| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe wordt je kapot gemaakt finianceel!!
Hoe wordt je kapot gemaakt finianceel!!
Hoi Hoi,
Ik ben een alleenstaande moeder van 35 jaar oud met een zoon van 12 jaar. Ik ben dringend hulp nodig maar tot nu toe word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ben ff radeloos en zal ook mijn verhaal hieronder neer zetten.
Mijn verhaal:
In juni van 2006 heb ik een jongen ontmoet en het ging allemaal harstikke goed zodat we in 2007 zijn gaan samen wonen. Alles bleek goed te gaan ik had alles stop gezet mijn bijstandsuitkering ,huursubsidie noem maar op omdat mijn toenmalige vriend werk had maar schijn bedriegd we bleven maar huurtoeslag ontvangen en heb er alles aan gedaan om het stop te zetten bij de belasting maar er werd niets op uit gedaan totdat we 2 jaar later een dikke aanslag kregen maar hoe moesten we dat betalen we kwamen dus in de finiancele problemen en het werd het ene gat met het andere vullen.
Maar in 2011 al meerdere malen tegen mijn toenmalige vriend gezegd we moeten hulp gaan zoek we redden het niet we moeten naar de gkb toe maar mijn ex wou niet. Vorig jaar mei weer mijn ex gevraagd van wil je aub naar de gkb toe gaan dit kan niet langer eerst wou hij niet maar ondanks alles wou hij toch op het laatst wel. Maar ja intussen tijd fikse ruzie en zijn uitelkaar gegaan maar toen kwam al het ellende deurwaarders bleven maar komen afgesloten geweest van bepaalde dingen etc. Ook had ik bericht gekregen van de gkb voor intakegesprek voor ons 2 ik ben geweest maar mijn ex niet en sindsdien heb ik schuldhulp. Maar jah zo kwam ik er ook achter dat mijn ex van de vaste lasten 2 maanden had terug laten boeken terwijl ik bezig was met uitkering aanvragen.(vaste lasten gingen van zijn rekening waar ik later niet meer bij kon)Maar ja de gevolgen kwamen er aan een brief van de woningstichting u word die en die datum uw huis uitgezet ik denk van ow maar jah ik heb dat op het nippertje kunnen oplossen door mijn auto te verkopen want de schuldhulp kon me niet helpen enzo is er veel meer gebeurt.
Ik heb samen met mijn zoon na de relatiebreuk 8 maanden lang geen leefgeld gehad kon dus geen eten kopen enzo ben geholpen door vrienden, familie, diakoni en de voedselbank. Diakoni vond dit niet normaal en heeft contact gehad met de gkb ik zou meer leefgeld krijgen nou eindelijk dacht ik maar jah kreeg maar 15 euro in de week waar ik het nu nog van moet redden en kan het niet langer meer ben op!!!
Rond 3 september kwam een deurwaarder hier beslag leggen met als gevolg openbare verkoop maar ook dat net op het nippertje tegen kunnen houden door motorarium aan te vragen bij de rechtbank een uitstel van 6 maanden dus die was goed gekeurd door de rechtbank maar dan moest ik gelijk wsnp aanvragen ook dat heb ik gedaan maar die is helaas afgewezen ik heb dan nu wel een prodeo-advocaat in handen genomen om hoger beroep in te gaan maar ik kan niet snappen dat ze een vrouw met een kind dit aan kunnen doen!
Ik zet dus hier mijn verhaal neer omdat ik geholpen wil worden en graag rust wil en niet meer hoeven te vechten terwijl er een hoop fouten zijn gemaakt de schuldhulp had eerder in moeten grijpen en mijn ex had mij er niet voor op moeten laten draaien makkelijk jah dat ik alles op naam had terwijl hij nu bij zijn ouders woont en een goede baan heeft en ons hier weg laat rotten.
Ik ben er een beetje klaar mee en wil ook graag mijn recht wie o wie heeft er misschien nog suggesties of tips voor mij??
Ik ben een alleenstaande moeder van 35 jaar oud met een zoon van 12 jaar. Ik ben dringend hulp nodig maar tot nu toe word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ben ff radeloos en zal ook mijn verhaal hieronder neer zetten.
Mijn verhaal:
In juni van 2006 heb ik een jongen ontmoet en het ging allemaal harstikke goed zodat we in 2007 zijn gaan samen wonen. Alles bleek goed te gaan ik had alles stop gezet mijn bijstandsuitkering ,huursubsidie noem maar op omdat mijn toenmalige vriend werk had maar schijn bedriegd we bleven maar huurtoeslag ontvangen en heb er alles aan gedaan om het stop te zetten bij de belasting maar er werd niets op uit gedaan totdat we 2 jaar later een dikke aanslag kregen maar hoe moesten we dat betalen we kwamen dus in de finiancele problemen en het werd het ene gat met het andere vullen.
