| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bezwaar gemeentelijke heffingen/kwijtschelding
Bezwaar gemeentelijke heffingen/kwijtschelding
Opgelost.
Laatst gewijzigd door Moemai op 21 okt 2013 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bezwaar gemeentelijke heffingen/kwijtschelding
Je geeft niet aan om welke gemeentelijke belasting het gaat, dus er is zo erg weinig over te zeggen. Op grond van art. 236 lid 2 Gemw heeft de heffingsambtenaar van de gemeente voor het doen van een uitspraak op bezwaar t/m 31 december, tenzij het bezwaar in de laatste 6 weken is ingediend. Ik zou vlot betalen als ik jou was, het indienen van een bezwaarschrift schort de betalingsverplichting niet op (art. 6:16 Awb).Moemai schreef:Na een half jaar dus nog niks gehoord. Mijn eerste doel is om die aanslagen van mijn naam af te krijgen, want straks ben ik diegene die alles mag betalen. Wat te doen? Bijgevoegd de brief.
Laatst gewijzigd door ArneLH op 20 okt 2013 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om rioolheffingen en afvalstofheffingen van de gemeente.
Welke gemeente?
Leiden. zie je mijn plaatjes? Volgens de wet moet deze aanslagen niet naar mij gestuurd worden omdat het om een studentenhuis gaat/onzelfstandige woonruimte. Daarom wil ik het zsm op naam van de huisbaas laten zetten. dit duurt nu al een half jaar..ArneLH schreef:Welke gemeente?
Het is correct dat aan jou de aanslag is opgelegd. Het recht om een aanslag rioolheffing op te leggen is gebaseerd op art. 228a Gemw. Of eigenaars of gebruikers aangemerkt worden als belastingplichtigen hangt af van de bijbehorende verordening, welke deze bepaling bevat:Moemai schreef:Leiden. zie je mijn plaatjes? Volgens de wet moet deze aanslagen niet naar mij gestuurd worden omdat het om een studentenhuis gaat/onzelfstandige woonruimte. Daarom wil ik het zsm op naam van de huisbaas laten zetten. dit duurt nu al een half jaar..ArneLH schreef:Welke gemeente?
De bevoegdheid om een aanslag afvalstoffenheffing op te leggen is ontleend aan art. 15.33 Wm. Deze bepaling is vergelijkbaar met de hiervoor aangehaalde bepaling uit de verordering rioolheffing.art. 3 van de Verordening op de heffing en invordering van rioolheffing 2013 schreef:1. De belasting wordt geheven van de gebruiker van een perceel van waaruit water direct of indirect op de gemeentelijke riolering wordt afgevoerd.
2. Met betrekking tot het gebruikersdeel, wordt als gebruiker aangemerkt:
a. degene die naar de omstandigheden beoordeeld al dan niet krachtens eigendom, bezit, beperkt recht of persoonlijk recht van het perceel gebruikmaakt.
b. Voor de toepassing van onderdeel a, wordt:
1e. gebruikmaken van een perceel door de leden van een huishouden aangemerkt als gebruikmaken door het door de in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar aangewezen lid van dat huishouden;
2e. gebruikmaken door degene aan wie een deel van een perceel in gebruik is gegeven, aangemerkt als gebruikmaken door degene die dat deel in gebruik heeft gegeven;
3e. het ter beschikking stellen van een perceel voor volgtijdig gebruik aangemerkt als gebruikmaken door degene die dat perceel ter beschikking heeft gesteld.
