LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rofra bank met plooien, vouwen en inzakkende kussens

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
wiwes
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2008 14:57

Rofra bank met plooien, vouwen en inzakkende kussens

Ongelezen bericht door wiwes »

Hallo forumleden,

Had ik ook maar eerder gekeken op dit forum daar Rofra volop wordt genoemd.
Wij hebben vorig jaar een bank gekocht bij deze firma op het Rietveld Woonboulevard te Apeldoorn.
Een mooi model stond tentoon in de winkel aldaar en waren na "testzitten" verkocht. Het betreft een Sofa 3S Seattle Armi Ottoman R. model met 5 zitplekken en een lounge gedeelte. Prijsindicatie +/- 2400 euro.
Nu nog geen klein jaar later begint de bank te opvallend veel te plooien, zakken kussens in de rugleuning flink uit en past dus de stof erg ruim in het materiaal met als gevolg plooiing en een niet mooie gezicht en minder zitcomfort.
Ik heb foto's van de bank inclusief omschrijving van de klacht opgestuurd en het serviceformulier ingevuld retour gestuurd zoals men bij Rofra aangeeft te willen ontvangen.
Vandaag een lullig A4 tje ontvangen met korte tekst en uitleg dat het toch lag aan de manier waarop wij op onze bank zaten, en dat wij ook eens van plek moesten gaan wisselen. Ook dagelijks kussens opschudden en wisselen over de bank zou bevorderlijk zijn.
Helaas ben ik het niet met deze visie eens en heb ik zojuist onze rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Tevens heb ik gevraagd of dhr. Martin Lemmen mij terug zou willen bellen om de zaak nog eens door te spreken en verwachtingen uit te spreken naar elkaar.
Men is van de Rofra niet eens bij ons thuis geweest om het gebeuren te komen constateren, observeren en te voelen wat er daadwerkelijk loos is met een product wat zij leveren. Een kort A4 tje met tekst en uitleg die kant nog wal raken is ons relaas.
Een winkel met die naam in en om Apeldoorn en een dergelijke afwikkeling van klachten staat in een schril contrast met wie ze zich helaas voordoen.
Ik zie hier op het forum ( helaas nu pas ) een hele rits aan oproepen, klachten over afhandeling of levering van meubels. Dan is er klaarblijkelijk toch iets meer aan de hand helaas. Jammer Rofra. We gaan elkaar zien en spreken.
We zien en zullen elkaar vast spreken ergens.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rofra bank met plooien, vouwen en inzakkende kussens

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een winkel met die naam in en om Apeldoorn en een dergelijke afwikkeling van klachten
Die "goede naam" is al jaren bekend.

Maar afgezien van de slechte naam die Rofra heeft denk ik dat uw verwachtingen niet correct zijn. Een zitmeubel veranderd gedurende het gebruik. Plooivorming is ook normaal en vaak onvermijdelijk.

Ik geef U weinig kans.

EAMC
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013 21:55

Re: Rofra bank met plooien, vouwen en inzakkende kussens

Ongelezen bericht door EAMC »

Heb hetzelfde probleem met mijn bank, in de winkel zat hij fantastisch helaas thuis niet, na een jaar is zitten in de bank onmogelijk en hang je erin of moet je erin gaan liggen. Heb ook een (standaard?) brief gekregen van ze. en volgens mij maken ze hierin een fout ze geven aan dat de hardheid van het schuim met 15 a 20% afneemt. Bij mij is deze afname aanzienlijk meer. Graag verneem ik of dat ook bij u in de brief stond , ik hoor het graag. Zelf ben ik voornemens verdere stappen te ondernemen als ze niet op korte termijn met een acceptabel voorstel komen.
Ik hoor graag hoe het bij u verlopen is

Gesloten