Pagina 1 van 1

Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 24 okt 2013 15:41
door familieruys
In april 2011 zijn wij klant geworden van Ziggo met alles in 1 Plus met een interactieve Samsung HD decoder, die naar nu blijkt slechts tijdelijk is geleverd. We hebben het hele boeltje laten installeren door een monteur van Ziggo. Al meteen merkten wij dat interactieve tv niet werkte, maar we hebben nog een tijd gedacht dat dit een betaalde dienst was, die je nog extra moest bestellen. Na verloop van tijd werd ons duidelijk dat dit niet het geval was en hebben wij contact gezocht met de klantenservice van Ziggo. Dit was ongeveer een jaar na installatie. Een uiterst onvriendelijke dame vertelde dat wij een versterker moesten kopen en dat interactief daarna wel zou werken. Achteraf bekeken hadden we direct moeten aangeven dat de installatie door Ziggo was verzorgd en dat het wel of niet aanwezig zijn van een versterker hun pakkie aan was. We hebben het door omstandigheden gelaten voor wat het was en begin oktober 2013 hebben we nogmaals contact gezocht met de klantenservice van Ziggo, over een ander probleem. Dit andere probleem is keurig verholpen, maar toen de medewerker van de klantenservice vroeg of alles verder naar wens was heb ik het bovenstaande verhaal gedaan. Hij gaf een beschrijving van een versterker en toen bleek dat er wel degelijk een versterker in de meterkast hing. Hij vroeg me ook te beschrijven hoe alle kabels verbonden waren en naar zijn mening was e.e.a. niet goed geïnstalleerd. Er is een monteur langsgekomen om hiernaar te kijken en deze monteur heeft een otp- (of utp-)kastje geïnstalleerd en gaf verder aan dat het niet werken van interactief waarschijnlijk te wijten was aan een oude coax-kabel. Hij raadde aan deze te vervangen. Wij hebben een nieuwe kabel gekocht en deze aangesloten, maar interactief deed het nog steeds niet. Daarop is weer een monteur langsgekomen, ditmaal van Centric. Deze gaf aan dat het kastje dat de laatste keer door een monteur nieuw was bevestigd in onze meterkast een oud model was en vervangen moest worden (?). Dat heeft hij gedaan. Verder mankeerde er wat hem betreft niets aan de installatie en aan de bekabeling, maar is de decoder defect. Dat is hij dus al vanaf dag 1 geweest. Wij betalen nu dus al 2,5 jaar voor interactief, terwijl dit probleem na mijn telefoontje van een jaar na installatie had moeten leiden tot een oplossing. Ik heb hierover een klacht ingediend via de website van Ziggo (het contactformulier), maar enige reactie blijft uit. Die klacht is inmiddels van ruim een week geleden. Onvoorstelbaar hoe slecht Ziggo dit oppakt. Nu maar kijken naar een andere provider......

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 24 okt 2013 15:54
door bprosman
heeft een otp- (of utp-)kastje geïnstalleerd
AOP?
Na verloop van tijd werd ons duidelijk dat dit niet het geval was en hebben wij contact gezocht met de klantenservice van Ziggo. Dit was ongeveer een jaar na installatie.
Ik zal niet zeggen dat Ziggo hier de schoonheidsprijs verdiend maar pas na een jaar aan de bel trekken is ook niet echt 'vlot gereageerd' zeg maar.
Voor Interactieve TV op een Samsung heb je een "retourgeschikte" versterker nodig.
Zit die versterker er om de lengte van de kabel op te vangen of om meerdere TV's te voorzien van signaal (splitter) ?
Wat gebeurt er als je de decoder aansluit meteen op het AOP , VOOR de versterker of is die kabel extreem lang ?

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 24 okt 2013 16:41
door Har06
bprosman schreef:
heeft een otp- (of utp-)kastje geïnstalleerd
AOP?
Na verloop van tijd werd ons duidelijk dat dit niet het geval was en hebben wij contact gezocht met de klantenservice van Ziggo. Dit was ongeveer een jaar na installatie.
Ik zal niet zeggen dat Ziggo hier de schoonheidsprijs verdiend maar pas na een jaar aan de bel trekken is ook niet echt 'vlot gereageerd' zeg maar.
Voor Interactieve TV op een Samsung heb je een "retourgeschikte" versterker nodig.
Zit die versterker er om de lengte van de kabel op te vangen of om meerdere TV's te voorzien van signaal (splitter) ?
Wat gebeurt er als je de decoder aansluit meteen op het AOP , VOOR de versterker of is die kabel extreem lang
?
de retourgeschikte versterker heb je bijna altijd nodig, in kosten maakt het weinig uit.

meestal gebruikt men een versterker omdat het signaal onder de maat is, voorstaand kan de provider(klantenservice) op je verzoek van hun PC uit meten.

