LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. KOM IN ACTIE en stuur in ieder geval een stuitingsbriefje aan AEGON, want aan de collectieve stuiting van verjaring die gold toen de collectieve rechtszaak van KPDWK nog liep is nu een einde gekomen.

Degene die als makke schapen stil blijven zitten en zelfs geen stuitingsbriefje sturen dreigen binnenkort hun schadeclaim door verjaring te verliezen.

LAAT AEGON NIET AAN DE HAAL GAAN MET UW MISLEIDINGSCOMPENSATIE !

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door arvandongen »

Het winstmodel van verzekeraars is best interessant.

1) Je bedriegt 700.000 mensen met verborgen kosten en premies
2) Het handjevol mensen dat klaagt, compenseer je voor de waardevermindering.
3) Die eenling die gedetailleerd klaagt, betaal je ruim uit, met een geheimhoudingsverklaring......

Op alle overige polissen (ca 650.000??) maak je mega-winsten.
En we laten het ons allemaal gebeuren. Of NIET?

@Juwita:
100% eens. Ik krijg wel een gevoel van "woestijn" en "roepende" of iets dergelijks. Misschien kan Trosradar nog eens bekendheid geven.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

@arvandongen,
Nou, of het een echt ''winstmodel'' is weet ik nog niet zo.
De imagoschade/reputatieverlies voor AEGON zal toch flink zijn. Reken even mee: circa 1,2 miljoen woekerpolisklanten en 800.000 aandelenleaseklanten (Legio Lease ook AEGON; Vliegwiel en Sprintplan) die zich terecht belazerd voelen door AEGON, Samen: 2 miljoen klanten. Dat is circa 25% van alle Nederlandse huishoudens die voor het allergrootste deel NOOIT meer iets van AEGON zullen willen afnemen. En de imagobeschadiging gaat door verkeerde beleidskeuzen binnen AEGON nog onverminderd verder (zie het nagestreefde ''winstmodel'' !)

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door arvandongen »

Het is een korte termijn winstmodel. Geschikt voor directieleden zonder visie. Geschikt voor de verzekeringsbranche, waarin men moeite heeft om verantwoording te nemen voor haar daden.

De huidige luxe: De verzekeraars krijgen het voordeel van de twijfel, tenzij bewezen onjuist.

Er is een kans dat er op een gegeven moment iedereen ervan overtuigd is, dat verzekeraars onjuist handelen tenzij ze het tegendeel kunnen bewijzen met bewijsstukken. Het bedrog en misleiding gaat vandaag de dag namelijk nog gewoon door.

De genoemde imagoschade is een sluipmoordenaar. Iedereen voelt nu wel dat er iets mis is, maar doet er nog niets mee. Wanneer zal het kantelpunt komen en zal de massa in beweging komen?

Kennelijk is het nu nog te vroeg, terwijl deze claim van met minimale inspanning te winnen is!

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Volgens een rapport van het Nibud van vandaag zijn desinteresse, wantrouwen en onwetendheid troef bij eigenaren van een beleggingsverzekering. Het is nauwelijks voor te stellen maar helaas waar. Er is een relatief bescheiden aantal mensen dat daadwerkelijk in actie komt.
Zie http://www.nibud.nl/over-het-nibud/actu ... oeken.html

Ik denk dat de verzekeraars en banken vandaag een fantastische dag hebben...

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Josephien12 schreef:Ik ben een van de 30000 aangeslotene van KPDWK. Wat Aegon de afgelopen jaren geflikt heeft met hun wanprodukten (legio lease, koesplan enz enz) is zo belachelijk dat ik me alleen maar om die reden nog wel verder wil gaan met procederen. Alleen vraag ik me af of deze aangehaalde club betrouwbaar is of dat ik a la payback mijn geld in een bodemloze put gooi.
In Nieuwsbrief 57 van Payback wordt nu het einde aangekondigd van zusterorganisatie Stichting Zinloos Betalen:
De Stichting heeft inmiddels alle dossiers doorgenomen en cliënten aangeschreven wat hun mogelijkheden zijn. Zoals in de reorganisatieaanpak is besloten, heeft de Stichting daarmee zijn werkzaamheden als juridische dienstverlener in individuele dossiers beëindigd.

