Pagina 1 van 1

Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 16 okt 2013 15:29
door mvanstippent
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met Vistaprint misschien kan iemand helpen.

Diverse artikelen heb ik bestel, alles is automatisch geincasseerd. Nu zegt Vistaprint dat ik niet betaald heb en houden ze alles tegen.

Nu moet ik Vistaprint bewijzen dat ze zelf geincasseerd hebben. Ik heb besteld op 30-09-2013 en er is geincasseerd op 03-10-2013 nu meer dan twee weken later moet ik allemaal gegevens invullen om te bewijzen dat Vistaprint automatisch geincasseerd heeft. Erg belachelijk aangezien ze zelf blijkbaar hun administratie niet op orde hebben!

Nu heb ik alles opgestuurd en krijg ik vrolijk te horen dat ik over een aantal dagen bericht krijg als ze mijn betaling (lezen kunnen ze niet, want ze incasseren) hebben gevonden.

Inmiddels wacht ik al meer dan 20 dagen, incasseren ze zelf geld maar moet ik bewijzen dat ze incasseren. Servicedesk helpt niets verder, en houden alleen maar vast "Je hebt niet betaald".

Nu wil ik een officiele klacht indienen, moet ik blijkbaar een brief sturen naar Duitsland of bellen naar een Nederlandsnummer. Je raad het al het nummer wordt niet opgenomen.

Hebben meerdere mensen hier last mee gehad? Ik wacht tot vrijdag en dan laat ik alles storneren en dien ik een klacht in bij de bank dat ze niets meer kunnen afschrijven.

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 16 okt 2013 15:39
door dhc
Hier dient u het principe te hanteren dat eiser bewijst.
Van u kan niet verwacht worden dat u gaat aantonen dat u wel heeft betaald. Ik ga er dan ook van uit dat u de bewijzen van betaling kunt aandragen? Zo ja dan kunt u nog een keer Vistaprint bericht sturen dat u aantoonbaar heeft betaald, geen achterstand heeft en dat u verder verschoond wenst te blijven van dreigementen. Fijntjes melden dat u een eventuele incassoprocedure gaar bij de rechter uitvecht.

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 17 okt 2013 10:48
door mvanstippent
Oke hartelijk dank.

Bewijs is geen probleem, heb al princscreens gestuurd van mijn bankafschrift ook met de codes erbij dat ze het zelf incasseren. Daarnaast de email die je ontvangt dat je betaald hebt via incasso.

Maar ze blijven standaard emails terug sturen, van 'de betaling zien we pas na 10 dagen', 'we zullen het informeren', 'U kunt een klacht indienen op papier' etc etc.

Ik wacht vandaag en morgen nog af, anders via de bank alles laten storneren en nooit geen zaken meer doen met Vistaprint. Daarnaast wel een goed idee om zelf een incasso op te starten.

Bedankt!

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 17 okt 2013 11:10
door Prolix
Storneren kan alleen als er gebruik is gemaakt van een automatische incasso. Ik dacht niet dat dat gebeurd was, maar goed.
Klacht indienen kan zeker wel via de mail, stuur maar een fraaie met een duidelijke CC aan jezelf en aan de Consumentenbond. Lezen ze em echt wel.

Wel gek dat ze totaal niet reageren op sites als deze en klacht.nl/klachtenkompas.nl....Ik persoonlijk vind dat geen reclame

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 18 okt 2013 13:51
door Guardian72
Prolix schreef:Storneren kan alleen als er gebruik is gemaakt van een automatische incasso. Ik dacht niet dat dat gebeurd was, maar goed.
Klacht indienen kan zeker wel via de mail, stuur maar een fraaie met een duidelijke CC aan jezelf en aan de Consumentenbond. Lezen ze em echt wel.

Wel gek dat ze totaal niet reageren op sites als deze en klacht.nl/klachtenkompas.nl....Ik persoonlijk vind dat geen reclame
Ik begrijp juist dat het probleem is dat VP geincasseerd heeft (op 3-10) maar vervolgens TS aanschrijft met "u heeft niet betaald").
Storneren zou dus kunnen - TS zou VP een bericht kunnen sturen dat men over 2 dagen de reeds betaalde spullen af dient te leveren - en zo niet dat TS overgaat tot ontbinding van de overeenkomst op grond van wanprestatie (niet leveren) en de (dus) onrechtmatige geincasseerde bedragen zal doen storneren.