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 24 okt 2013 18:06
door bprosman
meestal gebruikt men een versterker omdat het signaal onder de maat is,
Dat is dus waar je een versterker NIET voor moet gebruiken. Een binnenkomend signaal wat onder de maat is kun je met een versterker niet (meer) goed krijgen , "Garbage in - Garbage out". Een versterker dient om kabel- en split- verliezen te compenseren.
Daarom als je 1 toestel hebt met een (nieuwe) kabel tot een meter of 10 kun je wel testen door VOOR de versterker rechtstreeks op het AOP te gaan zitten, dan weet je of interactieve TV werkt.
voorstaand kan de provider(klantenservice) op je verzoek van hun PC uit meten.
Ziggo meet tot in het modem, dat zegt niets over de versterker + bekabeling die er achter zit. Vanuit het AOP zit er een splitter met op de ene tak het modem en op de andere tak de TV bekabeling.

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 24 okt 2013 19:37
door Har06
bprosman schreef:
meestal gebruikt men een versterker omdat het signaal onder de maat is,
Dat is dus waar je een versterker NIET voor moet gebruiken. Een binnenkomend signaal wat onder de maat is kun je met een versterker niet (meer) goed krijgen , "Garbage in - Garbage out". Een versterker dient om kabel- en split- verliezen te compenseren.
Daarom als je 1 toestel hebt met een (nieuwe) kabel tot een meter of 10 kun je wel testen door VOOR de versterker rechtstreeks op het AOP te gaan zitten, dan weet je of interactieve TV werkt.
voorstaand kan de provider(klantenservice) op je verzoek van hun PC uit meten.
Ziggo meet tot in het modem, dat zegt niets over de versterker + bekabeling die er achter zit. Vanuit het AOP zit er een splitter met op de ene tak het modem en op de andere tak de TV bekabeling.
Uiteraard signaal op de lokatie van de tv of tv,s
UPC meet de tv signaalsterkte vanaf de TV, even bij je lat checken

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 25 okt 2013 12:59
door bprosman
Gaat hier over Ziggo!
Zowel UPC als Ziggo gebruiken het EuroDocsis systeem in hun backbone dus qua (meet) mogelijkheden zo'n beetje het zelfde.

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 06 nov 2013 19:14
door DonBen
Vanaf februari 2012 hebben wij Alles-in-1 van Ziggo.
Het beviel prima.
Vanaf augustus (2013) begonnen wij TV problemen te hebben met de Cisco HD-ontvanger.
Soms was een of meerdere zenders niet te zien. De reactie (via twitter) die je dan krijgt is vaak heel betuttelend.
Uiteindelijk ging de hele HD-ontvanger DOOD.
Een monteur kwam langs om dezelfde conclusie te trekken. Tja, dood is dood. Het apparaat is stuk.
Denk je dat hij, voor het geval dat, gezien de twitter correspondentie, een nieuwe bij zich heeft? Precies, niet dus.
Hij zou een nieuwe bestellen. Deze zou binnen 5 werkdagen bezorgd worden en ik kon de oude terug sturen.
Wat niet kwam binnen 5 werkdagen? Precies, de nieuwe Cisco.
Ik weer bellen, mijn verhaal vertellen. Monteur heeft verdorie helemaal niets besteld.
Nu zou het besteld worden. Weer 5 werkdagen. Ondertussen werd ik vaak in de wacht gezet waardoor, natuurlijk, de verbinding verbrak en ik weer kon bellen en weer mijn verhaal kon vertellen.
Dit gebeurde een keer of 4?
Enfin, na 5 werkdagen zou ik toch de nieuwe Cisco mogen verwelkomen.
Wat denk je dat er na 5 werkdagen gebeurde? Of beter gezegd, niet gebeurde?
Inderdaad, geen nieuwe Cisco ontvangen.
Ik WEER bellen. Of twitteren? IK WEET HET AL NIET MEER!
Nu zou ik het krijgen.
Het kwam er. Waarachtig, het kwam er.
Maar de Uitzending gemist, opvragen series, e.d., deden het niet.
Ik weer bellen.
Moest ik een internetkabel aansluiten.
Ik zeg: HOEZO? De vorige, net zo een Cisco was ook niet met een internetkabel op de router verbonden.
En ik moest een nieuwe coax antenne kabel proberen.
Ik wist dat het niet zou helpen. Dat het daar niet aan lag. Ik ben geen expert maar kan redelijk logisch denken.
Maar niemand luistert naar mij, behalve mijn hond dan.
Heb ik geprobeerd en zoals ik al vermoedde, daar lag het niet aan.
Nu heb ik weer een afspraak met monteur. Er is mij toegezegd dat hij dit keer een nieuwe Cisco HD ontvanger mee zal nemen voor het geval dat.
Vol verwachting klopte mijn hart.
Op 6/11 is de monteur van Ziggo (een andere) weer bij ons geweest. Weer hebben wij moeten regelen dat er iemand thuis is. Dus.
De monteur heeft vastgesteld iets wat ik ook al vastgesteld had: het ligt niet aan de kabels. Én het nieuwe apparaat is ook stuk.
Hij heeft een apparaat aangesloten die hij had mee genomen om te testen en die deed alles ok.
Maar die moest hij weer terug nemen.
Ook wist de monteur te vertellen dat deze z.g. nieuwe HD-ontvanger niet nieuw is.
Maar een gereviseerde exemplaar.
En ondanks hetgeen mij beloofd was had hij geen nieuwe Cisco bij zich om de eenvoudige reden dat die al meer dan een half jaar niet meer door Ziggo geleverd worden omdat er veel problemen mee waren.
Wel had de monteur een nieuwe Samsung in de auto. Daar kon ik EUR 120,00 voor betalen. Volgens hem was dat een kortingsprijs.
Ik heb nog geen 2 jaar geleden een apparaat gekocht met 2 jaar garantie. Moet ik nu er nog garantie op dat apparaat zit een nieuwe kopen?
Dat lijkt mijn niet juist. Dit is de omgekeerde wereld.
Nu wil Ziggo de “nieuwe” (2e of 3e hands) apparaat vervangen door weer een gebruikte apparaat of mij een nieuwe laten kopen.
Met deze opties ben ik niet akkoord gegaan.
Het lijkt mij dat ik recht heb op een nieuwe, maar dan echt nieuwe, ontvanger.
Ik heb dus geen interactieve TV terwijl ik er voor betaal.
Wat nu?

