LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Massale uitval DVDR van philips ?
Massale uitval DVDR van philips ?
Hallo ik ben in het bezit van een DVDR990 van philips aangeschaft op 23-12-2002.
Op 5 januari van 2004 begonnen de eerste klachten:
Programma s werden soms niet opgenomen.
Regelmatig na inserten disk Empty DISK aangeven.
Tijdens opname DISK WARN aangeven.
Tijdens opname DISK ERROR aangeven,
Na inserten disk helemaal niet kunnen lezen.
Apparaat is nu weg voor reparatie zou coulance regeling worden was ja net uit garantie (apparaat van 1049 euro)
Nu komt het ik ken in totaal 4 mensen die een DVDR 990 of 890/880
hebben.
Al deze mensen hebben problemen met hun apparaat optredend na 6 tot 14 maanden.
Een persoon gebruikt hem veel in een audio/video studio dit toestel is intussen al 4 maal in reparatie geweest.
Problemen worden opgelost maar na verloop van tijd keren ze weer terug.
Zelfs in de nieuwe serie S70/75/80 schijnen dezelfde problemen te zitten.
Als ik op internet zoek wordt ik niet echt vrolijk van de reacties die op deze apparaten gegeven worden zie http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/ ... 68B522.htm
Is dit een groot probleem of slechts een incident ?
Op 5 januari van 2004 begonnen de eerste klachten:
Programma s werden soms niet opgenomen.
Regelmatig na inserten disk Empty DISK aangeven.
Tijdens opname DISK WARN aangeven.
Tijdens opname DISK ERROR aangeven,
Na inserten disk helemaal niet kunnen lezen.
Apparaat is nu weg voor reparatie zou coulance regeling worden was ja net uit garantie (apparaat van 1049 euro)
Nu komt het ik ken in totaal 4 mensen die een DVDR 990 of 890/880
hebben.
Al deze mensen hebben problemen met hun apparaat optredend na 6 tot 14 maanden.
Een persoon gebruikt hem veel in een audio/video studio dit toestel is intussen al 4 maal in reparatie geweest.
Problemen worden opgelost maar na verloop van tijd keren ze weer terug.
Zelfs in de nieuwe serie S70/75/80 schijnen dezelfde problemen te zitten.
Als ik op internet zoek wordt ik niet echt vrolijk van de reacties die op deze apparaten gegeven worden zie http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/ ... 68B522.htm
Is dit een groot probleem of slechts een incident ?
Re: Massale uitval DVDR van philips ?
Al dvd- recorder van philips ongeacht de leeftijd nog in de garantie gerepareerd. Mits u hem bij de juiste dealer hebt gebracht
Dus alle DVD recorders van Philips worden nog gratis gerepareerd ook die van 2002 en 2001.
Waar kan ik dit terugvinden ?
En wat is de juiste dealer ?
Waar kan ik dit terugvinden ?
En wat is de juiste dealer ?
ja zelfs de eerste dvd recorders maakte philips tot een maand geleden nog onder garantie (ik weet niet precies of dat nou nog steeds is) en die komen uit 2001 (Wat een slechte service zeg eigenlijk)
De juiste dealer= De zaak waar u hem heeft gekocht. Als deze zaak een hard voor de klant hebt dan komt het allemaal goed.
Als u hem naar reparatie bedrijf brengt zal hij niet onder de garantie worden gerepareerd, omdat hij ouder is dan een jaar!!
De juiste dealer= De zaak waar u hem heeft gekocht. Als deze zaak een hard voor de klant hebt dan komt het allemaal goed.
Als u hem naar reparatie bedrijf brengt zal hij niet onder de garantie worden gerepareerd, omdat hij ouder is dan een jaar!!
Mijn 1,5 jaar oude DVD recorder (DVDR990) blijkt niet geschikt voor de nieuwe generatie schijven 1-4x speed. De oude schijven zijn overal uitverkocht.
Ik heb geprobeerd om te upgraden via een CD-R van Phlips zelf, maar dat lukte niet.
Nu advisereert Philips om de recorder via de leverancier terug te sturen en voor een Flashrom met de nieuwe software. Ik moet daarbij een beroep doen op de coulance regeling. (Ook een uitdrukking die hun in de mond bestorven ligt).