Maar in 2011 al meerdere malen tegen mijn toenmalige vriend gezegd we moeten hulp gaan zoek we redden het niet we moeten naar de gkb toe maar mijn ex wou niet. Vorig jaar mei weer mijn ex gevraagd van wil je aub naar de gkb toe gaan dit kan niet langer eerst wou hij niet maar ondanks alles wou hij toch op het laatst wel. Maar ja intussen tijd fikse ruzie en zijn uitelkaar gegaan maar toen kwam al het ellende deurwaarders bleven maar komen afgesloten geweest van bepaalde dingen etc. Ook had ik bericht gekregen van de gkb voor intakegesprek voor ons 2 ik ben geweest maar mijn ex niet en sindsdien heb ik schuldhulp. Maar jah zo kwam ik er ook achter dat mijn ex van de vaste lasten 2 maanden had terug laten boeken terwijl ik bezig was met uitkering aanvragen.(vaste lasten gingen van zijn rekening waar ik later niet meer bij kon)Maar ja de gevolgen kwamen er aan een brief van de woningstichting u word die en die datum uw huis uitgezet ik denk van ow maar jah ik heb dat op het nippertje kunnen oplossen door mijn auto te verkopen want de schuldhulp kon me niet helpen enzo is er veel meer gebeurt.
Ik heb samen met mijn zoon na de relatiebreuk 8 maanden lang geen leefgeld gehad kon dus geen eten kopen enzo ben geholpen door vrienden, familie, diakoni en de voedselbank. Diakoni vond dit niet normaal en heeft contact gehad met de gkb ik zou meer leefgeld krijgen nou eindelijk dacht ik maar jah kreeg maar 15 euro in de week waar ik het nu nog van moet redden en kan het niet langer meer ben op!!!
Rond 3 september kwam een deurwaarder hier beslag leggen met als gevolg openbare verkoop maar ook dat net op het nippertje tegen kunnen houden door motorarium aan te vragen bij de rechtbank een uitstel van 6 maanden dus die was goed gekeurd door de rechtbank maar dan moest ik gelijk wsnp aanvragen ook dat heb ik gedaan maar die is helaas afgewezen ik heb dan nu wel een prodeo-advocaat in handen genomen om hoger beroep in te gaan maar ik kan niet snappen dat ze een vrouw met een kind dit aan kunnen doen!
Ik zet dus hier mijn verhaal neer omdat ik geholpen wil worden en graag rust wil en niet meer hoeven te vechten terwijl er een hoop fouten zijn gemaakt de schuldhulp had eerder in moeten grijpen en mijn ex had mij er niet voor op moeten laten draaien makkelijk jah dat ik alles op naam had terwijl hij nu bij zijn ouders woont en een goede baan heeft en ons hier weg laat rotten.
Ik ben er een beetje klaar mee en wil ook graag mijn recht wie o wie heeft er misschien nog suggesties of tips voor mij??
Re: Hoe wordt je kapot gemaakt finianceel!!
Ik heb een vraag: waarom heb je die onterecht ontvangen toeslagen opgemaakt? Je had het ook op de bank kunnen zetten.
Als de huurtoeslag gelijk naar de verhuurder gaat kun je het zelf niet opmaken heMiepje1 schreef:Ik heb een vraag: waarom heb je die onterecht ontvangen toeslagen opgemaakt? Je had het ook op de bank kunnen zetten.
He ?anoniem35 schreef:Als de huurtoeslag gelijk naar de verhuurder gaat kun je het zelf niet opmaken heMiepje1 schreef:Ik heb een vraag: waarom heb je die onterecht ontvangen toeslagen opgemaakt? Je had het ook op de bank kunnen zetten.
Dus geen recht op huurtoeslag maar die werd wel overgemaakt naar de verhuurder, heb
toevallig laatst huurtoeslag stopgezet voor iemand die ik vaak met financiele dingen help, heb
dat via de belasting site direct gedaan, inloggen met je DIGId code.
Maar als dan de huurtoeslag direct naar de verhuurder is gegaan betaalde je ook al die tijd minder
huur dus had je dan apart moeten zetten hoe l*llig dat ook klinkt.
Ik hoop dat er iemand is die je goede tips kan geven hoe je uit deze problemen komt.
Succes en sterkte ermee.
Ja dat had ik ook via digid maar werd niets op uit gedaan heb gebeld heb brieven geschreven totdat ik persoonlijk naar toe ben gegaan en we er wel achter kwamen dat het mooi misse boel was en hun de fout ook erkenden.
