Reparatie duur tijdens reparatie bij garantie (iBood)
Geplaatst: 27 okt 2013 23:31
21 juni 2013 heb ik op de website iBood een Google Nexus 4 besteld.
Een aantal maanden heb ik hier erg veel plezier van gehad totdat de telefoon 's nachts zomaar uit het niets uitviel en later ook spontaan tijdens het gebruiken.
7 weken geleden ( 2 september 2013) heb ik bij iBood een verzoek tot garantie en reparatie gedaan en de telefoon dezelfde dag nog opgestuurd. De telefoon ging eerst naar CE Repair Mijdrecht.
Op 13 september kreeg ik een email van iBood dat de telefoon is doorgestuurd naar het service centrum van de fabrikant (LG).
7 oktober heb ik een email gestuurd naar iBood hoe het er met de telefoon voor stond. Hier kreeg ik (na enige tijd) een niet duidelijke reactie op met de conclusie afwachten en dat de gemiddelde reparatietijd 6-8 weken bedroeg.
In de voorwaarde die ik kreeg voordat ik de telefoon opstuurde staat duidelijk dat de gemiddelde reparatietijd 4-6 weken zou zijn.
Inmiddels ben ik nu dus 7 weken verder nadat de telefoon aankwam bij het reparatiecentrum en is er nog helemaal niks duidelijk.
Ik heb op internet lopen zoeken naar de rechten die ik heb en hoelang de reparatietijd is en hier kwam het volgende uit voort:
'Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.'
Nu vraag ik mij af wat onder een 'bepaalde tijd' valt? Er staat duidelijk bij dat ik er niet teveel last van mag hebben maar ik ben nu 7 weken verder en dit vind ik gewoon onacceptabel. Ik heb een behoorlijke prijs betaald voor het product en dit krijg ik er voor terug..!
Ik zou graag wat reactie's willen hebben over wat ik het beste kan doen en misschien heeft u ook ervaring met zo'n lange reparatietijd en wat was de oplossing daarvoor?
Alvast heel erg bedankt!
Een aantal maanden heb ik hier erg veel plezier van gehad totdat de telefoon 's nachts zomaar uit het niets uitviel en later ook spontaan tijdens het gebruiken.
7 weken geleden ( 2 september 2013) heb ik bij iBood een verzoek tot garantie en reparatie gedaan en de telefoon dezelfde dag nog opgestuurd. De telefoon ging eerst naar CE Repair Mijdrecht.
Op 13 september kreeg ik een email van iBood dat de telefoon is doorgestuurd naar het service centrum van de fabrikant (LG).
7 oktober heb ik een email gestuurd naar iBood hoe het er met de telefoon voor stond. Hier kreeg ik (na enige tijd) een niet duidelijke reactie op met de conclusie afwachten en dat de gemiddelde reparatietijd 6-8 weken bedroeg.
In de voorwaarde die ik kreeg voordat ik de telefoon opstuurde staat duidelijk dat de gemiddelde reparatietijd 4-6 weken zou zijn.
Inmiddels ben ik nu dus 7 weken verder nadat de telefoon aankwam bij het reparatiecentrum en is er nog helemaal niks duidelijk.
Ik heb op internet lopen zoeken naar de rechten die ik heb en hoelang de reparatietijd is en hier kwam het volgende uit voort:
'Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.'
Nu vraag ik mij af wat onder een 'bepaalde tijd' valt? Er staat duidelijk bij dat ik er niet teveel last van mag hebben maar ik ben nu 7 weken verder en dit vind ik gewoon onacceptabel. Ik heb een behoorlijke prijs betaald voor het product en dit krijg ik er voor terug..!
Ik zou graag wat reactie's willen hebben over wat ik het beste kan doen en misschien heeft u ook ervaring met zo'n lange reparatietijd en wat was de oplossing daarvoor?
Alvast heel erg bedankt!