particulier een schade auto gekocht, wat nu?
Geplaatst: 17 okt 2013 17:01
Hallo,
Ik heb sinds maart een Volkswagen Lupo in mijn bezit. Bouwjaar 2003.
Toen ik de auto aanschafte heb ik duidelijk gevraagd of er problemen waren, of het een schade auto is geweest enz. enz. 'Het is geen schadeauto geweest, contributieriem is vervangen, alleen de koppeling pakte wat snel', zei hij.
Toen heb ik de auto na hem grondig geïnspecteerd te hebben meegenomen. Na enkele weken begon het motor lampje te branden. Hiermee ben ik naar de garage gegaan en die konden niks vinden en hadden hem gereset. De koppeling heb ik toen ook meteen laten nakijken en deze was versleten. Deze is toen vervangen voor €550,- Dit had de jongen aangegeven dus had ik rekening mee gehouden.
Na enkele weken ging weer het lampje branden. Weer terug naar de garage en deze heeft hier een week gestaan om erachter te komen wat er mis was. Uiteindelijk kwamen ze uit op de cilinder. Deze zou met een lage toeren op 3 lopen i.p.v. 4. Maar als dit vervangen zou moeten worden zou dit tot €1000 kunnen lopen. Kon geen kwaad om er mee door te rijden en dit heb ik dus ook gedaan.
Rond juni/juli ging de auto helemaal raar doen. Lampje brandde zoals gewoonlijk en bij het afremmen voor een rotonde, stoplicht of afrit autobaan valt hij gewoon spontaan uit. Hij start daarna wel direct weer.
Hiervoor ben ik weer naar de garage geweest en deze heeft de filters, gasklephuis en gasklep schoongemaakt.
Nadat ik bij de garage ben geweest gebeurde weer hetzelfde. Op een rit van 10 km viel de auto wel 5x uit op de ongunstigste en gevaarlijkste punten.
Toen ben ik naar Duitsland naar een Volkswagen garage gegaan en de auto weer helemaal laten nakijken.
Toen hoorde ik dat de auto enorme schade heeft gehad rechts voor en het probleem waarschijnlijk in de motor zit. Het maken van dit kost dik het dubbele van wat de auto nog waard is.
Ik voel me dus enorm opgelicht! Is hier iets aan te doen? In Duitsland is het strafbaar om dit soort auto's te verkopen. Is hier in Nederland ook een wet voor?
Ik heb sinds maart een Volkswagen Lupo in mijn bezit. Bouwjaar 2003.
Toen ik de auto aanschafte heb ik duidelijk gevraagd of er problemen waren, of het een schade auto is geweest enz. enz. 'Het is geen schadeauto geweest, contributieriem is vervangen, alleen de koppeling pakte wat snel', zei hij.
Toen heb ik de auto na hem grondig geïnspecteerd te hebben meegenomen. Na enkele weken begon het motor lampje te branden. Hiermee ben ik naar de garage gegaan en die konden niks vinden en hadden hem gereset. De koppeling heb ik toen ook meteen laten nakijken en deze was versleten. Deze is toen vervangen voor €550,- Dit had de jongen aangegeven dus had ik rekening mee gehouden.
Na enkele weken ging weer het lampje branden. Weer terug naar de garage en deze heeft hier een week gestaan om erachter te komen wat er mis was. Uiteindelijk kwamen ze uit op de cilinder. Deze zou met een lage toeren op 3 lopen i.p.v. 4. Maar als dit vervangen zou moeten worden zou dit tot €1000 kunnen lopen. Kon geen kwaad om er mee door te rijden en dit heb ik dus ook gedaan.
Rond juni/juli ging de auto helemaal raar doen. Lampje brandde zoals gewoonlijk en bij het afremmen voor een rotonde, stoplicht of afrit autobaan valt hij gewoon spontaan uit. Hij start daarna wel direct weer.
Hiervoor ben ik weer naar de garage geweest en deze heeft de filters, gasklephuis en gasklep schoongemaakt.
Nadat ik bij de garage ben geweest gebeurde weer hetzelfde. Op een rit van 10 km viel de auto wel 5x uit op de ongunstigste en gevaarlijkste punten.
Toen ben ik naar Duitsland naar een Volkswagen garage gegaan en de auto weer helemaal laten nakijken.
Toen hoorde ik dat de auto enorme schade heeft gehad rechts voor en het probleem waarschijnlijk in de motor zit. Het maken van dit kost dik het dubbele van wat de auto nog waard is.
Ik voel me dus enorm opgelicht! Is hier iets aan te doen? In Duitsland is het strafbaar om dit soort auto's te verkopen. Is hier in Nederland ook een wet voor?