| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iban nummer invoeren
-
gezondheid
Iban nummer invoeren
Kennelijk zitten nog niet alle rekeningnummers verwerkt in de database's van de banken? Ik kreeg bij de ING deze melding in beeld:
Het rekeningnummer wordt nog niet herkend. Kent u het IBAN? Vul het zelf in of zoek het eerst op via www.ibanbicservice.nl Lukt het niet? Neem contact met ons op via 0900 0933.
Indien ik dit opvraag via bovengenoemde website kreeg ik wel het juiste iban nummer. In 2006 zag ik al dat IBAN nummers werden vermeld op de bankafschriften. Ik vind het niet echt handig je krijgt een nummer van 18 cijfers/tekens. Verder kan de 0 (nul) en de o voor verwarring zorgen. Denk aan Trio0 en Rabo0.
Is de privacy ook niet in het geding? Je kan nu direct aan iemands bankrekeningnummer zien waar diegene bankiert?
Het rekeningnummer wordt nog niet herkend. Kent u het IBAN? Vul het zelf in of zoek het eerst op via www.ibanbicservice.nl Lukt het niet? Neem contact met ons op via 0900 0933.
Indien ik dit opvraag via bovengenoemde website kreeg ik wel het juiste iban nummer. In 2006 zag ik al dat IBAN nummers werden vermeld op de bankafschriften. Ik vind het niet echt handig je krijgt een nummer van 18 cijfers/tekens. Verder kan de 0 (nul) en de o voor verwarring zorgen. Denk aan Trio0 en Rabo0.
Is de privacy ook niet in het geding? Je kan nu direct aan iemands bankrekeningnummer zien waar diegene bankiert?
Re: Iban nummer invoeren
Er is toch wel verschil te zien tussen de O en de 0, dat kan niet het probleem zijn.
En ja vroeger moest je de bank opgeven bij overschrijven....
Bij ING moet u zelf het adressenboek aanpassen.
Jantje
En ja vroeger moest je de bank opgeven bij overschrijven....
Bij ING moet u zelf het adressenboek aanpassen.
Jantje
Wat is hier privacygevoelig aan? Als je zelfs de bank waar je bankiert al geheim wilt houden... Moet de bank dan ook maar alle correspondentie in neutrale enveloppen gaan versturen, zonder afzender erop? De postbode kan immers zo zien waar je bankiert.gezondheid schreef: Is de privacy ook niet in het geding? Je kan nu direct aan iemands bankrekeningnummer zien waar diegene bankiert?
Kon je vroeger ook al, alleen had je er toen een "vertaaltabel" bij nodig.Is de privacy ook niet in het geding? Je kan nu direct aan iemands bankrekeningnummer zien waar diegene bankiert?
Mijn bankrekening nummer is 1251 xx xxx waarbij de 12 staat voor Rabo en 51 voor het filiaal.
Alleen wordt het er nu in letters aan toegevoegd.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 30&t=64730
Op zich is de privacy discussie wel grappig: er zijn ook onderwerpen op dit forum te vinden waar mensen eigenlijk willen dat de NAW gegevens gecontroleerd moeten worden (zoals de optie die ING voor hun eigen klanten biedt maar dan voor alle banken). Dit om te voorkomen dat je een verkeerd bankrekeningnummer invoert. En in dit onderwerp is de naam van de bank al gevoelig. Wat moet een bank dan aanbieden vraag je je af.
Waarschijnlijk ben ik dan niet zo slim maar als ik geld overmaak op het mij bekende rekeningnummer de ING er automatisch het IBAN nummer voor "kwakt". Doet men waarschijnlijk echt niet alleen bij mij.
-
witte angora
Hier gaat het ook vanzelf.
Schijnbaar is deze voorziening voor de niet zo slimme mensen, en mogen de slimmere het zelf gaan regelen.
Soms, heel soms, of eigenlijk best vaak, als ik zie wat er uit de hoge hoed komt van degenen die gestudeerd hebben, ben ik heel blij dat ik niet gestudeerd heb. Ik heb mijn gezonde verstand nog...
