LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na aflopen abonn vodafone moet schriftelijk opgezegd worden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cbrinkvd

na aflopen abonn vodafone moet schriftelijk opgezegd worden

Ongelezen bericht door cbrinkvd »

In juni 2013 is mijn 2 jarig abonnement bij Vodafone afgelopen. Ik heb besloten dit niet te verlegen en naar een andere provider te gaan. Niets gehoord en nu moet ik ineens €58 betalen, omdat er niet schriftelijk opgezegd is. Klopt dit? Als je een contract afsluit voor 2 jaar (en die is afgelopen) moet er dan ook nog schriftelijk opgezegd worden?

groet carin

sjohie

Re: na aflopen abonn vodafone moet schriftelijk opgezegd worden

Ongelezen bericht door sjohie »

cbrinkvd schreef:In juni 2013 is mijn 2 jarig abonnement bij Vodafone afgelopen. Ik heb besloten dit niet te verlegen en naar een andere provider te gaan. Niets gehoord en nu moet ik ineens €58 betalen, omdat er niet schriftelijk opgezegd is. Klopt dit? Als je een contract afsluit voor 2 jaar (en die is afgelopen) moet er dan ook nog schriftelijk opgezegd worden?

groet carin
Dat staat in je voorwaarden, maar volgens mij is het normaal dat na afloop van de afgesproken contractperiode, in dit geval 2 jaar, het stilzwijgend elke keer met een maand verlengd wordt. Het abonnement stopt dus ook pas, als je het opzegt. Meestal is de trigger de aanvraag tot nummerbehoud, maar jij bent overgestapt naar een andere provider, en hebt daar een nieuw nummer gekregen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit is toch al sinds mensenheugenis het geval? Niet allen bij telecomproviders maar overal waar je een abonnement of lidmaatschap afsluit.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

M.Martens schreef:Hallo,

U zegt nu dat Vodafone u wil beboeten voor het niet schriftelijk opzeggen?
U kunt dit betwisten als u het contract telefonisch hebt afgesloten.
Je kunt als je het telefonisch hebt afgesloten ook telefonisch ontbinden. Dit valt dan onder de wet van Dam.

Als je nog een vraag hebt hierover horen wij die graag.
Nou Martens, voor zover ik het bericht lees van TS heeft ze helemaal niets gedaan. alleen abonnement genomen en er vanuit gaan dat het vanzelf ophoudt. Hoe men anno 2013 nog zo naïef kan zijn weet ik niet...

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Voorwaarden nooit gelezen. daar staat in dat je moet opzegen. anders loopt het abbonement gewoon door.
En dit is overal het zelfde, dus ik verbaas me een beetje.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

cbrinkvd schreef:In juni 2013 is mijn 2 jarig abonnement bij Vodafone afgelopen. Ik heb besloten dit niet te verlegen en naar een andere provider te gaan. Niets gehoord en nu moet ik ineens €58 betalen, omdat er niet schriftelijk opgezegd is. Klopt dit? Als je een contract afsluit voor 2 jaar (en die is afgelopen) moet er dan ook nog schriftelijk opgezegd worden?

groet carin
De eerste 2 zinnen zeggen al genoeg. Je sluit namelijk geen 2 jarig contract af maar één voor onbepaalde tijd met een minimum van 2 jaar. Daarom 'krijg' je ook een zo'n mooie telefoon en korting gedurenden aan x aantal maanden. En na 2 jaar kun je met een maand opzegtermijn je contract beëindigen.
Ik denk dan ook, dat de reden niet het niet schrijftelijk opzeggen is, maar dat er bij de overstap naar de nieuwe provider door TS geen rekening gehouden is met die maand opzegtermijn. En nu moet er dus minimaal 1 maand extra betaald worden.
Maar zonder de exacte specificatie van die € 58 kan ik er ook helemaal naast zitten.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Prolix schreef:
M.Martens schreef:Hallo,

U zegt nu dat Vodafone u wil beboeten voor het niet schriftelijk opzeggen?
Je kunt als je het telefonisch hebt afgesloten ook telefonisch ontbinden. Dit valt dan onder de wet van Dam.

Als je nog een vraag hebt hierover horen wij die graag.
Nou Martens, voor zover ik het bericht lees van TS heeft ze helemaal niets gedaan. alleen abonnement genomen en er vanuit gaan dat het vanzelf ophoudt. Hoe men anno 2013 nog zo naïef kan zijn weet ik niet...[/quote]

Schijnbaar zijn er veel mensen naief ook in 2013, bij de vodafone kun je gemakkelijk via My Vodafone inloggen en opzeggen :wink:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het zou trouwens ook wel komisch worden als abonnement gaan werken zoals TS zich had voorgesteld. Dan kan je na afloop van de abonnementsperiode niet meer bellen. Want niemand denkt er aan om het abonnement te verlengen als het bevalt.... Kortom: welke optie een leverancier ook zal kiezen, het zal nooit goed zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

groet carin
Dat hangt er vanaf Carin. Je heb in mei 2011 een twee jarig contract afgesloten. Als hierbij geen algemene voorwaarden zijn gegeven dan stopt het abonnement automatisch. Als hierbij wel algemene voorwaarden zijn gegeven dan kan daarin staan dat het abonnement automatisch verlengt wordt met een jaar. Echter, met de Wet Van Dam (ingevoerd op 1 december 2011) is het verboden om stilzwijgende verlenging te regelen via algemene voorwaarden.

Het bedrijf kan de algemene voorwaarden aanpassen, maar daarvoor geld eveneens dat jij deze moet hebben ontvangen. Daar moet dan in staan dat het abonnement worden omgezet in een contract voor onbepaalde duur, mits je hierop ieder moment vanaf mag en dan hooguit een maand opzegtermijn hebt. Niet ontvangen betekent automatisch beëindiging.

Het bedrijf moet bewijzen dat je de algemene voorwaarden hebt ontvangen of daar bekent mee was.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

M.Martens schreef:U zegt nu dat Vodafone u wil beboeten voor het niet schriftelijk opzeggen?
Bij deze route komt de bewijslast bij TS te liggen, dat er is opgezegd.

De verkoper kan volstaan met te stellen dat er een overeenkomst tussen partijen is en dat hierop algemene voorwaarden van toepassing zijn. Op het moment dat de koper dan stelt "ja, maar ik heb opgezegd", kan de verkoper dat betwisten. De bewijslast ligt dan bij de koper.

Gesloten