LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SamsungTaxeert
SamsungTaxeert
De meeste hebben er wel van gehoord of gezien op TV.
Ik heb dus mijn oude telefoon opgestuurd via het speciale verzendpakket. Dit ging via een Kiala punt.
Het bonnetje dat ik het verzonden heb, is natuurlijk in mijn bezit.
Net even Samsung gebeld, maar die beweren het pakket niet binnengekregen te hebben.
Ze zouden namelijk een mail sturen van ontvangst binnen 3 en 6 dagen.
Ik heb het pakket nu 14 dagen geleden verstuurd.
Kiala Nederland geprobeerd te bellen, maar helaas op zaterdag gesloten.
Maar goed, Kiala is een grote partij. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die alle pakketten twee weken laten liggen in het magazijn voor ze het doorsturen.
Samsung is ook geen klein prutserbedrijf denk ik. Ook daar kan ik het me niet voorstellen dat ze zeggen het niet binnen te hebben gekregen, als dat via de verzendbewijzen later toch te traceren is.
Dus ..... waar ligt de fout... of is het hele gebeuren één grote fout ? Of is hier sprake van een geweldige oplichting ?
Maandag bel ik natuurlijk Kiala even, al is het telefoonnummer nergens op de site te vinden en alleen via Google te vinden.
Wat ik me nou afvraag, is hier sprake van een fout die ergens gemaakt is, of zijn er meer mensen die een probleem met dit circus hebben ?
Ik heb dus mijn oude telefoon opgestuurd via het speciale verzendpakket. Dit ging via een Kiala punt.
Het bonnetje dat ik het verzonden heb, is natuurlijk in mijn bezit.
Net even Samsung gebeld, maar die beweren het pakket niet binnengekregen te hebben.
Ze zouden namelijk een mail sturen van ontvangst binnen 3 en 6 dagen.
Ik heb het pakket nu 14 dagen geleden verstuurd.
Kiala Nederland geprobeerd te bellen, maar helaas op zaterdag gesloten.
Maar goed, Kiala is een grote partij. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die alle pakketten twee weken laten liggen in het magazijn voor ze het doorsturen.
Samsung is ook geen klein prutserbedrijf denk ik. Ook daar kan ik het me niet voorstellen dat ze zeggen het niet binnen te hebben gekregen, als dat via de verzendbewijzen later toch te traceren is.
Dus ..... waar ligt de fout... of is het hele gebeuren één grote fout ? Of is hier sprake van een geweldige oplichting ?
Maandag bel ik natuurlijk Kiala even, al is het telefoonnummer nergens op de site te vinden en alleen via Google te vinden.
Wat ik me nou afvraag, is hier sprake van een fout die ergens gemaakt is, of zijn er meer mensen die een probleem met dit circus hebben ?
Re: SamsungTaxeert
Je geeft zelf aan dat Samsung geen prutsbedrijf is, om vervolgens te denken aan grote oplichting? Wat zouden ze erbij winnen door deze vorm van oplichting toe te passen? Er is hoogstwaarschijnlijk gewoon sprake van een menselijke fout. Het zal niet de eerste keer zijn dat een pakketje ergens tussen is gevallen (bij Kiala, bij de transporteur of op de Samsung expeditie) en dat het na een tijdje pas weer boven water komt.
Wat een merkwaardig lijntje van TS en wat voor doel geplaatst ?????
of het is blijven liggen bij het kialapunt of daar gejat?
Har06: Hoezo merkwaardig ?? Ik schrijf een probleem hier op. Zo staan er duizenden op deze site hier, of was je dat nog niet opgevallen ? Daar is deze site voor ...!
En ik schrijf toch duidelijk de vraag of er meer mensen last van hebben.
Dus... het enige wat merkwaardig is, is je reactie. Maar het is je vergeven hoor.
Samsungtaxeert gebeld, zeggen dat ze niets ontvangen hebben.
Kiala gebeld, die zeggen dat ze het uitzoeken, maar niet mij op de hoogte houden, maar samsungtaxeert.
