Pagina 1 van 1

'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 04 okt 2013 18:38
door Patricia5
Ik ben gebeld door iemand van 'Nieuwe Stroom'. De vrouw wilde degene spreken die verantwoordelijk is voor de inkoop van energie. Ik vroeg waarom het ging.
Ze zei dat iemand van hun bedrijf in de buurt was en wilde weten of ik in was voor een een half uur durend gesprek. Ik zei dat dat niet kon op deze locatie en vroeg of ze kort meer kon vertellen.

Haar verhaal was dat zij 'iets unieks' doen: ze kopen energie direct in op de beurs en leveren dat dan. Dat kon volgens haar heel veel schelen. Ik vroeg of ze de informatie ook kon mailen maar dat kon niet. Dan gaan er bij mij direct alarmbellen af.

Ik heb dus niemand ontvangen maar vraag me af of iemand ervaring heeft met 'Nieuwe Stroom'. Hun website meldt dat er geen 'fysiek bezoekadres' is. En de website is ook behoorlijk 'mager'. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen :)

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 05 okt 2013 08:25
door SiepZ
Ik snap niet dat mensen nog steeds weer overwegen om met telkens weer nieuwe potentiƫle oplichters in zee te gaan.
Als hun verhaal onduidelijk is, moet dat al voldoende signaal zijn om er niet aan te beginnen.
Als je echt wilt besparen op je energierekening zijn er maar twee oplossingen:
Besparen en zelf opwekken.
Vaak zijn daar investeringen voor nodig, maar kun je bijv een annuitaire lening van provincie of gemeente krijgen tegen zeer lage rentes (momenteel 2,5%). En dat is ook nog eens als hypotheekrente aftrekbaar!
Zo verdien je er vanaf de eerste dag aan!
Helaas zijn veel van deze dingen alleen mogelijk voor woningeigenaars, maar besparen op het verbruik van diverse apparaten kan iedereen.

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 05 okt 2013 16:46
door Patricia5
SiepZ, ik overwoog het niet, zie de 'alarmbellen' :)
Ik vraag me alleen uit nieuwsgierigheid af wie er ervaring heeft met dit bedrijf en of er meer informatie over te krijgen is. Ik verbaas me over zoiets. En misschien zijn er mensen ingetrapt of hebben ze juist goede ervaringen.

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 17 dec 2013 12:47
door AridaSilva
Beste Patricia5,

Ik heb een zonnestudio en ben onlangs overgestapt (per 15-11-2013) naar nieuwe stroom. Alles is uitstekend verlopen en mijn contract met de voormalige energieleverancier, Nuon, is netjes opgezegd door nieuwe stroom. Wij besparen ons bijna 350 euro per maand bij nieuwe stroom en dat is dus zeer aantrekkelijk. Het ging inderdaad op de manier zoals je beschreef; een telefoontje met de mededeling.... onze vertegenwoordiger is dan en dan in de buurt en heeft u interesse in voordelige stroom. Ik dacht een gesprek kan nooit kwaad....

De vertegenwoordiger die bij ons langs is geweest, ergens eind juli 2013, heeft een goed en duidelijk verhaal gehouden en alle beloften zijn nagekomen. Wij zijn inmiddels dus over en bij ons brand het licht nog en mag het duidelijk zijn dat het hier dus geen oplichters betreffen zoals wordt gesuggereerd. Een simpele website, klein bedrijf dus lage kosten en daar profiteer ik nu van! Voor mij geen alarmbellen maar geld voor een paar nieuwe kerstbellen :D

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 17 dec 2013 12:58
door Prolix
Je bespaart voorlopig helemaal niets... Je betaalt minder voorschot. Dat komt vanzelf wel weer goed. We zien het vanzelf wel hier...

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 17 dec 2013 13:21
door AridaSilva
Ik kijk zuiver naar de KWH prijs, mijn meter en de verdere vaste kosten die mij keurig schriftelijk zijn voorgesteld. Op deze wijze weet ik exact wat mijn uiteindelijke kosten zijn en is een voorschot niet meer dan een voorschot en dat besef ik uiteraard ook. Het is allemaal geen hogere wiskunde Prolix maar grote energie aanbieders doen je dit wel vaak geloven. Hoe ondoorzichtiger hoe beter toch? Een consument weet het verder toch vaak niet.

Bij nieuwe stroom heb ik overigens een onbepaald contract en kan ik met een opzegtermijn van 30 dagen zo weer terug naar mijn dure oude leverancier. Geen probleem en mocht het allemaal enorm tegenvallen zal ik je dat zeker laten weten. Werkse verder Prolix:-)

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 17 dec 2013 21:08
door Prolix
Hmm, heb je consumenten-contract of een zakelijk-contract afgesloten? Want daar zit nogal wat verschil in. En sorry dat ik het zeg, ik geloof echt niet in "leveranciers" waarbij je zomaar kunt opzeggen zonder eerst een jaarcontract uit te zitten..Ik zoek gelijk een dikke adder ..

Re: 'Nieuwe Stroom' telefoontje, heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 17 dec 2013 21:14
door AridaSilva
Nee Prolix het is echt waar! Wel een zakelijk contract idd.. maar de eerste vraag op dit forum onderwerp betrof ervaring met deze leverancier. Die van mij zijn goed...