En over AEGON's woekerpolis Koersplan:
Zoals eerder bericht, heeft de advocaat van de Stichting de onderhandelingen met AEGON over het Koersplan product weer opgepakt. Wij verwachten dat dit jaar deze collectieve actie naar tevredenheid afgerond kan worden.
Wie weet hier meer van?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door felixbeijer »


unica22
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2015 15:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door unica22 »

Ik heb Aegon op 29-11-2013 een stuitingsbriefje gestuurd.
Nu vandaag 5-6-2015 krijg ik van Aegon een brief met een compensatie van € 698,=.
Moet ik dat accepteren of wachten op Consumenten Claim?

Ik heb in 1992 de Aegon koersplan afgesloten voor 15 jaar a 100 gulden per maand en ben nu 62 jaar.
Op 18-10-2007 heb ik € 11.589,= ontvangen.

Met vriendelijke groet
Piet
juwita schreef:Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. KOM IN ACTIE en stuur in ieder geval een stuitingsbriefje aan AEGON, want aan de collectieve stuiting van verjaring die gold toen de collectieve rechtszaak van KPDWK nog liep is nu een einde gekomen.

Degene die als makke schapen stil blijven zitten en zelfs geen stuitingsbriefje sturen dreigen binnenkort hun schadeclaim door verjaring te verliezen.

LAAT AEGON NIET AAN DE HAAL GAAN MET UW MISLEIDINGSCOMPENSATIE !

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

U hoeft niet te kiezen. Het kan allebei.
Zeker als u geen lid was van Koersplandewegkwijt is het de moeite waard om voor een hogere compensatie te gaan.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
Josephien12 schreef:Ik ben een van de 30000 aangeslotene van KPDWK. Wat Aegon de afgelopen jaren geflikt heeft met hun wanprodukten (legio lease, koesplan enz enz) is zo belachelijk dat ik me alleen maar om die reden nog wel verder wil gaan met procederen. Alleen vraag ik me af of deze aangehaalde club betrouwbaar is of dat ik a la payback mijn geld in een bodemloze put gooi.
In Nieuwsbrief 57 van Payback wordt nu het einde aangekondigd van zusterorganisatie Stichting Zinloos Betalen:
De Stichting heeft inmiddels alle dossiers doorgenomen en cliënten aangeschreven wat hun mogelijkheden zijn. Zoals in de reorganisatieaanpak is besloten, heeft de Stichting daarmee zijn werkzaamheden als juridische dienstverlener in individuele dossiers beëindigd.

En over AEGON's woekerpolis Koersplan:
Zoals eerder bericht, heeft de advocaat van de Stichting de onderhandelingen met AEGON over het Koersplan product weer opgepakt. Wij verwachten dat dit jaar deze collectieve actie naar tevredenheid afgerond kan worden.
Wie weet hier meer van?
Afgelopen zaterdag 6 juni 2015 zou vereniging Payback haar jaarvergadering hebben gehouden. Wie weet hier meer van?

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Afgelopen zaterdag 6 juni 2015 zou vereniging Payback haar jaarvergadering hebben gehouden. Wie weet hier meer van?
Iemand?

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

arvandongen schreef:Het winstmodel van verzekeraars is best interessant.

1) Je bedriegt 700.000 mensen met verborgen kosten en premies
2) Het handjevol mensen dat klaagt, compenseer je voor de waardevermindering.
3) Die eenling die gedetailleerd klaagt, betaal je ruim uit, met een geheimhoudingsverklaring......

Op alle overige polissen (ca 650.000??) maak je mega-winsten.
En we laten het ons allemaal gebeuren. Of NIET?

@Juwita:
100% eens. Ik krijg wel een gevoel van "woestijn" en "roepende" of iets dergelijks. Misschien kan Trosradar nog eens bekendheid geven.

Criminele kakkers zijn erg schadelijk voor mijn samenleving. Wist u dat?
Ze jatten in het (heel) groot, en tot verdoezelen daarvan corrumperen ze alles en iedereen. Wist u dat?

De mega-oplichting die het 'met-geleend-geld-beleggen' is geweest.

