Vestia/Staedion snappen hun eigen contract niet.
Geplaatst: 16 okt 2013 00:49
Ruim een half jaar geleden kreeg in van mijn verhuurder de jaarafrekening. Des tijds was mijn verhuurder Vestia, en inmiddels Staedion.
Aan de afrekening vielen mij twee dingen op:
- De administratie kosten over de stookkosten werdt 5% gehanteerd. In mijn situatie mag dit maximaal 2% zijn. Dit werd snel erkend dat het fout was, maar is pas net, na veel zeuren en foute berekeningen gecorrigeerd.
- Ik deel mijn meters met twee andere bewoners. De stookkosten worden in drie gelijke stukken verdeeld. De kamers hebben echter andere oppervlaktes. Ik heb de kleinste kamer van 17m2. De andere kamers zijn 34m2 en 22m2. In mijn contract staat dat de stookkosten EVENREDIG verdeeld worden. De huurcommisie geeft in hun beleid ook een zeer nette standaard verdeling in deze gevallen. Bij de balie krijg ik elke keer groot gelijk, maar de medewerkster van de administratie begrijpt er helemaal niks van.
Het ligt inmiddels bij de huurcommissie. Die hebben begin deze maand informatie over de zaak bij Staedion opgevraagd. Enkele dagen later kreeg ik van Staedion nog maar eens een aanmaning snel te betalen. Tot vandaag heeft Staedion nog niet het verzoek van de Huurcommissie om informatie voldaan.
Ik vind het jammer dat het zo moet lopen.
Andere huurders let op je afrekening!
Aan de afrekening vielen mij twee dingen op:
- De administratie kosten over de stookkosten werdt 5% gehanteerd. In mijn situatie mag dit maximaal 2% zijn. Dit werd snel erkend dat het fout was, maar is pas net, na veel zeuren en foute berekeningen gecorrigeerd.
- Ik deel mijn meters met twee andere bewoners. De stookkosten worden in drie gelijke stukken verdeeld. De kamers hebben echter andere oppervlaktes. Ik heb de kleinste kamer van 17m2. De andere kamers zijn 34m2 en 22m2. In mijn contract staat dat de stookkosten EVENREDIG verdeeld worden. De huurcommisie geeft in hun beleid ook een zeer nette standaard verdeling in deze gevallen. Bij de balie krijg ik elke keer groot gelijk, maar de medewerkster van de administratie begrijpt er helemaal niks van.
Het ligt inmiddels bij de huurcommissie. Die hebben begin deze maand informatie over de zaak bij Staedion opgevraagd. Enkele dagen later kreeg ik van Staedion nog maar eens een aanmaning snel te betalen. Tot vandaag heeft Staedion nog niet het verzoek van de Huurcommissie om informatie voldaan.
Ik vind het jammer dat het zo moet lopen.
Andere huurders let op je afrekening!