Alleen wel vreemd dat op de site van Kiala staat bij het traceren van het pakket, dat samsungtaxeert het ontvangen heeft.
Samsungtaxeert gaat hier dus de fout in. Ga ze een mailtje sturen, want bellen isdan weer 10 cent per minuut.
Ach wat ze ermeeopschieten, waarschijnlijk als groot bedrijf niets, maar als er zo 1000 telefoons verdwijnen van 200 euro...... aardig bedragje hoor. Misschien dat er een magazijnjongen aan het sparen is voor een nieuwe auto..
Dus ( speciaal voor Har06 ) wie heeft hier dus ook een probleem mee ?
Dus... het enige wat merkwaardig is, is je reactie. Maar het is je vergeven hoor.
Kiala gebeld, die zeggen dat ze het uitzoeken, maar niet mij op de hoogte houden, maar samsungtaxeert.
Alleen wel vreemd dat op de site van Kiala staat bij het traceren van het pakket, dat samsungtaxeert het ontvangen heeft.
Samsungtaxeert gaat hier dus de fout in. Ga ze een mailtje sturen, want bellen isdan weer 10 cent per minuut.
Ach wat ze ermeeopschieten, waarschijnlijk als groot bedrijf niets, maar als er zo 1000 telefoons verdwijnen van 200 euro...... aardig bedragje hoor. Misschien dat er een magazijnjongen aan het sparen is voor een nieuwe auto..
Het kan prima voorkomen dat het bedrijf (TCC Europe B.V.) wat deze actie regelt, in een bedrijfsverzamelgebouw zit met andere bedrijven, en de bezorger van kiala het pakket bij een verkeerde balie heeft afgeleverd, of in een hoekje van het magazijn waar niet veel mensen regelmatig kijken heeft neergezet.Valie schreef:Har06: Hoezo merkwaardig ?? Ik schrijf een probleem hier op. Zo staan er duizenden op deze site hier, of was je dat nog niet opgevallen ? Daar is deze site voor ...!
Dat is mij ook wel eens overkomen hier, met een paar duizend euro aan plotter-inkt. Dat was gelukkig via DHL, en dus kon ik via het opvragen (bij DHL) van de naam en handtekening van de ontvanger, achterhalen dat het een stagiare bij de facilitaire dienst was, welke het pakketje nog bij zijn bureau had staan.
Maar dat zal hier misschien niet meer kunnen, en het kan gewoon even tijd kosten voordat zoiets komt bovendrijven. Overigens is je pakket verzekerd bij verzending via Kiala, aldus artikel 7.4 van de voorwaarden, dus dat zou goed moeten komen.
Tja, ondertussen alweer twee keer contact gehad met Samsung.
Erg vriendelijk hoor de mensen in het contactcentrum, maar verder ..... wat een waardeloos bedrijf !
Ik moet telkens zelf bellen omdat ze op mail geen enkele reactie geven.
Waar ze wel goed in zijn is te vertellen dat ze het laten uitzoeken door een verantwoordelijk persoon.
Dat begint ondertussen wat ongeloofwaardig te worden.
Vanmiddag een mailtje gehad van Samsung uit Belgie. Huh ???
Vragen ze om het imei nummer. WAT ?? Dat is toch dat nummer wat op de telefoon staat en..... die Samsung dus heeft !
Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan... nou.... dit was er dus wel degelijk eentje.
Oja, schrijven ze ook nog dat ze mijn dossier niet kunnen zoeken. Vreemde zin, zal wel Belgisch zijn.
Ze weten dus niet welke telefoon ik heb opgestuurd.
Hoezo ??? De overeenkomsten zijn nogal duidelijk enb daar staat het type telefoon op beschreven.
Maar weer even gebeld... a 10 cent per minuut.
En weer de toezegging dat de verantwoordelijke persoon dit gaat uitzoeken en mij gaat contacten.
Toezegging op toezegging, maar geen toezegging dat het probleem opgelost gaat worden.