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 06 nov 2013 19:22
door bprosman
Probeer of je Ziggo zo ver kan krijgen dat ze die Cisco omruilen voor een Humax, die werkt tenminste.

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 06 nov 2013 22:52
door Prolix
Wat nu? Geschillencommissie! DIRECT

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 07 nov 2013 09:56
door Har06
Prolix schreef:Wat nu? Geschillencommissie! DIRECT :?:

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 07 nov 2013 15:41
door DonBen
@bprosman
Zij leveren inmiddels geen Cisco meer, maar Samsung.
Maar mijn probleem is dat zij willen
of een "refurbushed" (zo stond het in een tweet van hen) ding
of mij voor een nieuwe laten betalen.

Weet iemand of ik recht op een nieuw ding of moet ik genoegen nemen met een "refurbished" ding?

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 21 jan 2014 16:32
door DonBen
Daar ben ik weer!
De 3e Cisco (waarvan de 2e en 3e "refurbished" zijn) vertoont dus kuren.
Gisteren (maandag 20/1) bleek dat alle opnames vóór de laatste opname VERDWENEN ZIJN!
Ik zojuist met Ziggo gebeld. Zij willen ondanks mijn "geschiedenis" nog steeds geen nieuw apparaat gratis leveren.
Hun aanbod is of weer vervangen door een refurbished ding of een nieuwe (Humax of Samsung) kopen voor eur 49.00.
Het zal wellicht niet duur zijn, maar in mijn ogen klopt dit niet. Het gaat immers om een apparaat wat nog onder garantie valt.
Heeft er iemand nog een mening? advies?

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 21 jan 2014 16:54
door bprosman
Het gaat immers om een apparaat wat nog onder garantie valt.
Dat klopt maar het is nu eenmaal een onbetrouwbaar ontwerp, er zijn altijd heel veel klachten geweest over de Cisco.
Als je voor 49,- een Humax kunt krijgen zou ik dat meteen doen, misschien klopt het niet maar dan kun je wel ellende vrij kijken. Dat is ook wat waard.

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 21 jan 2014 16:59
door eleven
bprosman schreef:
Het gaat immers om een apparaat wat nog onder garantie valt.
Dat klopt maar het is nu eenmaal een onbetrouwbaar ontwerp, er zijn altijd heel veel klachten geweest over de Cisco.
Als je voor 49,- een Humax kunt krijgen zou ik dat meteen doen, misschien klopt het niet maar dan kun je wel ellende vrij kijken. Dat is ook wat waard.

Ik ook, hou mij aanbevolen!

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 22 jan 2014 23:33
door pima
Wat mij hogelijk verbaasd in deze, is dat de monteur van Ziggo het tv signaal niet gecontroleerd heeft.

Re: Interactieve tv van Ziggo werkt al 2,5 jaar niet!

Geplaatst: 27 jan 2014 00:37
door Wubo
het gaat om garantie van een cisco, volgens de garantiebepalingen kun je een refurbished apparaat krijgen, maar dan wel weer een cisco met opnieuw garantie (2 jaar ofzo)

wanneer je dus zelf kiest voor een ander apparaat/merk dan krijg je hier ook zelf de kosten voor.

Eerlijk... 49,- is een goed aanbod.

Heb mijn cisco al jaren zonder problemen (klop,klop)