Pagina 1 van 1

Scheer & Gefopten

Geplaatst: 23 okt 2013 11:08
door dick jansen
Vorig jaar 12 december een Sony tablet gekocht bij Scheer&Foppen in Deventer. Veel plezier van, echter afgelopen 9 oktober een probleem met de helderheid van het scherm. Ruim binnen een jaar dus.
Op naar het filiaal van S&F in Deventer. Geen oorzaak te vinden, advies was opsturen ter reparatie. Deze reparaties schijnen uitgevoerd te worden door een extern bedrijf, dus de tablet moest worden opgestuurd.
Eergisteren bericht van S&F dat de tablet kon worden opgehaald. Bij S&F aangekomen werd onze vreugde snel getemperd. Iemand had (onbewust) iets veranderd aan de instellingen waardoor de leesbaarheid van het scherm was verminderd. Simpel op te lossen door de instellingen aan te passen. Fluitje van een cent, zou je zeggen. Of we toch maar even 102,95 euro wilden betalen. Op het afgiftebewijs, dat wij overigens pas kregen NA de reparatie, staat vermeld dat reparaties die het gevolg zijn van gebruikersfouten kosten met zich meebrengen. Misschien nog te verdedigen, maar ruim 100 euro voor het simpel aanpassen van de instellingen gaat mijns inziens alle perken te buiten. Nadat ik hier zeer pissig op reageerde werd na telefonisch overleg het bedrag verlaagd tot 85 euro.
RĂ©sumerend: binnen een jaar na aankoop een probleem dat eigenlijk geen probleem is maar dat door een simpele handeling verholpen is, maar hiervoor toch 85 euro betalen.
Conclusie: Scheer&Foppen in Deventer is een paar klanten kwijt.

Re: Scheer & Gefopten

Geplaatst: 23 okt 2013 12:30
door sjohie
dick jansen schreef:Vorig jaar 12 december een Sony tablet gekocht bij Scheer&Foppen in Deventer. Veel plezier van, echter afgelopen 9 oktober een probleem met de helderheid van het scherm. Ruim binnen een jaar dus.
Op naar het filiaal van S&F in Deventer. Geen oorzaak te vinden, advies was opsturen ter reparatie. Deze reparaties schijnen uitgevoerd te worden door een extern bedrijf, dus de tablet moest worden opgestuurd.
Eergisteren bericht van S&F dat de tablet kon worden opgehaald. Bij S&F aangekomen werd onze vreugde snel getemperd. Iemand had (onbewust) iets veranderd aan de instellingen waardoor de leesbaarheid van het scherm was verminderd. Simpel op te lossen door de instellingen aan te passen. Fluitje van een cent, zou je zeggen. Of we toch maar even 102,95 euro wilden betalen. Op het afgiftebewijs, dat wij overigens pas kregen NA de reparatie, staat vermeld dat reparaties die het gevolg zijn van gebruikersfouten kosten met zich meebrengen. Misschien nog te verdedigen, maar ruim 100 euro voor het simpel aanpassen van de instellingen gaat mijns inziens alle perken te buiten. Nadat ik hier zeer pissig op reageerde werd na telefonisch overleg het bedrag verlaagd tot 85 euro.
RĂ©sumerend: binnen een jaar na aankoop een probleem dat eigenlijk geen probleem is maar dat door een simpele handeling verholpen is, maar hiervoor toch 85 euro betalen.
Conclusie: Scheer&Foppen in Deventer is een paar klanten kwijt.
Je vliegt wel wat uit de bocht met je "conclusie", want je vergeet de tijd en moeite van de filiaalmedewerker, het heen- en weer sturen van het filiaal naar het reparatiebedrijf en weer terug, en de daar besteedde tijd aan alles rondom het daadwerkelijk wijzigen van die ene instelling. Ze moeten daar ook nog wel wat administratie bijhouden, en er zit ook een heel logistiek proces achter, ze mieteren echt niet elke dag de ontvangen post/pakketjes met te repareren hardware op een stapel, zodat de monteurs naar eigen goeddunken maar wat er uit graaien ofzo.

Re: Scheer & Gefopten

Geplaatst: 23 okt 2013 14:24
door Bob Schurkjens
Gefopt en geschoren.

Re: Scheer & Gefopten

Geplaatst: 23 okt 2013 15:16
door GJvdZ
Als je denkt dat je zo'n bedrijfsproces veel goedkoper kan inrichten dan moet je meteen een winkel beginnen met uiterst scherpe prijzen. Je krijgt gegarandeerd veel klanten. Of ga als adviseur langs bij bestaande bedrijven. Die zijn zeker geinteresseerd in alle opties om hun kosten drastisch te verlagen. Als adviseur kan je minstens 100...120 euro per uur vragen.