Maar daar gaat het nu niet om ik wil geholpen worden de belastingschuld is allang weg en waarom moet ik alleen boeten en mijn ex niet!!!
Maar daar gaat het nu niet om ik wil geholpen worden de belastingschuld is allang weg en waarom moet ik alleen boeten en mijn ex niet!!!
Dat slaat inderdaad nergens op.anoniem35 schreef: Maar daar gaat het nu niet om ik wil geholpen worden de belastingschuld is allang weg en waarom moet ik alleen boeten en mijn ex niet!!!
Nee en toch wordt het je aangedaan heb er slapeloze nachten van als ik niet blijf vol houden sta ik binnenkort op straat met mijn zoonChocomelk schreef:Dat slaat inderdaad nergens op.anoniem35 schreef: Maar daar gaat het nu niet om ik wil geholpen worden de belastingschuld is allang weg en waarom moet ik alleen boeten en mijn ex niet!!!
Is er niets wettelijks geregeld met hoeveel weekgeld je het moet doen
voor 1 ouder met kind ?
15 euro...dat is werkelijk onmenselijk
Hoop dat er iemand op dit forum er verstand van heeft van die dingen die je
tips etc kan geven.
voor 1 ouder met kind ?
15 euro...dat is werkelijk onmenselijk
tips etc kan geven.
Bedankt voor lieve reactie dat waardeer ik heel erg!Chocomelk schreef:Is er niets wettelijks geregeld met hoeveel weekgeld je het moet doen
voor 1 ouder met kind ?
15 euro...dat is werkelijk onmenselijk![]()
tips etc kan geven.
Stel je vraag op een rechtenforum ofzo, die zullen best bestaan.
Bijvoorbeeld :
http://rechtenforum.nl/
Bijvoorbeeld :
gaat helemaal goed komen ik ben eerst hier mee begonnen en op mydiary moet er rustig de tijd voor nemen de uitspraak was namelijk vandaag en ben emotioneel kapotChocomelk schreef:Stel je vraag op een rechtenforum ofzo, die zullen best bestaan.
Bijvoorbeeld :
Ja dat kan ik begrijpen dat je er emotioneel helemaal van kapot bent, maar
geef de moed nooit en te never op !
Nogmaals sterkte
Nogmaals sterkte
Dankjewel en probeer de moed erin te houden hoe moeilijk het ook is!!Chocomelk schreef:Ja dat kan ik begrijpen dat je er emotioneel helemaal van kapot bent, maar
Nogmaals sterkte
Wat heeft de verhuurder er mee gedaan dan?anoniem35 schreef:Als de huurtoeslag gelijk naar de verhuurder gaat kun je het zelf niet opmaken heMiepje1 schreef:Ik heb een vraag: waarom heb je die onterecht ontvangen toeslagen opgemaakt? Je had het ook op de bank kunnen zetten.
Hoe kun jij nu iets moeten terug betalen als de verhuurder het ontvangen heeft?
Die heeft het verrekend met de huur ...Jolijn schreef:Wat heeft de verhuurder er mee gedaan dan?anoniem35 schreef:Als de huurtoeslag gelijk naar de verhuurder gaat kun je het zelf niet opmaken heMiepje1 schreef:Ik heb een vraag: waarom heb je die onterecht ontvangen toeslagen opgemaakt? Je had het ook op de bank kunnen zetten.
Hoe kun jij nu iets moeten terug betalen als de verhuurder het ontvangen heeft?
Was er iets geregeld met een samenlevingscontract of zoiets degelijks, zo niet dan ben jij hoofdelijk aansprakelijk en je ex draait overal tussenuit en is nergens voor aansprakelijk.Maar daar gaat het nu niet om ik wil geholpen worden de belastingschuld is allang weg en waarom moet ik alleen boeten en mijn ex niet!!!
Dat klopt ook en we hadden niets op papier ... ben er gewoon mooi klaar meepuma73 schreef:Was er iets geregeld met een samenlevingscontract of zoiets degelijks, zo niet dan ben jij hoofdelijk aansprakelijk en je ex draait overal tussenuit en is nergens voor aansprakelijk.Maar daar gaat het nu niet om ik wil geholpen worden de belastingschuld is allang weg en waarom moet ik alleen boeten en mijn ex niet!!!
wat ik even niet begrijp is waarom je de wsnp niet in mag. Want mij lijkt dit (maar het is niet zo dat ik hier echt verstand van heb) de enige goede oplossing om je te helpen je leven weer op orde te krijgen.
isabel
isabel