Ik heb uit arrenmoede de recorder inderdaad maar ingeleverd en hoop er het beste van.
Ik heb geprobeerd om te upgraden via een CD-R van Phlips zelf, maar dat lukte niet.
Nu advisereert Philips om de recorder via de leverancier terug te sturen en voor een Flashrom met de nieuwe software. Ik moet daarbij een beroep doen op de coulance regeling. (Ook een uitdrukking die hun in de mond bestorven ligt).
Ik heb uit arrenmoede de recorder inderdaad maar ingeleverd en hoop er het beste van.
Gewoon bij de firma waar je hem had aangekocht onder garantie brengen. Helaas houdt dit op bij een dumpzaak.
2 jaar garnatie op alles en philips zet dan gratis en nieuwe firm ware in
2 jaar garnatie op alles en philips zet dan gratis en nieuwe firm ware in
Ik heb ook slechte ervaringen met een DVD recorder van Philips (DVDr70). In juli 2003 gekocht, in begin prima gedaan, maar toen begon het: alle zenders werden er uitgegooid; opnamen stopten zonder reden; apparaat bleef "hangen" (rode lamp brandt); herkende (goede, want nieuwe) DVD's niet meer... Uiteindelijk leverancier gecontacteerd en recorder naar Philips gestuurd. Na 2 weken retour: nog erger terug gekregen dan dat 't al was: bleef meteen hangen; herkende 3 van de 4 dvd's niet meer. Dus, een dag later weer terug gestuurd. Weer opgehaald, leek goed te zijn na een week precies dezelfde klachten... Weer terug naar winkel: nieuwe gekregen. Thuis gekomen: weer problemen met herkenning goede DVD's en (iets nieuws!!!) de knoppen op 't apparaat werkten niet.... Meteen terug: weer een andere meegekregen (ik wilde liever m'n geld terug en een ander merk kopen, maar daar konden ze (nog) niet aan beginnen) en nu maar afwachten of deze goed is, ik heb er weinig vertrouwen in...
Kan iemand mij vertellen of ik uberhaupt recht heb op teruggave van 't aankoopbedrag? Verkoper had het over een restwaarde, maar dat geloof ik toch niet helemaal. Ik heb nog garantie en apparaat voldoet duidelijk niet, dan kan ik toch gewoon m'n geld terug krijgen???
En zijn er meer mensen met deze problemen?
Kan iemand mij vertellen of ik uberhaupt recht heb op teruggave van 't aankoopbedrag? Verkoper had het over een restwaarde, maar dat geloof ik toch niet helemaal. Ik heb nog garantie en apparaat voldoet duidelijk niet, dan kan ik toch gewoon m'n geld terug krijgen???
En zijn er meer mensen met deze problemen?
ook wij hebben onze dvd speler al 4 keer voor reparatie moeten aanbieden en worden hier niet vrolijker van.
maak philips nu alleen nog maar bende.
maak philips nu alleen nog maar bende.
Ik was sceptisch...en terecht, blijkt maar weer: vandaag weer uitval (rode lamp lijft branden) en zeer vreemde tekst op display. (ik heb foto's gemaakt van de storing, misschien maakt dat meer indruk als ik maandag voor de zoveelste keer naar de winkel terug ga...)
Geld terug!!!
Geld terug!!!
