Astra CD500 navigatie: Opel zegt dikke vinger!
Geplaatst: 24 okt 2013 15:11
Sinds jaar en dag klaag ik al bij Opel over het navigatiesysteem dat ingebouwd is in de Astra J van 2011, namelijk het CD500 systeem.
Dit systeem wordt met zwaar verouderde (navteq) kaarten geleverd; Opel plakt er simpelweg een stickertje op '2010/2011'.
Daarnaast is alleen een Belgische stem te gebruiken. Volgens Opel/GM is hier niets aan te doen, ik ben er zelf achter gekomen dat deze stem aangepast naar NL wordt zodra men de 2012/2013 cd koopt (100e) en installeert. (u begrijpt het al, ik ga geen cd kopen van 100 euro, voor een probleem dat Opel hoort op te lossen)
De fora staan er vol van, de kaarten die Opel bij het CD500 systeem heeft meegeleverd zijn zwaar verouderd, en de Belgische stem wordt als irritant ervaren. Ongetwijfeld heeft de helpdesk hier vele klachten over gekregen.
Na 2 weken heen en weer mailen wordt duidelijk dat Opel NL geen enkele verantwoordelijkheid voelt.
Men raakt geirriteerd en wimpelt mij af:
"Wij hebben u steeds volgens de richtlijnen van General Motors beantwoord en wensen hiermee de e-mailwisseling over dit onderwerp af te sluiten. Verdere correspondentie zal dan ook slechts ter kennisgeving in ons bestand worden opgenomen. "
Men laat liever de klant (die koud 2 jaar geleden 26.000 euro heeft uitgegeven) lopen, dan hem voor 10 euro een cdtje toe te sturen, en daarmee het probleem op te lossen. Centen zijn immers binnen toch!
Op een tosti-ijzer krijg ik nog meer service!
Ik hoor graag van anderen die ook klachten hebben over Opel service, specifiek in combinatie met het CD500 systeem dat uitgeleverd is tussen 2010 en medio 2012.
Vind het erg sneu dat het zo moet, maar wanneer men botweg een gesprek afkapt rest mij als klant weinig anders!
Dit systeem wordt met zwaar verouderde (navteq) kaarten geleverd; Opel plakt er simpelweg een stickertje op '2010/2011'.
Daarnaast is alleen een Belgische stem te gebruiken. Volgens Opel/GM is hier niets aan te doen, ik ben er zelf achter gekomen dat deze stem aangepast naar NL wordt zodra men de 2012/2013 cd koopt (100e) en installeert. (u begrijpt het al, ik ga geen cd kopen van 100 euro, voor een probleem dat Opel hoort op te lossen)
De fora staan er vol van, de kaarten die Opel bij het CD500 systeem heeft meegeleverd zijn zwaar verouderd, en de Belgische stem wordt als irritant ervaren. Ongetwijfeld heeft de helpdesk hier vele klachten over gekregen.
Na 2 weken heen en weer mailen wordt duidelijk dat Opel NL geen enkele verantwoordelijkheid voelt.
Men raakt geirriteerd en wimpelt mij af:
"Wij hebben u steeds volgens de richtlijnen van General Motors beantwoord en wensen hiermee de e-mailwisseling over dit onderwerp af te sluiten. Verdere correspondentie zal dan ook slechts ter kennisgeving in ons bestand worden opgenomen. "
Men laat liever de klant (die koud 2 jaar geleden 26.000 euro heeft uitgegeven) lopen, dan hem voor 10 euro een cdtje toe te sturen, en daarmee het probleem op te lossen. Centen zijn immers binnen toch!
Op een tosti-ijzer krijg ik nog meer service!
Ik hoor graag van anderen die ook klachten hebben over Opel service, specifiek in combinatie met het CD500 systeem dat uitgeleverd is tussen 2010 en medio 2012.
Vind het erg sneu dat het zo moet, maar wanneer men botweg een gesprek afkapt rest mij als klant weinig anders!