Klassiek vs synthetisch beleggen, en onwetendheid van verschil in kapitaalbeslag der lening tussen beide manieren van beleggen.

Bij welke eind-ontvanger zijn die miljarden wederrechtelijk verkregen voordeel eigenlijk terecht gekomen? Wie waren de grootaandeelhouders van aandelen Aegon N.V.? Wie verdient er pansboko?

Denkt u nog eens aan de wijze woorden van Hugo de Groot, welke zijn aangebracht op een der muren van een der zalen van het gebouw van de Hoge Raad der Nederlanden:

"Dat zal Hugo de Groot deugd doen; op een van de impressies bij het persbericht is te zien dat zijn spreuk “UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM” meeverhuist. Deze woorden waren vroeger gebeiteld in de zittingszaal aan het Plein en zijn thans aangebracht in de centrale hal van het zittingszalengebouw. Dit “motto” van de Hoge Raad betekent vrij vertaald: “waar rechterlijke beslissingen te kort schieten, begint geweld”. Aldus tenminste de website van de Hoge Raad, in navolging van de beroemde historicus Johan Huizinga. De Haagse advocaat en theoloog Jan-Paul Heering stelde in 2007 in zijn Sluitingszittingsrede aan de orde dat deze vertaling, die als een aansporing aan de rechter gelezen zou moeten worden om goede uitspraken te doen, niet zou kloppen. De oorspronkelijke context van de zin (De iure belli ac pacis, II.1.2, zie hier een vertaling) is namelijk een bespreking van de rechtvaardigingsgronden voor gewelddadige strijd (kort gezegd: verdediging, schadeloosstelling en bestraffing). Het “motto” zou daarom juist zoiets betekenen als dat waar de reikwijdte van het recht ophoudt, eigenrichting gerechtvaardigd is. Als de spreuk terugkeert in het nieuwe gebouw, zullen we daar maar uit afleiden dat de Hoge Raad het natuurrecht van De Groot niet aldus uitlegt."

In die ernstige mate onttrekken aan de rechtsorde? Geen beroep op die zelfde rechtsorde!
Pansboko is er niets bij...

Jos Streppel in de Ondernemingskamer bij het gerechtshof Amsterdam.
En die goede man was CEO bij (Bank) Labouchere vanaf ten minste 1992.

In Amerika maken ze soortgelijke defecte lieden Minister van Financiën.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_Paulson
https://nl.wikipedia.org/wiki/Goldman_Sachs

Hoe roof je via een enorme omweg van het volk? En dan in het heel groot!

Eerst het financieel stelsel systematisch leegzuigen, en dan de boel weer aanvullen uit de schatkist (lees: de burgerij).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaan ... splan_2008

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... nci%C3%ABn

Nederland (de Westerse wereld) wordt grotendeels gerund door hoog intelligente maar wel niet-disfunctionele psychopaten, en overigens door ongeveer 75 (ja, 75) waan van de dag denkers in de Tweede Kamer der fixatie den trivialiteit, zonder een scherp oog voor zaken die er echt toe doen.

De menselijke soort begint, ondanks alle technologische vooruitgang, behoorlijk richting ernstige mislukking te gaan.

Het blijft een fascinerend boek; lees en leer begrijpen waarom we worden wat we niet willen zijn, althans enige van ons:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Selfish_Gene

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Herhaalde oproep:
ClaimConcept schreef:
Josephien12 schreef:Ik ben een van de 30000 aangeslotene van KPDWK. Wat Aegon de afgelopen jaren geflikt heeft met hun wanprodukten (legio lease, koesplan enz enz) is zo belachelijk dat ik me alleen maar om die reden nog wel verder wil gaan met procederen. Alleen vraag ik me af of deze aangehaalde club betrouwbaar is of dat ik a la payback mijn geld in een bodemloze put gooi.
In Nieuwsbrief 57 van Payback wordt nu het einde aangekondigd van zusterorganisatie Stichting Zinloos Betalen:
De Stichting heeft inmiddels alle dossiers doorgenomen en cliënten aangeschreven wat hun mogelijkheden zijn. Zoals in de reorganisatieaanpak is besloten, heeft de Stichting daarmee zijn werkzaamheden als juridische dienstverlener in individuele dossiers beëindigd.