Jep Philips maakt er een potje van. Ook ik kocht dec 03 een dvdr 70 en zo een beetje alle boven genoemde problemen. Mijn grootste ergernis is dat het altijd maar de vraag is of er iets opgenomen was. 6 van die 10 opnames zoiets gingen verloren. Rode lamp brand. lijkt gewoon normaal te gaan maar bij einde opname geeft hij disc fout aan en de dvd schijf blijft leeg. Naar heel wat keren uit de slof te zijn geschoten plus boven genoemde problemen met vastlopen en dergelijk, is hij nu voor de 2e keer opgestuurd en helaas was ie gekocht bij megapool en is het de vraag of ik hem dit jaar nog zie. de vorige reparatie was er gewoon niks aan gedaan. ze hadde 20 seconden op een schijfje opgenomen en daarbij was niks misgegaan. Conclusie was dat het apperaat geen showview heeft. Dat wist ik al toen ik hem kochte en wat er niet op zit kun je ook niet verkeerd gebruiken. De dvd spelers en recorders van philips zijn volgens mij echt waardeloos. ik kom er overal schrijven van tegen. 7 van de 10 recorders schijnen binnen 2 maanden terug te komen. Ik dacht eerst dat de recorder nog niet klaar was voor de consument. Maar over andere merken lees ik die problemen niet. En als je gaat kijken bij vroegere dvd spelers van philips dan zie je ook niks dan problemen. Apperaten die direct na de garantie kapot gaan. jammer dan. en dergelijke. Ik wacht nog even af en hoop nog steeds dat het goedkomt met mijn recorder want op zicht is het een handig apperaat als ie werkt. Maar liefst had ik toch mijn geld terug en koop een ander merk. Ik heb(had) hem nu goed 4 maand en nog geen maand plezier gehad van de zuurverdiende 450 euro kostende recorder. En bij het lezen van deze forum zie ik het duister in dat hij ooit zal functioneren naar behoren philips schaam jullie
Even voor de goede orde en dit vindt ik al 15jaar philips is waardeloos!!!!
ook ik heb een philips dvdr type 75 en niets dan problemen met het apparaat.het begon met het blijven hangen van het app. op de dag van aankoop(23 dec 2003).vervolgens bleef de rode opnameknop hangen.opnemen deed hij toen nog wel,zowel timer als rechtstreeks.probleem gemailt aan philips en die raadde me een upgrade te doen wat ik ook gedaan heb,gevolg:app bleef nog steeds hangen maar nu verschenen er allemaal verschillende foutcodes op het scherm.sinds een paar dagen neemt de recorder helemaal niet meer op via de timer en nu ben ik genoodzaakt om naar de winkel terug te gaan.heb al heel wat forums hierover geraadpleegd en het is allemaal heel bedroevend,dus ik heb niet veel hoop meer dat het ooit nog eens goedkomt.het liefst zou ik een ander merk kopen,jammer dat ik voor de philips ben gegaan.als er nog meer mensen problemen hebben met deze en boven genoemde recorders, reageer!hoe meer klachten,hoe meer je serieus genomen wordt,,en hopenlijk komt philips met een passende oplossing
Misschien kan het programma radar eens mét camera bij philips aankloppen? RADAR? De forums staan er vol mee. Je betaald veel geld voor iets dat niet werkt. mag dat? Of we gaan zelf met zijn alle naar philips
Als verkoper in wit- en bruingoed ben ik uiteraard ook de problemen van de dvd recorder tgengekomen. Zo'n beetje alle modellen uit de oude Philips 800 serie heb ik in de rep. gehad . Na een software update heb ik min klanten nooit meer gehoord over problemen.
Aangezien wij de eerste winkelketen waren die de 70 onder de 400 euro gingen verkopen vlogen ze over de toonbank. Tot nu toe heb ik er denk ik maar zo'n 5% van teruggezien. Ook hier weer software updaten en klaar. Overigens, als het app. geen krassen o.i.d. vertoond ruil ik hem gewoon om voor een nieuwe, of ander merk, mits de klant normaal blijft doen.
Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik met de recorders van Sony en Panasonic nog nooit problemen heb gehad. JVC heb ik ook staan, maar dat schijnt niemand te willen.
Oh ja, het scheelt ook aanzienlijk als je Philips of Sony recordables neemt i.p.v. goedkope braszooi.
Aangezien wij de eerste winkelketen waren die de 70 onder de 400 euro gingen verkopen vlogen ze over de toonbank. Tot nu toe heb ik er denk ik maar zo'n 5% van teruggezien. Ook hier weer software updaten en klaar. Overigens, als het app. geen krassen o.i.d. vertoond ruil ik hem gewoon om voor een nieuwe, of ander merk, mits de klant normaal blijft doen.
Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik met de recorders van Sony en Panasonic nog nooit problemen heb gehad. JVC heb ik ook staan, maar dat schijnt niemand te willen.
Oh ja, het scheelt ook aanzienlijk als je Philips of Sony recordables neemt i.p.v. goedkope braszooi.