Via Kiala al wel begrepen dat het pakketje dus wel degelijk afgeleverd is bij Samsung.
Nou, geef ze nog 4 dagen en dan zal ik helaas aangifte tegen Samsung gaan doen wegens verduistering of wat voor begrip daaraan gehangen moet worden.
Wordt vervolgd. Ondertussen dfe rechtbijstand maar eens even inlichten, want ik krijg het idee dat Samsung verstoppertje aan het spelen is.
Erg vriendelijk hoor de mensen in het contactcentrum, maar verder ..... wat een waardeloos bedrijf !
Ik moet telkens zelf bellen omdat ze op mail geen enkele reactie geven.
Waar ze wel goed in zijn is te vertellen dat ze het laten uitzoeken door een verantwoordelijk persoon.
Dat begint ondertussen wat ongeloofwaardig te worden.
Vanmiddag een mailtje gehad van Samsung uit Belgie. Huh ???
Vragen ze om het imei nummer. WAT ?? Dat is toch dat nummer wat op de telefoon staat en..... die Samsung dus heeft !
Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan... nou.... dit was er dus wel degelijk eentje.
Oja, schrijven ze ook nog dat ze mijn dossier niet kunnen zoeken. Vreemde zin, zal wel Belgisch zijn.
Ze weten dus niet welke telefoon ik heb opgestuurd.
Hoezo ??? De overeenkomsten zijn nogal duidelijk enb daar staat het type telefoon op beschreven.
Maar weer even gebeld... a 10 cent per minuut.
En weer de toezegging dat de verantwoordelijke persoon dit gaat uitzoeken en mij gaat contacten.
Toezegging op toezegging, maar geen toezegging dat het probleem opgelost gaat worden.
Via Kiala al wel begrepen dat het pakketje dus wel degelijk afgeleverd is bij Samsung.
Nou, geef ze nog 4 dagen en dan zal ik helaas aangifte tegen Samsung gaan doen wegens verduistering of wat voor begrip daaraan gehangen moet worden.
Wordt vervolgd. Ondertussen dfe rechtbijstand maar eens even inlichten, want ik krijg het idee dat Samsung verstoppertje aan het spelen is.
Je rechtsbijstandverzekering doet hier helemaal niets aan. Geen droog brood aan te verdienen, en het is en blijft een rechtsbijstandverzekering...
DAS is een goede organisatieProlix schreef:Je rechtsbijstandverzekering doet hier helemaal niets aan. Geen droog brood aan te verdienen, en het is en blijft een rechtsbijstandverzekering...
Als je het had willen verbeteren, had je dat dan wel goed moeten doen.Prolix schreef:Je rechtsbijstandverzekering doet hier helemaal niets aan. Geen droog brood aan te verdienen, en het is en blijft een rechtsbijstandverzekering...
het zou dan zijn: rechtsbijstandverzekeringsmaatschappij. Mooi scrabbelwoord
En jawel hoor, als er namelijk ook een aangifte door mij gedaan wordt, zullen ze wel moeten.
Staat in de voorwaarden van de polis. Daar betaal ik dan ook voor.
Maar misschien ligt dat aan de maatschappij.
Maar goed, na alle taallessen en verzekeringskwesties, blijft het weer erg stil vanaf de Samsung zijde.
Ik geef ze gerust wel een paar dagen om wat uit te zoeken wat nu al drie keer uitgezocht is, maar mijn vertrouwen in dat bedrijf begint het vriespunt te naderen.
Hmm, ik denk toch echt dat ze bij je rechtbijstandsverzekeringsmaatschappij ( dubbele woordwaarde ) echt vinden dat het bedrag veel en veel te laag is om de stoel te verlaten. Mochten ze echt iets voor je gaan doen: laat dat even weten, dat is namelijk ècht klantvriendelijk.
Dat is goed, zal ik zeker even laten weten.
En... nog steeds geen enkele reactie van Samsung ! Het gaat ondertussen de schandaligheid voorbij !
