Pagina 1 van 1
grafische kaarten
Geplaatst: 11 okt 2013 15:49
door dannyduud
2 weken geleden heb ik via centralpoint grafische kaarten besteld. Deze kaarten werden in een aanbieding voor 80 euro aangeboden. Normaal gesproken betaal je voor deze kaarten rond de 600 euro. 3 dagen nadat ik de kaarten besteld en betaald had en de bevestiging kreeg ik een mail met daarin dat de kaarten uit het assortiment zijn gehaald. Ik kon mijn geld terug krijgen maar kreeg geen alternatief aangeboden. Nadat ik om een alternatief had gevraagd kreeg ik een kaart aangeboden die 1 jaar oud is en waarvan de specificaties vele malen slechter waren dan die ik had besteld. In hun webshop bieden ze wel precies dezelfde kaarten aan maar dan alleen met een ander merkje erop en die zijn wel 600 euro. Ik heb nog nooit van hun te horen gekregen dat deze verkeerd geprijsd waren op de site en heb ook een mail ontvangen van hun waarin hun zeggen dat ze er toen een paar toe gestuurd hadden gekregen. Nu heb ik gevraagd om precies dezelfde kaart als vervanging maar dan van het andere merk. Deze kaarten willen zij alleen leveren als ik 440 euro per kaart bijbetaal of ik kan de vervangende kaart krijgen of mijn geld terug.
Is de winkel nu verplicht mij die andere kaarten te leveren ?
Mogen hun dat als alternatief beschouwen ?
Moeten de specificaties of de prijs overeenkomen met het vervangende product ?
mvg danny
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 11 okt 2013 16:07
door F.van Holten
Een kaart van € 600.= voor € 80.= ????
probeer maar u geld terug te krijgen, word lastig denk ik.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 12 okt 2013 01:21
door sadfly
Nee, winkel is niet verplicht ene andere laart te sturen.
U geeft zelf al het antwoord, de kaart kost normaal 600 euro en nu maar 80 euro
Dat verschil is niet realistisch, er zijn genoeg verhalen te vinden.
bv whekamp die een verkeerde prijs had staan op de site.
Geld terug vragen, verder sparen en ergens anders kopen.
Trouwens central point is al nooit de goedkopst om iets te kopen.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 12 okt 2013 10:05
door olaf79
sadfly schreef:Nee, winkel is niet verplicht ene andere laart te sturen.
U geeft zelf al het antwoord, de kaart kost normaal 600 euro en nu maar 80 euro
Dat verschil is niet realistisch, er zijn genoeg verhalen te vinden.
bv whekamp die een verkeerde prijs had staan op de site.
Geld terug vragen, verder sparen en ergens anders kopen.
Trouwens central point is al nooit de goedkopst om iets te kopen.
Er kan inderdaad sprake zijn van een fout. Maar als CP dit gebruikt om klanten naar de site te lokken zijn ze weldegelijk verplicht het product te verkopen tegen die prijs.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 12 okt 2013 10:42
door sjohie
olaf79 schreef:sadfly schreef:Nee, winkel is niet verplicht ene andere laart te sturen.
U geeft zelf al het antwoord, de kaart kost normaal 600 euro en nu maar 80 euro
Dat verschil is niet realistisch, er zijn genoeg verhalen te vinden.
bv whekamp die een verkeerde prijs had staan op de site.
Geld terug vragen, verder sparen en ergens anders kopen.
Trouwens central point is al nooit de goedkopst om iets te kopen.
Er kan inderdaad sprake zijn van een fout. Maar als CP dit gebruikt om klanten naar de site te lokken zijn ze weldegelijk verplicht het product te verkopen tegen die prijs.
Is daar in de jurisprudentie, oftewel die zaak toen met die LCD tv bij Otto/Wehkamp/Neckermann ook expliciet aandacht aan besteed? Dat stond toen ook voor op de site, maar was blijkbaar geen argument om gelijk te krijgen van de rechter.
En iedereen die losse videokaarten besteld, weet zoveel van de materie af dat men dit soort prijzen meteen op zou moeten vallen.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 12 okt 2013 23:06
door dannyduud
olaf79 schreef:sadfly schreef:Nee, winkel is niet verplicht ene andere laart te sturen.
U geeft zelf al het antwoord, de kaart kost normaal 600 euro en nu maar 80 euro
Dat verschil is niet realistisch, er zijn genoeg verhalen te vinden.
bv whekamp die een verkeerde prijs had staan op de site.
Geld terug vragen, verder sparen en ergens anders kopen.
Trouwens central point is al nooit de goedkopst om iets te kopen.
Er kan inderdaad sprake zijn van een fout. Maar als CP dit gebruikt om klanten naar de site te lokken zijn ze weldegelijk verplicht het product te verkopen tegen die prijs.
ik heb met centralpoint gesproken maar die hebben het nooit over een vergissing gehad. de prijs klopte gewoon. ook heb ik contact gehad met de producent van de kaart die zeiden dat er geen prijsverlagingen waren dus het is een bewuste aktie geweest van hun.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 13 okt 2013 12:36
door bprosman
ik heb met centralpoint gesproken maar die hebben het nooit over een vergissing gehad. de prijs klopte gewoon. ook heb ik contact gehad met de producent van de kaart die zeiden dat er geen prijsverlagingen waren dus het is een bewuste aktie geweest van hun.
En nu ? Je krijgt hem niet geleverd voor die prijs [punt].
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 13 okt 2013 14:17
door olaf79
bprosman schreef:ik heb met centralpoint gesproken maar die hebben het nooit over een vergissing gehad. de prijs klopte gewoon. ook heb ik contact gehad met de producent van de kaart die zeiden dat er geen prijsverlagingen waren dus het is een bewuste aktie geweest van hun.
En nu ? Je krijgt hem niet geleverd voor die prijs [punt].
De oorlog verklaren.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 13 okt 2013 20:18
door GJvdZ
De oplossing lijkt me simpel: geen tijd meer aan besteden en nooit meer wat bij die zaak bestellen. Er zijn genoeg alternatieven. ALs genoeg mensen dat doen houdt het vanzelf op met dat bedrijf.
Re: grafische kaarten
Geplaatst: 13 okt 2013 20:26
door bprosman
De oorlog verklaren.
@Olaf,
Jij kent de wet , dan moet je ook weten dat je dit alleen als "Land" kunt en niet als consument