En over AEGON's woekerpolis Koersplan:
Zoals eerder bericht, heeft de advocaat van de Stichting de onderhandelingen met AEGON over het Koersplan product weer opgepakt. Wij verwachten dat dit jaar deze collectieve actie naar tevredenheid afgerond kan worden.
Wie weet hier meer van?
Op zaterdag 6 juni 2015 zou vereniging Payback haar jaarvergadering hebben gehouden. Wie weet hier meer van?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door juwita »

Vandaag in de Telegrof weer eens een artikel over de circa 300.000 Koersplan gedupeerden die zich kennelijk maar niet willen melden bij AEGON voor de GEDEELTELIJKE (=onvolledige) compensatie die Aegon heeft gereserveerd. Voor de rest van de compensatie dient men zich aan te sluiten bij de lopende collectieve rechtszaak die er nog tegen Aegon wordt gevoerd (zie woekerpolis.nl)

Vermoedelijk gaat het vooral om vele voormalige Koersplan polisbezitters die -al dan niet uit boosheid- hun polis na het bereiken van de einddatum (en de ontvangst van de schamele uitkering) destijds direct in de kliko bak hebben gedeponeerd.

Overigens mag men kritiek op Aegon hebben dat Aegon niet actief zelf deze klanten benaderd. Destijds was Aegon (Spaarbeleg) via telefonische en andersoortige colportage wel zeer actief bij het binnenhalen van de Koersplan klanten.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Miepje1 »

[rood hoofd modus aan]
Na ál die jaren de krant gelezen te hebben kwam ik nu ineens op het lumineuze idee eens in de oude papieren te duiken. En ik vond dus terug dat ik een Koersplan polis heb gehad. Afgesloten in 1998, daarna getrouwd, 4 keer verhuisd, 3 keer van baan veranderd... ik had wel wat anders aan mijn hoofd. Gelukkig nog één oud papiertje uit die jaren bewaard en daarmee kwam ik ver genoeg om bij de klantenservice de rest op te vragen.
Formulier nu ingevuld op de site en wellicht komt er nog genoeg terug voor een biertje...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door peewee »

@Miepje1
''Genoeg voor een biertje''
Tja... luidt het gezegde niet: ''een kinderhand is gauw gevuld''. Geldt kennelijk ook voor menig volwassene, althans personen die een flink deel van hun leven inmiddels al hebben verstookt.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Was grapje... Ik heb het over een heel klein bedrag omdat ik níet jarenlang betaald heb maar een paar jaar. Toen voelde ik de bui hangen en heb ik de polis opgeheven. Achteraf dus maar gelukkig.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Koersplan-gedupeerden: kom zelf in actie !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Herhaalde oproep:
ClaimConcept schreef:
Josephien12 schreef:Ik ben een van de 30000 aangeslotene van KPDWK. Wat Aegon de afgelopen jaren geflikt heeft met hun wanprodukten (legio lease, koesplan enz enz) is zo belachelijk dat ik me alleen maar om die reden nog wel verder wil gaan met procederen. Alleen vraag ik me af of deze aangehaalde club betrouwbaar is of dat ik a la payback mijn geld in een bodemloze put gooi.
In Nieuwsbrief 57 van Payback wordt nu het einde aangekondigd van zusterorganisatie Stichting Zinloos Betalen:
De Stichting heeft inmiddels alle dossiers doorgenomen en cliënten aangeschreven wat hun mogelijkheden zijn. Zoals in de reorganisatieaanpak is besloten, heeft de Stichting daarmee zijn werkzaamheden als juridische dienstverlener in individuele dossiers beëindigd.

En over AEGON's woekerpolis Koersplan:
Zoals eerder bericht, heeft de advocaat van de Stichting de onderhandelingen met AEGON over het Koersplan product weer opgepakt. Wij verwachten dat dit jaar deze collectieve actie naar tevredenheid afgerond kan worden.
Wie weet hier meer van?
Op zaterdag 6 juni 2015 zou vereniging Payback haar jaarvergadering hebben gehouden. Wie weet hier meer van?

Gesloten