Wat een fijn bedrijf dat Samsung...
En... nog steeds geen enkele reactie van Samsung ! Het gaat ondertussen de schandaligheid voorbij !
Wat een fijn bedrijf dat Samsung...
Ik heb precies het zelfde probleem ondervonden.Instructies gevolgd begin december afgegeven bij kiala.
Maar het pakket word nog steeds geretourneerd naar de webshop staat op de site. Nu inmiddels al bijna 3weken oderweg!
Al een paar keer een mail naar samsung maar geen gehoor! Voor heen nooit een probleem met een cashback of i.d. Nu weg telefoon en 145 euro..en flink geld moeten uitgeven voor een nieuwe. Ik vind het behoorlijk schandalig dat ze niet eens reageren,je zou kunnen overwegen om aangifte te gaan doen..
Maar het pakket word nog steeds geretourneerd naar de webshop staat op de site. Nu inmiddels al bijna 3weken oderweg!
Al een paar keer een mail naar samsung maar geen gehoor! Voor heen nooit een probleem met een cashback of i.d. Nu weg telefoon en 145 euro..en flink geld moeten uitgeven voor een nieuwe. Ik vind het behoorlijk schandalig dat ze niet eens reageren,je zou kunnen overwegen om aangifte te gaan doen..
Jaja, het circus Samsung loopt nog steeds hoor !
Wat een schandalig zooitje oplichters zijn het.
Ik heb uiteindelijk een mail gekregen dat mijn telefoonpakket weg was.
Zeer vreemd, want een kopie van een brief die in het pakket zat, werd mij daarvoor wel via de mail gestuurd.... huh ???
maar goed, ze zouden gaan betalen binnen de gestelde 30 dagen.
Het is nu precies een maand geleden en jullie raden het al......GEEN GELD !!!!!
Wel vorige week nog een pb gehad hier op dit forum van de klantenservice ( hoezo service ??? )
en die wilde het gaan uitzoeken.
Teruggeschreven en wat denk je ......???? GEEN ENKELE REACTIE MEER !!
Schandalig, schandalig schandalig. Samsung ????? Grote oplichters !
Maar volgende week aangifte doen en mijn rechtsbijstand inschakelen.
Leuk om zo'n megabedrijf eens aan te pakken.
Want nee, ik geloof er geen moer van dat ze gaan betalen. Maar dat idee had ik al een tijdje, want dit is gewoon een oplichters truc !
Wat een schandalig zooitje oplichters zijn het.
Ik heb uiteindelijk een mail gekregen dat mijn telefoonpakket weg was.
Zeer vreemd, want een kopie van een brief die in het pakket zat, werd mij daarvoor wel via de mail gestuurd.... huh ???
maar goed, ze zouden gaan betalen binnen de gestelde 30 dagen.
Het is nu precies een maand geleden en jullie raden het al......GEEN GELD !!!!!
Wel vorige week nog een pb gehad hier op dit forum van de klantenservice ( hoezo service ??? )
en die wilde het gaan uitzoeken.
Teruggeschreven en wat denk je ......???? GEEN ENKELE REACTIE MEER !!
Schandalig, schandalig schandalig. Samsung ????? Grote oplichters !
Maar volgende week aangifte doen en mijn rechtsbijstand inschakelen.
Leuk om zo'n megabedrijf eens aan te pakken.
Want nee, ik geloof er geen moer van dat ze gaan betalen. Maar dat idee had ik al een tijdje, want dit is gewoon een oplichters truc !
14 november had je het daar al over... je rechtsbijstandverzekeringsmaatschappij, en nu.. 24 december heb je het er weer over. Ook je eigen geloofwaardigheid kan naar de haaien.
Nee sorry, heb het al meerdere keren geschreven, maar soms moet je wel eens geduld hebben.
Ik heb een paar keer dit ook aangekondigd bij Samsung, waarna er dan weer een reactie kwam. Was trouwens ook de enige manier om van Samsung een reactie te krijgen.
