LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrijf stopt: ontslagvergoeding en ouderschapsverlof

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
koter
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mei 2012 12:00

bedrijf stopt: ontslagvergoeding en ouderschapsverlof

Ongelezen bericht door koter »

Hallo allemaal,

Mijn bedrijf maakt deel uit van een grote firma en nu gaan ze zeer waarschijnlijk onze vestiging sluiten en krijg ik een ontslagvergoeding.
Echter, ik heb een 38 uur contract, waarbij ik altijd 40 uur per week werkte waardoor ik 2 uur p/w extra atv uren opbouwde.
Sinds begin 2013 ben ik met mijn werkgever overeengekomen om onbetaald ouderschapsverlof op te nemen, waardoor ik maar 4 dagen per week a 9 uur werk. Netto werk ik dus 36 uur.
in de bevestiging van mijn ouderschapsverlof staat dat ik 2.11 uur per week ouderschapsverlof opneem en 1.89 uur per week atv uren. In mijn loonstrook staat dat 94.68% werk en salaris ontvang, 35,98 uur staat erbij.

1. Nu mijn vraag: in geval van ontslag: telt als mijn laatste loon voor de ontslag vergoeding nu mijn laatste salaris incl ouderschapsverlof of wordt dit berekend over het salaris zonder ouderschapsverlof?

2. Over 2 weken maken ze definitief bekend wat en hoe. Is het slim om in de tussentijd alvast aan te geven dat ik per direct mijn ouderschapsverlof wil intrekken en weer 5 dagen per week wil werken (als bovenstaande bij 1 van invloed is op mijn ontslag vergoeding?)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: bedrijf stopt: ontslagvergoeding en ouderschapsverlof

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe de ontslagvergoeding wordt berekend hangt af van hoe het in het sociaal plan is geregeld (als dat er is). Voor een WW uitkering is het aantal uren zonder ouderschapsverlof van toepassing.

Gesloten