en ook in mijn geval kostte het bloed zweet en tranen voordat het eindelijk garantie werd)
Persoonlijk kan ik een verkoper die onder garantie uitkomen tot bedrijfsbeleid heeft verheven niet echt waarderen, maar wie wel?

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 10 okt 2013 20:20
door santegoets
Tomton heeft, zij het na enig duw- en trekwerk en een wat moeizame discussie, toch haar verantwoordelijkheid genomen en mij een nieuwe zuignaphouder toegezegd.
Mediamarkt heeft zich verscholen achter de kleine lettertjes van Tomtom, niet zo elegant dus.
Wat mij betreft is deze kwestie gesloten, hoewel een fundamentele gedachtewisseling over de wijze waarop bedrijven met hun garantiebepalingen omgaan, een zeer zinvolle discussie kan opleveren.
Peter Santegoets

Re: Mediamarkt weigert garantie

Geplaatst: 10 okt 2013 20:33
door Veldt01
Zo is het met mij idd ook vergaan, klant kan in discussie met de leveranciers en MM steekt er totaal geen moeite in (terwijl zij het eerste aanspreekpunt zouden moeten zijn). Moet kennelijk uit de hoogte of de breedte komen maar het is wel duidelijk waar de klant in ieder geval niet voor betaald bij de MM.