Eindafrekening Energie Direct / Liander
Geplaatst: 03 okt 2013 15:00
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of julie ervaring / antwoord hebben voor de volgende situatie :
Op 15-06-2012 heb ik met mijn vriendin een huis gekocht, we kregen een brief van de energiemaatschapij met een termijn bedrag op basis van historische gegevens ( 80euro gas en stroom ) omdat we dit wel erg laag vonden ( wel in bezit van een houtkachel ) hebben we dit verhoogt naar 110 immers zijn we vaak van huis omdat we allebei 40 uur werken.
Na 2maand ben ik gaan bellen met Energie Direct hoe we er voor stonden deze beste man vertelde me dat we met ons verbruik een voorschot zouden moeten hebben van 200 euro, ik schrok daar best van want alle apparatuur is nieuw ( wasmachine, droger, boiler, koelkast ) de energievreters dus.
Ik ben toen op onderzoek gegaan met een kwh meter en kon niks vinden.
Had wel de Boiler afgekoppelt omdat dit het probleem zou kunnen zijn, iets van 2maand later weer gebelt en toen vertelde ze me dat ons voorschot al op 230(!) euro zou moeten staan om bij de eindafrekening op 0 te komen staan.
Na dit gesprek er voor gekozen om een monteur langs te laten komen om onze instalatie na te kijken ook dit leverde niks op, had eigenlijk alles wel uitgesloten behalve de meter.
Belde dus met Liander met de vraag of ze mijn meter konden komen eiken, dat werd me tot 3 keer tot afgeraden omdat deze ''bijna nooit kapot gaat'' ''400 euro kost als hij niet kapot is'' ''ga nog is op onderzoek uit'' waren de antwoorden die ik kreeg.
Ook vertelde deze man dat er nauwelijks verschil zat in het verbruik van de afgelopen jaren ( hoe rekenen ze dat dan? 80€ vorige gebruikers 230€ op het toppunt??)
Daarmee akkoord gaande weer verder gaan zoeken totdat ik onze eindafrekening kreeg
dik €1300 bijbetalen.
Hebben we netjes gedaan waarna we zijn overgestapt na Eneco ( Energie Direct wou ons in geen enkel opzicht helpen om het probleem aan te pakken / op te zoeken )
Bij Eneco nieuwe slimme meters gekregen en je raad het al we verbruiken bijna niks !
1e jaar Energiedirect oude meters 5600kwh(!)
Nu na 1maand nieuwe meters 146kwh daar waar we eerst vaak 30kwh per dag kwijt waren.
Op basis van deze cijfers kan een ieder wel concluderen dat de meter niet goed gefunctioneerd heeft.
Nu is mijn vraag concreet , kan ik hier nog wat mee richting Liander of Energie Direct?
heb nu heel veel te veel betaald
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Ik ben benieuwd of julie ervaring / antwoord hebben voor de volgende situatie :
Op 15-06-2012 heb ik met mijn vriendin een huis gekocht, we kregen een brief van de energiemaatschapij met een termijn bedrag op basis van historische gegevens ( 80euro gas en stroom ) omdat we dit wel erg laag vonden ( wel in bezit van een houtkachel ) hebben we dit verhoogt naar 110 immers zijn we vaak van huis omdat we allebei 40 uur werken.
Na 2maand ben ik gaan bellen met Energie Direct hoe we er voor stonden deze beste man vertelde me dat we met ons verbruik een voorschot zouden moeten hebben van 200 euro, ik schrok daar best van want alle apparatuur is nieuw ( wasmachine, droger, boiler, koelkast ) de energievreters dus.
Ik ben toen op onderzoek gegaan met een kwh meter en kon niks vinden.
Had wel de Boiler afgekoppelt omdat dit het probleem zou kunnen zijn, iets van 2maand later weer gebelt en toen vertelde ze me dat ons voorschot al op 230(!) euro zou moeten staan om bij de eindafrekening op 0 te komen staan.
Na dit gesprek er voor gekozen om een monteur langs te laten komen om onze instalatie na te kijken ook dit leverde niks op, had eigenlijk alles wel uitgesloten behalve de meter.
Belde dus met Liander met de vraag of ze mijn meter konden komen eiken, dat werd me tot 3 keer tot afgeraden omdat deze ''bijna nooit kapot gaat'' ''400 euro kost als hij niet kapot is'' ''ga nog is op onderzoek uit'' waren de antwoorden die ik kreeg.
Ook vertelde deze man dat er nauwelijks verschil zat in het verbruik van de afgelopen jaren ( hoe rekenen ze dat dan? 80€ vorige gebruikers 230€ op het toppunt??)
Daarmee akkoord gaande weer verder gaan zoeken totdat ik onze eindafrekening kreeg
dik €1300 bijbetalen.
Hebben we netjes gedaan waarna we zijn overgestapt na Eneco ( Energie Direct wou ons in geen enkel opzicht helpen om het probleem aan te pakken / op te zoeken )
Bij Eneco nieuwe slimme meters gekregen en je raad het al we verbruiken bijna niks !
1e jaar Energiedirect oude meters 5600kwh(!)
Nu na 1maand nieuwe meters 146kwh daar waar we eerst vaak 30kwh per dag kwijt waren.
Op basis van deze cijfers kan een ieder wel concluderen dat de meter niet goed gefunctioneerd heeft.
Nu is mijn vraag concreet , kan ik hier nog wat mee richting Liander of Energie Direct?
heb nu heel veel te veel betaald
Bedankt alvast voor jullie reacties!