Bij mij deden laatst de nieuwe sony dvd rw's het ook niet. Ben maar overgestapt op HP. Maar misschien lag het dus niet aan sony maar aan de speler want ik lees wel hele bekende dingen hier. Apparaat is < 2 jaar oud dus ik zou nog van de garantie gebruik kunnen maken. ff proberen zaterdag.
Ik ben werkzaam in de branche en de winkel waar ik werkzaam ben was een zogenaamde Philips Be Selective dealer. Dat wil zeggen dat wij vanaf het eerste model de DVD-r1000 alle modellen verkocht hebben. Dus de 985 en 980, maar ook de 880 en de huidige 70,75 en 77 etc. Het enige dat ik kan zeggen over deze apparaten is dat ze allemaal, maar dan ook echt allemaal KAPOT gaan. De meeste apparaten gaan minimaal 2 a 3 keer defect. Iedere keer is het een software probleem, zo was er bijvoorbeeld met een aantal series van de 77 het geval dat ze bij het overgaan van zomer naar wintertijd (ongeveer 2 weken na het op de markt brengen van deze recorder) dit apparaat op slot sloeg en het duurde 6 weken voordat Philips een software oplossing had voor dit ding. Nu heeft Philips de policy dat ze na de derde reparatie het apparaat omruilen voor een nieuwe, maar ook deze zal weer kapot gaan. Want er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze wel goed zijn, want de eerste 4 generaties zijn erg slecht. Er zijn mensen in de branche die er een dagtaak aan hebben om deze apparaten terug te sturen naar Belgie. Waar alle Philips DVD Recorders centraal gerepareerd worden
en toch blijft 99 ze verkopen??? praat geen poep
het lijkt me logisch dat hedendaagse dvdr's niet geschikt zijn voor oudere apparaten, en als de mensen hier normale merken dvdr kopen zouden de problemen al een stuk kleiner zijn
maar ja deze zijn beetje duurder he.........
dus kunnen we maar beter gaan klagen over de recorder
het lijkt me logisch dat hedendaagse dvdr's niet geschikt zijn voor oudere apparaten, en als de mensen hier normale merken dvdr kopen zouden de problemen al een stuk kleiner zijn
maar ja deze zijn beetje duurder he.........
dus kunnen we maar beter gaan klagen over de recorder
-
Ik heb vorige week mijn dvdr 75 ingeruild voor een ander recorder want ik had geen zin meer in die kuren van dat apparaat.Mijn dealer deed gelukkig niet moeilijk,ik heb natuurlijk wel wat moeten bijbetalen, de nieuwe recorder is ook een ander merk.Ik kan iedereen aanraden:ga naar je dealer terug en ruil hem in voor een ander merk(in mijn geval pioneer,zeer goed!)Je kunt beter wat meer bijbetalen want met philips wordt het een verhaal zonder end.
tuurlijk de uitvinder maakt rotzooi, en alle klonen zijn goed
he gast klets niet zo uit je nek. ik heb een dvdr 70 van philips van een half jaar oud en ook niks anders dan problemen en ondertussen ken ik tig mensen met hetzelfde en bovendien vind ik niks anders dan problemen op internet met de recorders van philips. het is gewoon een feit en is heel triest. mijne gaat binne kort voor de 3e keer terug. ik heb hem in dat half jaar nog geen maand kunne gebruiken. lekker is dat met een apperaat dat 449 euro koste. en helemaal triest voor die wat nog bijna 1000 euro betaalde voor die eerste serie. ik vind dit niet kunnen en wil een andere. Maar de verkoper zei dat dit niet gaat.wie kan me zeggen hoe ik dat moet aanpakken? philips heeft de cd uitgevonden en dat is blijkbaar toch wat anders dan een dvd rw Gast. en trouwens zoek eens rond en je ziet dat de cd spelers van philips de geest geven als het jaar fabrieks garantie om is. ken er wel een paar. staan er ook een paar op dit forum. Maar problemen over andere recorders van jvc sony panasonic pioneer enzo vind je nergens. ik heb ze nog niet gehoord. dus als me iemand kan vertellen hoe ik van die sjit philips afkom? graag. bvd