LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huawei y300

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
regientjeb

huawei y300

Ongelezen bericht door regientjeb »

de huawei y300 haalt ongemerkt heel veel data uit je internet bundel, het is een probleem wat in de telefoon zit, een bericht gestuurd naar de klantenservice , geen reactie ,ook de beloofde € 20,00 van de cashback actie nog niet ontvangen ( aankoopdatum 15-09-2013)
zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden, ondertussen de internet bundel opgehoogd naar internet onbeperkt om verder kosten te vermijden.....

henk51

Re: huawei y300

Ongelezen bericht door henk51 »

b]de huawei y300 haalt ongemerkt heel veel data uit je internet bundel, het is een probleem wat in de telefoon zit, een bericht gestuurd naar de klantenservice , geen reactie
Dat doet mijn HTC en IPhone ook sommige apps willen gewoon steeds maar contact zoeken en data laden plaats bepalen(voor de reclame) etc als je dat bij installeren niet kan uitzetten.
Gratis apps kunnen in de praktijk veel duurder zijn dan betaalde zonder allerlei ingebouwde spam.Maar ja wij nederlanders willen alles gratis i.p.v. betaald.
Jaar geleden bleef mijn internet bundel voldoende(zit voornamelijk op wifi) nu verdampen de mb's zienderogen alleen al door bepaalde apps.Spellen op een smartphone is leuk maar zitten vol reclame e.d.Zet nu 3G standaard uit tenzij ik er echt gebruik van wil gaan maken.
Is dus niet echt een probleem van de telefoon maar van de in gebruik zijnde apps.Vorig jaar verbruikte ik van de 100mb internet bundel zo'n 30mb nu waren die in een halve maand al 80% op.Door selectiever om te gaan met apps en 3G verbruik ik een stuk minder.Dit soort topics zijn er al meer geweest maar dan van andere merken.

gr Henk

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

http://tweakers.net/nieuws/92046/huawei ... rheid.html

Misschien is dit de verklaring waar de data is gebleven ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

regientjeb schreef:de huawei y300 haalt ongemerkt heel veel data uit je internet bundel, het is een probleem wat in de telefoon zit, een bericht gestuurd naar de klantenservice , geen reactie ,ook de beloofde € 20,00 van de cashback actie nog niet ontvangen ( aankoopdatum 15-09-2013)
zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden, ondertussen de internet bundel opgehoogd naar internet onbeperkt om verder kosten te vermijden.....

APN verwijderen bij de netwerkinstellingen, en je telefoon gaat never nooit niet meer op internet. :D

pouwels

Ongelezen bericht door pouwels »

Via Kijkshop een Huawei aangeschaft ivm € 20,00 retour. Dit moest je op internet via cashback invoeren. Alles gedaan nu een aantal maanden verder en nog steeds geen € 20,00 retour. Wat nu te doen??? Mag dit zomaar???

amateurtje

Ongelezen bericht door amateurtje »

In september voor mijn zoon de Huawei y300 gekocht en gebruik gemaakt vd cash back actie van €20. Na 10 weken zou het bedrag gestort worden. Dit zou dan medio november moeten zijn. Nog steeds niets ontvangen en ook op mijn mail dienaangaande wordt niet gereageerd. Een hele slechte beurt van Huawei!!!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon nooit meedoen aan cashbackacties. Het is een eindeloos gezeur en mensen krijgen heel vaak hun geld niet. Het is niet voor niets dat ze die 20 euro korting gewoon niet meteen bij de kassa geven: van duizend verkochte y300's krijgt maar een klein deel die 20 euro. En inderdaad: het leven is niet eerlijk.

Ik heb deze telefoon trouwens ook gekocht. Op Amazon voor 101 euro incl bezorging en zonder cashback-gezeur en zonder simlock. http://tweakers.net/pricewatch/331487/h ... zwart.html

Kijkshop prijs: 146 euro. Amazon.de prijs: 101 euro.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Gewoon nooit meedoen aan cashbackacties. Het is een eindeloos gezeur en mensen krijgen heel vaak hun geld niet. Het is niet voor niets dat ze die 20 euro korting gewoon niet meteen bij de kassa geven: van duizend verkochte y300's krijgt maar een klein deel die 20 euro. En inderdaad: het leven is niet eerlijk.
Dat lijkt me wat overdreven. Er doen duizenden mensen mee en soms gaat het wel eens fout. De reden van cashback is ook dat bij korting, dit betaald /beheerd wordt door de retailer, en soms wil de fabrikant gewoon zelf alles in eigen beheer doen.

Bob Schurkjens

Ik denk dat je het probleem onderschat.

https://www.google.com/search?q=cashbac ... lr=lang_nl

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
Bob Schurkjens schreef:Gewoon nooit meedoen aan cashbackacties. Het is een eindeloos gezeur en mensen krijgen heel vaak hun geld niet. Het is niet voor niets dat ze die 20 euro korting gewoon niet meteen bij de kassa geven: van duizend verkochte y300's krijgt maar een klein deel die 20 euro. En inderdaad: het leven is niet eerlijk.
Dat lijkt me wat overdreven. Er doen duizenden mensen mee en soms gaat het wel eens fout. De reden van cashback is ook dat bij korting, dit betaald /beheerd wordt door de retailer, en soms wil de fabrikant gewoon zelf alles in eigen beheer doen.
Het is margetechnisch volstrekt onlogisch om een cashback actie te initiëren als fabrikant. De winkelier krijgt zijn normale marge maar de fabrikant geeft soms (gerekend vanaf de inkoopprijs) meer dan 20% korting.

