ARKE
Geplaatst: 19 okt 2013 10:28
Onlangs (31 augustus) een klacht ingediend bij Arke, vandaag reactie hierop (19 oktober). Deze bevalt mij allerminst dus ben ik gedwongen om verdere actie te ondernemen.
Om het verhaal niet te uitgebreid te maken: Wij hebben onze zomervakantie dit jaar via de website van Arke geboekt. Bij het boeken viel ons op dat er een 2-persoonskamer en een 2-persoonskamer voordeel werd aangeboden. Verschil was 100 euro en ook was de omschrijving van de 2-persoonskamer veel uitgebreider dan die van de 2-persoonskamer voordeel. Zo werd er onder andere een föhn aangeboden.
Bij aankomst bleek de föhn er helemaal niet te zijn. De kamer zelf was nou ook weer niet zo denderend. Bij navraag aan de receptie was het bij men niet bekend dat touroperators verschillende 2-persoonskamers krijgen van hun. Hierbij direct contact opgenomen met de contactpersoon van Arke op de vakantiebestemming.
Ik heb mevrouw het verhaal uitgelegd: “Wij hebben ruim 100 euro extra betaald voor een normale kamer in plaats van een voordeelkamer, maar wij zien hier in onze hotelkamer niets van terug”. Mevrouw zei tegen mij dat het inderdaad klopt dat alle kamers hetzelfde zijn. Op de vraag waarom wij dan 100 euro extra hebben betaald zei mevrouw (letterlijk): “U heeft 100 euro extra betaald om de garantie te krijgen dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat u meer heeft betaald, en dat de hotelmanager u daarom een betere kamer KAN geven”.
Mevrouw zei verder ook dat er bij de indeling van gasten rekening wordt gehouden met de ligging van de kamer; zo zouden wij een rustigere plek moeten hebben gekregen dan de mensen met een voordeelkamer. Mevrouw vroeg zich dan ook af waar onze kamer zich bevond: “Zeker aan de binnenkant van het hotel, met zicht op de zwembaden van het hotel”? “Nee mevrouw, wij zitten aan de straat. Van een rustige kamer is dus ook geen sprake”. Mevrouw gaf aan dat wij in het centrum van Salou zaten en dat het logisch is dat er lawaai wordt gemaakt, en dat we daar dus eigenlijk niet over zouden mogen klagen. Ik heb mevrouw toen gewezen op het feit dat wij helemaal geen last hebben van het lawaai, maar dat zij suggereerde dat wij een rustigere kamer zouden hebben gekregen ten opzichte van de voordeelkamers en dat dit dus blijkbaar ook niet het geval is.
Mevrouw bood aan om met de receptie te overleggen of wij overgeplaatst konden worden. Dit kon; na het weekend én tegen betaling van 20 euro. Mevrouw heeft niet aangeboden om dit namens Arke te vergoeden, iets wat ik wel had verwacht. Ik heb meermaals getracht om er nu achter te komen waarvoor wij nu precies 100 euro extra hebben betaald ten opzichte van een voordeelkamer, maar mevrouw bleef herhalen dat ik daardoor de garantie kreeg dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat er meer is betaald, en dat de hotelmanager ons daardoor een betere kamer KAN geven. Over het ontbreken van de föhn was mevrouw duidelijk: “Dit heb ik onlangs doorgegeven aan Arke maar het is helaas nog niet op de site aangepast”, en daar moet je het dan maar mee doen.
Om het verhaal niet te uitgebreid te maken: Wij hebben onze zomervakantie dit jaar via de website van Arke geboekt. Bij het boeken viel ons op dat er een 2-persoonskamer en een 2-persoonskamer voordeel werd aangeboden. Verschil was 100 euro en ook was de omschrijving van de 2-persoonskamer veel uitgebreider dan die van de 2-persoonskamer voordeel. Zo werd er onder andere een föhn aangeboden.
Bij aankomst bleek de föhn er helemaal niet te zijn. De kamer zelf was nou ook weer niet zo denderend. Bij navraag aan de receptie was het bij men niet bekend dat touroperators verschillende 2-persoonskamers krijgen van hun. Hierbij direct contact opgenomen met de contactpersoon van Arke op de vakantiebestemming.
Ik heb mevrouw het verhaal uitgelegd: “Wij hebben ruim 100 euro extra betaald voor een normale kamer in plaats van een voordeelkamer, maar wij zien hier in onze hotelkamer niets van terug”. Mevrouw zei tegen mij dat het inderdaad klopt dat alle kamers hetzelfde zijn. Op de vraag waarom wij dan 100 euro extra hebben betaald zei mevrouw (letterlijk): “U heeft 100 euro extra betaald om de garantie te krijgen dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat u meer heeft betaald, en dat de hotelmanager u daarom een betere kamer KAN geven”.
Mevrouw zei verder ook dat er bij de indeling van gasten rekening wordt gehouden met de ligging van de kamer; zo zouden wij een rustigere plek moeten hebben gekregen dan de mensen met een voordeelkamer. Mevrouw vroeg zich dan ook af waar onze kamer zich bevond: “Zeker aan de binnenkant van het hotel, met zicht op de zwembaden van het hotel”? “Nee mevrouw, wij zitten aan de straat. Van een rustige kamer is dus ook geen sprake”. Mevrouw gaf aan dat wij in het centrum van Salou zaten en dat het logisch is dat er lawaai wordt gemaakt, en dat we daar dus eigenlijk niet over zouden mogen klagen. Ik heb mevrouw toen gewezen op het feit dat wij helemaal geen last hebben van het lawaai, maar dat zij suggereerde dat wij een rustigere kamer zouden hebben gekregen ten opzichte van de voordeelkamers en dat dit dus blijkbaar ook niet het geval is.
Mevrouw bood aan om met de receptie te overleggen of wij overgeplaatst konden worden. Dit kon; na het weekend én tegen betaling van 20 euro. Mevrouw heeft niet aangeboden om dit namens Arke te vergoeden, iets wat ik wel had verwacht. Ik heb meermaals getracht om er nu achter te komen waarvoor wij nu precies 100 euro extra hebben betaald ten opzichte van een voordeelkamer, maar mevrouw bleef herhalen dat ik daardoor de garantie kreeg dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat er meer is betaald, en dat de hotelmanager ons daardoor een betere kamer KAN geven. Over het ontbreken van de föhn was mevrouw duidelijk: “Dit heb ik onlangs doorgegeven aan Arke maar het is helaas nog niet op de site aangepast”, en daar moet je het dan maar mee doen.