Je moet dan alleen wel een dossier hebben met alle contact pogingen etc. - daar dit gedoe met een incassocowboy zal opleveren.

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 18 okt 2013 15:08
door alfatrion
Ze hadden het bedrag nog helemaal niet mogen afschrijven. Het is namelijk verboden om via algemene voorwaarden vooruitbetaling van meer dan de helft te verlangen. Omdat dit hier kennelijk wel is gebeurt geldt de hoofdregel en die zegt dat er bij levering pas betaald hoeft te worden.

Vistaprint handelt mijn inziens onrechtmatig door toch eerder af te boeken en is daarom vanaf de eerste dag de wettelijke rente ad 3% verschuldigd. Daarnaast zou u jegens de bank een melding onterecht incasso kunnen doen en dit als argument opgeven. Hoever u daarmee komt durf ik niet aan te geven.

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 18 okt 2013 16:14
door Guardian72
alfatrion schreef:Ze hadden het bedrag nog helemaal niet mogen afschrijven. Het is namelijk verboden om via algemene voorwaarden vooruitbetaling van meer dan de helft te verlangen. Omdat dit hier kennelijk wel is gebeurt geldt de hoofdregel en die zegt dat er bij levering pas betaald hoeft te worden.

Vistaprint handelt mijn inziens onrechtmatig door toch eerder af te boeken en is daarom vanaf de eerste dag de wettelijke rente ad 3% verschuldigd. Daarnaast zou u jegens de bank een melding onterecht incasso kunnen doen en dit als argument opgeven. Hoever u daarmee komt durf ik niet aan te geven.
Zal een kweste van heel, heel veel tijd, energie en geld worden - maar daar rekenen dergelijke bedrijven op - dat mensen het maar slikken.

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 19 okt 2013 10:13
door prisma64
u heeft een aankoop gedaan bij vp bij deze aankoop heeft u ook een account aangemaakt en daarin staat al uw gegevens incl betaling ( tenminste bij mij is dat zo ) kijk of uw betaling hierin staat en geef de code die daarbij staat door aan vp

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 31 okt 2013 12:08
door Marcel1274
Beste M van Stippent,

is uw probleem al opgelost? Heeft u zich nog gemeld bij VP? Of heeft u uw bestelling inmiddels al ontvangen?

Soms zijn er storingen bij de bank of betalingsproviders, waardoor betalingen niet aan bestellingen gekoppeld worden. Deze moeten dan handmatig gekoppeld worden en daarvoor zijn die betaalgegevens belangrijk.

Betalingen met éénmalige machtiging gaan altijd door, maar soms gaat het mis door storingen etc.

De betaling terugtrekken is geen oplossing als de producten inmiddels geleverd zijn, dan heeft u kans dat VP een incassobureau gaat inschakelen.

Het lijkt mij het beste dat u opnieuw contact met VP opneemt, als uw probleem nog steeds bestaat.

Groeten,

Marcel

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 31 okt 2013 13:03
door Prolix
Da's een opmerkelijke post Marcel. Heb je je alleen daarvoor geregistreerd? Bedenkelijk...

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 31 okt 2013 13:39
door Guardian72
Prolix schreef:Da's een opmerkelijke post Marcel. Heb je je alleen daarvoor geregistreerd? Bedenkelijk...
Deels mee eens. Ik zou wel willen weten of TS het probleem heeft weten op te lossen.

Alleen, de post van Marcel klinkt bijna als iemand van VP, die probeert een beetje schade te herstellen.
@ Marcel - uit posting van TS begreep ik juist dat VP niet echt mee wilde werken - en dat TS daarom om advies vroeg. De tip om dat contact op te nemen snap ik dan niet helemaal

Re: Vistaprint automatische incasso

Geplaatst: 31 okt 2013 14:52
door crazyme
Linksom of rechtsom zal TS er samen met VP uit moeten komen. Daar gaan wij hier niets aan veranderen.

Wellicht kan TS nog contact opnemen met zijn/haar bank om de betaling na te trekken en eventueel VP informatie te verschaffen over tijdstip, rekeningnummer, betaalreferentie, bedrag en dergelijke.