Maar dat is een andere discussie. 
Schijnbaar is deze voorziening voor de niet zo slimme mensen, en mogen de slimmere het zelf gaan regelen.
Soms, heel soms, of eigenlijk best vaak, als ik zie wat er uit de hoge hoed komt van degenen die gestudeerd hebben, ben ik heel blij dat ik niet gestudeerd heb. Ik heb mijn gezonde verstand nog...
Klopt, ING zet het ervoor, maar dat wil nog niet zeggen dat dat altijd gebeurt. Stel dat het voor 95% van de rekeningen goed gaat zullen de meesten het niet merken, maar je zult maar net een nummer treffen waarvoor het nog niet is ingeregeld. Kan zomaar.
Nee, dat wil het zeker niet zeggen, let dus wel degelijk op, maar het word "vanzelf" meer. Als dat niet gebeurd dan moet ik het handmatig doen, maar: so far so good!GJvdZ schreef:Klopt, ING zet het ervoor, maar dat wil nog niet zeggen dat dat altijd gebeurt. Stel dat het voor 95% van de rekeningen goed gaat zullen de meesten het niet merken, maar je zult maar net een nummer treffen waarvoor het nog niet is ingeregeld. Kan zomaar.
Ook ik heb geld van mijn ene rekening overgemaakt naar mijn lopende rekening. Automatisch werd door de SNS bank het IBAN nummer aangepast. Omdat ik mijn naam zag en mijn woonplaats heb ik het geld gewoon gestort. Naderhand zag ik dat mijn SNS nummer was veranderd in een ING nummer. Het staat echter wel op mijn naam. Bij navraag blijkt er een andere naam te behoren bij dit rekeningnummer. Zowel de ING als de SNS bank zeggen dat zij er niets aan kunnen doen. Dit is natuurlijk belachelijk, de SNS bank maakt een fout, iemand die bij de ING bank zit krijgt op mijn naam en van mijn naam geld en ik kan niets veranderen. Ik baal hier behoorlijk van!
Bent u zeker dat u het goede rekening nummer heeft ingevuld? Eén verkeerd cijfer en het omzetten gaat direct fout. Verder kunt u 1 eurocent overmaken naar dat ING nummer met het verzoek uw geld terug te storten met vermelding van het goede rekening nummer. Mogelijk heeft u geluk en wordt het teruggestort.
Ik heb het gedaan. Met vriendelijke groet, Els
-
SNS Bank Webcare
- verified
- Contacteer:
Beste Corels27,
Wat vervelend dat er per ongeluk een bedrag is overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Wat forumlid Jantje7 aangeeft, is inderdaad een goede aanpak. Hopelijk heb je je geld inmiddels terug ontvangen.
Heb je geprobeerd om op die manier je geld terug te krijgen, maar is dit niet gelukt? Dan kun je SNS Bank verzoeken om een bemiddelende rol te vervullen. Dit kost € 24. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het bedrag voor je terug. Houd er wel rekening mee dat de ontvanger kan weigeren om het geld terug te boeken.
Hier lees je meer over wat je kunt doen om een overboeking te laten terugvragen: https://www.snsbank.nl/web/particulier/ ... terug.html
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.
Wat vervelend dat er per ongeluk een bedrag is overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Wat forumlid Jantje7 aangeeft, is inderdaad een goede aanpak. Hopelijk heb je je geld inmiddels terug ontvangen.
Heb je geprobeerd om op die manier je geld terug te krijgen, maar is dit niet gelukt? Dan kun je SNS Bank verzoeken om een bemiddelende rol te vervullen. Dit kost € 24. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het bedrag voor je terug. Houd er wel rekening mee dat de ontvanger kan weigeren om het geld terug te boeken.
Hier lees je meer over wat je kunt doen om een overboeking te laten terugvragen: https://www.snsbank.nl/web/particulier/ ... terug.html
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.