Autobedrijf van Bekkum in Assendelft
Geplaatst: 06 okt 2013 17:57
Via autotrack kwam ik op een advertentie waar een polo uit 2002 te koop werd aangeboden bij het autobedrijf van Bekkum in Assendelft. Ik ben samen met mijn vader op 17/8 naar Assendelft gereden om de auto te bekijken. De auto was in nette staat, er zat een apk van juni op en er was een steekproef van het RDW op geweest. Na veel praten en overleggen, mochten we een proefrit maken, de tank was bijna leeg, dus erg ver konden we niet komen, maar toen we terug kwamen wilden we de koop wel sluiten. Alle papieren werden ingevuld, ik kreeg nog wat voor mijn oude auto en ik kon voor €300 een maand garantie kopen. Dit heb ik niet gedaan, want de verkoper zei "als er iets is binnen een bepaalde tijd kunnen we er wel uitkomen" Op 24/8 ging ik naar Assendelft met mijn vader om de auto op te halen. Onderweg terug, ter hoogte van Weesp/Muiden, begon er een lampje te branden en linksachter liep iets aan. Wij in paniek, want we wisten niet wat het was. We zijn rustig naar Almere gereden en meteen naar een garage gegaan, om te informeren wat het precies was en wat het aanlopen was. Het apparaat dat de auto kon uitlezen had op dat moment allemaal updates, dus ik ben maandag terug gegaan.
Er kwamen verschillende storingen uit het uitleesrapport naar voren, het lampje dat brandde was van de EGR klep, mijn remschijven voor waren krom en achter versleten en alle remblokken waren versleten. Het aanlopen linksachter was het ijzer op ijzer wat je hoorde. Tevens vertelde ze dat mijn koppelingsplaat mogelijk vervangen moest worden. Kosten €1150. Ik schrok hier behoorlijk van, aangezien ik al had moeten lenen voor de auto en ik nu extra kosten moest maken. Ik heb de auto bij de garage in Almere laten staan en ben naar huis gegaan. Daar heb ik een mail naar van Bekkum gestuurd met alle dingen die gebeurd waren en de kosten die ik nu moest maken. 's Avonds werd ik gebeld door de heer van Bekkum. Deze vertelde mij dat de dingen die ik zei niet waar waren en praatte op een zeer denigrerende toon. Hij verzocht mij om te auto "ff" naar hem te rijden (met de stukken rem onderdelen en al) Ik heb hem medegedeeld dat dat niet mogelijk was, aangezien de garage het aan het vervangen was. Op woensdag heb ik mijn auto weer opgehaald en heb de remblokken en remschijven mee naar huis gekregen als bewijs. Ik ben naar een VW dealer gereden voor een second opinion voor de koppelingsplaat en kreeg te horen dat dat nog wel even door kon. IK heb vrijdag opnieuw een mail naar van Bekkum gestuurd, waarin ik meldde dat de koppelingsplaat niet vervangen hoefde te worden, maar dat ik het fijn zou vinden als hij de kosten van de rem onderdelen wilde betalen. (als bijlage de rekening en foto's van de rem onderdelen) Na een week had ik niks gehoord en heb ik met de DAS gebeld.Deze vertelde mij na een paar dagen dat ik niet gedekt was hiervoor, maar dat ze wel een brief zouden sturen waarin ze verzochten de kosten over te maken en binnen 14 dagen contact met mij op te nemen om de overige mankementen ( 4 banden vervangen, EGR klep vervangen, airco stuk, alarmlichten/knipperlichten/lampensensor/binnenverlichting doen het niet of geven geen geluid) te verhelpen.
Na een paar dagen kreeg ik een mail van de DAS dat van Bekkum antwoord had gegeven en niet wilde betalen. In het antwoord stond dat toen ik de auto had gekocht de auto in goede staat was. Bewijs: het RWD rapport En dat hij had aangeboden de boel te repareren, maar ik had geweigerd (dat was niet helemaal waar)Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen. Ik kan er geen zaak van maken, want daar heb ik het geld niet voor. Hij is niet aangesloten bij de bovag. Het RDW had ik gemaild hoe het kon dat ze zo'n auto goed konden keuren en het enige wat ik als antwoord kreeg, was dat ze een herkeuring konden doen (toen waren mijn remmen al gerepareerd) Ik heb mijzelf nu in de schulden gestoken om de auto te kopen en ben nog niet klaar met het maken van kosten.
Er kwamen verschillende storingen uit het uitleesrapport naar voren, het lampje dat brandde was van de EGR klep, mijn remschijven voor waren krom en achter versleten en alle remblokken waren versleten. Het aanlopen linksachter was het ijzer op ijzer wat je hoorde. Tevens vertelde ze dat mijn koppelingsplaat mogelijk vervangen moest worden. Kosten €1150. Ik schrok hier behoorlijk van, aangezien ik al had moeten lenen voor de auto en ik nu extra kosten moest maken. Ik heb de auto bij de garage in Almere laten staan en ben naar huis gegaan. Daar heb ik een mail naar van Bekkum gestuurd met alle dingen die gebeurd waren en de kosten die ik nu moest maken. 's Avonds werd ik gebeld door de heer van Bekkum. Deze vertelde mij dat de dingen die ik zei niet waar waren en praatte op een zeer denigrerende toon. Hij verzocht mij om te auto "ff" naar hem te rijden (met de stukken rem onderdelen en al) Ik heb hem medegedeeld dat dat niet mogelijk was, aangezien de garage het aan het vervangen was. Op woensdag heb ik mijn auto weer opgehaald en heb de remblokken en remschijven mee naar huis gekregen als bewijs. Ik ben naar een VW dealer gereden voor een second opinion voor de koppelingsplaat en kreeg te horen dat dat nog wel even door kon. IK heb vrijdag opnieuw een mail naar van Bekkum gestuurd, waarin ik meldde dat de koppelingsplaat niet vervangen hoefde te worden, maar dat ik het fijn zou vinden als hij de kosten van de rem onderdelen wilde betalen. (als bijlage de rekening en foto's van de rem onderdelen) Na een week had ik niks gehoord en heb ik met de DAS gebeld.Deze vertelde mij na een paar dagen dat ik niet gedekt was hiervoor, maar dat ze wel een brief zouden sturen waarin ze verzochten de kosten over te maken en binnen 14 dagen contact met mij op te nemen om de overige mankementen ( 4 banden vervangen, EGR klep vervangen, airco stuk, alarmlichten/knipperlichten/lampensensor/binnenverlichting doen het niet of geven geen geluid) te verhelpen.
Na een paar dagen kreeg ik een mail van de DAS dat van Bekkum antwoord had gegeven en niet wilde betalen. In het antwoord stond dat toen ik de auto had gekocht de auto in goede staat was. Bewijs: het RWD rapport En dat hij had aangeboden de boel te repareren, maar ik had geweigerd (dat was niet helemaal waar)Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen. Ik kan er geen zaak van maken, want daar heb ik het geld niet voor. Hij is niet aangesloten bij de bovag. Het RDW had ik gemaild hoe het kon dat ze zo'n auto goed konden keuren en het enige wat ik als antwoord kreeg, was dat ze een herkeuring konden doen (toen waren mijn remmen al gerepareerd) Ik heb mijzelf nu in de schulden gestoken om de auto te kopen en ben nog niet klaar met het maken van kosten.