Dat soort kortingen bestaan simpelweg niet op elektronica. Onmogelijk.

Zo'n actie kan dus alleen bestaan bij een x percentage mensen wat - uiteindelijk ! - de cashback niet incasseert. (Wanneer een gangbare korting op inkoop max 5% is dan moet dus 3/4 van de claims worden afgewimpeld.

dibbe

Ongelezen bericht door dibbe »

ook ik heb half september een huawei gekocht en gebruikt gemaakt van de cashback regeling.
ook hier na 10 weken (de max. duur van deze actie) nog geen cent ontvangen.
oplichters zijn het dus.
hier geen huawei meer en ik zal dit ook aan iedereen die ik ken doorbrieven!

vliegermepper

Ongelezen bericht door vliegermepper »

Op amazon.de heb ik deze telefoon zien staan voor 100 euro (http://www.amazon.de/Huawei-Smartphone- ... scend+y300).

Nu vraag ik me af of deze simlockvrij is of niet. Zo ja, kan ik dan wel mijn Nederlandse simkaart gebruiken in een Duitse telefoon?

Alvast bedankt voor de reacties.

Bob Schurkjens

Ja hoor, ik hem daar ook gekocht (zie boven). De Y300 heeft een meertalig menu. Na aanschaf zet je hem dus op Nederlands wanneer je hem voor het eerst aanzet. Als je hem in Nederland koopt, moet je dat ook doen.

En er zit geen simlock op. Ik heb er een HEMA prepaid simkaart inzitten. Werkt prima.

vliegermepper

Ongelezen bericht door vliegermepper »

Bob Schurkjens schreef:Ja hoor, ik hem daar ook gekocht (zie boven). De Y300 heeft een meertalig menu. Na aanschaf zet je hem dus op Nederlands wanneer je hem voor het eerst aanzet. Als je hem in Nederland koopt, moet je dat ook doen.

En er zit geen simlock op. Ik heb er een HEMA prepaid simkaart inzitten. Werkt prima.
Oke, dan moet het denk ik wel lukken met mijn T-Mobile prepaidkaart erin.
Heb jij de 2-jaars garantie ook erbij genomen? (Die verschijnt als je op In den Einkaufswagen klikt)

Bob Schurkjens

Nee, ik zou de garantie er zeker niet bijkopen. Je hebt gewoon Europese garantie. En het is toch een wegwerpartikel (over een jaar is hij nog maar een paar tientjes waard). Amazon zit ook in Nederland. De telefoon werd bij mij vanuit Amsterdam verzonden. Ze zitten ook in Zwolle. Dus bij een garantiekwestie zou je hem gewoon naar een Nederlands Amazon-adres moeten kunnen sturen.

Heb er wel de Mumbi beschermhoes bijbesteld, maar die bevalt niet (volumeregelaar komt onder het plastic te zitten waardoor deze niet meer goed is in te stellen).

Kenneth69

Ongelezen bericht door Kenneth69 »

Ik heb mijn cashback na de beloofde 10 weken ook nog niet mogen ontvangen van HUAWEI. Ik overweeg nu gerechtelijke stappen Oneerlijke Handelspraktijken art. 193 burgerlijk wetboek.

Zijn er meerdere mensen die hun geld ook niet hebben gekregen?

Groet Kenneth

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

Kenneth69 schreef:Ik heb mijn cashback na de beloofde 10 weken ook nog niet mogen ontvangen van HUAWEI. Ik overweeg nu gerechtelijke stappen Oneerlijke Handelspraktijken art. 193 burgerlijk wetboek....
Gerechterlijke stappen voor 20 euri.. even denken...Je rechtsbijstandverzekeringsmaatschappij doet daar zeker niets mee en alleen als het geld je op de rug groeit zul je je kunnen laten beraden door Bram M. Die kan je ook korting geven bij zijn collega, voor als je Huawei in de rechtszaal treft... :lol:

Heesakkers

Ongelezen bericht door Heesakkers »

Hier ook de documenten opgestuurd voor de cashback-actie en nog steeds niks ontvangen. Ben benieuwd of er een reactie op mijn mail komt.
Voor mij om deze reden ook nooit meer een Huawei.

Jansen000

Ongelezen bericht door Jansen000 »

Ik heb bij de importeur Huawei geklaagd dat ik mijn 20 euro (cashback bij de aankoop van toestel Y300) na 10 weken niet heb ontvangen. Huawei antwoordt dat al mijn gegevens korrekt in het systeem staan en dat het geld zal worden betaald. Helaas na 10 weken nog geen geld gekregen. Niet meer meedoen met een cashback aktie van Huawei is mijn advies.

alberthoenjet

Ongelezen bericht door alberthoenjet »

Ook ik heb op 1 november de benodigde gegevens ingestuurd voor de 20€ cashback aktie van de Ascend 300. Na 10 weken echter nog steeds niets ontvangen !! komt niet erg betrouwbaar over en is zeker geen reclame voor dit merk.

Gesloten