Op het moment dat je nog in contact ben met een bedrijf, was dat dan niet het juiste moment om zoiets aan te vangen.
Maar nu heb ik via de mail van een maand terug de toezegging van betaling. Alleen houden ze zich daar dus niet aan.
Kijk, nu heb ik dus prachtig mooie bewijslast ( met alle correspondentie die ik inmiddels heb ) om ze echt in gebreke te stellen en een procedure op te starten.
Nooit te vroeg iets beginnen in juridische maatregelen. Geduld is soms nodig.
Ik heb vanmiddag nog een mail gestuurd om ze in gebreke te stellen en drie dagen respijt gegeven voor betaling. Is de enige en juiste weg om daarna verder maatregelen te nemen.
Zo weet ik in ieder geval dat ik de zaak goed opgebouwd heb.
Kan nog wel enige tijd duren, maar de betaling zal altijd gedaan gaan worden.
Helaas kost dit voor Samsung ook weer erg veel tijd en geld. En tevens een deuk in het imago.
Dus helaas, maar mijn geloofwaardigheid staat hier in geen geval ter discussie, maar zeker wel die van Samsung !
Ik heb een paar keer dit ook aangekondigd bij Samsung, waarna er dan weer een reactie kwam. Was trouwens ook de enige manier om van Samsung een reactie te krijgen.
Op het moment dat je nog in contact ben met een bedrijf, was dat dan niet het juiste moment om zoiets aan te vangen.
Maar nu heb ik via de mail van een maand terug de toezegging van betaling. Alleen houden ze zich daar dus niet aan.
Kijk, nu heb ik dus prachtig mooie bewijslast ( met alle correspondentie die ik inmiddels heb ) om ze echt in gebreke te stellen en een procedure op te starten.
Nooit te vroeg iets beginnen in juridische maatregelen. Geduld is soms nodig.
Ik heb vanmiddag nog een mail gestuurd om ze in gebreke te stellen en drie dagen respijt gegeven voor betaling. Is de enige en juiste weg om daarna verder maatregelen te nemen.
Zo weet ik in ieder geval dat ik de zaak goed opgebouwd heb.
Kan nog wel enige tijd duren, maar de betaling zal altijd gedaan gaan worden.
Helaas kost dit voor Samsung ook weer erg veel tijd en geld. En tevens een deuk in het imago.
Dus helaas, maar mijn geloofwaardigheid staat hier in geen geval ter discussie, maar zeker wel die van Samsung !
Je drie dagen respijt zijn geen "redelijke termijn" , en zeker niet omdat er ook twee Christelijke feestdagen in zitten. Ik ben benieuwd of je rechtsbijstand er iets mee doet. Dat andere hoog-van-de-toren-geblaas ken ik en het effect ook: NUL.
En je "bewijslast" is ook rijp voor de prullenbak, maar daar kom je dan nog wel achter.
En je "bewijslast" is ook rijp voor de prullenbak, maar daar kom je dan nog wel achter.
Blij dat jij er zoveel verstand van hebt, dus........ NUL verstand.
Als je wilt reageren, zeg dan wel wat nuttigs !
Het is namelijk al de derde ingebreke stelling en dan is drie dagen een normale termijn.
Is gewoon juridisch geregeld hoor. Ik kan moeilijk hier het hele dossier gaan neerpennen.
En ik zou me eens verdiepen in wat een rechtsbijstandverzekering is, want daar begrijp je echt helemaal niets van.
Dus... als je reageert, PRIMA, maar doe dat dan met wat je wel weet en wat volgens werkelijkheid is, ANDERS.... reageer dan niet !!! Met foute informatie schiet hier niemand wat mee op.
Het lijkt er nu op dat je overal op wilt reageren, alsof je niets anders te doen hebt. Is ook goed, maar doe dat dan even niet hier. Tenzij je er echt verstand van hebt. Tot nu toe heb je dat niet laten zien.
Het is namelijk al de derde ingebreke stelling en dan is drie dagen een normale termijn.