Hier staat wat anders: http://www.leidenstudentenstad.nl/nl/ni ... 2013-03-13ArneLH schreef:Het is correct dat aan jou de aanslag is opgelegd. Het recht om een aanslag rioolheffing op te leggen is gebaseerd op art. 228a Gemw. Of eigenaars of gebruikers aangemerkt worden als belastingplichtigen hangt af van de bijbehorende verordening, welke deze bepaling bevat:Moemai schreef:Leiden. zie je mijn plaatjes? Volgens de wet moet deze aanslagen niet naar mij gestuurd worden omdat het om een studentenhuis gaat/onzelfstandige woonruimte. Daarom wil ik het zsm op naam van de huisbaas laten zetten. dit duurt nu al een half jaar..ArneLH schreef:Welke gemeente?De bevoegdheid om een aanslag afvalstoffenheffing op te leggen is ontleend aan art. 15.33 Wm. Deze bepaling is vergelijkbaar met de hiervoor aangehaalde bepaling uit de verordering rioolheffing.art. 3 van de Verordening op de heffing en invordering van rioolheffing 2013 schreef:1. De belasting wordt geheven van de gebruiker van een perceel van waaruit water direct of indirect op de gemeentelijke riolering wordt afgevoerd.
2. Met betrekking tot het gebruikersdeel, wordt als gebruiker aangemerkt:
a. degene die naar de omstandigheden beoordeeld al dan niet krachtens eigendom, bezit, beperkt recht of persoonlijk recht van het perceel gebruikmaakt.
b. Voor de toepassing van onderdeel a, wordt:
1e. gebruikmaken van een perceel door de leden van een huishouden aangemerkt als gebruikmaken door het door de in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar aangewezen lid van dat huishouden;
2e. gebruikmaken door degene aan wie een deel van een perceel in gebruik is gegeven, aangemerkt als gebruikmaken door degene die dat deel in gebruik heeft gegeven;
3e. het ter beschikking stellen van een perceel voor volgtijdig gebruik aangemerkt als gebruikmaken door degene die dat perceel ter beschikking heeft gesteld.
Het hoort ook gewoon op de huurbaas haar naam te staan, dan kunnen de bewoners van het huis in 2014 kwijtschelding aanvragen, als het op mijn naam blijft staan niet!
http://gemeente.leiden.nl/loket/inhoud/ ... rhuurders/
http://gemeente.leiden.nl/loket/inhoud/ ... rhuurders/
Jij hebt geen heffingen betaald via de huur of servicekosten (de verhuurder mag inderdaad sinds januari 2012 de aan hem opgelegde aanslagen verhalen op de huurders als ze aan hem zijn opgelegd), dus die sites zijn van geen betekenis.
Klopt, maar het hele punt is dus dat die aanslagen naar de verhuurder moeten worden gestuurd. Dan kan hij het verhalen bij ons! Ik ben geen eigenaar van dat huis, maar krijg de aanslagen wel. Ik zou dan de hele aanslag meoten betalen, terwijl er drie andere mensen gebruik maken van de voorzieningen.ArneLH schreef:Jij hebt geen heffingen betaald via de huur of servicekosten (de verhuurder mag inderdaad sinds januari 2012 de aan hem opgelegde aanslagen verhalen op de huurders als ze aan hem zijn opgelegd), dus die sites zijn van geen betekenis.
-->> Ik ben geen gebruiker van een zelfstandige woonruimte.
Een zelfstandige woonruimte heeft een eigen keuken, douche en toilet. Bij een onzelfstandige woonruimte is de
verhuurder of de hoofdbewoner doorgaans belastingplichtig. Stuur een kopie van uw huurcontract mee.
Ok ok, omdat je zo blijft klagen:
Een deel van het perceel is aan jou in gebruik gegeven en dat heeft te gelden als gebruik door de verhuurder (art. 15.33 lid 2 onder b Wm). De verhuurder heeft dan inderdaad te gelden als gebruiker en niet een van de huurders.
Een deel van het perceel is aan jou in gebruik gegeven en dat heeft te gelden als gebruik door de verhuurder (art. 15.33 lid 2 onder b Wm). De verhuurder heeft dan inderdaad te gelden als gebruiker en niet een van de huurders.
Ze gaan ermee aan de slag. Het hoort idd op de huisbaas naam te staan. Na een half jaar toch eindelijk actie.
Hoe kan ik dit topic verwijderen?
Hoe kan ik dit topic verwijderen?
Je had inderdaad gelijk. Waarom zou je dit topic willen verwijderen? Anderen mogen niet hun voordeel doen met wat gepost is?