Is gewoon juridisch geregeld hoor. Ik kan moeilijk hier het hele dossier gaan neerpennen.
En ik zou me eens verdiepen in wat een rechtsbijstandverzekering is, want daar begrijp je echt helemaal niets van.
Dus... als je reageert, PRIMA, maar doe dat dan met wat je wel weet en wat volgens werkelijkheid is, ANDERS.... reageer dan niet !!! Met foute informatie schiet hier niemand wat mee op.
Het lijkt er nu op dat je overal op wilt reageren, alsof je niets anders te doen hebt. Is ook goed, maar doe dat dan even niet hier. Tenzij je er echt verstand van hebt. Tot nu toe heb je dat niet laten zien.
We zullen zien of ik er wel of geen verstand van heb. Geen enkele rechter vind 3 dagen respijt vanaf kerstavond billijk. En sorry dat ik niet zeg wat jij wil horen. Maar dit is een forum, waar iedereen een mening heeft en iedereen zijn mening geeft. "Juridisch geregeld" ...right..Maar we zullen zien, jij schakelt vrijdag je rechtsbijstand in. En dan hoop ik dat je het vervolg nog hier neerzet. En ik durf ook sorry te zeggen hoor, no problem.Valie schreef:Blij dat jij er zoveel verstand van hebt, dus........ NUL verstand.
Laten we vooral hier geen ruzie onderling gaan maken, want dat zou volledig topic vervuiling zijn.
Tuurlijk, ieder mag zijn mening hebben, maar het opnoemen van feiten die niet kloppen is een heel ander verhaal. Dat is dan ook geen mening, maar foutieve informatie geven.
Maar geloof mij, je hebt het echt fout, want ik ben al in gesprek met mijn rechtsbijstandverzekering.
En ja hoor, 3 dagen zijn echt billijk, omdat dit al de derde ingebrekestelling is. Alleen feestdagen en weekend dagen worden nooit hierin meegerekend. Hoef je ook niet apart te beschrijven. Je mag neerzetten "werkdagen", maar die zijn ook niet juridisch vastgelegd welke dagen dat dat zijn.
Dus jouw aanname om te zeggen dat ik vrijdag mijn rb zal inlichten zijn niet mijn woorden.
Lees maar even terug..... staat toch echt dat ik dat volgende week ga doen.
En bewijslast in de prullenbak ?? Hoe verzin je het ! Een bewijs met de toezegging dat er een betaling gedaan zal worden in de prullenbak gooien ? Huh ???
Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, dan heb ik liever dat je niet meer in dit topic gaat reageren, dan dat je totaal verkeerde informatie, of zoals je wilt mening neerzet.
Ik zal in ieder geval geen reactie meer geven als het onzin zal betreffen,
Tuurlijk, ieder mag zijn mening hebben, maar het opnoemen van feiten die niet kloppen is een heel ander verhaal. Dat is dan ook geen mening, maar foutieve informatie geven.
Maar geloof mij, je hebt het echt fout, want ik ben al in gesprek met mijn rechtsbijstandverzekering.
En ja hoor, 3 dagen zijn echt billijk, omdat dit al de derde ingebrekestelling is. Alleen feestdagen en weekend dagen worden nooit hierin meegerekend. Hoef je ook niet apart te beschrijven. Je mag neerzetten "werkdagen", maar die zijn ook niet juridisch vastgelegd welke dagen dat dat zijn.
Dus jouw aanname om te zeggen dat ik vrijdag mijn rb zal inlichten zijn niet mijn woorden.
Lees maar even terug..... staat toch echt dat ik dat volgende week ga doen.
En bewijslast in de prullenbak ?? Hoe verzin je het ! Een bewijs met de toezegging dat er een betaling gedaan zal worden in de prullenbak gooien ? Huh ???
Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, dan heb ik liever dat je niet meer in dit topic gaat reageren, dan dat je totaal verkeerde informatie, of zoals je wilt mening neerzet.
Ik zal in ieder geval geen reactie meer geven als het onzin zal betreffen,